سمی مهلک و کشنده که در بادمجان پنهان است..حتما بخوانید
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏راز سلامتی با گیاهان شفا بخش‏
 

سمی مهلک و کشنده که در بادمجان پنهان است..حتما بخوانید

بادمجان شامل مواد گیاهی مهمی‌ می‌باشند بادمجان دارای ويتامين های A،B،C و مواد معدنی فراوانی از جمله آهن است، مصرف بادمجان به علت وجود آنتی اكسيدان هاي قوي بافتهاي گياهي موجود در در آن موجب پیشگیری از سرطان مي گردد.و نیز بادمجان شامل ترکیباتی فنولیکی مانند اسید کافئیک و کلروجنیک و همچنین فلئونیدهایی نظیر نیاسین و فیبر می‌باشد.و جزو سبزیجاتی به شمار می آید که نقش ویژه ای در بیماریها دارد،از جمله ، گرفتگي رگها را باز مي كند و شخص را ازخطرسكته قلبي محفوظ مي دارد .مقوي معده است .بادمجان داراي يك ماده ضد تشنج است كه در درمان بيماري صرع اثر بسيار خوبي درد ،بادمجان بعلت دارا بودن آهن دررفع كم خوني داروي موثري است. وهمچنین در تقویت روده و معده و بر طرف کردن یبوست و مشکل های گوارشی دارویی بسیار مفید میباشد، برای بیمارانی که قند دارند بسیار مفید است. درمان نقرس یکی دیگر از خواص این میوه میباشد. و درمان فشار خون بالا نیز با خوردن این میوه امکان پذیر است، زیرا بادمجان دارای میزان بالایی از پتاسیم و میزان پایینی از سدیم می باشد و به همین علت موجب كاهش فشار خون می گردد.

* هشدار : بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد بادمجان جزو سبزیجاتی پرمصرف در سبد خانواده ها به شمار می رود که هنگام خرید آنها باید نهایت احتیاط را به کار گیرید. با این همه خواص در بادمجان ،دانشمندان علوم پزشکی تاکید میکنند، سمی مهلک و کشنده که در بادمجان پنهان است.. که برای تشخیص آن می توانید قبل از آنکه بادمجان خریداری کنید اگر قسمتی سبز و یا بسیار سخت در بادمجان دیدید آن ناحیه جزو قسمت هایی است که در صورت مصرف دچار مسمومیت های حاد خواهید شد و زمینه برای رشد سلول و تومورهای سرطانی در بدن شما فراهم میشود،بادمجان جزو سبزیجاتی است که کشاورزان، از چیدن و برداشت آن،قبل از نارس بودن و در زمان رشد ،باید جدا" جلوگیری کنند، در غیر این صورت جان افراد زیادی را به خطر می اندازند،پزشکان توصیه می کنند بهتر است، بادمجان را 5 دقیقه در آب بجوشایند تا مواد سمی زیر پوست آن خارج شود سپس آنها را مصرف کنید و ،در موقع خرید هم از بادمجان های نارس به رنگ بنفش امتنا و از بادمجان های مشکی و كاملا رسيده خریداری کنیم ..

نکته : بادمجان دارای آلکالوئیدی به نام سولانین Solanine می‌باشد که ممکن است در معده‌های ضعیف ایجاد آلرژی و مسمومیت کند. بنابراین برای طبخ بادمجان باید ابتدا این ماده را از بادمجان خارج کرد . یعنی بادمجان ورقه ورقه نمود و لابلای آنرا نمک پاشید تا آب آن که زرد رنگ و محتوی سولانین است خارج شود، سپس آنرا فشار داده و پخت. البته بهترین طریقه پخت بادمجان آب پز کردن و یا پختن در فر است زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده‌های ضعیف مناسب نیست.

نکته درمانی مهم :آب زردرنگي كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج مي شود بهترین مرهم براي عرق کردن دست و پا است و اشخاصي كه دست و پايشان مرتب عرق مي كند بايد دست و پاي خود را با آن چند بار در روز بشويند تا از شر اين مرض آسوده شوند.همچنین همچنین میتوان گوشت بادمجان را برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت .و با قراردادن پوست بادمجان بر روی میخچه از شر این بیماری راحت میشوید ،و اگر بادمجان را بسوزانند و خاکستر آن را با سرکه خمیر کنند و به زگیل بمالید زگیل کنده خواهد شد .و نیز برگها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند ،اب این جوشانده درمان اسهال خونی است ..

نکته مهم : پوست بادمجان یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان است و پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی داشته و با بیماریهای التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند و از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب کاهش سطح کلسترول خون می شود
لطفا در زمان طبخ پوست بادمجان را نگیرید..

مضرات: بادمجان با همه خواصی که گفته شد نباید ،مورد استفاده اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا ممکن است بیماری آنها را تشدید می‌کندو آنهائی‌كه آسم و برونشیت دارند باعث تحریك این بیماری‌ها می‌شود به دلیل اگزالاتی كه در بادمجان وجود دارد، و بالا رفتن اگزالات در بدن برای افراد مبتلا به سنگ صفرا ،سنگ کلیه و سنگ مثانه مصرف زیاد ان مضر است بطور کلی بهتر است در خوردن بادمجان زیاد روی نکنید..

لطفا با اشتراک گذاری به دیگر عزیزان سلامتی هدیه دهید.





:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: