زنان چاق فراموشکار می‌شوند!
نوشته شده توسط : nahal

زنان چاق فراموشکار می‌شوند!

جام جم آنلاین: دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند زنانی که از چاقی رنج می برند بیش از سایر زنان در معرض ابتلا به فراموشی قرار دارند.

محققان مدرسه پزشکی نورث وسترن در ایلینویز با انجام تحقیقاتی بر روی 8 هزار و 745 زن در سنین بین 65 تا 79 موفق شدند ارتباط میان چاقی، کاهش قدرت حافظه و عملکردهای شناختی را کشف کنند.

برای شرکت کنندگان یک تست ارزیابی حافظه به نام "امتحان مینی وضح روانی اصلاح شده" تجویز شد که برخی از فاکتورهای خطر مثل دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی را هم مد نظر قرار می داد.

سپس این دانشمندان افزایش "شاخص جرم بدن" را با کاهش نمره به دست آمده در این تست انطباق دادند و نشان دادند که چاقی قدرت حافظه را در معرض خطر قرار می دهد و به خصوص زنانی که حالت چاقی بدن آنها به شکل "گلابی" است بیشتر از زنانی که حالت آنها شبیه "سیب" است در معرض این خطر قرار دارند.

براساس گزارش eMaxHealth، به گفته این محققان، بافت چربی هورمونی به نام "سیتوکین" را تولید می کند که مسئول التهابات و آسیب رسانی به عملکردهای شناختی است. اما انواع مختلف چربی سیتوکینهای متفاوتی ترشح می کنند و بنابراین اثرات مختلفی بر روی تعادل قند خون در حضور لیپیدها و بر روی فشار خون شریانی می گذارند.





:: بازدید از این مطلب : 1247
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 7 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: