ویتامین هایی که لاغر می کنند !
نوشته شده توسط : nahal

49112169794736372368.jpg

ترل وزن بدن و عملكردهای مرتبط با آن مثل اشتها، گرسنگی، متابولیسم عمومی، متابولیسم چربی ها و قندها، كالری سوزی و امثال این با مصرف مطلوب ویتامین بسیار كارامدتر عمل می كند. همه اینها نقش مهمی در حفظ سلامت و وزن سالم دارند و بیشتر این ویتامین ها در كنار هم عمل میكنند به همین دلیل نمی توان ویتامین خاصی را "بهترین" ویتامین برای كاهش وزن معرفی كرد.

مهمترین ویتامین ها و موادمعدنی برای كاهش وزن عبارتند از: ویتامین B2، B3، B5، B6، كولین (بخشی از B-كمپلكس)، اینوسیتول (بخشی از B-كمپلكس) و ویتامین C.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

این ویتامین برای عملكرد سالم غده تیروئید و متابولیسم اهمیت زیادی دارد. منابع خوب غذایی حاوی این ویتامین عبارتند از: شیر، جگر و قلوه، بادام، پنیر،تخم مرغ، سبزیجات برگدار.

ویتامین B3 (نیاسین)

این ویتامین نیز مانند ویتامین B2 برای تولید هورمون تیروئید اهمیت دارد. ویتامین B3 همچنین بخشی از عامل تحمل گلوكز (GTF) می باشد كه در مواقعیكه قند خون بالا می رود ترشح می شود. منابع خوب از این ویتامین عبارتند از: سبوس گندم، جگر، ماهی تن، مرغ، گوشت، تخم مرغ، ماهی اسقومری، ماهی سالمون، جو دوسر، جو، دانه های گندم، پنیر، میوه خشك، برنج قهوه ای.

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیك)

هرنوع كمبود این ویتامین بر ظرفیت بدن برای مصرف چربی اثر می گذارد. ویتامین B5 همچنین نقش مهمی در تولید انرژی و كمك به عملكرد غده آدرنال دارد. منابع خوب از این ویتامین عبارتند از: جگر و قلوه، گوشت، مرغ، آجیل، دانه های گندم، سبوس گندم، تخم مرغ، شیره، جو دوسر، جو، دانه ها، نان دانه كامل، سبزیجات.

ویتامین B6 (پیریدوكسین)

این ویتامین تولید هورمون تیروئید و متابولیسم را تنظیم می كند. منابع خوب از آن عبارتند از: مخمر آبجو، سبوس گندم، جو دوسر، ساردین، ماهی ماكارل، مرغ، گوشت گاو، آوكادو، موز، برنج قهوه ای، كلم، میوه خشك، تخم مرغ، شیره.

كولین

كولین كه بخشی از ویتامین B كمپلكس است، یك ویتامین واقعی نیست چون در كبد ساخته می شود. كولین برای متابولیسم خوب چربیها مورد نیاز است. كمبود كولین موجب می شود كه چربی ها در كبد انباشته شوند. منابع خود از آن عبارتند از: جگر گاو، دل گاو، زرده تخم مرغ، گل كلم، بادام زمینی.

اینوسیتول

این ویتامین نیز مثل كولین بخشی از ویتامین B كمپلكس است و درون بدن ساخته می شود. اینوسیتول برای كمك به متابولیسم چربی ها با كولین تركیب می شود. منابع خوب از این ویتامین عبارتند از: دل گاو، جگر گاو، سویا، تخم مرغ، مركبات، دانه های كامل، آجیل.

ویتامین C

این ویتامین فواید بسیار زیادی برای بدن دارد كه از جمله آن تبدیل خوب گلوكز به انرژی در سلول هاست. منابع خوب از این ویتامین عبارتند از: كلم بروكلی، فلفل سبز، كیوی، كلم بروكسل، لیمو، پرتقال، توت فرنگی، كلم.





:: بازدید از این مطلب : 1044
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 15 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: