راه های برای تقویت حافظه
نوشته شده توسط : nahal

Shaksiat-Eshgh-Ghofl

خیلی چیزها هست که بهتر است فراموششان کنید اما برای باقی چیزها که فراموش کردن شان آزارتان می دهد، از راه های زیر برای تقویت حافظه تان استفاده کنید:

 اگر حرکت نکنید، رکود کندتان می کند

فقط به خاطر لاغر شدن ورزش نکنید. ورزش علاوه بر فواید جسمانی متعددی که دارد کارکرد مغز را نیز بهبود می بخشد زیرا موجب ساخته شدن نوروپروتئین می شود که ارتباط مغز و اعصاب را قوی تر می کند. ورزش برای کارکرد مغز درست مثل معجزه است اما برای این که از این معجزه بهترین بهره را ببرید، شش بار در هفته و هر بار به مدت سی دقیقه به ورزش های هوازی بپردازید.

 خود را از استرس دور کنید

توجه! توجه! برای ساعتی هم که شده موبایل خود را خاموش کنید و در عوض کمی پیاده روی کنید، به پارک بروید، آهنگی را زیر لب زمزمه کنید و یا مجله بخوانید. باید بیاموزید چگونه پس از یک روز پرمشغله دوباره بتوانید آرامش خود را به دست آورید و استرس را از بدن و ذهن خود آزاد سازید زیرا در غیر این صورت مرکز حافظه در مغز آسیب خواهد دید.

 خوردن شیرینی را کنار بگذارید

تحقیقات علمی کاملا به اثبات رسانده است که شکر و شیرینی و همچنین کربوهیدرات های پردازش شده که معمولا در غذاهای آماده و سریع الپخت وجود دارند می توانند آسیب های جدی به مرکز حافظه در مغز افراد وارد کنند. به همین دلیل است که افراد دیابتی در صورت عدم کنترل قند خون،۴ برابر بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به حواس پرتی و فراموشی قرار دارند.

 زرچوبه را دست کم نگیرید

این ادویه، به خصوص اگر همراه با کاری مصرف شود، کارکرد مغز را بهبود خواهد بخشید. دکتر اندرو ویل Dr. Andrew Weil توصیه می کند برای این که بتوانید از فواید زرچوبه بیشترین بهره را ببرید، روزانه یک قاشق چایخوری از این ادویه را در غذای خود بریزید.

 چشمان تان را ببندید

تحقیقات دانشگاه هاروارد ثابت کرده است که یک چُرت کوتاه چهل و پنج دقیقه ای در میان روز می تواند سلول های مغز را تقویت کند و در به یاد آوردن اطلاعات مورد نیازتان، یاری تان نماید.

 با سویا به جنگ آسیب های مغزی بروید

سویا فواید بسیاری دارد. یکی از آن ها این است که به تقویت حافظه کمک می کند. تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد نشان داده است خوردن یک وعده یا بیشتر از محصولات سویا در طی روز می تواند از آسیب های مغزی جلوگیری کند و تا بیست درصد مانع کندی ذهن و فراموشی شود.

 اجتماعی باشید

خداحافظ اینترنت، سلام مهمانی های خانوادگی! تحقیقات دانشگاه میشیگان ثابت کرده است که رفت و آمد و صحبت با دوستان و اقوام، به مدت ده دقیقه در روز، ظرفیت حافظه را افزایش خواهد داد و بر توانایی مغز خواهد افزود.
 
 
Herb-memory
 

 بلوبری، معجزه ای که مغز بدان نیاز دارد

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند مغز را تقویت کنند. یک فنجان از این میوه می تواند تمام نیازتان را برای تقویت مغز برآورده کند.

 رایحه ی خوش، دوای فراموشی

آیا ممکن است روشن کردن شمع های خوش بو به فراگیری درس ها و آموختن زبان خارجی کمک کند؟ بله! تحقیقات علمی اثبات کرده است که استشمام بوی خوش می تواند تا هفده درصد به مقدار به خاطر سپردن مطالب در مغز بیافزاید.




:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: