فواید نوشیدن آب اول صبح
نوشته شده توسط : nahal

فواید نوشیدن آب اول صبح
آیا میدانستید نوشیدن آب اول صبح بعد از بیدار شدن از خواب خاصیت های درمانی شگفت انگیزی برای بدن ما دارد؟ این خاصیت های درمانی از طب آیورودا باستان سرچشمه گرفته است.
نوشیدن آب در اول صبح سیستم داخلی بدن را تصفیه میکند و باعث پاک سازی روده بزرگ میشود که بدن را برای گرفتن مواد مغذی غذاها توانمند میكند.
شش مورد از فواید نوشیدن آب به شرح ذيل است:
1-کاهش سردرد :...
یکی از دلایل ایجاد سردرد کمبود آب بدن است ، نوشیدن آب به از بین بردن سر درد بر اثر کم شدن آب بدن، کمک می کند.
۲-از بین بردن بدن درد:
آبی که وارد بدن می شود، باعث می شود که مواد سمی و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، قلب شما، بطور مثال، باید خیلی سخت کار کند تا بتواند به همه سلولهای بدن اکسیژن رسانی کند، پس کلیه ارگان های حیاتی بدن شما خسته خواهند شد و در نهایت شما نیز خسته می شوید. همچنین نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن‌ها راحت‌تر انجام شود.
۳-درمان دیابت :
نوشیدن آب در اول صبح برای درمان دیابت بسیار مفید است ، همچنین آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، کولیت، آسم، فشار خون بالا، کلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.
۴-کاهش وزن
نوشیدن آب کمک می کند که وزن بدن کاهش یابد چرا که ترکیبات جانبی ناشی از چربی ها را می شوید. نوشیدن آب اشتها را کم می کند و میل شما برای خوردن را متوقف می نماید. پس کمتر می نوشید. علاوه بر این، آب کالری صفر دارد.
۵-آب و افزایش انرژی بدن
میزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبروست، از سطح بالاتری برخوردار است. کم آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب‌آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهد.
۶-سلامت پوست
قبل از هر چیز باید بدانید آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند. نوشیدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می‌شود و پوست را از وجود ناخالصی‌ها پاک می‌کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می‌ سازد.

عکس ‏‎Araz Amin‎‏
عکس ‏‎Araz Amin‎‏




:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: