.:: سلامتی در 8 حركت ::.
نوشته شده توسط : nahal

.:: سلامتی در 8 حركت  ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سالم بودن در گروی رفتارهای كوچكی مثل راه رفتن، دیدن یك فیلم‌ خوب، نوشیدن یك فنجان چای یا قهوه و... است. در اینجا 8 رفتار را به شما معرفی می كنیم كه تحقیقات علمی نشان داده عمل به آنها ضامن سلامت شماست.

1. پیاده روی کنید: طبق تحقیقاتی که در ماه مارس 2008 میلادی انجام شد، انجام فعالیت های روزانه سبب انتقال انرژی و شادی به ویژه به زنان می شود. به گفته محققان دانشگاه لوییزیانا استیت و دانشگاه جورجی پیاده روی سبک 10 دقیقه ای در روز می تواند سبب افزایش 20 درصدی انرژی و کاهش 65 درصدی خستگی شود.

2. مراقب چشم هایتان باشید:
طبق تحقیقاتی که در ماه اکتبر 2007 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه Tuffs به انجام رسید و مشروح آن در مجله the American Journal af Clinical nutrition چاپ شد، مصرف مواد غذایی با اندیس گلیسمی بالا مثل سیب زمینی و غلات و حبوبات تصفیه شده می تواند احتمال ضعف ماهیچه ای چشم را افزایش داده و زمینه ساز ابتلا به کوری در سالمندی شود.

3. یک فیلم خوب ببینید:
تحقیقات پژوهشگران دانشگاه لوماایندا در سال 2008 میلادی نشان داده است افرادی که عادت به دیدن فیلم های کمدی دارند، میزان کورتیزول و آدرنالین، دو هورمون استرس در خون شان به ترتیب 39 و 70 درصد پایین تر از این میزان در سایر افراد است.

4. آرام باشید:
طبق بررسی هایی که در ماه آوریل 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه دنور انجام شد، 30 درصد از زنان معمولا همیشه عصبانی هستند. این در حالی است که عصبانیت یکی از فاکتورهای افزایش فشارخون، افزایش ضربان قلب و مسبب آزادسازی هورمون استرس است که خود زمینه ساز ناراحتی های قلبی و افسردگی است.

5. چربی های دور شکم را آب کنید:
طبق نتایج اخیر بررسی های پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا که مشروح آن در مجله نورولوژی به چاپ رسیده است افزایش چربی های دور شکم در 40 سالگی می تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را در 70 سالگی افزایش دهد. در ضمن احتمال ابتلای این افراد به دیابت و ناراحتی های قلبی 3 برابر سایر افراد با وزن متعادل است.

6. کلسترول خون تان را پایین آورید:
اگر احساس می کنید کلسترول خون تان بالاست، به یک متخصص مراجعه کنید تا آن را کاهش دهید. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه میشیگان نشان داده است میزان کلسترول خون بالا در 45 درصد افرادی که به پزشک مراجعه می کنند طی 8 ماه 15 درصد کاهش می یابد، پزشکان معمولا به شما توصیه می کنند روزانه 10 تا 25 گرم فیبر محلول در روز مصرف کنید و مواد غذایی ای مثل میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود حتما قرار دهید.

7. ماست بخورید:
بررسی های پژوهشگران ژاپنی نشان داده افرادی که عادت به مصرف موادغذایی حاوی اسیدلاکتیک مثل ماست دارند کمتر به بیماری های لثه، افتادن دندان ها و ناراحتی های قلبی دچار می شوند. به نظر می رسد لاکتوباسیل های موجود در این نوع موادغذایی از رشد باکتری هایی مضر در دهان پیشگیری می کند.

8. قهوه بنوشید:
بررسی هایی که در ژانویه 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده نشان داده است، مصرف بالای قهوه می تواند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان به ویژه در زنان یائسه را کاهش دهد. با این حال در صورتی که باردار هستید، مصرف قهوه را کاهش دهید زیرا می تواند سبب سقط جنین شود.

منبع : salamatiran
 

.:: اهمیت جرم گیری دندان ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک متخصص دهان و دندان گفت: برای افزایش طول عمر دندانها، جرم‌گیری بسیار موثر است. جرم دندان علاوه بر اینکه برای لثه و بافتهای نگهدارنده دندان مضراست، محلی برای تجمع و تکثیر میکروبهای پوسیدگی زا است.

وی گفت: ولی دندانها نباید بیش از حد جرم‌گیری شود؛ چرا که برخی افراد حتی با یک بار جرم گیری در طول عمر می‌توانند دندانهای سالمی داشته باشند البته باید بعد از این عمل، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند؛ چرا که هر گونه کوتاهی در رعایت اصول بهداشت دهان منجر به تجمع دوباره جرم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اگر جرم دندان با مسواک پاک نشد برای پاک کردن آن بایستی از دندانپزشک کمک گرفت، گفت: خمیردندانهایی که به عنوان ضد جرم معرفی شده‌اند دارای مقادیر زیادی از مواد ساینده بوده و فقط رنگ و لکه‌های رسوب شده را تمیز می‌کند و استفاده همیشگی از آنها توصیه نمی‌شود؛ چرا که بعلت دارا بودن مواد ساینده زیاد باعث ایجاد خراشهای بسیار ظریف بر سطح دندانها شده و زمینه را برای تجمع میکروب و ایجاد بوی بد دهان فراهم می‌کند.
 

.:: 6 علامت هشدار دهنده ی بی آبی بدن ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
هفتاد درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. اگر این میزان کاهش پیدا کند حتی به اندازه اندک دچار کم‌آبی می‌شویم. این کم‌آبی سبب اختلال عملکرد دستگاه گوارش و عدم‌تعادل مواد شیمیایی بدن می‌شود. اما با چه هشدارهایی؟! برای پیشگیری از این عارضه به این علائم توجه داشته باشید:

1. اگر تشنه‌اید آب بخورید:

اگر احساس تشنگی کردید یعنی بدن‌تان کم‌آب شده است، کم‌آبی خفیف به راحتی با جایگزین کردن مایعات درمان می‌شود. برای رفع تشنگی آب بهترین انتخاب است.

2. اگر احساس بی‌حالی می‌کنید هم آب بخورید:

اگر روزانه در حدود 5/2 لیتر آب از طریق فرآیندهای مثل تعریق از دست می‌دهیم اما باید در تابستان بیشتر آب بخوریم.

3. پوست و لب‌های خشک:

خوردن مایعات باعث می‌شود پوست خشک شما به وضعیت طبیعی بر‌گردد سایر مایعات مثل چای هم باید برای پیشگیری از کم‌آبی بیشتر مفید است. محققان توصیه می‌کنند از مصرف الکل و قهوه برای جلوگیری از کم‌آبی خودداری کنید.

4. احساس سبکی سر:

نوشیدن مایعات کافی از ایجاد سردرد و احساس سبکی سر پیشگیری می‌کند چون ما دو سوم از مایعات دریافتی را از راه نوشیدن تامین می‌کنیم. سایر نیازهای بدن به مایعات از طریق میوه و سبزی، ماهی و مرغ و غذاها تامین می‌شود.

5. ادرار تیره و کاهش ادرار:

کاهش میزان ادرار یکی از علایم کم‌آبی است که بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد. همچنین لازم است میزان قند و نمک خون از دست رفته‌تان را هم جبران کنید. مصرف آب میوه و خوردن مایعات وعده‌های اندک نمکی الکترولیت‌های بدن را تامین می‌کند.

6. احساس خالی بودن معده:

این احساس نشان دهنده کم‌آبی بدن است بنابراین سعی کنید روزانه 6 تا 8 لیوان آب در روز مصرف کنید تا آب بدن‌ تامین شود. همچنین وقتی دمای بدن‌تان افزایش پیدا کرد بیشتر آب بخورید.
 

.:: تکنولوژی جدید در پرکردن دندان‌های خراب ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

محققان فرانسوی ژلی ساخته‌اند که توانسته دندان خراب موش آزمایشگاهی را ترمیم کند و باعث شود دندان فاسد در عرض چند هفته دوباره رشد کند. این خبر که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۰ در روزنامه دیلی‌تلگراف در بریتانیا منتشر شده است پیش‌بینی می‌کند که در صورت موفقیت عملی این یافته، دوره پرکردن سنتی دندان‌ها به پایان برسد.

فساد و خرابی دندان‌ها یکی از متداول‌ترین بیماری‌های معمول در سراسر دنیاست و با وجود درمان‌های متفاوت آن هنوز شیوه‌ای برای بازسازی دندان یافته نشده است. گروهی از دانشمندان موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی در پاریس آزمایش‌هایی در باره چگونگی تحریک هورمون محرک ملانوسیت یا ام.اس.اچ در رشد دندان انجام دادند. آن‌ها پس از مخلوط کردن این ماده با ماده شیمیایی دیگری به نام پولی- ال اسید گلوتاسیک، ژلی تهیه کردند که به سلول‌های گرفته شده از عصاره دندان انسان مالیده شد.

دانشمندان در آزمایشی جداگانه ژل مورد نظر را در مورد موش دارای فساد دندان به‌کار گرفتند. یافته‌ها نشان داد که فساد دندان موش پس از یک ماه از بین رفت. این محققان ادعا کرده‌اند که در مطالعات آزمایشگاهی یک ماه طول کشید تا دندان به حالت اولیه خود بازگردد. این ژل هنوز تحت مطالعه و آزمایش قرار دارد اما گفته شده که محققان می‌توانند برای استفاده همگانی آن را تا سه تا پنج سال آینده آماده بهره‌برداری کنند. یافته‌های این مطالعه در شماره اخیر "مجله جامعه شیمی آمریکا" منتشر شده است.

دامین والمسلی، مشاور علمی انجمن دندان بریتانیا به دیلی‌ تلگراف با اشاره به پیشرفت‌های "هیجان‌انگیز فراوان" در این حوزه، ساخت این ماده را نیز یکی از آن‌ها دانسته است. او با "امیدوارکننده" توصیف کردن یافته جدید گفت که باید منتظر نتایج مطالعات بود و افزود که در صورت کاربرد آن در آینده، استفاده از این ماده باید به درمان نواحی کوچکی از دندان فاسد محدود شود.

:: فساد دندان؛ فرایند اسیدی‌شدن غیرمعمول دهان

فساد دندان، بیماری ناشی از فرایندهای باکتریایی است که به ساختار سخت دندان آسیب می‌‌رساند و باعث می‌شود که آن‌ها تدریجا شکسته شده و در دندان، سوراخ ایجاد کنند. این بیماری در صورت درمان نشدن منجر به درد و عفونت و نهایتا از دست دادن دندان می‌انجامد. فساد دندان در مراحل اولیه تنها در برخی موارد قابل مشاهده است و در موارد دیگر از طریق عکسبرداری از دندان‌ها شناسایی می‌شود.

باکتری موجد فساد دندان، اسیدی در دهان ایجاد می‌کند که ماده معدنی دندان‌ها به افزایش آن بسیار حساس هستند. فراوانی تولید این اسید در دهان به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف و تمیز نشدن دندان به قدر کافی امکان ترمیم خودبه‌خودی دندان را فراهم نمی‌کند و آن را آماده خراب شدن می‌سازد. با توجه به میزان متفاوت آسیب در دندان‌ها، درمان‌های متنوعی برای نگهداشتن دندان خراب و استفاده طولانی‌تر از آن وجود دارد اما تاکنون روش شناخته‌شده‌ای برای تولید مجدد ساختار دندانی یافته نشده است. بیشتر تلاش‌های دست‌اندرکاران بهداشت دهان و دندان عمدتا متمرکز بر شیوه‌های مختلف پیشگیری در این زمینه است. پژوهش حاضر با ایجاد امید در بازسازی مجدد دندان می‌تواند تحول بزرگی در علم و حرفه دندان‌پزشکی ایجاد کند و به فرایند پرهزینه و دردناک پرکردن دندان‌ها خاتمه دهد.
 

.:: 7 بلایی که خانمها سر موهایشان می‌آورند  ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در این پست از مجله پزشکی این هفته به 7 بلایی که خانمها البته بطور ناخواسته بر سر موهایشان می‌آورند و آسیب جبران‌ناپذیری را به موهای خود وارد می‌سازند، اشاره شده است.

1. سشوارکشیدن به موهایی که هنوز از آنها آب می‌چکد:


با این کار، نه تنها حالت دادن به موها دشوار می‌شود بلکه آسیب حرارتی زیادی به موهایتان وارد می‌کنید، زیرا موهای شما باید مدت زیادی زیر سشوار بمانند تا خشک شوند. روش درست این است که سشوار را روی موهای مرطوب، نه موهای خیس، استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌شود وقتی از حمام خارج شدید، موهایتان را به مدت پنج دقیقه در حوله بپیچید و بعد از آن پنج دقیقه دیگر هم اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. پس از آن می‌توانید از سشوار استفاده کنید.

2. شانه کشیدن بر موهای خیس، از فرق سر تا نوک مو:

درست است که برای موهای خیس، استفاده از شانه راحت‌تر از برس است و خیلی از خانم‌ها در حین استحمام یا پس از آن از شانه‌های دانه درشت استفاده می‌کنند اما اگر شانه را از پوست سر تا نوک مو با فشار بکشید، موهایتان دچار شکستگی می‌شود. بنابراین ابتدا گره‌های مو را تا حد امکان باز کنید و سپس از قسمت‌های انتهایی موها شروع به شانه کشیدن کنید و کم‌کم به قسمت‌های بالاتر (نزدیک به پوست سر) بروید.

3. استفاده از برس نامناسب:


استفاده از برس نامناسب، نه تنها باعث می‌شود که نتوانید مدل موی مطلوبتان را درست کنید بلکه ممکن است مدام در موهای شما گیر بیفتد و آزارتان دهد. به‌طور کلی توصیه می‌شود هرچه موهای شما بلندتر است، از برس‌هایی استفاده کنید که قطر بیشتری دارند. همچنین برای حجم دادن به موهایتان‌، از برس گرد کمک بگیرید و برای صاف کردن موها از برس پارویی شکل استفاده کنید.

4. برس کشیدن مداوم برای درخشش بیشتر مو:


دکتر آمی مک مایکل، استادیار بیماری‌های پوست و مو در دانشگاه ویک فارست آمریکا می‌گوید: "تنها چیزی که شما برای درخشان‌تر شدن موهایتان نیاز دارید، چند بار برس‌کشیدن برای حالت دادن به مو و سپس استفاده از روغن‌های طبیعی است. هر چیزی بیشتر از این غیر ضروری است و می‌‌تواند به شکنندگی موها منجر شود."

5. بستن نادرست موها:


به طور معمول خانم‌ها عادت دارند موهای‌شان را از یک نقطه جمع کنند و ببندند و همین مساله، خطر آسیب ‌موها و شکنندگی آنها را در این ناحیه افزایش می‌دهد. بهتر است محل بستن موهایتان را هر روز تغییر دهید و یا یک سانتی‌متر بالا و پایین کنید. در ضمن استفاده از کش سر‌های یک‌پارچه (بدون درز) آسیب کمتری به موهایتان وارد می‌کند.

6. فراموش کردن پوست سر:

برای رشد موهای سالم، پوست سر شما نیاز به تغذیه مناسب دارد. نباید فراموش شود که یکی از آسان‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که پوست سرتان را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. این کار باعث بهبود جریان خون در پوست سر شما می‌شود و در نتیجه مواد مغذی بیشتری به پوست سر می‌رسد.

7. پنهان کردن شوره‌های سر:

تلاش برای پنهان‌کردن شوره‌های سر با کمک کرم‌های آرایشی مرطو‌ب‌کننده، روغن یا پماد فقط یک اقدام موقتی است، در حالی که شوره در واقع نوعی بیماری پوست سر است و باید درمان شود.
 

.:: چگونگی داشتن رنگ مویی درخشنده و براق ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آماندا جورج آرایشگر معروف ستارگان هالیوود و صاحب سالن زیبایی بزرگ "نیل جورج" لس آنجلس می گوید :" رنگ موی شما باید ساده اما مد روز باشد. برای اینکه جوان تر به نظر برسید هیچ وقت موهایتان را زیادی تیره نکنید. باید رنگ موهای شما ملایم باشد تا چهره شما سختی و صلابت خود را نشان دهد". این آرایشگر معروف توصیه های بیشتری در اینمورد دارد :

- موهایتان را زیاد روشن نکنید :
اگر می خواهید موهایتان را به رنگ روشن کنید، ترجیحا از های لایت و یا رنگ هایی مانند زیتونی و... استفاده کنید. موهایتان را هیچوقت بلوند روشن نکنید.

- رنگ مویی که به طرز صحیح های لایت شده باشد صورت شما را روشن تر نشان خواهد داد :
جورج می گوید من معمولا از های لایتی استفاده می کنم که از سر حد مو و پیشانی شروع شده باشد، های لایتی براق و درخشان که موها و صورت شما را شفاف تر و شاداب تر نشان دهد.

- رنگ خاکستری رنگی افسانه ای است :
نمک و فلفل سیاه دارید؟ نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید میبینید چقدر درخشان و فریبنده است؟ جورج می گوید: ایراد رنگ خاکستری برای موهای شما این است که ممکن است خشک و شکننده به نظر برسد من به شما توصیه می کنم از شامپوهایی که آرایشگرتان پیشنهاد می کنند استفاده کنید.

- از محصولاتی که حاوی الکل هستند جدا دوری کنید :
الکل رنگ موهای شما را تیره و کدر نشان خواهد داد و به موهای شما آسیب جدی خواهد رساند. برای ترمیم موی آسیب دیده بوسیله الکل از شامپوهای محافظت کننده رنگ و جذب کننده آب و نرم کننده استفاده کنید.

.:: درمان گرفتگی رگهای قلب با مصرف عصاره سیر و لیمو ترش ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- مصرف عصاره :
اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده اید، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد. زیرا گرفتگی رگها پس از این شما را آزار نخواهد داد. فقط کافی است روزی نصف استکان معادل 30 CC از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد.

- طرز تهیه :

تعداد 30 حبه ی سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش (شیرازی) با پوست که قبلا هسته های آن را گرفته اید، در هم زن (میکسر) بریزید. پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له شد با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید (نکته ی مهم : فقط و فقط، یک بار جوش بخورد). پس از سرد شدن، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

- مصرف :

همانطور که قبلا نیز گفته شد، روزانه نصف استکان (معادل 30 CC) از این مایع به اختیار خود تان قبل یا بعد از غذاهای اصلی میل نمایید. پس از سپری شدن سه (3) هفته از مصرف مداوم این
عصاره ی طبیعی، احساس جوانی و شادابی در تمام وجود بدنتان قابل لمس است. تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت عادی خود
باز خواهد گشت.

به یاد داشته باشید ؛ بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای، شما باید هشت (8) روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید. به این ترتیب یک موفقیت موثر ایجاد می شود. این دوره ی درمان، ارزان، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد.

- بوی سیر :

با خوردن این مایع، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد (امتحان کنید).

- خواص شربت :

نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش، کاملا خود را پس از مصرف این عصاره، نشان می دهند. افرادی که رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل (LDL) که مبتلا به کلسترل بد چربی خون دارند، می توانند ؛ شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند. به فعالیت های بدنی، ورزش پرداخته، زیرا انسداد رگهای آنها، از بین رفته است. همچنین مصرف این عصاره را برای کسانی که سایش دندان (دندان کروچه) داشته و یا جرم دندان دارند، مفید است. در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید، در کاسه ای آب ریخته و پس از آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید.

برداشت و ترجمه از سایت دانشکده پزشکی، دانشگاه ارلانگن
 

.:: روشهای مراقبت و جلوگیری از افتادگی سینه در خانم ها ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یکی از مشکلاتی که برای خانم ها، به خصوص از سنین 30 تا 40 سالگی پیش می آید، "افتادگی سینه" است. از آن جاییکه زیبایی سینه ها در اندام زنان نقشی اساسی را ایفاء می کند، در اینجا به یک سری راهکارهای ساده امّا مفید که نتیجه جدیدترین تحقیقات جهت پیشگیری و ترمیم این مشکل است، اشاره می کنیم.

اندازه و مدل سینه ها، به نوعی، سنبل و نشان دهنده ی ملیّت هر فرد می باشد، در فرهنگهای غیر اسلامی به دلیل نحوه ی پوشش آنها، زیبایی این عضو زنانه، در دید بیشتری قرار دارد، با توجه به اینکه امروزه، بیشتر خانم ها به دلیل مد روز بودن، تمایل به داشتن سینه های بزرگ دارند، لازم است موارد زیر را رعایت کنند:

1. وزن خود را ثابت نگاه دارید، نوسان و کم و زیاد شدن وزن بدن، تأثیرات بسزایی در افتادگی سینه و دیگر اندام ها دارد، شما می توانید با کنترل و رعایت یک رژیم غذایی مناسب، همواره وزن خود را ثابت نگاه دارید، از رژیم های لاغری که مقدار وزن زیادی را در مدت کم توصیه می کنند، جداً خودداری کنید، چرا که به همان سرعتی که وزن شما کاسته شده، در مدتی کم نیز دوباره افزایش می یابد، در نتیجه احتمال افتادگی سینه نیز افزایش می یابد.

2.
سوتین مناسبی انتخاب کنید، دقّت در خرید سوتین، طبق اندازه و سایز سینه، بهترین راه مبارزه با افتادگی و شل شدن سینه است، بنابراین در موقع خرید، تنها به زیبایی و فانتزی بودن آن توجه نکنید، در این بین کاملاً مراقب باشید که در صورت تغییر در وزن خود، اندازه ی سوتین را طبق وزن و سایز جدید، تغییر دهید، استحکام بند و نوع کش سوتین برای کسانی که سینه های بزرگ دارند، بسیار ضروریست، کسانی که سینه های کوچک دارند با استفاده از سوتین های پددار می توانند، ظاهر و اندازه ی سینه را بزرگتر و زیباتر جلوه دهد. البته وجود این پدها مانع از تنفس پوست می شود و خود به نوعی مضرّ است، در مراسم و میهمانی های خاص برای جلوه ای زیباتر می توانید از سوتین های فنردار و ژله ای استفاده کنید.

3.
عادت کنید که صاف و بصورت قائم بایستید، طریقه ایستادن قائم و صاف، یکی از عوامل مهم در زیبا جلوه تر کردن حالت سینه است، برای این منظور می توانید بطور منظم در ورزشهای خود، از دستگاههای تناسب اندام و تمرینهایی که مخصوص تقویت عضلات سرشانه ها و نگه دارنده ماهیچه های سینه است استفاده کنید، در صورت نیاز ماساژهای دوره ای را نیز در برنامه خود بگنجانید.

4.
خشکی پوست، از آنجاییکه پوست سینه و سرشانه بسیار ظریف و حساس هست، برای زیبایی و جوانی بیشتر آن، بطور مداوم از کرم های مرطوب کننده مخصوص مصرف کنید، همچنین در هنگام تابش مستقیم آفتاب و سولاریم، حتماً از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید.

5.
برای تست ماموگرافی، بطور منظم برای کنترل و معاینه به پزشک مراجعه کنید، به دلیل تغییرات هورمونی در مواقع تخمک گذاری، قاعدگی و...، سعی کنید ماهانه تاریخ مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید. با مشاهده توده ای غیرعادی نرم در بازو یا سینه که زیر دست بصورت گردشی حرکت کند، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

6.
به هنگام ورزش و دویدن، حتماً از سوتین های مخصوص ورزشی استفاده کنید، طبق مطالعات اخیر دانشگاههای انگلیس، افتادگی سینه در کسانی که بطور دائم از سوتیئن های مناسب استفاده می کنند تا 40% کاهش می یابد، همچنین این آمار گویای این است که درصد افتادگی سینه در خانم هایی که در هنگام ورزشهای پرتحرک از سوتین های مخصوص ورزشی استفاده می کنند تا 78% کاهش خواهد یافت.
 

.:: خوردن ماست طول عمر را افزایش مى دهد ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ماست نه تنها یک میان وعده غذایى سریع، آسان و مغذى است که در تمام طول سال موجود است، بلکه محققان دریافته اند در کشورهایى که از ماست در وعده هاى غذایى شان استفاده مى کنند، طول عمر مردم آن کشورها بیشتر است. درسیستم طبقه بندى مواد غذایى، ماست جزو منابع غذایى بسیار غنى از کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین یا ویتامین B2 و ید محسوب مى شود. ماست همچنین منبع سرشار از ویتامینB12، اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5، روى، پتاسیم و پروتئین است. این مواد مغذى ماست را به یک ماده غذایى تامین کننده سلامتى تبدیل کرده است. ماست با کیفیت بسیار مطلوب حاوى باکترى هاى زنده اى است که براى سلامتى مزایاى بسیارى دارد. ماستى که حاوى باکترى هاى زنده باشد، باعث افزایش طول عمر شده و همچنین سیستم ایمنى بدن را تقویت مى کند.

تحقیقات نشان مى دهد که مصرف ماست براى افرادى که سیستم ایمنى ضعیفى دارند مانند سالمندان مى تواند واکنش هاى ایمنى بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در برابر بیمارى هاى مربوط به سیستم ایمنى افزایش دهد. پژوهشى که بر روى ۱۶۲ سالمند به مدت پنج سال انجام شد، نشان داد در بین آن گروه از این سالمندان که بیش از سه نوبت در هفته ماست مصرف کردند، میزان مرگ و میر ۳۸ درصد نسبت به گروهى که کمتر از یک نوبت در هفته ماست خوردند، کاهش پیدا کرد.

به علاوه گروه دیگرى از بررسى ها نشان داده است که مصرف مواد غذایى غنى از کلسیم مى تواند چربى بدن را کاهش دهد. به این ترتیب محققان توصیه مى کنند که اگر مى خواهید وزن کم کنید، بیشتر از مواد غذایى سرشار از کلسیم بویژه فراورده هاى لبنى کم چربى مانند شیرگاو و ماست استفاده کنید. البته هنوز چگونگى تاثیر ماست در کاهش چربى بدن براى محققان مشخص نیست.

یکى دیگر از فواید ماست تقویت توانایى بدن در تشکیل استخوان ها است. ماست و همچنین شیر گاو حاوى پروتئین خاصى هستند که به رشد بدن و نیز تقویت فعالیت سلولهاى استخوان ساز در بدن کمک مى کند. به علاوه کارشناسان علم تغذیه توصیه مى کنند که مصرف فراورده هاى لبنى براى رشد استخوانهاى دختران بویژه در سن بلوغ سودمندتر از مصرف مکمل هاى حاوى کلسیم است.

ماست حاوى نوعى باکترى موسوم به لاکتوباسیلوس است که تاثیر قابل توجهى در پیشگیرى و بهبود آرتروز دارد. ازسوى دیگر مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایى تغذیه کلینیکى حاکى از آن است که فعالیت باکترى عامل زخم معده موسوم به هلیکوباکترپیلورى نیز با مصرف ماست متوقف مى شود. در بخش دیگرى از این پژوهشها که در همین مجله به چاپ رسیده آمده است که اگر چه همواره مزایاى مصرف ماست کم چرب مورد توجه بوده است اما پژوهش ها نشان مى دهد که مصرف ماست و سایر فراورده هاى لبنى پرچرب مانند شیر، پنیر، خامه، سرشیر و کره با چربى کامل به میزان قابل توجهى خطر ابتلا به سرطان روده و راست روده را کاهش مى دهد.

اگر چه نوع پرچرب این محصولات حاوى مقادیر بالاى چربى اشباع شده است، اما از سوى دیگر حاوى نوعى چربى محافظت کننده است که خاصیت پیشگیرى از ابتلا به سرطان دارد. مصرف تنها 90 گرم ماست دوبار در روز نه تنها سطح سولفیت هیدروژن و یا سایر ترکیبات سولفیتى در بدن را که باعث تنفس نامطلوب مى شوند، کاهش مى دهد بلکه همچنین از درصد تشکیل پلاک هاى دندانى و بروز پوسیدگى هاى دندانها مى کاهد.
 

.:: بدوید تا بیشتر عمر كنید ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
اگر می‌خواهید، عمر طولانی‌تر و در عین حال بدن سالمتری داشته باشید، زمانی را به دویدن اختصاص دهید. ‌نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است: در افراد میانسال، دویدن احتمال مرگ و میر زودهنگام را تا 50 درصد كاهش می‌دهد. این پژوهش طی یك دوره 20 ساله روی اعضای یك گروه میانسال در یك باشگاه دوندگان انجام گرفته است.

محققان دانشگاه استانفورد در كالیفرنیا دریافته‌اند كه دویدن نه تنها خطر بروز بیماری قلبی را كاهش می‌دهد، بلكه در پیشگیری از سایر بیماری‌ها مثل سرطان و بیماریهای عصبی مثل آلزایمر نقش سودمندی دارد.

دكتر الیزا چاكراوارتی و دستیاران وی در این پژوهش دریافتند كه از بین شركت كنندگان، نرخ مرگ و میر در بین دوندگان 15 درصد در حالی كه در گروه دیگر كه نمی‌دویدند 34 درصد بوده است. محققان می‌گویند؛ هر نوع ورزش سنگین می‌تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. چون آنچه در این خصوص حائز اهمیت است انجام فعالیت پرتحرك بدنی است. در این تحقیق 284 فرد بزرگسال با 156 نفر دیگر در گروه كنترل مقایسه شدند.

.:: چربی های شکمتان را از بین ببرید ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به نظرتان آشنا می آید؟ شـما ورزش می کــنید و تغذیه تان هم درسـت است، امــا سایـز دور کمرتان هیچ تفاوتـی نمــی کند. و متاسفانه بعد از 40 سالگـی، بـایـد خیـلی بیشتـــر کـــار کنید تا بتوانید میان تنه تان را صاف و متناسب کنید. اما با برنامه علمی سه قسمتی ما می توانید در 3 الی 6 هفته شکمتان را صاف تر کرده و چربی های آن را از بین ببرید. تحـقیـقات جدید نشان می دهد که برنامه ای که شامل تمرینات بدنسازی شدید، تمرینات کاردیو/ ایروبیک شدید، و ایجاد تغییرات کوچـک در انتخـاب هـای غـذایی (البـــته نه رژیـم غذایی) باشد،
چربی های شکم را دو برابر برنامه هایی که شامل رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و تمرینات ایروبیک است، از بین می برد. برنامه ما شامل تمرینات موضعی pilate، پیاده روی های خیلی قدرتی، و موادغذایی چربی سوز برای لاغر کردن قسمت میان تنه برای کم کردن احتمال ابتلای شما به دیابت، بیماری های قلبی، و سایر مشکلات و بیماری های خطرناک، می باشد.

در این 3 هفته باید چربی سوزی و عضله سازی کنید. در 6 هفته، خواهید دید که سانتیمتر ها از دور کمرتان کم می شود و شاید وزنتان هم در این مدت 5 تا 7 کیل



:: بازدید از این مطلب : 1156

|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 12 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: