نوشیدنی ها
نوشته شده توسط : nahal

کودکان و خطر نوشابه‌های انرژی زا

 آکادمی اطفال آمریکا تاکید کرد، کودکان باید به نوشیدن آب عادت کنند چرا که استفاده از نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا به دلیل بالا بودن محتوای کافئین و دیگر مواد مضر، نتایج منفی را با خود به همراه خواهد داشت.

دکتر مارسی بت اشنایدر از اعضای آکادمی اطفال آمریکا در حوزه تغذیه در این‌ باره اظهار داشت: درحال حاضر نکات مبهم و گیج ‌کننده‌ای درباره محتویات نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا وجود دارد و نوجوانان اکثرا درباره تفاوت‌های این محصولات ناآگاه هستند.

 drinks.jpg

برخی از کودکان و نوجوانان انواعی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را مصرف می‌کنند که حاوی مقادیر بسیار زیادی کافئین هستند و این درحالی است که پس از ورزش بیشتر آب بدنشان را از دست داده‌اند و قصد دارند این کمبود آب را جبران کنند.

اما آنها در واقع مقادیر زیادی کافئین و سایر محرک‌ها را وارد بدن خود می‌کنند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عواقب نامطلوبی از جمله ابتلا به فشارخون بالا،‌ افزایش خطرناک میزان ضربان قلب را با خود همراه داشته باشد.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]

ترکیبات و مواد تشکیل ‌دهنده نوشابه‌های انرژی‌زا با نوشابه‌های ورزشی متفاوت هستند. نوشابه‌های ورزشی حاوی کربوهیدرات‌ها، املاح معدنی، الکترولیت‌ها و طعم‌دهنده‌ها هستند که می‌توانند جایگزین آب از دست رفته بدن در اثر تعرق شوند اما نوشابه‌های انرژی‌زا کاملا ترکیبات متفاوتی دارند و بیشتر محتوی کافئین هستند که مصرف آن برای کودکان مضر بوده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.





:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: