مصرف داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک ممنوع
نوشته شده توسط : nahal

مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و بدون تجویز پزشک می تواند موجب مسمومیت در فرد می شود.

به گزارش سرویس علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر غلامرضا کریمی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم، داروهای گیاهی هم می تواند موجب عارضه و یا تداخل دارویی در فرد شود، اظهار داشت: داروهای گیاهی به ویژه در دوران سالمندی باید با تجویز پزشکان طب سنتی و یا داروسازان مصرف شود.

دکتر غلامرضا کریمی با اشاره به اینکه داروهای گیاهی در برخی از مراکز فروش ممکن است به دلیل شرایط نامطلوب نگهداری، دچار آلودگی شده باشد و این امر در صورت مصرف به سلامتی فرد ضرر وارد می کند، اظهار داشت: در صورت تمایل استفاده از داروهای گیاهی، تهیه این داروها باید حتماً از داروخانه‌ها انجام شود و در هنگام تهیه آنها باید به مجوز و پروانه ساخت دارو از معاونت غذا و دارو توجه کافی داشت.

عضو مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: موارد بسیاری مشاهده می‌شود كه اقدام فرد به استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی، عوارض و تداخلاتی به وجود آورده و با کاهش اثر داروهای شیمیایی همراه بوده است، چرا که تنها تعداد محدودی از داروهای گیاهی به مرحله درمان رسیده و اثر آنها تایید شده است. البته اگر با مشورت پزشک دم کرده، جوشانده یا عرقیات برخی گیاهان به صورت مختصر و صرفا جهت تسکین بیماری همراه داروها استفاده شود، منعی ندارد و می‌تواند در بهبود بیماری موثر باشد.

استاد گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در دوران سالمندی از توصیه های دوستان و آشنایان برای استفاده از داروهای گیاهی و شیمیایی خاص حتی در صورت مشابه بودن علائم بیماری استفاده نشود و تنها مصرف دارو با مشورت و تجویز پزشک معالج باشد.





:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: