عجب صبری خدا دارد
نوشته شده توسط : nahal
عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

همان یک لحظه اول

که اول ظلم را میدیدم

از مخلوق بی وجدان

جهان را با همه زیبایی و زشتی

بروی یکدیگر،ویرانه میکرم.

 

عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

که در همسایه صدها،

چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم

نخستین نعره مستانه را خاموش

آندم بر لب پیمانه میکردم.

 

عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

یکی عریان ولرزان

دیگری پوشیده از صد جامه رنگین

زمین و آسمان را واژگون،

مستانه میکردم.

 

عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

نه طاعت میپذیرفتم

نه گوش از بحر استغفار این بیدادگرها تیز کرده

پاره پاره در کف زاهد نمایان

سبحه صد دانه میکردم.

 

عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

برای خاطر یکی ،

تنها یکی مجنون صحراگرد بی سامان

هزاران لیلی نازآفرین را کو به کو

آواره و دیوانه میکردم.

 

غجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

بگرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان

سراپای بی وفا معشوق را

پروانه میکردم.

 

عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

بعرش کبریایی،با همه صبر خدایی

تا که میدیدم عزیز نابجایی،

ناز بر یک ناروا گردیده خواری میفروشد

گردش این چرخ را وارونه

وارونه،بی صبرانه میکردم.

 

عجب صبری خدا دارد،

اگر من جای او بودم

که میدیدم مشوش عارف و عامی،

زبرق فتنه این علم عالم سوز مردم کش

بجز اندیشه عشق و وفا،

معدوم هر فکری

در این دنیای پر افسانه میکردم.

 

عجب صبری خدا دارد،

چرا من جای او باشم؟

همین بهتر که او خود

 جای خود بنشسته و

تاب تماشای زشتکاریهای این مخلوق را دارد!

وگرنه من بجای او چو بودم،

یکنفس کی سازشی

با جاهل و فرزانه میکردم.

 

    عجب صبری خدا دارد  

  عجب صبری خدا دارد





:: بازدید از این مطلب : 1351
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 1 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: