مصرف سير و پياز در درمان آكنه مؤثر هستند
نوشته شده توسط : nahal

33205سير، پياز و غلات سبوس دار كه حاوي كروم بوده، در درمان آكنه مؤثر هستند. منابع ويتامين A مانند جگر، هويج، اسفناج، گوجه فرنگي علاوه بر درمان آكنه به رفع جاي زخم نيز كمك مي كند همچنين مصرف جوانه گندم و آواكادو كه محتوي ويتامين E هستند و در سلامت پوست نقش دارند.

پريسا ترابي كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: داشتن يك رژيم غذايي مقوي و متعادل براي سلامت كل بدن از جمله پوست و كاهش علائم آكنه بسيار مهم است، اگر چه مهم ترين نكته در درمان آكنه، حفظ بهداشت پوست و دست كاري نكردن جوش ها است ولي مصرف كمتر غذاهاي پرادويه و يا چرب و محرك و شيريني ها براي كمتر كردن عوارض آكنه و جوش هاي غرور جواني توصيه مي شود.

وي افزود: منابع ويتامين A مانند جگر، هويج، اسفناج، گوجه فرنگي علاوه بر درمان آكنه به رفع جاي زخم نيز كمك مي كند همچنين مصرف جوانه گندم و آواكادو كه محتوي ويتامين E هستند و در سلامت پوست نقش دارند.

ترابي تصريح كرد:‌ ناراحتی های روحی و عصبی تأثیر بسزایی در بروز آکنه در نوجوانان دارند زيرا به دنبال فشارهای عصبی و کم خوابی، صورت، شادابی و طراوت خود را از دست می دهد و جریان خون کم شده و سیستم دفاعی پوست ضعیف می شود و زمینه برای رشد آکنه فراهم می آید و به سرعت بر تعداد جوش ها افزوده می شود.

اين كارشناس تغذيه عدم رعایت بهداشت پوست را یکی از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید جوش های غرور جواني عنوان كرد و گفت:‌ اصولاً پیدایش جوش غرور ناشی از افزایش ترشح چربی و تجمع میکروب در غده چربی کنار مو است بنابراین رعایت نکات بهداشتی می تواند نقش مؤثری در بهبود و تخفیف آن داشته باشد دستکاری کردن این جوش ها موجب انتشار عفونت به نقاط دیگر و افزایش تعداد و حجم جوش ها می شود.





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: