تاثیر خنده بر بدن شبیه به تاثیر ورزش است
نوشته شده توسط : nahal

محققان در یك پژوهش جدید اعلام كردند كه تاثیر خنده بر روی بدن مانند تاثیر ورزش كردن است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا به نقل از سایت خبری لایوساینس، این تحقیق جدید نشان داده است؛ در حالی كه ورزش كردن، كلسترول و فشار خون را بهبود می‌دهد، ‌هورمونهای استرس را كاهش می‌دهد .

و درعین حال سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند و اشتهای سالمی را بر ای فرد به همراه می‌آورد، خندیدن منظم و مكرر هم می‌تواند همین مزایا را برای انسان داشته باشد.

نتایج این تحقیق كه روی تاثیرات خنده واقعی بر اشتها متمركز بوده است در كنفرانس 2010 بیولوژی آزمایشی در كالیفرنیا ارائه شد. محققان سطح هورمونهای 14 داوطلب را قبل و بعد از تماشای یك كلیپ ویدئوی نگران كننده یا خنده‌دار، اندازه‌گیری كردند.

محققان بویژه روی دو هورمون كه نقش تنظیم اشتها را برعهده داشتند، متمركز شده بودند. محققان دریافتند كه هورمونهای اشتها پس از تماشای كلیپ غم انگیز چندان تغییر فاحشی نكردند اما پس از مشاهده كلیپ ویدئویی كمدی و خنده‌دار، سطح هورمونها به گونه‌ای تغییر كرد. مثل اینكه افراد تماشاچی یك ورزش و تحرك بدنی معمولی انجام داده بودند و اشتهای این افراد افزایش پیدا كرد.

به طور كلی این تحقیقات نشان داد كه واكنش بدن به خنده مكرر شبیه به ورزش مكرر است و شاید واقعیت درست باشد اگر بگوییم خنده بهترین دارو است.





:: بازدید از این مطلب : 1236
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: