گران‌ترین عطر‌های دنیا
نوشته شده توسط : nahal

کلمه perfume به معنای عطر از زبان لاتین گرفته شده است و اولین بار به شکل صمغ های معطر که از درختان معطر جمع آوری می شد در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار گرفت. اما به تدریج از این مواد برای ساخت پماد جهت تسكین درد و درمان زخم های پوستی نیز به کار برده شد و به دنبال اختراع شیشه توسط مصریان این ماده در بطری های شیشه ای به بازار آمد. مصری ها نخستین قومی بودند که از عطر استفاده کردند و پس از آنها نیز چینی ها، هندوها، کارتاژ ها، عرب ها، یونانی ها و رومی های باستان به استفاده از این ماده خوشبو روی آوردند. اگرچه در طول قرن هفدهم، استفاده از بوی خوش و عطر كاملادر بین مردم رواج پیدا کرد، اما مصرف عطر در كشور فرانسه بیش از سایر نقاط جهان گسترش یافت. عطرها و رایحه های خوش یکی از مهم ترین تجربه های حسی به شمار می روند و احساسات و خاطرات فراموش شده را برای انسان تداعی می کنند، بر همین اساس بسیاری از مردم سعی می کنند، سرمایه قابل توجهی را صرف خرید عطرهای شگفت انگیز و به یادماندنی کنند. عطر مخلوطی از الکل خالص، روغن ها مخصوص و ترکیبات خوشبو و معطر است. عطر گرانترین رایحه خوشی است که این روزها می توان در بازار یافت. اگر شما بتوانید یک عطر منحصر به فرد بیابید بوی شما از بوی دیگر افراد متمایز خواهد شد. به همین دلیل محکم است که بسیاری از مردم همواره به دنبال خرید عطرهای بی نظیر و فراموش نشدنی هستند و حاضرند برای خرید این نوع عطرها هزینه کلانی را نیز بپردازند. اینک این سوال مطرح می شود که گرانترین عطرهای موجود در بازار کدام هستند؟ مطلب ذیل می تواند پاسخ قانع کننده ای به این سوال شما باشد.


1)

cdnguspedujwm8qlpiv.jpg

کلایو کریستین ایمپریال مجستی Clive Christian’s Imperial Majesty قیمت 215.000 دلار
محصول شرکت کلایو کریستین، طراح بریتانیایی که اخیرا از جانب مسوولان کتاب رکوردهای گیتس به عنوان گرانترین عطر جهان انتخاب شده است.این عطر در یک بطری 9/16 اونسی از کریستال باکارا قرار دارد و با یک زنجیر طلای 18 عیار و یک الماس پنج قیراطی تزئین شده است. هر ساله تنها پنج بطری از این نوع عطر به بازار عرضه می شود و این موضوع می تواند دلیل موجهی برای قیمت خیره کننده آن باشد. چنانچه بهای سرسام آور این نوع عطر برای شما مطرح نیست هرچه زودتر برای خرید آن اقدام کنید.

2)

9mdjepxourshelb9mdy4.jpg

عطر ژان پاتوJean Patou’s Joy قیمت 800 دلار
ژان پاتو یکی از عطرهای پرطرفدار بازیگران هالیوودی است و در بطری های یک اونسی به فروش می رسد. عطر »ژان پاتوز جوی« دارای رایحه تند رز، گل مریم و یاسمن و ساخت یک طراح لباس فرانسوی به نام ژان پاتو است. برای ساخت هر اونس از این عطر 600/10 گل یاسمن و 336 گل رز به کار برده می شود. در سال 1930، ژان پاتو گرانترین عطر جهان محسوب می شد. دیگر عطرهای پاتو شامل Amour Amour، Adieu Sagesse و Que Sais Je است با این حال »جوی« معروف ترین عطر ساخت این طراح فرانسوی است.

3)

ex7oo6ssod4lddzhjquv.jpg

کلایو کریستین یکClive Christian’s No.1 قیمت 150/2 دلار
بطری این عطر به خیره کنندگی بطری خواهر بزرگتر خود ایمپریال مجستی نیست اما در بطری های کریستال دست ساز که گردنه آن با یک لایه طلای 24 عیار به همراه یک نگین الماس 33 قیراطی به بازار عرضه می شود و علت نایابی و گرانی عطر مذکور این است که از عصارهای نوعی گیاه که تنها در ماداگاسکار می روید، وانیل، زنبق زرد، صمغ رزینی طبیعی، صندل سفید و نارنج تهیه می شود. نکته قابل توجه این است که پس از اینکه الگوی اصلی بطری این نوع عطر مورد تایید ملکه ویکتوریا قرار می گیرد سربطری آن طراحی می شود.

4)

eh5t6ptnrg9a9xnmunoz.jpg

هرمس Hermes’ 24 Faubourg
قیمت 500/1 دلار
این عطر زنانه که در بطری های یک اونسی تولید می شود، ساخت شرکت تولید لباس های روز هرمس فرانسه است. این شرکت معروف در سال 1951 تولید عطر مذکور را آغاز کرد و در طول 57 سال گذشته چند نوع عطر مردانه و زنانه به بازار عرضه کرده که مورد علاقه بسیاری از مردم نیز قرار گرفته است.


5)

03mlvbbaoj92a7q4av98.jpg

کارونز پوآیوره Caron’s Poivre قیمت 2000 دلار
ساخت پاریس و ترکیبی از عصاره فلفل قرمز و سیاه، میخک صدپر، اسطوخودوس، گل یاسمن، گل برف،، سرو، صندل سفید، مشک است که در بطری های کریستال باکارا در دسترس مشتریان قرار می گیرد.


6)

d98wta30isvybxkmg0w.jpg

عطر شالینیShalini Parfums قیمت 900 دلار
عطر شالینی آمیزه ای از عصاره گل مریم، وانیل، صندل سفید و مشک است. این عطر در شیشه های کریستال و به طور انحصاری برای فروشگاه برگدورف گودمن تولید می شود و تاکنون 900 بطری از این نوع عطر نیز به بازار عرضه شده است.


7)

usl2m85c6oy93qi9fuv.jpg

چنل Chanel No 5 قیمت 1.850 دلار
این عطر یکی از مشهورترین عطرهای جهان است که بخش عمده آن را عصاره گل یاسمن تشکیل می دهد. این عطر پرطرفدار در ابتدا به صورت رایگان به برخی از مشتریان این برند اهدا می شود.


8 )

sf91tx5p28wys22v8qq4.jpg

آنیک گوتال Annick Goutal’s Eau d’Hadrien قیمت 500/1 دلار
آنیک گوتال یک عطرفروش اروپایی و پیانیستی معروف است. این عطر دارای رایحه ای تازه و ترکیبی از عصاره لیموترش، گریپ فروت و درخت سرو سیسیلی است.


9)

kfqoaum43tbsa1yku.jpg

باکارا Baccarats Les Larmes Sacrees de Thebe قیمت 1.700 دلار
چنانچه مایلید روح مصر باستان را درک کنید، به سراغ این عطر روید، زیرا با استفاده از چند قطره کوچک از این عطر هرمی شکل به این خواسته خود دست خواهید یافت. باکارا، یکی از سازنده های کریستال های مرغوب و باکیفیت جهان است که در اواخر دهه 90 به صنعت عطرسازی نیز وارد شد.


10)

hq8wi795hbw1mnsa0jdk.jpg

عطر لایتنینگ Jar Parfums’ Bolt of Lightning قیمت 765 دلار
لایتنینگ ساخت »ای روزنتال«، جواهرفروش نامدار جهان است. این جواهرساز به دنبال ورود به عرصه صنعت عطرسازی این عطر معروف را در بطری های کریستال باکارا و دست ساز به بازار عرضه کرد. روزنتال طراحی بطری این عطر را خود انجام داد.





:: بازدید از این مطلب : 1252
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 7 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: