نوشته شده توسط : nahal

تعریف یك كفش راحتی شاید تعریفی نسبی باشد. برای بعضی از خانم‌ها كفش‌های عروسكی، راحت‌ترند و برای بعضی دیگر كفش‌های اسپرت بنددار اما یادتان باشد كفش راحتی به كفشی می‌گویند كه پا در آن احساس راحتی می‌كند و از آن مهم‌تر، آسیبی به كمر، ستون فقرات و كف پا نمی‌زند حتی اگر استاندارد و طبی نباشد.
 



  •  این یك نمونه كفش راحتی است. پاشنه كوتاهی دارد و البته لژی كه سرتاسر كفش را گرفته است. كف آن طبی است و اگر دنبال كفش راحتی هستید، این نمونه عالی است به‌خصوص كه طرح و گلدوزی آن كاملا هم مناسب فصل است.

  • بعضی از خانم‌ها به‌طور كل به كفش پاشنه‌دار عادت دارند اما اگر می‌خواهید یك كفش راحتی مطابق میل‌تان پیدا كنید، سراغ كفش‌های پاشنه پر بروید. مثل همین نمونه، با چنین كفشی هم كفش پاشنه‌دار پوشیده‌اید و هم احساس راحتی بیشتری می‌كنید.




    كفش‌های اسپرت


كفش‌های اسپرت؛ اصولا همان كفش‌هایی هستند كه با نام كفش ورزشی یا كفش كتانی می‌شناسیم؛ برای موقعیت‌هایی مثل دانشگاه، باشگاه و حتی یك پیاده‌روی عصرانه بهترین انتخاب كفش‌های اسپرت هستند.



  •  یكی از نمونه‌های رایج كفش‌های اسپرت، همین نمونه و مشابهات آن است. خوبی این كفش این است كه حسابی بند می‌خورد و برای همین محكم پای شما را می‌گیرد. یادتان باشد چنین كفش‌هایی باید كاملا اندازه پای شما باشند.

  •  یكی دیگر از نمونه‌های كفش‌های اسپرت، كفش‌های پارچه‌ای هستند كه بند می‌خورند. حتی نمونه‌هایی از كفش‌های پارچه‌ای كه رویه بلند دارند و بدون بند هستند در این مجموعه قرار می‌گیرند. این كفش با یك شلوار كتان روشن عالی می‌شود.




    دمپایی‌ها


دمپایی شاید از نظر خیلی‌ها همان صندل باشد اما صندل‌ها، كفش‌هایی باز و راحت هستند كه حتی در مهمانی هم می‌توانید بپوشید. در عوض دمپایی‌ها، كفش‌هایی هستند كه شما به‌عنوان پاپوش در منزل استفاده می‌كنید و لاغیر!



  •  بعضی از دمپایی‌ها كمی رسمی‌تر هستند؛ همان‌ها كه با نام «دمپایی روی فرشی» از آنها یاد می‌كنیم. چنین دمپایی‌هایی حتی وقتی مهمانی هم خانه شما می‌آید، می‌تواند پای شما باشد. مثل همین نمونه كه حالتی رسمی دارد، همراه با نقش و طرحی شبیه به بته جقه‌های ایرانی.

  •  این دمپایی را خوب نگاه كنید؛ در اصل این پاپوش، در معنای واقعی كلمه یك «دمپایی» است. این دمپایی‌ها برای شما هم در خانه‌تان استفاده دارد، هم تراس خانه و هم حیاط اما بیرون از این فضاها، اصلا. یك جفت دمپایی به‌خصوص نمونه‌های لاانگشتی، بی‌ریاترین كفش شما خواهد بود. یك دوست مهربان!




    كفش‌های رسمی


هركفشی را برای موقعیتی تولید كرده‌اند. كفش‌های رسمی زنانه، عموما پاشنه‌دار، همراه با سگك‌های درشت، براق و لژدار هستند. پس اگر كفشی دارید كه پاشنه بلندی دارد و نوك باز است و كمی هم برق می‌زند، مطمئن باشید برای یك خرید رفتن، مناسب نیست.



  • برای خانم‌هایی كه می‌خواهند در جمع و موقعیتی رسمی، كفشی رسمی بپوشند و البته عادت هم به پوشیدن كفش‌های پاشنه‌دار ندارند، بهترین نمونه كفش‌های پاشنه پری است كه ظاهری رسمی دارند به این ترتیب با چنین كفشی هم تعادل‌تان را بهتر حفظ كرده و زیباتر قدم برمی‌دارید و هم رسمی بودن‌تان را حفظ می‌كنید.

  •  این كفش مارك فندی، یكی دیگر از نمونه‌های كفش‌های رسمی است. كفشی جلوباز با بندهایی كه دورمچ پا بسته می‌شود و به این ترتیب باعث می‌شود كفش در پای شما لق نخورد. این كفش با یك شلوار پارچه‌ای مشكی و یك بلوز شومیز قهوه‌ای یا طلایی خیلی شیك‌تر هم می‌شود.




    صندل‌ها


همانطور كه گفتیم، صندل و دمپایی یكی نیستند. شاید بهتر باشد بگوییم صندل‌ها دمپایی‌هایی هستند كه رسمیت پیدا كرده‌اند و حتی در مهمانی‌ها می‌توانند پای شما باشند. یادتان باشد تحت هر شرایطی پوشیدن جوراب با صندل یا پوشیدن صندل در فصل‌های سرد سال، فقط بهانه‌ای برای خنداندن دیگران است و بس!



  •  این صندل یكی از نمونه‌های رایج صندل‌هاست یعنی صندل همراه با پاشنه. درست است كه این صندل پاشنه پری دارد ولی قدتان را بلندتر نشان می‌دهد. در یك مهمانی شب دوستانه، می‌توانید روی پوشیدن چنین صندل‌هایی حساب باز كنید.

  • یكی دیگر از نمونه‌های صندل‌ها، صندل‌های باز، بدون پاشنه و خیلی خودمانی هستند. از چنین صندل‌هایی می‌توانید هم وقتی میزبان مهمانی رسمی هستید، استفاده كنید و هم در یك دورهمی زنانه صبح یا عصر در خانه دوستان. چنین صندلی برای شب اصلا مناسبت ندارد.





    كفش‌های پاساژ گردی


شاید اسمش كفش خرید نباشد اما در این دسته‌بندی، اسم كفش‌هایی كه برای سرزدن به اجتماع پا می‌كنید، اسم آن را كفش خرید گذاشته‌ایم؛ شما می‌خواهید برای كاری بانكی روانه بیرون از خانه شوید، می‌خواهید خرید روزانه منزل را انجام دهید، می‌خواهید فرزندتان را به دكتر ببرید، می‌خواهید سری به اتوشویی بزنید و... این كفش‌ها را امتحان كنید.



  •  یك كفش راحت و درعین حال خنك برای تابستان انتخاب كنید. مثل همین نمونه كه شبیه كفش‌های عروسكی است. بهتر است دنبال رنگ‌های چرك‌تاب باشید یا جنس‌هایی كه راحت شسته شوند. این نمونه یكی از انتخاب‌های خوب در این راستاست.

  •  نظرتان راجع به این كفش كه ساخته شده برای انجام كارهای روزمره است، چیست؟ كفشی راحت و در عین حال خنك. یكی دیگر از انتخاب‌های شما می‌تواند گالش‌های پارچه‌ای باشد مثل همین نمونه.




    كفش‌های نیمه رسمی


خیلی وقت‌ها شما به مهمانی‌ها یا جلساتی دعوت می‌شوید كه نه آن‌قدر رسمی است كه كفش پاشنه‌دار پا كنید و نه آن‌قدر خودمانی كه بتوانید با یك كفش عروسكی یا اسپرت، سروته قضیه را جمع كنید. درچنین شرایطی شما به كفش‌های نیمه رسمی احتیاج دارید یعنی كفش‌هایی بدون پاشنه و در عین حال شیك.


  •  یك كفش چرمی شیك در هررنگی كه سادگی از سرتاپای آن می‌بارد، یكی از بهترین انتخاب‌های شماست برای شرایط نیمه‌رسمی. این كفش، برای خانم‌های مسن‌تر، مناسب‌تر است چون نوك نیمه گردی دارد و رویه آن در كناره‌ها كمی دالبر شده است.




 



 


 

  • كفش‌های مشكی بدون پاشنه با طرحی ساده، همیشه می‌توانند نجات‌بخش شما برای موقعیت‌های نیمه رسمی باشند. این كفش به‌دلیل پنجه تیزی كه دارد، برای خانم‌های جوان‌تر معقول‌تر است. با یك شلوارجین راسته تیره و یك مانتو مشكی رسمی خوب می‌شود.




:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: