شما قبل از خواب وضو نمی گیرید!
نوشته شده توسط : nahal
اگر انسان بخواهد با پروردگار رابطه پیدا بكند دو راه وجود دارد، یك راه برای اولیا خداست یك راه هم برای نوع ماست.

اما راهی كه برای همه ماست:

از رسول خدا(ص) سوال شد: یا رسول الله راه رسیدن به خدا چیست؟

حضرت فرمودند: فاصله گرفتن از نفس و امیال نفسانی.

هم چنین امام صادق(ع) به شخصی فرمودند: این علمی كه پیدا كردی از كجا پیدا كردی؟ چگونه بر اسرار غیب مطلع شدی؟

گفت: یابن رسول الله هر چه دلم خواست، بر خلاف آن عمل كردم با امیال نفسانی مبارزه كردم.

البته این راهی است كه باید البته ! البته! خدا مساعدت بكند.

اما راه دیگر كه مخصوص اولیای خداست:


هر چه كه عمل می كند برای خدا باشد، اگر نماز می خوانم برای خاطر پروردگار باشد. همان طور كه در منزل وضو می گیرم خارج از منزل هم همان طور وضو بگیرم.

خدا رحمت كند مرحوم حاجی انصاری را كه گفت: در منزل كسی مهمان بودم خواستم بخوابم. صاحب خانه برای من آب وضو آورد و گفت : شما قبل از خواب وضو نگرفته اید! به صاحب خانه گفتم: من در منزل خودم هم قبل از خواب وضو نمی گیرم.
خدای نكرده طوری نشود كه در منزل خودت وضو نگیری، اما در خانه مهمان وضو بگیری! این شرك است. چنین شخصی مشرك است.


آیت الله حق شناس




:: بازدید از این مطلب : 1016
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 2 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: