بیم دادن از تباه كردن نماز
نوشته شده توسط : nahal

01.gif

قرآن :
«پس واى بر نمازگزاران . آنان كه از نمازشان غافلند.»
«آنگاه، پس از آنان جانشینانى به جاى ماندند كه نماز را تباه ساخته و از هوسها پیروى كردند، و به زودى (سزاى) گمراهىِ (خود) را خواهند دید.»

1 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله :
امّت من چهار دسته اند: دسته اى نماز مى گزارند ولى در نمازشان غافلند، براى اینان «ویل» است و «ویل» نام طبقه اى از طبقات دوزخ است . خداوند متعال فرموده است: «پس واى بر نمازگزاران. آنان كه از نمازشان غافلند». و دسته اى گاه نماز مى خوانند و گاه نمى خوانند، براى اینان «غىّ» است و «غىّ» نام طبقه اى از طبقات دوزخ است. خداوند متعال گفته است: «آنگاه، پس از آنان جانشینانى به جاى ماندند كه نماز را تباه ساخته و از هوسها پیروى كردند، و به زودى (سزاى) گمراهىِ (خود) را خواهند دید». و دسته اى هیچگاه نماز نمى خوانند، براى اینان «سقر» است و «سقر» نام طبقه اى از طبقات دوزخ است. خداوند متعال گفته است: «چه چیز شما را به سقر درآورد؟ گفتند از نمازگزاران نبودیم». و دسته اى همیشه نماز مى خوانند و در نمازشان نیز فروتنند. خداوند تبارك و تعالى گفته است: «بى گمان مؤمنان رستگار شدند. آنان كه در نمازشان فروتنند».

2 ـ محمّد بن فضیل:
از عبد صالح (امام كاظم علیه السّلام ) درباره گفته خداى جلّ جلاله : «كسانى كه از نمازشان غافلند» پرسیدم ، فرمود: منظور تباه كردن است.

3 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله :
همواره، شیطان از انسانِ با ایمان، هراسان است تا هنگامى كه بر نمازهاى پنجگانه مواظبت ورزد . پس هرگاه آن ها را تباه كند بر او جرأت مى یابد و او را در گناهان بزرگ وارد مى كند.

4 ـ
نمازتان را تباه مكنید كه هر كس نمازش را تباه كند ، با قارون و هامان محشور مى شود و سزاوار است كه خداوند او را همراه با منافقان وارد آتش كند. پس واى بر كسى كه بر نمازش و انجام سنّت پیامبرش مواظبت نورزیده است.

5 ـ
هیچ نمازگزارى نیست ، جز اینكه فرشته اى بر سمت راست او و فرشته اى بر سمت چپش قرار دارد . پس اگر نماز را تمام بیاورد، آن را بالا مى برند و اگر تمام نیاورده باشد، آن را به صورتش مى زنند.

6 ـ
امام باقر علیه السّلام : پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله در مسجد نشسته بود كه مردى داخل شد و به نماز ایستاد ، ولى ركوع و سجودش را تمام به جا نیاورد. پس حضرت فرمود: همچون نوك زدن كلاغ نوك زد (تند و شتابان) ، اگر این مرد بمیرد و نمازش اینگونه باشد بر غیر آیین من مرده است.

7 ـ
امام صادق علیه السّلام : علىّ بن ابیطالب علیه السّلام مردى را دید كه در نمازش نوك مى زند (تند و شتابان خم مى شود و بر مى خیزد) پس گفت: چه مدت است اینگونه نماز مى خوانى؟ مرد گفت: از فلان زمان. پس حضرت فرمود: مثال تو نزد خداوند مثال نوك زدن كلاغ است. اگر تو مرده بودى بر غیر دین ابوالقاسم محمّد صلّى الله علیه و آله مى مردى.
سپس علىّ علیه السّلام فرمود: دزدترین مردم كسى است،كه از نمازش مى دزدد.

8 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله :
كسى كه ركوع و سجودش را تمام به جا نمى آورد، نمازى ندارد[1].

9 ـ
هر كس وضو و ركوع و سجودش را تمام به جا نیاورد، نمازش ناقص است.

10 ـ ابو قتاده:
پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله فرمود: بدترین دزد آن است كه از نمازش مى دزدد. گفتند: اى پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله ، چگونه از نمازش مى دزدد؟ فرمود: ركوع و سجودش را تمام به جا نمى آورد.

11 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله :
هرگاه یكى از شما نماز واجبش را بخواند ، ولى ركوع و سجود و تكبیر و دعاى آن را، تمام به جا نیاورد ، همچون بازرگانى است كه سود نمى برد تا اینكه تنها سرمایه اش باقى مى ماند.

12 ـ
كسى كه نمازش را تمام به جا نمى آورد ، همچون زن باردارى است كه در نزدیكى زاییدن، بچه اش مى افتد. پس نه بچه اى مانده و نه وى مادر شده است.

13 ـ
از نشانه هاى نزدیكى قیامت، تباه كردن نمازهاست.

14 ـ امام علىّ علیه السّلام
ـ هنگامى كه از او نشانه هاى طغیان دجال پرسیده شد ـ فرمود : هنگامى كه مردم نماز را بمیرانند و امانت را تباه كنند.

15 ـ امام صادق علیه السّلام :
فرشته اى بر نماز گمارده شده است كه كار دیگرى غیر از آن ندارد. پس هنگامى كه تمام مى شود آن را مى گیرد و بالا مى برد. پس اگر از پذیرفتنى ها باشد، پذیرفته مى شود و اگر از آن ها باشد كه پذیرفته نمى شود، به او گفته مى شود: آن را به بنده ام بازگردان. پس آن را پایین مى آورد تا به صورتش بزند. سپس مى گوید: افّ بر تو، همواره عمل تو مرا به زحمت مى اندازد.





:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: