چسب زخم هشدار دهنده عفونت
نوشته شده توسط : nahal
چسب زخم هشدار دهنده عفونت
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای پانسمان کردن زخم و یا جراحتی از چسب زخم استفاده کنید. اما با پوشیده شدن سطح جراحت توسط چسب از وضعیت آن با خبر نیستید و نمی دانید که آیا زخم رو به بهبود است و یا در حال عفونی شدن. محققین انجمن EMFT مونیخ، یک چسب هشدار دهنده عفونت ابداع کردند که می تواند وضعیت زخم را با تغییر رنگ خود بیان کند. این برچسب هشدار دهنده با اندازگیری PH پوست بدن انسان می تواند شرایط عفونی و یا غیر عفونی زخم را تشخیص دهد.در حالت عادی PH پوست بدن انسان 5 است. اگر PH به 6.5 یا 8.5 افزایش یابد، نشانه ای از عفونت زخم است و برچسب با تغییر رنگ خود به بنفش اعلام خطر خواهد کرد.

البته نمی توان گفت که این برچسب می تواند خیلی هم کاربردی باشد. از آنجایی که زخم های عمیق دارای ریسک عفونت بالایی هستند، معمولا توسط چندین لایه پانسمان، باند پیچی می شوند. پس استفاده از این برچسب و تغییر رنگ آن در زیر چندین لایه پانسمان چندان محسوس نیست.

از طرفی بدن انسان خود دارای بهترین سیستم هشدار دهنده عفونت است. با علائم بالینی از قبیل تب می توان به عفونت زخم ها و جراحت ها پی برد. اما خوبی این ایده این است که هزینه تولیدش پایین و برای زخم های سطحی کاربردی است.





:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: