خواص سیر در سرما خوردگی
نوشته شده توسط : nahal

تحقیقات نشان می‌دهد كسانی كه روزانه قرص‌های مكمل حاوی سیر مصرف می‌كنند بسیار كمتر از افرادی كه سیر نمی‌خورند در معرض ابتلا به سرماخوردگیهستند.


پژوهشگران در جریان این مطالعه پی بردند كه مصرف روزانه قرص‌های كمكی سیر كه شامل «آلیسین» باشد احتمال ابتلا به سرماخوردگیرا به نصف كاهش می‌دهد. همچنین معلوم شد افرادی كه از قرص‌های كمكی واقعی استفاده می‌كنند درصورت ابتلا به سرماخوردگیسریع‌تر بهبود می‌یابند و احتمال عفونت دوباره در آنها به شدت كاهش می‌یابد.

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند مصرف سیر علا‌وه بر درمان بیماری‌های قلبی می‌تواند در درمان برخی از انواع سرطان‌ها مفید باشد. پژوهشگران اعلا‌م كرده‌اند آزمایش‌هایی كه درباره فواید سیر در چین، هند، مصر و ایتالیا انجام شده فواید شگفت‌آور پزشكی را در سیر اثبات كرده است.

این پژوهش‌ها همچنین نشان داده كه سیر می‌تواند توان افراد و انرژی آنان را در كار افزایش دهد. ایرانیان روزگار كهن، به ارزش مواد غذایی، گیاهان خوراكی و خواص سلامتی‌بخش آنها باوری استوار داشتند و براساس باورهای خود در بسیاری از روزها جشن‌هایی را برپا می‌كردند. یكی از این جشن‌ها «سیرسور» بود كه به معنی جشن سیر است.

در ایران باستان مردم بر این باور بودند كه سیر و برخی سبزی‌های دیگر موجب دور شدن بیماری از انسان می‌شود. به این ترتیب همه ساله در 14 دی ماه برای دوری از بیماری، جشن «سیرسور» را برپا می‌داشتند





:: بازدید از این مطلب : 1319
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: