«سم‌زدايي و پاکسازي بدن از اخلاط رسوبي»
نوشته شده توسط : nahal


«سم‌زدايي و پاکسازي بدن از اخلاط رسوبي»
امروز در اثر آلوده شدن آب، هوا و مواد غذايي، بيماري‌هاي مختلف رو به افزایش است. بيشتر بيماري‌ها نتيجه‌ی تجمع سموم مختلف در بدن بوده که خود ناشي از آب و هوای آلوده و انواع غذاهاي ناسالم و متعارض است. با سمّ‌زدايي از بدن، انسان مي‌تواند سلامتي و نشاط خود را به‌دست آورد؛ به همين دليل کمتر بيمار مي‌شود و کمتر نياز به دارو خواهد داشت.
توصيه‌هاي زير در تضمين سلامتي و بهداشت بدن پيشنهاد مي‌شود:
• استفاده از مايعات در طول روز به ميزان متعارف ب...ين 6 تا 8 ليوان ضروري است. بهتر است آب مصرفي آب چشمه باشد. استفاده از مايعات در طول روز موجب مي‌شود که مايعات بدن، مانند آب ميان‌بافتي و آب درون‌سلولي تنظيم شده و به حالت تعادل درآيد و در اين حالت است که سلول‌ها به راحتي مي‌توانند به فعاليت خود ادامه داده و سوخت و ساز بدن به راحتي انجام شود. آنزيم‌ها در محيط مايعات به راحتي مي‌توانند وارد سلول‌هاي بافت‌ها شده و سوخت‌وساز را تنظيم کنند و نيز به سهولت مواد دفعي درون‌سلولي را که در نتيجه‌ی سوخت‌وساز توليد مي‌شوند، از سلول‌ها خارج نمايند. آب چشمه به شرط سالم بودن مسير آن، سالم‌ترين و گواراترين آب است که با هيچ چيز ديگري ترکيب نمي‌شود و به انسان شادابي و نشاط مي‌بخشد؛ غذاي انسان را سريع هضم مي‌کند و از املاح لازم برخوردار است.
• مصرف میوه: ما سعي مي‌کنيم اغلب آب ميوه‌ها را مصرف کنيم حال آن که بايد خود ميوه مصرف شود، زيرا آب ميوه فاقد فيبر است و فيبر همان طوري که گفته شد نقش بسيار اساسي در بدن بازي مي‌کند و حيف است اين خوردني‌ها را که طبيعتاً داراي فيبر زيادي هم هستند با دست خود عاري از فيبر نماييم.
• عرق کاسني، شاتره، خاکشير، ترنجبين، انجير و زيتون: مصرف هر روز صبح از عرق کاسني، شاتره، ترنجبين، خاکشير و زيتون موجب تنظيم سيستم گوارش و به تبع آن باعث شادابي و نشاط و طراوت مي‌گردد.
خاکشير پس از مصرف، در بدن توليد موسين يا لعاب مي‌کند و روده را پاکسازي و موجب فعاليت آن مي‌شود. عرق کاسني و شاتره و ترنجبين سبب پاکسازي کبد از سموم و تقويت آن مي‌شود. انجير به خاطر داشتن گلوکز و فروکتوز فراوان باعث فعاليت سلول‌ها و توليد انرژي مي‌شود. با جذب آب توسط دانه‌هاي انجير در روده و در نتيجه با افزايش حجم آن‌ها، حرکات دودي روده (پريستالتيسم) تنظيم مي‌شود. زيتون به خاطر دارا بودن موادی مانند اسيد لينولئيک و اسید لينولنيک موجب مي‌گردد تا ديواره‌ی روده پاک‌سازي شده و مانع رسوب آهنِ موجود در غذا در ديواره‌ی روده شود. همچنين زيتون به‌دليل داشتن اسيدهاي چرب، جداره‌ی ديواره‌ی عروق خوني را تميز کرده و از رسوب چربي‌هاي پرخطر مانند LDL موجود در خون که باعث سفت و سخت شدن ديواره‌ی عروق مي‌شود، جلوگيري مي‌کند. همين امر به نوبه‌ی خود موجب فعاليت ايده‌آل قلب شده و از بروز سکته و انفارکتوس جلوگيري مي‌کند. اگر فردي در طول زندگي خود از اين نعمت‌های ارزشمند به‌طور دایم استفاده نمايد، خود را در برابر بيماري‌ها بيمه، و سلامتي خود را تضمين مي‌کند.

عکس ‏‎Razieh Lotfollahi‎‏
عکس ‏‎Razieh Lotfollahi‎‏
 
 




:: بازدید از این مطلب : 946
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: