گزارش تصویری از اولین اتومبیل‌های جهان
نوشته شده توسط : nahal

گزارش تصویری از اولین اتومبیل‌های جهان

 

 

۱۲۵ سال پیش کارل بنز، اختراع شماره ۳۷۴۳۵ را در اداره ثبت اختراعات رایش در برلین، به ثبت رساند و صنعت خودرو متولد شد. طی این ۱۲۵ سال تنها دایملر و بنز بیش از ۸۰هزار اختراع را در زمینه خودرو به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش ورد آی تی به نقل ازگیزمگ , نیروی مورد نیاز برای حرکت اولین اتومبیل‌های جهان توسط یک موتور چهارزمانه تک‌سیلندر و افقى تأمین می‌شد. حجم اولین موتورها تنها ۹۵۴ سانتیمترمکعب بوده و نیروی حاصل از آنها ۰٫۵۵ کیلووات برآورد می‌شود. دور موتور ۴۰۰ دوربردقیقه و حداکثر سرعت حاصل از آن ۱۶ کیلومتر بوده است.

سال ۱۹۲۶ بنز و دایملر که یکی دیگر از اولین خودروسازان جهان است، با مشارکت یکدیگر شرکت دایملر-بنز را بنیان‌گذاری کردند که محصولات آن را به نام مرسدس بنز می‌شناسیم. دایملر ۱۲ سال پیش کرایسلر را خریداری کرد اما ضعف عملکرد کرایسلر باعث شد حدود ۳ سال پیش این ارتباط قطع شود.

در حال حاضر دایملر آ.گ که نتیجه همکاری اولین خودروسازان جهان است، هنوز هم سازنده گروهی از بهترین و امن‌ترین خودروهای جهان به‌شمار می‌رود. از حدود ۲۵ سال پیش تاکنون خانه کارل بنز در لیدنبورگ توسط این شرکت به نمایشگاهی برای ارائه تاریخچه صنعت خودرو تبدیل شده است.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب  ……

 

 
 




:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: