۸ ترفند زیبا شدن بدون آرایش چیست ؟
نوشته شده توسط : nahal

۸ ترفند زیبا شدن بدون آرایش چیست ؟

 

8 ترفند زیبا شدن بدون آرایش چیست ؟

همانطور که آرایش کردن حق یک زن می باشد، داشتن پوستی زیبا آرزوی یک زن است و خبر خوب این است که شما نیاز ندارید همیشه آرایش کنید تا زببا به نظر برسید! در این مقاله به معرفی ۸ ترفند طبیعی می پردازیم که باعث می شوند بدون آرایش زیبا به نظر برسید! با زیب نوت همراه باشید.

۸ ترفند زیبا شدن بدون آرایش:

۱.آب بنوشید:

قطعا اولین و مهم ترین ترفند این است که هر روز، بدون توجه به فصلی که در آن هستید،  مقدار زیادی آب بنوشید. زیرا نوشیدن یک لیوان آب، از هر محصول آرایشی که استفاده می کنید، مفیدتر است.

۲.پوستتان را مرطوب نگه دارید:

مرطوب کننده هایتان را دوست بدارید! هر چه بیشتر پوستتان را مرطوب نگه دارید، می توانید به مدت طولانی تری از ورود خشکی و چین و چروک به پوستتان جلوگیری کنید. بنابراین باید همیشه ناحیه های گردن، صورت، دست و پا را مرطوب کنید، زیرا این نواحی اولین قسمت هایی هستند که علائم پیری را نشان می دهند.

۳.از یک شوینده ی صورت خوب استفاده کنید:

استفاده ی روزانه از یک شوینده ی صورت خوب، می تواند باعث از بین رفتن همه ی آلودگی ها ، کثیفی ها و ته مانده ی آرایش از روی صورتتان شود. بنابراین بهتر است روزانه ، ترجیحا یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خوابیدن، صورت خود را بشویید. این کار باعث می شود منافذ پوستتان باز شود و یک احساس تازگی به پوستتان دست دهد.

۴.از یک تونر( ماده ای برای پاکسازی پوست) استفاده کنید:

استفاده از یک تونر خوب، باید یک بخش ضروری از رژیم مراقبت از پوست شما باشد در حالی که بسیاری از مردم اغلب فقط به مرطوب کردن و پاک کردن پوست اکتفا می کنند و استفاده از تونر را از یاد می برند و این مشکل بزرگی است! تونر به سفت شدن پوست و بستن منافذ پوست کمک می کند و اثرات هرگونه روغن های مضر را از روی پوست پاک می کند.

۵.موهایتان را شامپو کنید:

استفاده از یک شامپوی خوب ، هر روز یا هر ۳ روز یک بار، باعث می شود موهایتان تازه و تمیز به نظر برسند. موهای چرب یک ظاهر کثیف و ژولیده به شما می بخشد در حالی که موهای تمیز، ظاهری بسیار متفاوت و زیبا به شما می دهد.

۶.از ضد آفتاب استفاده کنید:

همه ی ما می دانیم که استفاده ی روزانه از یک ضد آفتاب خوب، مزایای زیادی دارد، درحالی که اغلب مردم، به خصوص زمانی که آفتاب کمی می تابد یا عجله دارند، ضد آفتاب را از یاد می برند. این کار قطعا یک فاجعه ی مراقبت از پوست به حساب می آید! زیرا اشعه های ناشی از خورشید، در هر زمان آماده ی ضرر رساندن به پوست شما می باشند.بنابراین اگر می خواهید پوستی زیبا و سالم داشته باشید، باید روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

۷.ازمخلوط آب گرم با لیموترش استفاده کنید:

همه ی ما عاشق نوشیدن اولین فنجان در صبح هستیم! درست است؟ حال سعی کنید آن فنجان چای یا قهوه را با یک فنجان آب گرم مخلوط با آب یک عدد لیموترش عوض کنید. نوشیدن این فنجان هرروز قبل از صبحانه، باعث دفع تمام سموم داخل بدن و کاهش انواع حساسیت های پوستی می شود. هم چنین باعث می شوند بدنتان را هیدراته و پوستتان را درخشنده نگه دارید.

۸.پوستتان را به طور مرتب لایه برداری کنید:

لایه برداری پوست به طور منظم، باعث حذف سلول های خشک و مرده ی پوست و در نتیجه تمیز و درخشان شدن پوستتان می شود.

 

چند راهنمایی بیشتر برای زیبا به نظر رسیدن بدون آرایش:

• به طور مرتب موهایتان را تمیز کنید تا مطمئن باشید نوک موهایتان خشک یا دارای موخوره نباشد.

• به هیچ وجه جوش ها، لکه ها و مشکلات پوستی دیگر را دستکاری نکنید! زیرا این کار باعث می شود جای آن ها به صورت لکه یا زخم روی پوستتان بماند و ماه ها طول بکشد تا جای آن ها خوب شود.

• چشمانتان را زیاد مالش ندهید. زیرا این کار باعث ایجاد عفونت و قرمزی چشم ها می شود.

ناخن هایتان را نجوید. آن ها را آراسته و مرتب نگه دارید.اگر می خواهید ناخن های بلندی داشته باشید، باید مطمئن شوید که به خوبی از آن ها نگه داری کنید.

• از نوشیدن قهوه یا چای بیش از حد اجتناب کنید.

• خوب بخوابید. حداقل روزانه ۶ الی ۸ ساعت بی وقفه بخوابید. زیرا این کار به طور شگفت انگیزی باعث می شود پوست خوبی داشته باشید.

• بیش از حد ابروهایتان را برندارید. به جای این کار موهای زائد را بردارید.

• ۲ بار در روز مسواک بزنید نه بیشتر! مسواک زدن بعد از هر وعده ی غذایی باعث ازبین بردن مینای دندان ها می شود. به جای این کار تنها یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خواب مسواک بزنید.

دانه های سرسیاه روی صورتتان را با ماسک های خانگی یا محصولات دارویی از بین ببرید.

• از غذاهای ناسالم دوری کنید و از غذاهای سالم مانند انواع میوه ها و سبزی های تازه، شیر و محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه ی خود استفاده کنید.

لباس های متناسب با اندام و رنگ پوستتان را انتخاب کنید و از پوشیدن لباس هایی که به شما نمی آیند یا در آن ها راحت نیستید دوری کنید.

 

منبع: www.zibnote.com





:: بازدید از این مطلب : 898
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: