تاثیر بارداری در کاهش خطر ابتلا به MS
نوشته شده توسط : nahal

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد بارداری خطر ابتلا به MS در زنان را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا ، «آن لوییز پونسون بای» از انستیتوی تحقیقاتی کودکان مرداخ در ملبورن استرالیا می‌گوید: تحقیق انجام شده در این خصوص شامل ۸۰۰ زن ۱۸ تا ۶۰ ساله بود که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها اولین اپیزودهای ابتلا به MS را تجربه می‌کردند.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله «Neurology» منتشر شده است، در زنانی که دست کم یک بار وضع حمل کرده‌اند، خطر ابتلا به MS در قیاس با زنانی که اصلا بچه به دنیا نیاورده بودند، تا نصف کاهش می‌یابد.

خطر ابتلا به MS در زنانی که سه فرزند به دنیا آورده بودند نیز تا ۷۵ درصد و آنهایی که پنج فرزند به دنیا آورده بودند تا ۹۴ درصد در قیاس با زنانی که تا کنون وضع حمل نکرده بودند، کاهش یافت.

پژوهشگران در خصوص علت تاثیر بارداری بر کاهش خطر ابتلا به MS نظر قاطعی ندارند.

منبع: isna.ir

************************

ام اس چیست؟


ms-chist.jpg (458×341)
ییماری MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند تخریب می شود.
ام اس هنگامی در بدن آغاز می‌شود که گلبول‌های سفید که نقش دفاعی در بدن دارند به میلین که حفاظتی برای رشته‌های عصبی است و کمک می‌کند که پیام‌های الکتریکی با سرعتی چندین برابر منتقل شوند، بجای یک عامل بیگانه حمله می‌کنند و هر بار که این گلبول‌ها به رشته‌های اعصاب مربوط به یکی از اندام‌های بدن بیمار،آن اندام دچار مشکل می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: