6 منبع برتر کلسیم +مطلب مفید
نوشته شده توسط : nahal


6 منبع برتر کلسیم

1. شیر

 بهترین منبع کلسیم شیر است. شیر یک منبع غنی کلسیم و سرشار از مزایای دیگر است. می‌توانید شیر را به شیوه‌های مختلف در رژیم غذایی خود داشته باشید. می‌توانید در هر زمان در روز که خواستید بنوشید – صبحانه ، ناهار یا شام. می‌توانید آن را با غلات در صبحانه و یا یک لیوان شیر گرم قبل از خواب بنوشید.

 2. اسفناج

 دیگر منبع غنی کلسیم اسفناج است. به گزارش نیک صالحی برگ‌های خوردنی زیادی نظیر کاهو کلسیم دارد ولی اسفناج میزان بسیار زیادی به همراه مزایای دیگر دارد. اسفناج در رژیم غذایی مساوی با استخوان‌های محکم‌تر است.

 3. ماهی

ماهی‌هایی نظیر ساردین ، تن، قزل‌آلا منبع بسیار غنی کلسیم است .آن‌ها دارای استخوان‌های بسیار کوچک و نرم هستند که می‌توانید آن‌ها را به سادگی هضم کنید. علاوه براین ماهی منبع خوب ویتامین D است.

 4. ماست

 ماست از آنجا که یک محصول لبنی است حاوی کلسیم خوبی است. تمام محصولات لبنی حاوی کلسیم است و به راحتی توسط بدن جذب می‌شود. علاوه براین محصولات لبنی حاوی مواد معدنی ضروری نظیر منیزیم و فسفر است.

 5. کلم

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه از خانواده کلم ، نظیر بروکلی ، کلم برگ و شلغم حاوی کلسیم است. مقادیر زیادی را از این دسته سبزیجات در رژیم غذایی خود بگنجانید و مواد مغذی افزوده نظیر ویتامین K نیز در آن‌ها وجود دارد که به شیوه‌های مختلف برای بدن مفید است.

 6. آجیل

 آجیل ، دانه‌ها و حبوبات نیز منبع خوبی از کلسیم هستند که ارزش بودن در رژیم غذایی شما را دارند .





:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: