آدامس کالری سوز و لاغر کننده است!
نوشته شده توسط : nahal

بلعیدن آدامس نمی‌تواند خطرناک باشد
آدامس‌های بدون قند، کمک چندانی به کاهش پوسیدگی دندان‌ها نمی‌کنند

یک متخصص تغذیه با بیان این که جویدن آدامس به لحاظ عمل فیزیکی ماهیچه‌های جوشی صورت و همچنین ترشح غدد بزاقی مستلزم صرف کالری است، گفت: آدامس کالری سوز و لاغر کننده است، اما نباید فراموش کرد که هیچ راهی برای گریز از رعایت یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد و جویدن آدامس به تنهایی نمی‌تواند در کنترل وزن موثر واقع شود.

دکتر تیرنگ نیستانی در گفت وگو با ایسنا ، درباره فواید و مضرات جویدن آدامس ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که وزن ماحصل ارتباط میان دخل و خرج انرژی است. به عبارت ساده‌تر اگر دخل انرژی یعنی آن چیزی که وارد بدن می‌شود از خرج آن یعنی مقدار کالری که می‌سوزانیم، بیشتر باشد مازاد انرژی به شکل بافت چربی ذخیره می‌شود.

این متخصص تغذیه در ادامه اظهار کرد: جویدن آدامس مقداری کالری صرف می‌کند، اما باید توجه کرد اگر آن‌ میزان از انرژی که وارد بدن می‌شود، همچنان بیشتر از مقدار انرژی باشد که می‌سوزانیم، جویدن آدامس به تنهایی کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: در واقع هیچ راهی برای گریز از رعایت یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد و جویدن آدامس به تنهایی نمی‌تواند در کنترل وزن موثر واقع شود.

نیستانی ضمن تاکید بر این‌که آدامس‌های حاوی قند و ترکیبات شیرین کننده از نظر بهداشت و اینکه کالری وارد بدن می‌کنند و همچنین به دلیل نقشی که در پوسیدگی دندان‌ها دارند مناسب نیستند، گفت: آدامس‌های فاقد قند مشکلی از نظر پوسیدگی دندان ایجاد نمی‌کنند و سالم تر هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: استفاده از این آدامس‌ها به کاهش پوسیدگی دندان‌ها کمک چندانی نمی‌کنند چرا که کاهش پوسیدگی دندان‌ منوط به رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف غذاهای سالم‌تری است که ضریب پوسیدگی کمتری دارند.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که آیا بلعیدن آدامس خطرناک است، عنوان کرد: بلعیدن آدامس نمی‌تواند خطرناک باشد، مگر آن که مجاری تنفسی را مسدود کند که آن هم مختص آدامس نیست و هر شیء خارجی دیگری که راه تنفسی را ببندد می‌تواند خطرآفرین باشد.

 

وی اضافه کرد: آدامس قابلیت هضم ندارد. فیبر و بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز هضم نمی‌شوند و صرف هضم نشدن یک ماده، دلیل بر خطرناک بودن آن نیست چرا که در نهایت دفع می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 926
|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: