هفت آب میوه شفابخش
نوشته شده توسط : nahal
گروهی از فرهنگیان انگلیسی در یک کنفرانس آموزشی اعلام کردند در تلاش برای مقابله با استرس امتحان ، برخی از مدارس در این کشور به دانش‌آموزان شکلات می‌دهند و یا اتاق‌های کارشناسان تغذیه 7 نوع آبمیوه شفابخش را نام برده‌اند که تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد.

متخصصان این 7 آب میوه‌ شفابخش را به این شرح نام‌ برده‌اند:
1- آب انار: مملو از آنتی اکسیدان است و مانع بسته شدن عروق قلبی و بروز سرطان پروستات می شود، آب انار مملو از ویتامین A,C,E و فولیک اسید است.

2- آب پرتقال: محافظ سیستم ایمنی بدن است و مانع کم خونی می شود.و بهترین منبع ویتامین C و سرشار از فولیک اسید است.
محققان به خانمهای باردار توصیه می کنند نوشیدن آب پرتقال را فراموش نکنند.خوردن آب پرتقال با غذا جذب آهن را آسان تر و نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز همچنین از بروز آرتروز جلوگیری می کند.

3- آب گریپ فروت: حافظ سیستم ایمنی بدن و سرشار از ویتامین C است.سرشار از بتاکاروتن است و این خاصیت باعث محافظت پوست از اشعه های مضر می شود.

4- آب سیب: پرانرژی و محافظ عضله قلب است.

5- آب آناناس: برای هضم غذا مفید است.به هضم پروتئین های سنگین کمک میکند.حاوی قند و بسیار پر انرژی است. هر 100 میلی لیتر آب آناناس ، حاوی 11 میلی گرم ویتامین C است.

6- آب گوجه فرنگی: برای سلامت مردان و لاغر شدن مفید است.هر 250 میلی لیتر آب گوجه فرنگی، 50 کالری ارزش غذایی دارد و باعث تقویت مویرگ ها می شود.

7- آب زغال اخته: از التهاب مثانه جلوگیری می کند و باکتری های مضر موجود در مثانه را از بین می برد. همچنین باعث کاهش خطر عفونت‌های ادراری میشود.آب زغال اخته مملو از ویتامین C است.
محققان همچنین توصیه می کنند آبمیوه را با غذا و یا پس از غذا میل کنید. اسید میوه به مینای دندان آسیب میرساند، بنابراین بلافاصله پس از نوشیدن آبمیوه مسواک بزنید.حداقل نیم ساعت پس از نوشیدن آبمیوه ها مسواک بزنید تا مینای دندانتان آسیب نبیند




:: بازدید از این مطلب : 1357
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: