ارتباط عطسه با شخصیت افراد
نوشته شده توسط : nahal

sneeze1.JPG

عطسه یكی از معمولترین اصواتی است كه در فصل بهار و در زمان گرده افشانی درختان به گوش می رسد. اما متخصصین رشته زبان اشاره (body language) معتقدند نوع عطسه كردن نشانگر شخصیت افراد است.

 

 

 

sneeze1.JPG

بر اساس گفته پتی وود (Patti A. Wood) یكی از این متخصصین بیشتر افراد در طول عمرشان روش عطسه كردن مختص به خود را دارند كه با شخصیت آنها مطابقت دارد. این متخصص بر اساس تحقیقی كه انجام داده عطسه كنندگان را به چهار دسته كلی تقسیم كرده است:

1- افراد خوب و مهربان

2- افراد درست و قابل اعتماد

3- افراد كاری

4- افراد مشتاق و موثر

افرادی كه فقط یك عطسه میكنند در زمره افراد خوب و مهربان هستند این افراد خون گرم، مفید و حامی دیگران می باشند.

افرادی كه با صدای بلند عطسه میكنند در زمره افراد كاری به شمار می آیند ، این اشخاص سریع العمل ، قاطع و در نهایت رهبران خوبی هستند.

اشخاصی كه همیشه به هنگام عطسه كردن با دستمال جلوی بینی خود را میگیرند افراد درست و قابل اعتمادی هستند این افراد معمولا با دقت، درستكار ، و بسیار منطقی میباشند.

آخرین گروه افرادی هستند كه با صدای بسیار بلند و خشن و به دفعات عطسه می كنند در زمره افراد مشتاق به شمار می آیند كه این اشخاص دارای جذابیت اجتماعی می باشند و توانائی ایجاد انگیزه و تاثیر گذاری بر دیگران را دارند.

بنا به گفته دكتر فردریك لیتل (Frederic Little) پرفسور دانشگاه بوستون یك الگوی ذاتی برای روش عطسه كردن انسانها وجود دارد كه به احتمال زیاد ژنتیكی و موروثی میباشد





:: بازدید از این مطلب : 1119
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 12 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: