مصرف غذاهای کهنه و مانده موجب ازدیاد خلط سودا در بدن می‌شود
نوشته شده توسط : nahal

 

 

خبرگزاری فارس: یک محقق طب اسلامی گفت: استفاده زیاد از غذاهای شور، ادویه‌ها، غذاهای مانده و بیات و مصرف خوراکی‌هایی مثل بادمجان و گوشت حیوانات پیر می‌تواند موجب ازدیاد خلط سودا در بدن ‌شود.

 

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: عوامل زیادی موجب بروز اخلاط مختلف در بدن می‌‌شود که می‌تواند موجب غلبه اخلاط چهارگانه در بدن شود.

وی گفت: بدن انسان دارای ۴ خلط سودا، صفرا، بلغم و دم است و هر یک از این مزاج‌ها دارای طبیعت متفاوت است که سودا معادل خاک و دارای طبیعت سرد و خشک است همچنین صفرا معادل آتش و دارای طبیعت گرم و خشک است و بلغم معادل آب و دارای طبیعت سرد و تر است؛ دم نیز معادل هوا و دارای طبیعت گرم و تر است.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: برخی از عوامل محیطی است که می‌تواند غلبه اخلاط را ایجاد کند همچنین برخی عوامل درونی و ارثی بوده و برخی نیز به تغذیه فرد بستگی دارند.

ابوالحبیب ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از غذاهای چرب، شیرین یا تند در مقدار زیاد می‌تواند غلبه صفرا را در خون افراد زیاد کند یا اینکه پرخوری و اسراف در خوردن می‌تواند غلبه خون را در بدن ایجاد کند.

وی بیان داشت: استفاده از مواد غذایی ترش و لبنیات زیاد خصوصاً ماست و دوغ می‌تواند طغیان بلغم را در خون ایجاد می‌کند.

این محقق طب اسلامی افزود: استفاده زیاد از غذاهای شور، ادویه‌ها، غذاهای مانده و بیات و مصرف خوراکی‌هایی مثل بادمجان و گوشت حیوانات پیر می‌تواند غلبه سودا ایجاد کند.

به گزارش توانا، اگر در یک لوله آزمایش خون ریخته شود این خون به ۴ طبقه تقسیم می‌شود که صفرا بالاترین و سبک‌ترین جزء خون است که در طب نوین به بیلی روبین معروف است، بعد از آن دم قرار می‌گیرد که رنگ قرمز خوش رنگی دارد و بعد از آن بلغم قرار می‌گیرد که رنگ صورتی روشن دارد و در طب نوین به لنف معروف است؛ بعد از بلغم سودا قرار می‌گیرد که خلطی سنگین بوده و تیره رنگ است





:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: