اسباب بازی های پلاستیكی كودكان را چاق می كند!!
نوشته شده توسط : nahal

 

مواد شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات به كار رفته در ساخت اسباب‌بازی‌های پلاستیكی و پستانك‌ها می‌توانند در آینده منجر به ایجاد چاقی در كودكان شوند.

 

kodakan1

 

 

 

به گزارش "یك پارس" به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محققان كره جنوبی با بررسی میزان ماده شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات در خون 204 كودك 6 تا 13 ساله دریافتند كه كودكان با بالاترین میزان غلظت این ماده شیمیایی تا 5 برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر چاقی قرار می‌گیرند.

 

براساس این گزارش محققان افزودند: با وجود دریافت كالری یكسان و میزان فعالیت بدنی مساوی در كودكان مورد مطالعه، تعداد 105 نفر از آنها چاق و 99 كودك دیگر وزنی نرمال داشتند و این به علت وجود مقادیر بیشتر ماده دی اتیل هگزیل فتالات در خون كودكان چاق بوده است.

 

نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: بروز غلظت‌های بیشتر ماده شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات در خون كودكان، احتمالاً با كاهش اثر آندروژن و اختلال در عملكردهای تیرویید موجب افزایش BMI‌ و در نتیجه چاقی كودكان می‌شود.

 

گفتنی است: پیش‌تر نیز دانشمندان وجود اثرات غلظت‌های بالای فتالات را در بروز تولد نوزادان با وزن كم ، مشكل باروری در مردان و حساسیت و اگزما در كودكان را به اثبات رسانیده بودند.





:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: