ذکری سودمند برای بهشتی شدن
نوشته شده توسط : nahal

مرد مؤمنى خدمت رسول خدا صلّى الله علیه و آله رسید و عرض كرد: یا رسول الله! من پیرمرد سالخورده ام، از انجام نماز، روزه، حج و جهاد ناتوانم، دیگر نمى توانم از عهده عبادتهایم برآیم، به من كلام سودمندى بیاموز و وظیفه ام را سبك نما!

حضرت فرمود:

دوباره مطلبت را بگو!

مرد سه بار تقاضاى خود را تكرار نمود.

رسول خدا فرمود:

آنچه در اطراف تو از درخت و كلوخ بود بر ضعف و ناتوانى تو گریست.

اینك براى جبران ناتوانیت بعد از نماز صبح، ده بار بگو: «سبحان الله العظیم و بحمده و لاحول و لا قوه الا بالله العلى العظیم» براستى خداوند بوسیله آن تو را از كورى، دیوانگى، خوره، فقر و ورشكستگى نجات مى بخشد.

پیرمرد عرض كرد:

یا رسول الله! این براى دنیا است، براى آخرت چه؟

فرمود: مدام بگو؛ «اللهم اهدنى من عندك وافض على من فضلك و انشر على من رحمتك و انزل على من بركاتك»: خدایا! مرا از جانب خود هدایت نما! و از فضل و احسانت بر من ببخش! و از رحمت و بركاتت بر من به بده!

سپس پیامبر فرمود: اگر این پیرمرد - كه سالها عبادت كرده و اكنون ناتوان است - این ذكر را ادامه دهد و عمدا ترك نكند در هشت بهشت به روى وى باز مى شود و از هر كدام خواست وارد بهشت مى گردد.

منبع: بحار الانوار، ج 86، ص 19.





:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: