تبریز ،شهری كه باید از نو دید
نوشته شده توسط : nahal

 

تبریز ،شهری كه باید از نو دید
 


 تبریز از آن دسته شهرهایی است كه به چند بار دیدن می‌ارزد. كافیست برای یك‌بار هم كه شده، سری به یكی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران یعنی تبریز بزنید تا با قدم زدن در این شهر، راه رفتن در دل تاریخ را تجربه كنید.
برای آنهایی كه تبریز را هنوز ندیده‌اند، توصیه می‌شود برای نخستین مقصد گردشگری خود سری به بازار تبریز بزنند.این بازار كه چند روزی است در فهرست میراث جهانی به عنوان یكی از نوادر معماری جهان ثبت شده، چشم هربیننده‌ای را به خود خیره می‌كند.
بسیاری معتقدند این بازار بزرگ‌ترین بازار مسقف دنیاست و البته به خاطر همین است كه بسیاری از گردشگران اروپایی و آمریكایی هر بار كه به ایران می‌آیند، این بازار را در بسته گردشگری خود قرار می‌دهند.
حدود یك كیلومتر راهپیمایی در این بازار كه در سال 1354 هجری شمسی در فهرست آثار ملی ثبت شده، فرصت مناسبی به شما می‌دهد تا علاوه بر خرید بهترین سوغات‌های تبریزی، حس خوب قدم زدن در بازاری تاریخی را نیز تجربه كنید.
توصیه می‌شود اگر به این بازار رفتید، حتما از مسجد جامع تاریخی این شهر كه در دل این بازار قرار گرفته است نیز دیدن كنید.
خریدن شیرینی‌جات تبریزی كه در صدر آنها قرابیه قرار گرفته است، دیگر پیشنهاد این ستون است. البته تبریزی‌ها، شیرینی‌های معروف دیگری همچون نوقا و اریس نیز دارند كه خوشمزه هستند.
برای رفع خستگی نیم روزی هم می‌توانید به یكی از رستوران‌های سنتی این شهر بروید و مشهورترین غذای این شهر را سفارش دهید؛ كوفته تبریزی كه این روزها آوازه‌ای جهانی پیدا كرده، در نظرسنجی از گردشگران در صدر غذاهای این شهر زیبای كشورمان قرار گرفته است.
خرید چرم‌های دست‌دوز نیز می‌تواند یكی از پیشنهاد‌های بازدید از این شهر زیبا به شمار رود.اما در یك جمله اگر تا به حال به تبریز سفر كرده‌اید و سری به ارگ تبریز، بنای تاریخی ربع رشیدی ، بنای زیبای ائل‌گلی و مقبره‌الشعرا نزده‌اید، توصیه می‌شود كه دوباره رخت سفر بربندید و سری به شهری بزنید كه دیدنش برای چند بار ارزش دارد.





:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: