با توت‌فرنگی زیباتر شوید
نوشته شده توسط : nahal

توت فرنگی این میوه‌ زیبا علاوه بر طعم خوبی كه دارد می‌تواند به‌عنوان یك ماده طبیعی برای زیبایی پوست و مو به كار رود. كافی است بدانید چگونه باید از آن استفاده كنید

توت‌فرنگی زیباتر

این روزها از كنار هر میوه‌فروشی كه رد شوید، توت‌فرنگی‌های قرمز و زیبا به شما چشمك می‌زنند و شاید شما را وسوسه می‌كنند كه دست خالی به منزل نروید اما باید بدانید این میوه خوش‌رنگ علاوه بر طعم فوق‌العاده‌ای كه دارد، می‌تواند به‌عنوان ماده اولیه انواع كرم‌ها و ماسك‌های زیبایی باشد كه شما می‌توانید خود در منزل تهیه ‌كنید. مطمئن باشید وقتی با خواص شگفت‌آور این میوه تابستانی آشنا شوید هرگز پوست‌تان را از مواد زیبا‌كننده آن محروم نخواهید كرد چون شاید بتوان گفت جزو بهترین موادی است كه می‌توانید به پوست خود هدیه كنید.


11313_561-13900328141008.jpg

 

اگر موهایی ابریشمی می‌خواهید...

از امروز دیگر توت‌فرنگی‌های رسیده و له شده را دور نیندازید چون می‌توانید از آنها برای درمان بعضی از مشكلات موها استفاده كنید. اگر می‌خواهید موهایی براق و درخشان داشته‌باشید باید از مخلوط توت‌فرنگی ‌و مایونز استفاده كنید، شما باید حداقل 7 تا 8 توت‌فرنگی رسیده را كاملا له كرده و سپس به آن یك قاشق غذاخوری مایونز اضافه كنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط كاملا حالت چسبی شكل پیدا كند. حالا این مخلوط را به تمام موهای‌تان بمالید و سپس موها را با یك كلاه حمام كاملا بپوشانید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر كنید. سپس موها را آب بكشید و مثل همیشه شامپو كنید.  مطمئن باشید اثر این مخلوط فوق‌العاده است. شما در واقع از یك تركیب طبیعی توت‌فرنگی برای براق كردن فوری موها استفاده كرده‌اید، توت‌فرنگی یك حالت‌دهنده فوق‌العاده برای موهای شماست.

اگر از جوش‌ خسته شده‌اید...

اگر مدتی است كه جوش‌ها و آكنه‌های صورت‌تان به‌شدت آزارتان می‌دهد، این مخلوط خانگی كه از توت‌فرنگی تهیه شده است می‌تواند واقعا موثر باشد. 7 تا 8 توت‌فرنگی را كاملا له كنید سپس یك قاشق غذاخوری خامه ترش را به آن اضافه كرده و خوب به هم بزنید. حالا این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و بگذارید حدود 10 تا 12 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند، سپس به‌خوبی صورت‌تان را آب بكشید. اگر هفته‌ای 2 بار از این مخلوط طبیعی توت‌فرنگی استفاده كنید در بهبود جوش‌های شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.


نکته : توت‌‌فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیك است كه می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص كند

چگونه می‌توانید ماسك صورت بسازید؟


اگر به‌دنبال یك ماسك صورت ارزان و موثر هستند، این 2 ماسك را حتما امتحان كنید.

قسمت گوشتدار توت‌فرنگی تازه برای پوست‌های چرب، قابض‌كننده‌ای عالی است. برای تهیه این ماسك صورت مقداری توت‌فرنگی تازه را له یا میكس كنید و با نصف پیمانه ماست و یك قاشق سوپخوری بادام زمینی مخلوط كنید. سپس مانند یك كرم آن را روی پوست بمالید و به‌مدت 15 دقیقه صبر كنید. بعد  آن را بشویید.

ابتدا 4 تا 5 توت‌فرنگی كاملا رسیده را له كنید، سپس 2 قاشق چای‌خوری خامه نسبتا سفت ویك قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه كنید، خوب مخلوط كنید؛ سپس بلافاصله این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و حدود 20 دقیقه صبر كنید، بعد از آن با مقدار زیادی آب گرم صورتتان را بشویید.


11314_202-13900328141008.jpg

اگر دندان‌هایی سفید می‌خواهید...

توت‌فرنگی یك سفید‌كننده طبیعی دندان‌ است. كافی است مقداری گوشت این میوه را به‌طور مستقیم روی دندان‌ها بمالید تا آنها را به‌طور طبیعی تمیز كنید. راه دیگر، مخلوط كردن مقداری توت‌فرنگی له شده با نصف قاشق غداخوری جوش‌شیرین است كه می‌تواند در از بین بردن لك‌ها بسیار موثر باشد؛ بهتر است این مخلوط را فقط هفته‌ای یكبار برای سفید كردن دندان‌های‌تان به كار ببرید. استفاده منظم از توت‌فرنگی می‌تواند به‌طور طبیعی تا حد زیادی دندان‌های شما را سفید نگه دارد.

 

اگر پوست‌تان كدر شده...

كافی است یك توت‌فرنگی را از وسط برش بزنید تا به 2 بخش تقسیم شود و سپس این توت‌فرنگی را به آرامی حدود 2 تا 3 دقیقه به تمام پوست بمالید و اجازه دهید این آب توت‌فرنگی حدود 2 دقیقه روی صورت باقی بماند تا كاملا خشك شود و سپس آب بكشید. بعد از این كار خواهید دید كه پوست شما نرم می‌شود و دیگر كدر نیست.

 

اگر زیر چشم‌های‌تان پف می‌كند...

یك عدد توت‌فرنگی را خیلی باریك برش دهید سپس این برش‌ها را در یك جای خنك بگذارید تا كاملا سرد شوند، سپس این برش‌ها را زیر چشم‌های‌تان بگذارید و حدود 10 تا 20 دقیقه دراز بكشید، بعد از این مدت صورت‌تان را با آب سرد بشویید و سپس از یك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنید.

چرا توت‌فرنگی؟

اگر توت‌فرنگی را موضعی استفاده كنید

توت‌‌فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیك است كه می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص كندو در نتیجه باعث صافی پوست و كوچك شدن منافذ پوستی می‌شود و رنگ چهره را باز می‌كند. این میوه یك لایه‌بردار خیلی ملایم است كه می‌تواند تمام كثیفی‌ها و ناخالصی‌ها را از روی پوست بردارد و در نتیجه اگر روی پوست شما التهاب یا قرمزی وجود داشته باشد آن را از بین می‌برد و در نتیجه توت‌فرنگی می‌تواند یك ماسك پاك‌كننده عالی برای تمیز كردن و نرم كردن صورت شما باشد.  علاوه بر این‌ها، آنتی‌اكسیدان‌های موجود در این میوه، ترمیم آسیب‌های پوستی را سرعت می‌بخشد و از پوست در مقابل پیری محافظت می‌كند. پوست شما به طور طبیعی روزانه میلیون‌ها سلول تازه می‌سازد و می‌توان گفت كه هر 30 تا 40 روز یك‌بار پوست كاملا بازسازی می‌شود اما بعد از آنكه سن از 30 سالگی عبور می‌كند‌، این روند بازسازی طبیعی پوست به‌طور قابل ملاحظه‌ای كند می‌شود. اما شما می‌توانید در این مرحله با استفاده از ماسك توت‌فرنگی به پوست خود كمك فراوانی بكنید.  البته ماسك توت‌فرنگی خواص دیگری نیز دارد از جمله اینكه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محیطی افزایش می‌دهد، دیگر اینكه می‌تواند التهابات و حساسیت‌های پوستی را التیام دهد و در نهایت اینكه رنگ پوست را روشن می‌كند.  البته تاثیرات استفاده موضعی از توت‌فرنگی در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. شما باید حداقل 2 بار در هفته در طول 3 تا 6 ماه از این توت‌فرنگی استفاده كنید تا اثرات آن را ببینید.

اگر توت‌فرنگی بخورید

توت فرنگی از ویتامین C بسیار غنی است و این ویتامین برای سلامت پوست و بافت‌های پیوندی بدن اهمیت دارد. یكی از مهم‌ترین خواص ویتامین C این است كه موجب بالا رفتن مقاومت و قدرت ایمنی بدن می‌شود. همچنین توت فرنگی یكی از میوه‌های كم انرژی است و حدود ۲۷ درصد در بدن، انرژی تولید می‌كند و افراد چاق می‌توانند از آن استفاده كنند اما اگر از
توت فرنگی به مقدار زیاد خورده شود می‌تواند مشكل ایجاد كند.





:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: