نكاتی آرایشی برای بالا بردن اعتماد به نفس!
نوشته شده توسط : nahal

نكاتی آرایشی برای بالا بردن اعتماد به نفس!



در این مقاله قصد داریم نكات آرایشی را برای شما عنوان كنیم كه بدون هیچگونه ضرری، همان زیبایی را به شما خواهد بخشید كه همیشه آرزو داشتید.

1. مشكلات مربوط به موهایتان را برطرف كنید. مو همیشه یكی از جنبه‌های اصلی زیبایی به حساب می‌آمده است. برای زیباتر نشان دادن چهره تان، باید مدل مویی را انتخاب كنید كه كاملاً برانده فرم صورتتان باشد.

برای این منظور می‌توانید به سالن‌های زیبایی مراجعه كرده و از متخصصین زیبایی كمك بگیرید. مطمئناً یكی از مدل‌های مو هست كه بیشتر از بقیه مدل‌ها به شما می‌آید، باید همان مدل را پیدا كنید.

برای تنوع بیشتر می‌توانید موهایتان را رنگ كنید، البته رنگی كه با رنگ چهره تان نیز متناسب باشد. استفاده از متخصص در این زمینه شما را مطمئن خواهد ساخت كه موهایتان خراب نخواهد شد.

علاوه بر مدل و رنگ مو، می‌توانید با تغییر محصولات بهداشتی موی خود مثل شامپو، حالت دهنده و ژل، سلامت موهایتان را نیز افزایش دهید.

2. نحوه آرایشتان را تغییر دهید. این مسئله دیگر به همه ثابت شده است كه آرایش تاثیر واقعاً شگرفی می‌تواند بر زیبایی افراد داشته باشد. دانستن نحوه صحیح انجام خط چشم، سایه چشم، خط لب، رژ لب، رژ گونه و كرم پودر می‌تواند به شما كمك كند تا زیبایی‌های چهره تان را نمایان تر سازید. در این قسمت به برخی از مهم ترین نكات آرایش صورت اشاره می‌كنیم:

- زیرسازی صحیح و مناسب باعث می‌شود آرایش بهتر و زیباتر روی صورتتان بنشیند. استفاده صحیح از كرم و پودر و پنكك و استفاده از مرطوب كننده قبل از آنها به شما در این زمینه كمك خواهد كرد.

- از رنگ‌های مناسب استفاده كنید. در این زمینه می‌توانید از رنگ موهایتان الهام بگیرید. متخصصین آرایش اعتقاد دارند كه رنگ‌های كرم و خاكستری برای افراد بلوند و قهوه ای و شكلاتی برای افراد سبزه با موهای مشكی و خرمایی و رنگ‌های مسی، هلویی و قرمز هم برای آنها كه موهای قرمز و شرابی دارند بسیار مناسب است.

- تكنیك‌های مختلف آرایش چشم را یاد بگیرید. از آنجا كه چشم‌ها مهمترین مركز زیبایی در صورت هستند، باید به طور صحیح آرایش شوند تا تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارند. یكی از روش‌های سایه زدن، كشیدن یك رنگ سایه روی پلك و بعد ادغام آن با رنگی دیگر است.

آندسته از افراد كه چشمانی گود دارند، بهتر است از سایه‌های تیره تر استفاده كنند. آنها كه چشمانی تنگ دارند، بهتر است خط چشم را كاملاً بیرون از لبه چشم كشیده و در گوشه‌های چشم آن را كمی پهن تر كنند. اگر چشمانی باز و درشت دارید، بهتر است خط چشم را داخل لبه چشم بكشید تا بزرگی چشم‌ها كمتر مشخص شود. برای چشم‌های ریز بهتر است از رنگ‌های كمرنگتر و برای چشم‌های درشت از رنگ‌های گرم تر استفاده شود.

3. پوست كه بزرگترین اندام بدن است، در زیبایی ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. داشتن پوستی سالم و جوان باید در مرحله اول هدف شما قرار گیرد. در این قسمت به بعضی از نكات بهداشتی پوست اشاره می‌كنیم:

- برای دور ماندن از اشعه‌های زیان بخش خورشید، از ضد آفتاب استفاده كنید.

- تا حد ممكن از كشیدن سیگار خودداری كنید.

- تغذیه و خواب كافی و مناسب داشته باشید.

- بر خود استرس وارد نكنید.

- از محصولات آرایشی معتبر و باكیفیت استفاده كنید.

- بدون شستن دست‌ها، به پوست صورتتان دست نزنید.

- بطور مداوم ورزش كنید.

- برای مدت طولانی آرایش را روی صورتتان نگاه ندارید و پس از اتمام كار صورتتان را شستشو دهید.

4. نظافت صحیح. به نظافت و سلامت ناخن‌های دست و پا و همچنین دندان‌ها توجه داشته باشید.
از مد روز تا جایی پیروی كنید كه متناسب شما باشد. استفاده از آخرین مُدهای روز به شما برای انتخاب لباس كمك كرده و باعث می‌شود راحت تر بتوانید آنچه مطابق خواسته و شخصیتتان است را پیدا كنید




:: بازدید از این مطلب : 1031
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 8 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: