ساخت نوعی دستگاه توانبخشی هوشمند عضلات باز و بسته كننده دست در كشور
نوشته شده توسط : nahal


تهران- پژوهشگران دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر نوعی دستگاه توانبخشی هوشمند برای بازتوانی عضلات باز و بسته كننده انگشتان دست را با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز ساختند.

1390/12/04 -
            11:39

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر ،' محمد جواد صادقی' پژوهشگراین طرح گفت : برخی بیماریها مانند سكته مغزی منجر به ضعف دست بیماران می شود ، همچنین مبتلایان به ام اس و آسیب دیدگان حوادث به تقویب عضلات باز و بسته كننده انگشتان دست از راه توانبخشی نیازدارند .

وی افزود: توانبخشی در منزل، بومی سازی و قیمت مناسب از ویژگی های این دستگاه است . این دستگاه به صورت مستقیم و در هنگام توانبخشی واكنش و عملكرد بیمار را اندازه گیری و متناسب با آن واكنش نشان می دهد در حالی كه در روشهای متداول این همزمانی وجود ندارد.

صادقی یادآور شد : این دستگاه به گونه ای طراحی شده است كه میزان جریان عبوری از دو موتور آن به صورت پیوسته اندازه گیری می شود، بنابراین زمانی كه بیمار فشار بیشتری به دسته ها وارد كند، دستگاه با تشخیص تغییر جریان عبوری و متناسب با آن مقاومت مناسب را برای توانبخشی بهتر اعمال می كند.

وی افزود: هر چه دست بیمار نیروی بیشتری وارد كند، مقاومت اهرم ها هم بیشتر می شود و هر گاه نیروی دست كم شود، این مقاومت هم كاهش می یابد كه این كار موجب سرعت بخشیدن به توانبخشی و همچنین نیاز كمتر به حضور متخصص می شود.

این دستگاه در قالب پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی پزشكی با راهنمایی 'سیامك نجاریان ' طراحی و ساخته شده





:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: