نسخه ای برای زیبایی در 5 روز: با طبیعت به جنگ پیری بروید
نوشته شده توسط : nahal

آیا واقعا می توان جوانی ماندگار و یک چهره درخشان را در آنچه می خوریم، یافت؟ پزشکان مدت هاست که از ارتباط بین سلامت، پوست و رژیم غذایی می گویند اما آیا شما می دانید که چه باید خورد تا به واسطه آن بتوان به پوست کمک کرد؟

 

دکتر «جینتی گراف»، متخصص مشهور پوست شهر نیویورک می گوید: «مهم ترین نکته ای که باید به یاد داشته باشید، این است که هر چه سبزی یا میوه ای که شما می خورید پر رنگ تر باشد آن میوه یا سبزی مفیدتر است.» دکتر« کیت سامرویل» هم با این نظر موافق است. او می گوید:

« کاروتنوئیدها یا رنگدانه های طبیعی به شما می گویند که این غذا مملو از آنتی اکسیدان های مختلف است و در نتیجه برای بدن بسیار مفید هستند و طبعا برای پوست هم مفید خواهند بود.» درباره ارزش و اهمیت افزودن آنتی اکسیدان ها به رژیم غذایی و محصولات زیبایی گزارش های متعددی ارائه شده است. رادیکال های آزاد می توانند باعث التهاب، آسیب سلولی و بیماری شوند. آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد مقابله کرده و دلیل بهبود سلامت به واسطه آنهاست. اما شما احتمالا تمامی منابع تامین آنتی اکسیدان ها را نمی شناسید. دکتر گراف می گوید: «مردم اغلب تعجب می کنند، وقتی متوجه می شوند که سیب زمینی منبع مناسبی از ویتامین C است.»

فقط در 3 روز
به گفته دکتر «کری گلاسمن»، متخصص تغذیه بر حسب این که چقدر ورزش می کنید، چقدر می خوابید و چقدر آب می خورید می توانید نتایج یک رژیم غذایی مملو از آنتی اکسیدان ها را در مدت زمان کوتاه 3 روزه ببینید. شما می توانید تفاوت را بلافاصله حس کنید و متوجه افزایش انرژی خود شوید. کافی است این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین C: احتمالا می دانید که می توان این ویتامین را در میوه های خانواده مرکبات مثل پرتقال و لیمو پیدا کرد. ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در فلفل قرمز شیرین، بروکلی، سیب زمینی، موز سبز و کلم پیچ هم پیدا کرد.
ویتامین A: احتمالا می دانید که می توان آن را در جگر، روغن ماهی و تخم مرغ نیز پیدا کرد. ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در کدوحلوایی و پنیر موزارلا یافت.
ویتامین E: احتمالا می دانید که می توان آن را در مغزها (بادام و گردو) و آووکادو یافت ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در زنجبیل و مایونز با منشا سویا نیز پیدا کرد.
سلنیوم: احتمالا می دانید که می توان آن را در ماهی، گوشت قرمز، مرغ، غلات و تخم مرغ یافت، ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در سیر هم پیدا کرد.

مبارزه با التهاب با ملاتونین
در موز، گوجه فرنگی، گیلاس، برنج و زنجبیل یافت می شود.

چطور کار می کند: این آنتی اکسیدان قدرتمند رادیکال های آزاد را از بین برده و با التهاب پوست مبارزه می کند که این التهاب می تواند به صورت آکنه، قرمزی یا خارش بروز کند.

تقویت ناخن ها و مو با بیوتین
در مغزها، تخم مرغ، کره بادام زمینی، جگر و جو یافت می شود.

چطور کار می کند: چون بیوتین به تقویت مو و ناخن کمک می کند، برای افرادی که از ریزش مو یا نازک شدن مو رنج می برند، مفید خواهد بود. در واقع کمبود بیوتین می تواند، باعث افزایش شکنندگی ناخن، خشکی و ریزش مو شود.

هله هوله ای که به درد پوست می خورد
رزوراترول در انگور و قره قاط یافت می شود.

چطور کار می کند: دانشمندان معتقدند، رزوراترول نقش حفاظتی در برابر صدمات ناشی از آفتاب دارد؛ صدماتی مانند افتادگی و چروک خوردن پوست که به واسطه در معرض آفتاب قرار گرفتن ایجاد می شود. این ماده از صدمات ناشی از آفتاب پیشگیری کرده و از بین رفتن کلاژن را به تاخیر می اندازد.

فایده ضربدر دو
ویتامین C و E در کیوی، مغزها، برگ های سبز، بروکلی، مرکبات و روغن جوانه گندم یافت می شود.

چطور کار می کند: ویتامین C و E هر 2 به تنهایی برای ترمیم صدمات ناشی از آفتاب مفید هستند ولی با مصرف همزمان تاثیر آن ها به مراتب بیشتر خواهد شد. ویتامین E به تامین آب پوست، کمک کرده و از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد حفاظت می کند. در عین حال ویتامین C تولید کلاژن را تحریک می کند. مطالعات نشان داده، زمانی که ویتامین C و E به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند توانایی آن ها برای ترمیم آسیب سلول های پوست افزایش می یابد.

اگر می خواهید پوست تان نابود نشود
هر آنچه شما به درون بدن می فرستید تاثیر مستقیمی روی سلامت کلی شما خواهد داشت و همچنین طبعا روی پوست و سیمای شما هم تاثیرگذار خواهد بود. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. رادیکال های آزاد در بدن ما به واسطه هر چیزی ایجاد می شود از آلودگی هوا گرفته تا استرس. اگر برای مقابله با این رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها را در اختیار نداشته باشیم پوست ما نابود می شد.

برای آن که خشک نشوید
به رژیم غذایی خود روغن اضافه کنید. دکتر سامرویل می گوید: «غذاهایی مانند گردو، ماهی چرب، ماهی آزاد و غذاهایی حاوی گیاه بزرک می توانند آب سلول های پوست را تأمین کنند و رطوبت کلی پوست را افزایش دهند در ضمن از مصرف کافئین پرهیز کنید. کافئین ادرار آور است و آب بدن را دفع می کند.»

برای آن که خنکی در درون شما باشد
خیار بخورید چون سیلیکای آن بالاست. دکتر سامرویل می گوید: «بسیاری معتقدند، خوردن برخی غذاها بدن شما را از درون خنک کرده و باعث کاهش التهاب می شود. خیار برای این منظور فوق العاده است. خیار مملو از روی است که برای التیام زخم ضروری است. در عین حال مقادیر بالای روی را می توان در بادام و نخود هم یافت.» از مصرف غذاهای خیلی تند و نوشیدنی های پر از کافئین پرهیز کنید چون جدا از ضررهای دیگر، پوست را خشک می کند.

اگر پوست شما خیلی چرب یا پر از آکنه است
مواد پروبیوتیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. دکتر سامرویل می گوید: «این مواد فلور طبیعی و سالم را در بدن مستقر کرده که با التهاب مقابله می کنند و میزان آکنه را کاهش می دهند.» به علاوه غذاهای غنی از روی و ویتامین A به کاهش تولید برجستگی های مملو از چربی روی پوست کمک کرده و بدین ترتیب چربی پوست را متعادل می کند. از مصرف لبنیات پرهیز کنید مثلا شیر یا ماست چون ممکن است داخل آن ها هورمون وجود داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: