این خوراکی نفخ آور است!

این خوراکی نفخ آور است!

كسانی كه به طور مرتب این خوراکی را می خورند به ویژه اگر این كار را سریع انجام دهند دچار آیروفاژی یا بلع هوا می‌شوند. بلع هوا سبب احساس نفخ در سر دل و آروغ زدن‌های مكرر خواهد شد...


آدامس نفخ می آورد
جویدن یك ماده غذایی به صورت مكرر همراه با ترشح بزاق و بلع هواست. كسانی كه به طور مرتب آدامس می‌جوند به ویژه اگر این كار را سریع انجام دهند دچار آیروفاژی یا بلع هوا می‌شوند. بلع هوا سبب احساس نفخ در سر دل و آروغ زدن‌های مكرر خواهد شد...

مصرف درازمدت آدامس‌هایی كه شكر دارد سبب صدمه رسیدن به دندان‌ها می‌شود. كسانی كه عادت به مصرف مكرر آدامس دارند حتی‌الامكان باید از مصرف آدامس‌های حاوی شكر اجتناب كنند تا بهداشت دهان و دندان بهتری داشته باشند.

از سوی دیگر برخی از مزه‌های آدامس در بیماران سبب تشدید برخی علایم می‌شود. مزه‌های تند مانند مزه‌های نعناع می‌تواند علایم بیمارانی را كه دچار ریفلاكس یا برگشت‌اسید هستند، تشدید كند. برخی از انواع آدامس‌ها كه در آنها از قندهای صنعتی استفاده شده و این قندها از نوع غیرقابل جذب هستند در مصرف طولانی‌مدت با مقدار زیاد می‌توانند سبب اسهال شوند زیرا این مواد قندی وارد دستگاه گوارش می‌شود، به روده‌ها می‌رسد و در آنجا توسط باكتری‌ها تخمیر و این تخمیر سبب تشدید اسهال به ویژه در بیماران می‌شود.
اخیرا انواعی از آدامس‌های طبی به بازار عرضه شده كه البته در بازار ایران خیلی موجود نیست. این آدامس‌ها برای درمان برگشت اسید و ترش‌كردن بعد از غذا استفاده می‌شوند. در این نوع آدامس‌ها از مواد ضداسید یا مواد بازی ضعیف استفاده شده كه بیمارانی كه دچار ریفلاكس هستند می‌توانند بعد از غذا از آنها استفاده كنند.

اما از جمله فواید آدامس می‌توان به این مساله اشاره كرد كه در كسانی كه دچار بوی بد دهان هستند، جویدن آدامس معطر با عصاره‌های گیاهی می‌تواند موثر باشد. به طور كلی جویدن آدامس منع مصرفی برای هیچ شخصی ندارد اما به دلایل ذكر شده بهتر است در جویدن آدامس میانه‌رو باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نوشته شده توسط : nahal

 
 
 
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








متن دلخواه شما