گناه لذت عبادت را سلب می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:


گناه

 مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی در جمع زائران حرم ثامن الحجج(ع) گفت:

خداوند متعال هنگامی که می خواهد کسی را به شدت مجازات کند لذت عبادت را از او می گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی، شب گذشته در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن جامعه رضوی، به تبیین بخش‌هایی از ‌دعای پر فیض کمیل پرداخت و گفت: دعای کمیل از اهمیت بسیار بالایی نزد خداوند متعال برخوردار است و مولای متقیان علی(ع) این دعا را در شب‌های جمعه درحالی که یک لحظه اشک چشمان شان قطع نمی‌شد در سجده می خواندند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره هود و یس به تفسیر عبارت «فبعزتک یا سیدی ومولای اقسم صادقا لین ترکتنی ناطقا» پرداخت و افزود: در روایت و متون اسلامی آمده است «نخستین فردی که در قیامت به او اذن داده می شود تا صحبت کند، پیامبر گرامی اسلام(ص) است»

 و ایشان نخستین سخنی که بیان می کنند این است

«خداوندا از تو می خواهم که از مردم بپرسی که بعد از مرگ من با قران و اهل بیتم چگونه رفتار کردند»؛ و نیز می فرماید‌«از تک تک مردم بپرس که چرا چشم‌چرانی می کنند؟ چرا زن و مرد با اختلاط در جلسه‌ها شرکت کردند؟ بپرس از آن ها که چرا مال حرام خوردند؟ و نیز بپرس که چرا روزه نگرفتند و زکات ندادند؟ و ...».

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند وقتی می‌خواهد کسی را به شدت مجازات کند لذت عبادت را از او می‌‌گیرد، عنوان کرد: ذات اقدس الهی لذت عبادت را از گناهکار سلب کرده و لذت و استفاده او را در امور دنیوی و پوچ قرار می‌دهد، و خداوند بر همه عالم احاطه دارد، بدین معنا که خدا در آسمان نیست، بلکه همه عالم تجلی حضور پروردگار است.

وی خداوند متعال‌ و نیز رسول گرامی اسلام و امیرالمؤمنین را طبیب و گره‌گشای عالم دانست و با بیان  این‌که حضرت محمد بن عبدالله(ص) و علی(ع) علمشان از علم الهی است، ابراز داشت:

 دعای پر فیض کمیل نسخه علی(ع) (طبیب سوم عالم) است؛ و از ابتدا تا انتهای این دعا دارویی است که مولای متقیان با دلسوزی برای علاج بیماران جهان تنظیم کرده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان سپس با عنوان این که مولای متقیان در فراز دیگری از این دعای ملکوتی می‌فرمایند‌

«خدایا من تحمل جدایی از تو را ندارم»، بیان داشت: هیچ انسانی نمی‌تواند آتش دنیا را تحمل کند و علی(ع) در این دعا می‌فرماید «خداوندا! من کل آتش جهنم را تحمل خواهم کرد ولی فراغ از تو را نمی‌توانم».

 

وی اضافه کرد: علی(ع) در این فراز از دعا به در خانه اکرم الاکرمین و ارحم الراحمین آمده است و از خداوند درخواست می‌کند‌«ای وجود مقدس بی‌نیاز، به این نیازمند کمک کن» و نیز می فرماید‌«یارب اسئلک بحقک و قدسک و اعظم صفاتک و أسمائک أن تجعل اوقاتى من اللیل و النهار بذکرک معمورة و بخدمتک موصولة و...»

 

و این عبارت بدین معنا است که‌«‌از تو بحق تو و به قدس تو و به اعظم صفات و اسما‌ تو مى‏خواهم که همه اوقات مرا در شب و روز به یاد و ذکر خودت آباد قرار دهى، و ...».

 


منبع : خبر گزاری رسا





:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نوشته شده توسط : nahal

 
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








متن دلخواه شما