برای زندگی بهتر این ۷ کار رو انجام نده
نوشته شده توسط : nahal

همه ما دوست داریم آزاد و خوشحال باشیم ولی گاهی اوقات توجه نمی‌کنیم که کارهای خودمون هست که زندگی رو به کام ما تلخ کرده. ۷ تا کار هست که باید همین حالا باید از انجام دادن‌شون منصرف بشی تا یه زندگی بهتر برای خودت رقم بزنی.

برای زندگی بهتر این ۷ کار رو انجام نده

۱- مقاومت نکن

همه ما روزهای بدی هم داریم و همه ما باید با مشکلات رو به رو بشیم، اما اون چیزی که مهمه اینه که چطور با موقعیت کنونی خودمون برخورد می‌کنیم. شاید یکی از بهترین دوستانت ترکت کرده باشه، شاید کسی که دوستش داشتی از دنیا رفته باشه یا شاید کارت با یه شکست بزرگ مواجه شده باشه.

در هر کدوم از این موقعیت‌ها می‌تونی قبولش کنی و به زندگی ادامه بدی یا اینکه می‌تونی مقاومت کنی و حقیقت رو قبول نکنی. اگر بخوای مقاومت کنی، حجم زیادی از استرس رو به وجود خودت راه می‌دی و آرامش درونی خودت رو از دست می‌دی چون داری تلاش می‌کنی با چیزی بجنگی که از کنترل تو خارجه و مسلما هرگز هم توی این جنگ پیروز نمی‌شی.

بهترین کاری که می‌تونی انجام بدی اینه که خودت رو با شرایط کنونی وفق بدی و از تجربیاتی که به دست میاری درس بگیری. هر کاری برای کاهش مشکل یا حل اون از دستت برمیاد انجام بده. اما اگر دیدی دیگه کاری ازت بر نمیاد با جریان زندگی همراه شو و سعی نکن با تقدیر مبارزه کنی.

۲- توی گذشته و آینده غرق نشو

زیاد به فکر اتفاقاتی که در گذشته برات افتاده نباش، به اینکه در آینده برات چه اتفاقاتی میافته هم زیاد فکر نکن. فکر کردن بیش از حد به گذشته یا آینده، زمان حال رو ازت می‌دزده. از گذشته می‌تونی درس بگیری و برای آینده هم می‌تونی برنامه ریزی کنی ولی باید در زمان حال زندگی کنی و به بهترین شکل ممکن از لحظات زمان حال استفاده کنی.

اگر داری با کسی صحبت می‌کنی، طوری باهاش صحبت کن که انگار در اون لحظه اون شخص مهم‌ترین آدم روی کره زمین هست. اگر داری با بچه‌هات بازی می‌کنی، کودکی بچه‌ها رو زندگی کن و خودت هم یکی از خودشون باش. کارها رو طوری انجام بده که انگار در اون لحظه اون کارها مهم‌ترین کارهای دنیا هستن.

توی گذشته و آینده غرق نشو و روی زمان حال تمرکز کن تا ببینی که هر روز زندگی برات شیرین‌ و شیرین‌تر می‌شه.

۳- اجازه نده دیگران بهت بگن چی کار کنی

پدر و مادرت، خانوادت و دوستانت ممکنه بهترین نیات رو داشته باشن؛ ولی اونا هیچ کدوم نمی‌تونن بفهمن که چه چیزی واقعا تو رو خوشحال و راضی می‌کنه. بنابراین اگر بهت گفتن که باید فلان کار رو بکنی چون برای خودت خوبه، یا اگر گفتن که بدت رو نمی‌خوان و هر چیزی که می‌گن برای خودت می‌گن، ازشون به خاطر اینکه بهت توجه می‌کنن تشکر کن ولی به حرف دلت گوش کن و کاری که خودت می‌خوای رو انجام بده. تنها در این صورت هست که زندگی برات معنا و مفهوم پیدا می‌کنه.

۴- از انجام دادن کارهای بیشتر دست بردار

زندگی خودت رو ساده کن. تو فقط باید به دو نوع کار رسیدگی کنی: کارهایی که باید انجام‌شون بدی و کارهایی که باعث پیشرفتت می‌شن. بقیه کارها رو دور بریز. از جمع کردن (یا از اون بدتر، خریدن) چیزهای به درد نخور فقط به این خاطر که شاید “یه روزی” به دردت بخورن دست بردار چون اون “یه روز” ممکنه هیچ وقت نیاد. هر چی کارهای کمتری برای مدیریت کردن داشته باشی، کنترل بیشتری روی زندگی خودت داری و استرس کمتری هم خواهی داشت.

۵- (اگر راهی نداشت) پافشاری نکن

خیلی از جملات مشهور هستن که روی قدرت پافشاری کردن تاکید دارن، ولی پافشاری کردن همیشه هم جواب نمی‌ده، چرا؟

چون هرگز تسلیم نشدن برای چیزی که به هیچ وجه جواب نمی‌ده کار احمقانه‌ای هست. اگر مدام یه کار رو تکرار کنی، همیشه نتیجه‌ای مشابه دریافت می‌کنی. پس اگر راهی نداره، از تلاش کردن دست بردار و به فکر راه‌های دیگه باش. اگر باز هم با شکست روبه‌رو شدی باز یه راه دیگه رو امتحان کن. تا وقتی به نتیجه دلخواه خودت نرسیدی هیچ وقت دست از تغییر دادن و بهتر شدن برندار! این روش درست پافشاری کردن هست.

۶- غر نزن

تنها نتیجه‌ای که غر زدن برات به دنبال داره اینه که هر چیزی که ناراحتت می‌کنه رو توی زندگیت بیشتر و بیشتر می‌کنه و در نتیجه باید بیشتر غر بزنی. پس دست از غر زدن بردار و به جنبه‌های مثبت زندگی خودت نگاه کن.

حتی یک رویداد منفی می‌تونه کلی فایده داشته باشه – می‌تونی ازش کلی تجربه به دست بیاری و شخصیت خودت رو قدرتمندتر کنی. از هر نعمتی قدردان باش (حتی کوچیک‌ترین نعمات)، درخشش خورشید، هوایی که تنفس می‌کنی، غذایی که می‌خوری و آدم‌هایی که دوست‌شون داری.

سپاسگزاری رو تمرین کن تا خیلی زود متوجه بشی که هیچ نیازی به عر زدن نداشتی، نداری و نخواهی داشت.

۷- وقتت رو تلف نکن

ارزش زندگی هر کسی از نحوه گذروندن وقتش مشخص می‌شه. هر ثانیه از وقتت مهمه، پس هوشمندانه ازش استفاده کن. روزی نیم ساعت کتاب بخون، با هر موضوعی که دوست داری، اینطوری در مدت چند سال توی زمینه‌ای که مطالعه می‌کنی به یه متخصص تمام عیار تبدیل می‌شی.

اگر وقت آزاد زیادی در طول روز داری می‌تونی با کتاب خوندن از این زمان آزاد بهره ببری. اگر زیاد با کتاب خوندن حال نمی‌کنی می‌تونی یه کتاب الکترونیک دانلود کنی و روی موبایل به کتاب خوندن بپردازی، اینطوری شاید بیشتر به کتاب خوندن علاقه پیدا کنی.

به غیر از کتاب خوندن می‌تونی کارهای باارزش دیگه‌ای هم انجام بدی، مثل:

  • دنبال کردن علایقت
  • بهبود ارتباطاتت با دیگران
  • همکاری با اجتماع
  • تجربه غذاها، کارها و فرهنگ‌های مختلف

از طرف دیگه بهتره کارهای زیر رو کمتر انجام بدی (یا اصلا انجام ندی) تا از وقتت استفاده بهتری داشته باشی:

  • تماشای تلویزیون
  • پشت سر دیگران حرف زدن
  • بازی‌های ویدیویی
  • ولگردی توی فیسبوک

اگر احساس ناراحتی یا افسردگی می‌کنی این ۷ موردی که در بالا ذکر شد رو به کار ببر تا ببینی آیا تغییری احساس می‌کنی یا نه.





:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: