آیا محل کارتان شما را چاق می کند؟+ تغذیه سالم در محیط کار
نوشته شده توسط : nahal

آیا محل کارتان چاق تان می کند؟

آیا ساعات طولانی پشت میز نشستن باعث چاقی شما می شود؟ علت آن پرخوری است یا بی تحرکی؟ یا از آن افرادی هستید که بخاطر استرس در محل کار چاق می شوید؟

1- غذاهایی که از خانه آورده می شوند سالم تر است!
سعی کنید برای ناهار از خانه غذا ببرید. بخاطر اینکه می دانید در غذایتان چه موادی بکار رفته و از سلامت آن مطمئن هستید. معمولا غذاهای رستوران ها یا چرب و سنگین هستند یا فست فود که حاوی مقادیر زیادی نمک و کالری می باشند!یک تخم مرغ پخته ، یا مرغ آب پز می تواند ناهار سبک و سالمی برای شما در محل کار باشد.


2- پروتئین دوست شماست!
سعی کنید از خوردن غذاهای سنگینی مانند برنج ، ماکارونی و نودل و... در هنگام ظهر پرهیز کنید . به گزارش پرشین وی ،این غذاها باعث افزایش ناگهانی قند خون شما شده و زودتر هم گرسنه می شوید. معمولا بعد از خوردن غذاهای سنگین گیج و خوابالود می شوید و نمی توانید روی کارتان تمرکز کنید.


3- صبحانه را در برنامه غذایی تان بگنجانید.
شاید اغلب ما به خاطر عجله بخاطر بموقع رسیدن به محل کار صبحانه نخورده از منزل بیرون می آییم اما دقت داشته باشید که صبحانه مهمترین وعده غذایی است. حتی اگر شده یک لیوان شیر یا یک موز بخورید اما هیچگاه این وعده مهم را فراموش نکنید.


4- شب ها به اندازه کافی بخوابید.
خواب شبانه باعث ایجاد حس آرامش و از بین رفتن خستگی مغز و چشمهای شما می شود. اگر شب ها خوب نخوابید ، سرکار خسته و خوابالود هستید و انرژی کافی برای انجام کارهایتان را ندارید و این کمبود انرژی را با گرسنگی اشتباه می گیرید ؛ در نتیجه بیشتر غذا می خورید.


5- مجهز باشید.
حتما با خود مقداری خوراکی سالم بردارید تا اگر مجبور شدید اضافه کاری بمانید ، گرسنه نمانید و هله هوله نخورید. کمی آجیل یا میوه برای میان وعده بردارید و با خوردن آنها انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.


6- خود را در مسیر وسوسه قرار ندهید؛
اگر براحتی برای خوردن هله هوله وسوسه می شوید ، پس جلوی خودتان را بگیرید! البته مقداری شکلات برای مواقع لازم در کیف تان داشته باشید اما سعی کنید شکم تان را با این هله هوله ها پر نکنید.


7- به اندازه کافی آب بنوشید.
خوردن آب به اندازه کافی کالری های زائد بدن را می سوزاند. نوشیدنی های شیرین و آبمیوه های پاکتی حاوی مواد نگهدارنده هستند که اگر به مقدار زیاد مصرف شوند سرطان زا می باشند. اگر تشنه شدید ، آب بنوشید هم سالم تر است هم لاغر می شوید!





:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: