نوشته شده توسط : nahal

شنگ
گیاه‌ شنگ تقویت کننده و محافظت کننده کبد در برابر سموم است

گیاه "شنگ" دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده است.

یک متخصص داروسازی‌ سنتی گفت: بر اساس مطالعات فارماکولوژیک، گیاه "شنگ" دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده بوده که از برخی داروهای شیمیایی مورد استفاده در درمان کولیت موثرتر است.

دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه در طب‌ سنتی ایران، گیاه‌ "شنگ" به نام "لحیهٔ‌التیس" شناخته می‌شود، گفت: بر اساس متون طب‌ سنتی این گیاه دارای خواص متعدد درمانی در بسیاری از بیماری‌ها از جمله زخم‌های گوارشی، التهابات روده و اسهال‌ های گوارشی بوده و تقویت کننده و محافظت کننده کبد در برابر سموم است. وی تصریح کرد: همچنین گیاه شنگ التیام‌ دهنده زخم ‌ها و سوختگی ‌ها و بند آورنده خونریزی ‌های داخلی است.

در حال‌ حاضر به صورت بومی و محلی در غرب ایران از ساقه‌های تازه گیاه جهت درمان انگل‌های‌ گوارشی استفاده می‌شود. در مطالعات علمی انجام شده بر روی این گیاه، اثرات ضدالتهابی، محافظت‌ کننده از مخاط معده و روده و همچنین خواص ضدمیکروبی آن به اثبات رسیده است. همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته اثرات تقویت ‌کننده و محافظت‌کننده از کبد این گیاه نیز به اثبات رسیده است.

گیاه شنگ دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده است

این متخصص داروسازی ‌سنتی‌ با بیان اینکه گیاه "شنگ" اثرات آنتی‌اکسیدانی قابل توجهی دارد که بسیاری از خواص درمانی آن را تایید می‌کند، گفت: بر اساس مطالعات فارماکولوژیک انجام شده گیاه "شنگ" دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده است که از برخی داروهای شیمیایی مورد استفاده در درمان کولیت موثرتر است. وی تصریح کرد: در تحقیقات در مدل حیوانی، عصاره این‌ گیاه به عنوان یک فرآورده ‌مکمل در بهبود کبد چرب اثرات خوبی از خود نشان داده و تاکنون هیچ گونه عارضه‌ جانبی خاصی از این‌ گیاه مشاهده نشده است. این متخصص داروسازی ‌سنتی‌ اظهار کرد: افرادی که دچار خونریزی‌های ‫#‏گوارشی‬ هستند و همچنین مبتلا به کولیت اولسروز می‌باشند باید این‌ گیاه را به صورت پخته یا جوشانده مصرف کرده و از مصرف آن به صورت خام اجتناب کنند.

مصرف این گیاه بصورت یک ‫#‏سبزی‌‬ خوراکی یا در بسیاری از غذاهای محلی مانند آش می‌تواند بعنوان یک فرآورده ‌طبیعی مکمل در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۸ ترفند زیبا شدن بدون آرایش چیست ؟

 

8 ترفند زیبا شدن بدون آرایش چیست ؟

همانطور که آرایش کردن حق یک زن می باشد، داشتن پوستی زیبا آرزوی یک زن است و خبر خوب این است که شما نیاز ندارید همیشه آرایش کنید تا زببا به نظر برسید! در این مقاله به معرفی ۸ ترفند طبیعی می پردازیم که باعث می شوند بدون آرایش زیبا به نظر برسید! با زیب نوت همراه باشید.

۸ ترفند زیبا شدن بدون آرایش:

۱.آب بنوشید:

قطعا اولین و مهم ترین ترفند این است که هر روز، بدون توجه به فصلی که در آن هستید،  مقدار زیادی آب بنوشید. زیرا نوشیدن یک لیوان آب، از هر محصول آرایشی که استفاده می کنید، مفیدتر است.

۲.پوستتان را مرطوب نگه دارید:

مرطوب کننده هایتان را دوست بدارید! هر چه بیشتر پوستتان را مرطوب نگه دارید، می توانید به مدت طولانی تری از ورود خشکی و چین و چروک به پوستتان جلوگیری کنید. بنابراین باید همیشه ناحیه های گردن، صورت، دست و پا را مرطوب کنید، زیرا این نواحی اولین قسمت هایی هستند که علائم پیری را نشان می دهند.

۳.از یک شوینده ی صورت خوب استفاده کنید:

استفاده ی روزانه از یک شوینده ی صورت خوب، می تواند باعث از بین رفتن همه ی آلودگی ها ، کثیفی ها و ته مانده ی آرایش از روی صورتتان شود. بنابراین بهتر است روزانه ، ترجیحا یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خوابیدن، صورت خود را بشویید. این کار باعث می شود منافذ پوستتان باز شود و یک احساس تازگی به پوستتان دست دهد.

۴.از یک تونر( ماده ای برای پاکسازی پوست) استفاده کنید:

استفاده از یک تونر خوب، باید یک بخش ضروری از رژیم مراقبت از پوست شما باشد در حالی که بسیاری از مردم اغلب فقط به مرطوب کردن و پاک کردن پوست اکتفا می کنند و استفاده از تونر را از یاد می برند و این مشکل بزرگی است! تونر به سفت شدن پوست و بستن منافذ پوست کمک می کند و اثرات هرگونه روغن های مضر را از روی پوست پاک می کند.

۵.موهایتان را شامپو کنید:

استفاده از یک شامپوی خوب ، هر روز یا هر ۳ روز یک بار، باعث می شود موهایتان تازه و تمیز به نظر برسند. موهای چرب یک ظاهر کثیف و ژولیده به شما می بخشد در حالی که موهای تمیز، ظاهری بسیار متفاوت و زیبا به شما می دهد.

۶.از ضد آفتاب استفاده کنید:

همه ی ما می دانیم که استفاده ی روزانه از یک ضد آفتاب خوب، مزایای زیادی دارد، درحالی که اغلب مردم، به خصوص زمانی که آفتاب کمی می تابد یا عجله دارند، ضد آفتاب را از یاد می برند. این کار قطعا یک فاجعه ی مراقبت از پوست به حساب می آید! زیرا اشعه های ناشی از خورشید، در هر زمان آماده ی ضرر رساندن به پوست شما می باشند.بنابراین اگر می خواهید پوستی زیبا و سالم داشته باشید، باید روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

۷.ازمخلوط آب گرم با لیموترش استفاده کنید:

همه ی ما عاشق نوشیدن اولین فنجان در صبح هستیم! درست است؟ حال سعی کنید آن فنجان چای یا قهوه را با یک فنجان آب گرم مخلوط با آب یک عدد لیموترش عوض کنید. نوشیدن این فنجان هرروز قبل از صبحانه، باعث دفع تمام سموم داخل بدن و کاهش انواع حساسیت های پوستی می شود. هم چنین باعث می شوند بدنتان را هیدراته و پوستتان را درخشنده نگه دارید.

۸.پوستتان را به طور مرتب لایه برداری کنید:

لایه برداری پوست به طور منظم، باعث حذف سلول های خشک و مرده ی پوست و در نتیجه تمیز و درخشان شدن پوستتان می شود.

 

چند راهنمایی بیشتر برای زیبا به نظر رسیدن بدون آرایش:

• به طور مرتب موهایتان را تمیز کنید تا مطمئن باشید نوک موهایتان خشک یا دارای موخوره نباشد.

• به هیچ وجه جوش ها، لکه ها و مشکلات پوستی دیگر را دستکاری نکنید! زیرا این کار باعث می شود جای آن ها به صورت لکه یا زخم روی پوستتان بماند و ماه ها طول بکشد تا جای آن ها خوب شود.

• چشمانتان را زیاد مالش ندهید. زیرا این کار باعث ایجاد عفونت و قرمزی چشم ها می شود.

ناخن هایتان را نجوید. آن ها را آراسته و مرتب نگه دارید.اگر می خواهید ناخن های بلندی داشته باشید، باید مطمئن شوید که به خوبی از آن ها نگه داری کنید.

• از نوشیدن قهوه یا چای بیش از حد اجتناب کنید.

• خوب بخوابید. حداقل روزانه ۶ الی ۸ ساعت بی وقفه بخوابید. زیرا این کار به طور شگفت انگیزی باعث می شود پوست خوبی داشته باشید.

• بیش از حد ابروهایتان را برندارید. به جای این کار موهای زائد را بردارید.

• ۲ بار در روز مسواک بزنید نه بیشتر! مسواک زدن بعد از هر وعده ی غذایی باعث ازبین بردن مینای دندان ها می شود. به جای این کار تنها یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خواب مسواک بزنید.

دانه های سرسیاه روی صورتتان را با ماسک های خانگی یا محصولات دارویی از بین ببرید.

• از غذاهای ناسالم دوری کنید و از غذاهای سالم مانند انواع میوه ها و سبزی های تازه، شیر و محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه ی خود استفاده کنید.

لباس های متناسب با اندام و رنگ پوستتان را انتخاب کنید و از پوشیدن لباس هایی که به شما نمی آیند یا در آن ها راحت نیستید دوری کنید.

 

منبع: www.zibnote.com



:: بازدید از این مطلب : 890
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

طرز تهیه ی پنکیک و کرم پودر در خانه

 

طرز تهیه ی پنکیک و کرم پودر در خانه

پنکیک و کرم پودر از مواد شیمیایی مضری ساخته شده اند که استفاده از آن ها موجب ضرر زدن به پوستتان خواهد شد. در مقابل می توانید با استفاده از مواد طبیعی، پنکیک و کرم پودر خود را در خانه بسازید به طوری که استفاده از آن ها هیچ ضرری به پوستتان نرساند! در این مقاله این راه طبیعی شگفت انگیز را به شما معرفی خواهیم کرد. با زیب نوت همراه باشید.

راه حل طبیعی برای تهیه ی پنکیک :

مواد لازم :

  • • نشاسته ی ذرت
  • • جوز هندی
  • • دارچین
  • • پودر کاکائو
  • • خاک رس سبز

روش کار:

برای این کار ابتدا ۲ قاشق غذاخوری پودر نشاسته ی ذرت را با ۱ قاشق غذاخوری خاک رس در کاسه ای بریزید. سپس مقداری  جوز هندی پودر شده ، پودر دارچین و پودر کاکائو را، تا وقتی مخلوط مورد نظر به رنگ دلخواه شما با توجه به رنگ پوستتان در آمد،به کاسه اضافه کنید. می توانید برای تهیه ی پنکیک بعدیتان، مقدار های مورد نیاز را یادداشت کنید.

پنکیک شما آماده است! از استفاده ی آن لذت ببرید!

 

راه حل طبیعی برای تهیه ی کرم پودر:

  • • پنکیک آماده شده در روش قبلی
  • • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • • ۱ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E  که در کپسول های ویتامین E موجود است. ( استفاده از این ماده اختیاری است)

روش کار:

ابتدا ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل در کاسه ای ریخته ، آن را کمی روی بخار آب جوش قراردهید ، بهم بزنید تا ذوب شود و در صورت تمایل روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری پودر پنکیک را در کاسه ی دیگری بریزید و آرام آرام روغن های ذوب شده را ، تا زمانی که مخلوط به ثبات مورد نظرتان رسید، به کاسه ی حاوی پودر پنکیک اضافه کنید. برای داشتن کرم پودر سبک تر، روغن بیشتر و برای داشتن کرم پودر سنگین تر، روغن کمتری به پودر پنکیک اضافه کنید.

کرم پودر شما آماده است! از استفاده ی آن لذت ببرید!

 

منبع: www.zibnote.com



:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در طول تاریخ و بین فرهنگ‌های مختلف، رنگ قرمز معنای نمادین قدرتمندی داشته‌است. قرمز رنگ پیروزی و تسلط است به لباس سربازان رومی فکر کنید، قرمز رنگ عشق و عاشقی است- به رزهای قرمز فکر کنید. قرمز با میل جنسی نیز مرتبط است- به بانوی سرخ‌پوش فکر کنید. و قرمز رنگ خشونت فیزیکی است- به خون فکر کنید.

خودرو قرمز

 

اما سقرلات می‌تواند یک نوع قدرت روانی نیز در بر داشته باشد- قدرتی که ظاهرا خارج از آگاهی هشیارانه است.

در این نوشتار سه حوزه را می‌بینید که رنگ قرمز در آنها اثری شگرف دارد.

۱. تاثیر رنگ قرمز در تسلط و پیروزی:

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که شخص یا تیمی که رنگ قرمز می‌پوشد، در یک مبارزه‌ی فیزیکی شانس بیش‌تری برای برنده شدن دارد در مقایسه با شخص یا تیمی که رنگ متفاوتی پوشیده‌است. در یک مطالعه از شرکت‌کنندگان خواسته شد که با هم‌جنسان خودشان به دو حالت متفاوت مسابقه بدهند: یک بار خودشان قرمز بپوشند و یک بار هم حریف‌شان قرمز بپوشد. نتایج از این قرار بود: وقتی خودشان قرمز پوشیده‌بودند، حس سلطه بر حریف و تهدید او در آنها بالا رفت، و دیدن حریف در لباس قرمز نیز باعث شد حس کنند سلطه و تهدید از سوی حریف بالاتر است. این نتایج هم در مورد زنان و هم در مورد مردان صدق می‌کرد. آیا رابطه‌ی بین خشم و قرمز شدن پوست در انسان که نتیجه‌ی افزایش جریان خون است، این پدیده را توجیه می‌کند؟

بانوی قرمز پوش

۲. تاثیر رنگ قرمز در موفقیت:

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که دیدن رنگ قرمز می‌تواند مانع موفقیت در کارهای بزرگ شود زیرا این رنگ تهدید به شکست را تداعی می‌کند و ممکن است باعث کناره‌گیری فرد شود. حتی زمانی که آدم‌ها فقط تلالویی از رنگ قرمز را قبل از هر آزمونی ببینند، حس شکست و خطا در آنها بیدار می‌شود. و در نتیجه ممکن است عملکردی ضعیف داشته باشند. برای مثال، یک مجموعه‌ی ۴ آزمایشی نشان داد که یک لحظه‌ دیدن رنگ قرمز قبل از تست آی‌کیو یا هر امتحان مهم دیگری، در عملکرد فرد اختلال ایجاد می‌کند. آیا مقصر، رابطه‌ی بین خودکار قرمز و تصحیح اشتباهات است؟

۳. تاثیر رنگ قرمز در گیرایی جنسی:

پژوهش‌هانشان داده‌اند که قرمز با جذابیت بالا بین پستاندارن ماده‌ی غیرانسان مرتبط است. در همین راستا، مطالعات همچنین پی برده‌اند که مردان نیز علاقه‌ی جنسی بیش‌تری به زنانی دارند که قرمز می‌پوشند. در یک مطالعه که این یافته را به شدت ثابت می‌کند، به شرکت‌کنندگان تصویر زنانی نشان داده شد که تی‌شرت‌های قرمز، آبی، سبز یا سفید پوشیده بودند و از آنها خواسته شد که هم جذابیت زنان و هم تمایل جنسی خودشان را ارزیابی کنند. پژوهش‌گران به چه نتیجه‌ای رسیدند؟ جالب توجه است که مردان در این مطالعه تمایل جنسی بسیار بالاتری داشتند زمانی که زنان قرمز پوشیده بودند، حتی زمانی که فاکتور جذابیت فیزیکی کنترل شده بود.

 ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_سارا فیضی
منبع: سایکولوژی تودی


:: بازدید از این مطلب : 1156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این روزها زندگی ما را محصولات و مصنوعات سرطان زا احاطه کرده اند. سرطان های مختلف به شکل وحشتناکی در حال گسترش هستند و سلامت ما را تهدید می‌کنند. شما به عنوان یک مادر، پدر، یا همسر سعی می‌کنید از سلامت و شادی خانواده‌تان مطمئن شوید، هرچه در توان‌تان است انجام می‌دهید تا آنها را از خطرات حفظ کنید. حتی به ذهن‌تان هم خطور نمی‌کند محصولاتی که برای محافظت از خانواده‌تان استفاده می‌کنید ممکن است در واقع آنها را در معرض آسیب قرار دهد.

post607

وقتی به بهداشت و سلامت فکر می‌کنید، تغذیه‌ی خوب و کامل اغلب در صدر فهرست روش‌های محافظت از خانواده قرار می‌گیرد. برای مثال، به تحلیل محصولاتی که برای اهداف نظافتی به کار می‌برید فکر نمی‌کنید.

حقیقت این است که تعدادی مواد سرطان زا در حمام، دست‌شویی، کابینت آشپزخانه و باقی جاهای خانه کمین کرده‌اند که می‌توانند خطر ابتلای شما و خانواده‌تان را به سرطان افزایش دهند.

در این نوشتار فهرستی از خطرات بالقوه، از خوش‌بوکننده‌های هوا گرفته تا پرده‌ی حمام، آمده‌است که می‌توانید آنها را جست‌وجو کنید تا دوباره خانه‌ای امن داشته‌باشید. ای محصولات سرطان زا هستند و بهتر است تا می توانید خانه تان را از آنها پاک سازی کنید:

۱. خوشبوکننده‌های هوا

براساس گزارشی که توسط انجمن حفاظت از منابع طبیعی چاپ شده‌است، بسیاری از خوشبوکننده‌های هوا که ما به‌طور مرتب در خانه استفاده می‌کنیم حاوی ترکیباتی هستند که به‌طور بالقوه سرطان زا هستند. بیش‌تر خوشبوکننده‌های هوا، حتی آن‌هایی که نشان “کاملا طبیعی” یا “فاقد گازهای زیان‌آور” دارند، حاوی ترکیباتی به نام فتالات است.

انواع مختلف فتالات پیامدهای مختلفی برای سلامتی دارند، هرچند بیش‌تر آنها روی سلامت باروری تاثیر دارند. بسیاری از آنها می‌توانند بیماری تنفسی مانند آسم را تشدید کنند.

خوشبوکننده‌ی هوای خانگی یکی از چیزهایی است که درست کردن آن بسیار ساده است. آب‌مقطر و چند قطره اسانس مورد علاقه‌تان و یک آب‌پاش تمام چیزی است که نیاز دارید تا رایحه‌ای فوق‌العاده در خانه‌تان داشته‌باشید. هر وقت می‌خواهید هوای خانه‌تان را خوشبو کنید، قبل از هر بار مصرف آن را به خوبی تکان دهید و گوشه و کنار خانه‌تان اسپری کنید. یا می‌توانید در دستگاه خوشبوکننده‌ی هوا از آنها استفاده کنید.

۲. شمع

محصول دیگری که می‌تواند در خانه خطرناک و سمی باشد، ممکن است در شمع معطر محبوب‌تان پنهان شده‌باشد. همه‌ی ما می‌دانیم سرب خطرناک است و مسمومیت با سرب می‌تواند برای سلامتی فاجعه‌بار باشد، اما وقتی توصیفاتی از قبیل اسانس و رایحه‌درمانی را می‌بینید، به‌طور خودکار تصور می‌کنید این محصولات سالم هستند. هرچند انجمن مصرف‌کنندگان امریکا فروش شمع‌هایی با فتیله‌ی سرب‌دار را ممنوع کرده‌است، اما فکر خوبی است که شمع‌هایتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی این ماده‌ی خطرناک بالقوه نیستند. بسیاری از محصولات معطر نیز حاوی مقادیری سم‌های مضر و سرطان زا هستند. بنابراین مواد شیمیایی به کاررفته در معطرسازی محصول را نیز بررسی کنید.

یک روش ساده برای بررسی شمع‌هایتان، استفاده از یک تکه کاغذ است. سعی کنید با فتیله روی کاغذ خط بکشید. اگر خط نکشید، احتمالا فتیله سرب ندارد. هم‌چنین می‌توانید شمع را روشن کنید و کاغذ را بالای شعله بگیرید. اگر دوده‌ای خاکستری روی آن تشکیل شد، ممکن است شمع‌تان سرب داشته‌باشد.

۳. پرده‌ی حمام و پلاستیک‌های دیگر

خطر بعدی از سموم پلاستیک نشأت می‌گیرد که به نظر می‌رسد در همه جای خانه وجود دارد. شاید کلریدپلی‌وینیل را با نام مخفف آن بشناسید: پی‌وی‌سی. پی‌وی‌سی نوعی پلاستیک است که در میان پرتولیدترین انواع پلاستیک‌ها رتبه‌ی سوم را در دنیا دارد. با این‌که ممکن است برخی کارایی‌های پی‌وی‌سی، مثلا لوله‌های فاضلاب، بی‌ضرر باشد، اما استفاده از این پلیمر پلاستیک در محیط‌هایی که می‌تواند ترکیبات پی‌وی‌سی سمی و سرطان‌زا را انتشار دهد، می‌تواند مانند یک بمب ساعتی باشد.

پرده‌ی حمام، حاوی پی‌وی‌سی و ترکیبات سمی دیگر است که می‌تواند هنگام استحمام منتشر شود. این سموم می‌توانند روی دستگاه تولید مثل و دستگاه تنفسی تاثیر بگذارند و شاید سرطان‌زا هم باشند. هم‌چنین ممکن است برخی محصولات پلاستیکی که برای ساخت اسباب‌بازی کودکان، ظروف، و چیزهای پلاستیکی دیگر استفاده می‌شود، خطری بالقوه برای سلامتی باشد.

جایگزین‌های سالم‌تر برای پرده‌ی حمام، پرده‌ی نخی طبیعی یا پرده‌ی ای‌وی‌اِی است(EVA جایگزینی غیرسمی برای پی‌وی‌سی است). اسباب‌بازی‌های کودکان‌تان و ظروف پلاستیکی‌تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید فاقد پی‌وی‌سی هستند.

۴. پاک‌کننده‌های فرش و شوینده‌های مخصوص پارچه

در بسیاری از شامپو فرش‌ها و لکه‌برهای پارچه، که قدرت لکه‌بری فوق‌العاده بالایی را پیشنهاد می‌کنند، از محصولی به نام پرکلرواتیلن استفاده می‌شود. پرکلرواتیلن، که نام دیگر آن تتراکلرواتیلن است، با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه ارتباط دارد.

پاک‌کننده‌های فرش و شوینده‌های پارچه نیز گاهی حاوی ترکیبی به نام نفتالین هستند. نفتالین ماده‌ی سازنده‌ی اصلی قرص نفتالین است، و قرار گرفتن در معرض این ماده با افزایش خطر ابتلا به سرطان های گلو و ریه ارنباط دارد.

جوش شیرین برای از بین بردن بو عالی است و سرکه‌ی سفید برای پاک کردن کثیفی و لکه‌ها موثر است. اگر می‌خواهید از شر شامپو فرش خلاص شوید، روی فرش‌تان جوش شیرین بپاشید، برای شستن آن، سرکه‌ی سفید را به آب اضافه کنید، و بعد صبر کنید تا فرش خشک شود. در صورت لزوم دوباره جوش شیرین بپاشید و سپس باقی‌مانده‌ی این پودر را با جاروبرقی جارو کنید.

بخارشویی یک روش سالم دیگر برای تمیز نگه‌داشتن فرش بدون مواد شیمیایی موجود در شامپو فرش است.

۵. محصولات خشک‌شویی

بر اساس گزارش انجمن سرطان امریکا، یک ماده‌ی سرطان زای دیگر که در کمدتان مخفی شده‌است می‌تواند پرکلرواتیلن یا تتراکلرواتیلنی باشد که در محصولات خشک‌شویی به کار رفته‌است. این مواد شیمیایی اغلب به عنوان حلّال در محصولاتی مانند محصولات خشک‌شویی استفاده می‌شود.

پوشیدن لباس‌هایی که به روش خشک‌شویی تمیز شده‌اند می‌تواند شما را ناخواسته در معرض این مواد مضر قرار دهد. مطمئن شوید خشک‌شویی محل‌تان برای تمیز کردن لباس از پرکلرواتیلن استفاده نمی‌کند.

۶. حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها

اصطلاح ‘خانواده’ اغلب دوستان پشمالوی ما را نیز شامل می‌شود. ممکن است یک فرد فکر کند محصولاتی که به عنوان دوستدار حیوانات خانگی تبلیغ می‌شوند در واقع دوستدار انسان و حیوانات خانگی هستند. با این حال، مانند مواد پاک‌کننده، تعدادی مواد شیمیایی سرطان‌زا در بسیاری از محصولات کنترل تیک، کک، و شپش حیوانات نیز وجود دارد.

برخی از محصولات کنترل تیک و کک حاوی آفت‌کش‌های ارگانوفسفره، پرمترین، و کاربامات هستند. این محصولات در فهرست موادی هستند که احتمالا برای انسان سرطان‌زا است.

شما می‌توانید برای این مقاصد از روش‌های طبیعی استفاده کنید.

۷. محصولات آنتی‌باکتریال

ما اغلب فریب می‌خوریم و فکر می‌کنیم برخی محصولات به‌طور خودکار مطمئن هستند. این مخصوصا درباره‌ی محصولاتی از قبیل محصولات آنتی‌باکتریال صدق می‌کند، که ظاهرا برای اطمینان بیش‌تر از تمیزی محیط‌مان طراحی شده‌اند.

نگرانی‌های اخیر درباره‌ی ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ای که در بسیاری از محصولات آنتی‌باکتریال به کار می‌رود، باعث شده‌است استفاده از این محصول در مناطقی مانند اروپا ممنوع شود. تریکلوزان یک ماده‌ی آنتی‌باکتریال و ضد قارچ است که در بسیاری از محصولات آرایشی، صابون‌ها، و شوینده‌ها یافت می‌شود.

شواهد حاکی از آن است که شاید تریکلوزان سرطان‌زا باشد. با این‌که آزمایش‌های اولیه تنها روی موش‌ها انجام شده‌است، اما نگرانی‌ها به حدی بوده‌است که این محصول در اروپا ممنوع شود.

محصولاتی مانند نقره به علت خواص آنتی‌باکتریالی و ضدمیکروبی که دارند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند(مثلا، در بیوفناوری پیشرفته نقره‌ی یونیدنی را با هدف استفاده‌ی بالینی به پارچه می‌زنند تا خطر عفونت را کاهش دهند)، و به نظر نمی‌رسد استفاده از نقره خطر مهمی به انسان‌ها تحمیل کند. با این حال، شما می‌توانید خودتان در خانه صابون آنتی‌باکتریال طبیعی درست کنید، یا پاک‌کننده‌ی خانگی خودتان را به‌طور طبیعی و بهداشتی درست کنید.

مصون بودن از خطر را بدیهی نپندارید

فهرست محصولات سرطان زا که در این نوشتار ذکر شد تنها نمونه‌ای از خطرات بالقوه‌ی محصولاتی است که ما بدون تردید تصور می‌کنیم سالم هستند. شما باید فعالانه به سالم بودن محصولاتی که برای حفظ خانواده‌تان از خطر به آنها اتکا می‌کنید، اهمیت بدهید. درباره‌ی محصولاتی که مرتبا استفاده می‌کنید و مواد تشکیل‌دهنده‌شان تحقیق کنید.

سم‌زدایی از خانه‌تان بخشی جدایی‌ناپذیر از مفهوم سم‌زدایی است. این فرآیند نه‌تنها شامل سم‌زدایی از بدن می‌شود، بلکه سم‌زدایی از ذهن و نزدیک‌ترین محیط‌هایتان را نیز در برمی‌گیرد.

 

ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_مینا بنادکوکی

 



:: بازدید از این مطلب : 745
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

درمان موهای وز و آسیب دیده

موهای وز و آسیب دیده، مهم ترین مشکلیست که اکثر خانم ها از آن شکایت می کنند. موهای ضخیم و فر بیشتر از سایر انواع مو دچار این مشکل می شوند به این گونه که موهای خشک با جذب رطوبت هوا، بخصوص در فصل تابستان، متورم و وز می شوند. اکثر مردم به محصولات شیمیایی روی می آورند اما در مقابل راه های طبیعی موثر و ارزان زیادی نیز برای تغذیه و درمان موهای آسیب دیده و وز وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.با زیب نوت همراه باشید.

۱.راه اول:

مواد لازم:

  • • ۱/۴ لیوان روغن بادام
  • • یک عدد تخم مرغ خام

روش کار:

برای این کار، ابتدا تخم مرغ را شکسته و آن را با روغن بادام مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیبی خمیری شکل و یک دست حاصل شود. سپس مخلوط حاصل را به موها و پوست سر خود بمالید و پس از ۴۰ دقیقه سرتان را بشویید. هم چنین می توانید موهایتان را شامپو بزنید. این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

*روغن بادام بعنوان نرم کننده عمل می کند در حالی که تخم مرغ باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود. این ماسک مو، یکی از بهترین راه های طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده و وز می باشد.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۲.راه دوم:

مواد لازم:

  • • ۱ عدد آوکادو
  • • ۱ لیوان شیر

روش کار:

برای این کار، ابتدا پوست آوکادو را بکنید و هسته ی آن را دربیاورید.سپس آوکادو را با استفاده از شیر له کرده وهم بزنید تا یک مخلوط خمیر مانند حاصل شود. مخلوط حاصل را به پوست سر و موهایتان بمالید و پس از ۴۰-۴۵ دقیقه سرتان را با شامپو و یا نرم کننده بشویید.برای گرفتن نتیجه ی عالی،  این ماسک را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

*استفاده از ماسک آوکادو، علاوه براین که ماسک ارزان قیمتیست، بلکه باعث کنترل موهای وز، نرم کردن مو ها و رفع خشکی آن ها می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۳.راه سوم:

مواد لازم:

  • • یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E
  • • ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش کار:

ابتدا هر دو نوع روغن را باهم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کامل ترکیب شوند.( اندازه ی روغن ها را با همین نسبت، متناسب با اندازه ی موهایتان استفاده کنید.) سپس آن را را در قابلمه ای ریخته،  برای چند دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گرم شوند، مخلوط گرم شده ی حاصل را به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از ۴۰ دقیقه با شامپو بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

*این ماسک تغذیه ی لازم برای درمان موهای آسیب دیده و وز را فراهم می کند و هم چنین به تقویت و تحکیم موهایتان کمک می کند.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۴.راه چهارم:

مواد لازم:

  • • ۱/۳ لیوان روغن نارگیل
  • • ۱/۳ لیوان روغن زیتون
  • • ۲ تا ۴ قاشق چایخوری روغن بادام خالص

روش کار:

ابتدا همه ی مواد را باهم ترکیب کنید و مخلوط حاصل را برای چند دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گرم شوند. سپس پوست سر و موهایتان را به این مخلوط آغشته کرده، خوب ماساژ دهید و بعد از آن، سرتان را با حوله ی گرم و مرطوبی بپوشانید. پس از ۲۰ دقیقه، موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

*این ماسک برای تغذیه ی موهایتان بسیار شگفت انگیز می باشد. روغن گرم شده، بهتر از روغن نرمال در ریشه های مو و منافذ پوست سر نفوذ می کند.بنابراین حتما این مخلوط روغنی را قبل از ماساژ دادن گرم کنید.برای موهای فر، روغن جوجوبا، بهترین انتحاب برای تقویت و جلوگیری از وز شدن مو می باشد.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۵.راه پنجم:

مواد لازم:

  • • ۱/۴ لیوان سس مایونز
  • • ۱/۳ لیوان روغن بادام
  • • ۱ یا ۲ عدد تخم مرغ خام ( متناسب با اندازه ی موهایتان)

روش کار:

ابتدا همه ی مواد را باهم مخلوط کنید تا ترکیبی خمیر مانند بوجود آید. سپس ترکیب حاصل را به موها و پوست سر بزنید و سرتان را با کلاهی بپوشانید. پس از ۴۰ دقیقه موهایتان را با شامپو و نرم کننده ی ملایمی بشویید. می توانید برای گرفتن نتایج عالی، ۲ بار در هفته ماسک را تکرار کنید.

*استفاده از این ماسک به طور شگفت انگیزی باعث تغذیه، درخشش، تقویت و مرطوب کردن موهایتان و در نتیجه درمان آسیب دیدگی و وزی مو می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۶.راه ششم:

مواد لازم:

  • • ۱ عدد موز
  • • ۲ قاشق چایخوری عسل
  • • ۱/۳ لیوان روغن نارگیل یا روغن بادام

روش کار:

ابتدا موز را له کرده و با عسل و روغن مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی بوجود آید. سپس ترکیب حاصل را به موها و پوست سرتان بمالید و پس از ۲۰-۲۵ دقیقه آن را با شامپو بشویید. این ماسک را یک بار در هفته برای نتیجه ی بهتر تکرار کنید.

*موز برای نرم کردن مو ها بسیار شگفت انگیز می باشد. از این ماسک، هنگامی که احساس کردید موهایتان خشک شده است، استفاده کنید.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۷.راه هفتم:

مواد لازم:

  • • یک بطری کوچک آبجو

روش کار:

موهایتان را به طور کامل به آبجو آغشته کنید و بمدت ۱۰-۱۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس سرتان را با آب سرد بشویید تا بوی آن از بین برود.این کار را هر دوهفته یکبار انجام دهید.

*آبجو، رطوبت را به موهایتان باز می گرداند و مواد مغذی لازم را برای آن ها فراهم می کند. هم چنین بعنوان یک نرم کننده ی طبیعی برای موها عمل کرده و سرعت رشد آن ها را افزایش می دهد.

۸.راه هشتم:

مواد لازم:

  • • ۲ عدد لیموترش
  • • مقداری آب ( متناسب با اندازه ی موهایتان )

روش کار:

آب لیموترش ها را با مقداری آب مخلوط کرده و پوست سر و موهایتان را با آن ماساژ دهید. سپس سرتان را بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک را یک بار در هفته برای نتایج بهتر استفاده کنید.

*لیموترش، به از بین بردن مواد شیمیایی موجود در موهایتان، که باعث خشکی و وز شدن آن ها شده است، کمک می کند.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۹.راه نهم:

مواد لازم:

  • • ۱ عدد تخم مرغ خام
  • • مقداری آب ولرم ( متناسب با اندازه ی موهایتان)

روش کار:

ابتدا تخم مرغ را بشکنید، آب ولرم را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط حاصل را به پوست سر و موها بمالید، بمدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و آن را با شامپو بشویید.هم چنین می توانید برای نتایج بهتر، یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به این ترکیب اضافه و استفاده کنید.این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید.

*تخم مرغ، یکی از محبوب ترین ماسک ها برای درمان موهای آسیب دیده و وز می باشد. زرده ی تخم مرغ، مانند یک نرم کننده ی طبیعی عمل می کند در حالی که سفیده ی تخم مرغ باعث از بین بردن باکتری ها و روغن های اضافی موجود روی پوست سر می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۱۰.راه دهم:

مواد لازم:

  • • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • • ۴ لیوان آب گرم

روش کار:

برای این کار، همه ی مواد را باهم ترکیب کنید و مخلوط حاصل را به پوست سر و موهایتان بمالید. پس از ۳۰ دقیقه سرتان را با شامپو و نرم کننده بشویید.این ماسک را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

*عسل، یک نرم کننده و مرطوب کننده ی طبیعی می باشد و باعث تقویت، صاف و درخشان شدن موها می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۱۱.راه یازدهم:

مواد لازم:

  • • ۳-۲ قاشق غذاخوری ماست
  • • ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش کار:

ابتدا مواد را باهم مخلوط کرده و به پوست سر و موها بمالید. سپس سرتان را پس از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید. یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا رطوبت موهایتان بازگردانده شود.

*مخلوط ماست و عسل، بعنوان یک نرم کننده ی بسیار قوی عمل می کند. ماست تغذیه ی مناسب را برای تقویت و سلامت مو فراهم می آورد در حالی که عسل به مرطوب و نرم کردن، صافی و درخشندگی موها کمک می کند.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۱۲.راه دوازدهم:

مواد لازم:

  • • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • • ۲ قاشق غذاخوری آب

روش کار:

ابتدا مواد را باهم مخلوط کرده، ترکیب حاصل را با پنبه به پوست سر و موهایتان بمالید و آن ها را شانه کنید تا مواد به طور کامل روی سرتان پخش شوند. سپس پس از ۱۵ دقیقه موها را با آب بشویید.( از شامپو استفاده نکنید ) از این ماسک، یکبار در هفته استفاده کنید.

*سرکه سیب، سطح PH موهایتان را متعادل می سازد. همچنین باعث صاف و درخشنده شدن، ازبین بردن کثیفی و دادن زندگی تازه به مو ها می شود.

*می توانید مقدار مساوی آب و سرکه سیب را باهم مخلوط کنید و در حمام، بعنوان شستشوی نهایی موها پس از شامپو کردن، از این مخلوط بهره ببرید. این شستشوی نهایی را می توانید هر ۲ تا ۴ هفته، یکبار انجام دهید.

درمان موهای آسیب دیده و وز

چگونه موهای آسیب دیده و وز را کنترل کنیم؟

علاوه بر موارد مذکور، ۳ را برای کنترل موهای آسیب دیده و وز وجود دارد:

۱.کوتاه کردن مو:

بهترین راه کنترل موهای وز و آسیب دیده، کوتاه کردن موها می باشد. برای این کار، هر ۶ ماه یکبار موهایتان را کوتاه کنید تا از سر موخوره، که یکی از دلایل ایجاد موهای وز می باشد، خلاص شوید و موهای سالمی داشته باشید.البته نباید موها را بیش از حد کوتاه کنید. زیرا این کار، وز شدن مو را تجدید می کند. همچنین اگر موهایتان بیش از از ضخیم و پرپشت است، می توانید از آرایشگر خود بخواهید تا کمی آن ها را کم پشت کند. زیرا این کار باعث می شود موها ظاهر بهتری به خود بگیرند و قابل کنترل تر بشوند.

۲.شامپو و نرم کننده:

از شامپوی ملایم برای ازبین بردن کثیفی های مو و پوست سر و در نتیجه کنترل بهتر موهای وز استفاده کنید. توجه کنید که نباید هرروز موها را شامپو بزنید! زیرا این کار باعث می شود روغن های طبیعی لازم به پوست سرتان نرسد.

از نرم کننده ی ملایم برای مرطوب کردن موهای خود استفاده کنید و توجه کنید که قبل از شستن نرم کننده، باید اجازه دهید برای چند دقیقه روی موهایتان بماند.هم چنین استفاده از آب کربنات برای شستشوی موهاریال می تواند موهای وز را کنترل کند.

موهایتان را بعد از حمام سشوار نکنید! زیرا این کار باعث پوست سرتان را زبر و درنتیجه موهایتان را وز می کند. اما اگر خواستید سشوار کنید، فراموش کنید که قبل از آن باید ماده ی محافظت کننده در برابر حرارت، به موها بزنید.

بعد از حمام، موهایتان را برای چند دقیقه با حوله ای بپیچید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. توجه کنید که نباید حوله را مدام روی موها بمالید و حرکت دهید! زیرا این کار باعث شکسته شدن، آسیب دیدن و وز شدن مو می شود.

۳.استفاده از محصولات دارویی :

استفاده از یک محصول دارویی مناسب برای مو، می تواند به کنترل بهتر موهای آسیب پذیر و وز کمک کند. می توانید از سرم ها و موس ها ی مناسب برای درمان آسیب پذیری و وز شدن مو استفاده کنید. به این ترتیب که ابتدا آن ها را روی موهای نمدار خود بزنید. سپس موهایتان را شانه کنید تا به خوبی پخش شوند و اجازه دهید خشک شوند.

 

منبع: www.zibnote.com



:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

درمان موهای وز و آسیب دیده

موهای وز و آسیب دیده، مهم ترین مشکلیست که اکثر خانم ها از آن شکایت می کنند. موهای ضخیم و فر بیشتر از سایر انواع مو دچار این مشکل می شوند به این گونه که موهای خشک با جذب رطوبت هوا، بخصوص در فصل تابستان، متورم و وز می شوند. اکثر مردم به محصولات شیمیایی روی می آورند اما در مقابل راه های طبیعی موثر و ارزان زیادی نیز برای تغذیه و درمان موهای آسیب دیده و وز وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.با زیب نوت همراه باشید.

۱.راه اول:

مواد لازم:

  • • ۱/۴ لیوان روغن بادام
  • • یک عدد تخم مرغ خام

روش کار:

برای این کار، ابتدا تخم مرغ را شکسته و آن را با روغن بادام مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیبی خمیری شکل و یک دست حاصل شود. سپس مخلوط حاصل را به موها و پوست سر خود بمالید و پس از ۴۰ دقیقه سرتان را بشویید. هم چنین می توانید موهایتان را شامپو بزنید. این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

*روغن بادام بعنوان نرم کننده عمل می کند در حالی که تخم مرغ باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود. این ماسک مو، یکی از بهترین راه های طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده و وز می باشد.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۲.راه دوم:

مواد لازم:

  • • ۱ عدد آوکادو
  • • ۱ لیوان شیر

روش کار:

برای این کار، ابتدا پوست آوکادو را بکنید و هسته ی آن را دربیاورید.سپس آوکادو را با استفاده از شیر له کرده وهم بزنید تا یک مخلوط خمیر مانند حاصل شود. مخلوط حاصل را به پوست سر و موهایتان بمالید و پس از ۴۰-۴۵ دقیقه سرتان را با شامپو و یا نرم کننده بشویید.برای گرفتن نتیجه ی عالی،  این ماسک را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

*استفاده از ماسک آوکادو، علاوه براین که ماسک ارزان قیمتیست، بلکه باعث کنترل موهای وز، نرم کردن مو ها و رفع خشکی آن ها می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۳.راه سوم:

مواد لازم:

  • • یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E
  • • ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش کار:

ابتدا هر دو نوع روغن را باهم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کامل ترکیب شوند.( اندازه ی روغن ها را با همین نسبت، متناسب با اندازه ی موهایتان استفاده کنید.) سپس آن را را در قابلمه ای ریخته،  برای چند دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گرم شوند، مخلوط گرم شده ی حاصل را به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از ۴۰ دقیقه با شامپو بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

*این ماسک تغذیه ی لازم برای درمان موهای آسیب دیده و وز را فراهم می کند و هم چنین به تقویت و تحکیم موهایتان کمک می کند.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۴.راه چهارم:

مواد لازم:

  • • ۱/۳ لیوان روغن نارگیل
  • • ۱/۳ لیوان روغن زیتون
  • • ۲ تا ۴ قاشق چایخوری روغن بادام خالص

روش کار:

ابتدا همه ی مواد را باهم ترکیب کنید و مخلوط حاصل را برای چند دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گرم شوند. سپس پوست سر و موهایتان را به این مخلوط آغشته کرده، خوب ماساژ دهید و بعد از آن، سرتان را با حوله ی گرم و مرطوبی بپوشانید. پس از ۲۰ دقیقه، موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

*این ماسک برای تغذیه ی موهایتان بسیار شگفت انگیز می باشد. روغن گرم شده، بهتر از روغن نرمال در ریشه های مو و منافذ پوست سر نفوذ می کند.بنابراین حتما این مخلوط روغنی را قبل از ماساژ دادن گرم کنید.برای موهای فر، روغن جوجوبا، بهترین انتحاب برای تقویت و جلوگیری از وز شدن مو می باشد.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۵.راه پنجم:

مواد لازم:

  • • ۱/۴ لیوان سس مایونز
  • • ۱/۳ لیوان روغن بادام
  • • ۱ یا ۲ عدد تخم مرغ خام ( متناسب با اندازه ی موهایتان)

روش کار:

ابتدا همه ی مواد را باهم مخلوط کنید تا ترکیبی خمیر مانند بوجود آید. سپس ترکیب حاصل را به موها و پوست سر بزنید و سرتان را با کلاهی بپوشانید. پس از ۴۰ دقیقه موهایتان را با شامپو و نرم کننده ی ملایمی بشویید. می توانید برای گرفتن نتایج عالی، ۲ بار در هفته ماسک را تکرار کنید.

*استفاده از این ماسک به طور شگفت انگیزی باعث تغذیه، درخشش، تقویت و مرطوب کردن موهایتان و در نتیجه درمان آسیب دیدگی و وزی مو می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۶.راه ششم:

مواد لازم:

  • • ۱ عدد موز
  • • ۲ قاشق چایخوری عسل
  • • ۱/۳ لیوان روغن نارگیل یا روغن بادام

روش کار:

ابتدا موز را له کرده و با عسل و روغن مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی بوجود آید. سپس ترکیب حاصل را به موها و پوست سرتان بمالید و پس از ۲۰-۲۵ دقیقه آن را با شامپو بشویید. این ماسک را یک بار در هفته برای نتیجه ی بهتر تکرار کنید.

*موز برای نرم کردن مو ها بسیار شگفت انگیز می باشد. از این ماسک، هنگامی که احساس کردید موهایتان خشک شده است، استفاده کنید.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۷.راه هفتم:

مواد لازم:

  • • یک بطری کوچک آبجو

روش کار:

موهایتان را به طور کامل به آبجو آغشته کنید و بمدت ۱۰-۱۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس سرتان را با آب سرد بشویید تا بوی آن از بین برود.این کار را هر دوهفته یکبار انجام دهید.

*آبجو، رطوبت را به موهایتان باز می گرداند و مواد مغذی لازم را برای آن ها فراهم می کند. هم چنین بعنوان یک نرم کننده ی طبیعی برای موها عمل کرده و سرعت رشد آن ها را افزایش می دهد.

۸.راه هشتم:

مواد لازم:

  • • ۲ عدد لیموترش
  • • مقداری آب ( متناسب با اندازه ی موهایتان )

روش کار:

آب لیموترش ها را با مقداری آب مخلوط کرده و پوست سر و موهایتان را با آن ماساژ دهید. سپس سرتان را بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک را یک بار در هفته برای نتایج بهتر استفاده کنید.

*لیموترش، به از بین بردن مواد شیمیایی موجود در موهایتان، که باعث خشکی و وز شدن آن ها شده است، کمک می کند.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۹.راه نهم:

مواد لازم:

  • • ۱ عدد تخم مرغ خام
  • • مقداری آب ولرم ( متناسب با اندازه ی موهایتان)

روش کار:

ابتدا تخم مرغ را بشکنید، آب ولرم را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط حاصل را به پوست سر و موها بمالید، بمدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و آن را با شامپو بشویید.هم چنین می توانید برای نتایج بهتر، یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به این ترکیب اضافه و استفاده کنید.این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید.

*تخم مرغ، یکی از محبوب ترین ماسک ها برای درمان موهای آسیب دیده و وز می باشد. زرده ی تخم مرغ، مانند یک نرم کننده ی طبیعی عمل می کند در حالی که سفیده ی تخم مرغ باعث از بین بردن باکتری ها و روغن های اضافی موجود روی پوست سر می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۱۰.راه دهم:

مواد لازم:

  • • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • • ۴ لیوان آب گرم

روش کار:

برای این کار، همه ی مواد را باهم ترکیب کنید و مخلوط حاصل را به پوست سر و موهایتان بمالید. پس از ۳۰ دقیقه سرتان را با شامپو و نرم کننده بشویید.این ماسک را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

*عسل، یک نرم کننده و مرطوب کننده ی طبیعی می باشد و باعث تقویت، صاف و درخشان شدن موها می شود.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۱۱.راه یازدهم:

مواد لازم:

  • • ۳-۲ قاشق غذاخوری ماست
  • • ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش کار:

ابتدا مواد را باهم مخلوط کرده و به پوست سر و موها بمالید. سپس سرتان را پس از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید. یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا رطوبت موهایتان بازگردانده شود.

*مخلوط ماست و عسل، بعنوان یک نرم کننده ی بسیار قوی عمل می کند. ماست تغذیه ی مناسب را برای تقویت و سلامت مو فراهم می آورد در حالی که عسل به مرطوب و نرم کردن، صافی و درخشندگی موها کمک می کند.

درمان موهای آسیب دیده و وز

۱۲.راه دوازدهم:

مواد لازم:

  • • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • • ۲ قاشق غذاخوری آب

روش کار:

ابتدا مواد را باهم مخلوط کرده، ترکیب حاصل را با پنبه به پوست سر و موهایتان بمالید و آن ها را شانه کنید تا مواد به طور کامل روی سرتان پخش شوند. سپس پس از ۱۵ دقیقه موها را با آب بشویید.( از شامپو استفاده نکنید ) از این ماسک، یکبار در هفته استفاده کنید.

*سرکه سیب، سطح PH موهایتان را متعادل می سازد. همچنین باعث صاف و درخشنده شدن، ازبین بردن کثیفی و دادن زندگی تازه به مو ها می شود.

*می توانید مقدار مساوی آب و سرکه سیب را باهم مخلوط کنید و در حمام، بعنوان شستشوی نهایی موها پس از شامپو کردن، از این مخلوط بهره ببرید. این شستشوی نهایی را می توانید هر ۲ تا ۴ هفته، یکبار انجام دهید.

درمان موهای آسیب دیده و وز

چگونه موهای آسیب دیده و وز را کنترل کنیم؟

علاوه بر موارد مذکور، ۳ را برای کنترل موهای آسیب دیده و وز وجود دارد:

۱.کوتاه کردن مو:

بهترین راه کنترل موهای وز و آسیب دیده، کوتاه کردن موها می باشد. برای این کار، هر ۶ ماه یکبار موهایتان را کوتاه کنید تا از سر موخوره، که یکی از دلایل ایجاد موهای وز می باشد، خلاص شوید و موهای سالمی داشته باشید.البته نباید موها را بیش از حد کوتاه کنید. زیرا این کار، وز شدن مو را تجدید می کند. همچنین اگر موهایتان بیش از از ضخیم و پرپشت است، می توانید از آرایشگر خود بخواهید تا کمی آن ها را کم پشت کند. زیرا این کار باعث می شود موها ظاهر بهتری به خود بگیرند و قابل کنترل تر بشوند.

۲.شامپو و نرم کننده:

از شامپوی ملایم برای ازبین بردن کثیفی های مو و پوست سر و در نتیجه کنترل بهتر موهای وز استفاده کنید. توجه کنید که نباید هرروز موها را شامپو بزنید! زیرا این کار باعث می شود روغن های طبیعی لازم به پوست سرتان نرسد.

از نرم کننده ی ملایم برای مرطوب کردن موهای خود استفاده کنید و توجه کنید که قبل از شستن نرم کننده، باید اجازه دهید برای چند دقیقه روی موهایتان بماند.هم چنین استفاده از آب کربنات برای شستشوی موهاریال می تواند موهای وز را کنترل کند.

موهایتان را بعد از حمام سشوار نکنید! زیرا این کار باعث پوست سرتان را زبر و درنتیجه موهایتان را وز می کند. اما اگر خواستید سشوار کنید، فراموش کنید که قبل از آن باید ماده ی محافظت کننده در برابر حرارت، به موها بزنید.

بعد از حمام، موهایتان را برای چند دقیقه با حوله ای بپیچید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. توجه کنید که نباید حوله را مدام روی موها بمالید و حرکت دهید! زیرا این کار باعث شکسته شدن، آسیب دیدن و وز شدن مو می شود.

۳.استفاده از محصولات دارویی :

استفاده از یک محصول دارویی مناسب برای مو، می تواند به کنترل بهتر موهای آسیب پذیر و وز کمک کند. می توانید از سرم ها و موس ها ی مناسب برای درمان آسیب پذیری و وز شدن مو استفاده کنید. به این ترتیب که ابتدا آن ها را روی موهای نمدار خود بزنید. سپس موهایتان را شانه کنید تا به خوبی پخش شوند و اجازه دهید خشک شوند.

 

منبع: www.zibnote.com



:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم؟

 

چگونه مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم؟

مژه های زیبا، به چشم ها جلوه ی زیبایی می دهد. مردم اغلب به مژه های مصنوعی یا اکستنشن روی می آورند که باعث آسیب زدن به مژه های خود می شوند.راه های طبیعی مختلفی وجود دارد که باعث می شود بدون آسیب زدن به مژه ها، رشد آن ها را زیاد کرد و باعث زیبایی طبیعی آن ها شد.در این مقاله راه هایی ساده و بسیار موثر، برای داشتن مژه های بلند و پرپشت به شما معرفی می کنیم.با زیب نوت همراه باشید.

۱.راه اول :
مواد لازم:
• ۲/۱ قاشق چایخوری روغن کرچک
• ۱ قاشق چایخوری آلوورا (منظور، مایع درونی گیاه آلوورا است)
• ۲ عدد کپسول ویتامین E
روش کار:
ابتدا آلوورا و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید و روی هر کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کنید تا ژل آن کامل خارج شود، سپس ژل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط بدست آمده را در قوطی کوچکی ریخته و هر شب کمی از آن را بوسیله ی گوش پاک کن یا برس ریمل به مژه هایتان بزنید. آلوورا باعث بلندی مژه می شود و روغن کرچک مژه ها را پرپشت می کند. ویتامین E نیز سرعت بلند شدن مژه را بیشتر می کند. این کار را هرشب به مدت یک ماه تا رسیدن به نتیجه ی دلخواهتان ادامه دهید.

مژه های بلند و پرپشت

۲.راه دوم :
مواد لازم:
• وازلین
روش کار:
برای این کار ، برس ریمل خود را به طور کامل بشویید، سپس آن را به مقداری وازلین آغشته کنید و روی مژه هایتان بمالید. این کار را هرشب به مدت تقریبا ۵ هفته تارسیدن به نتیجه ی دلخواهتان انجام دهید.

 

منبع: www.zibnote.com



:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

10 مورد که به بدتر شدن جوش صورت می انجامند، کدامند؟

مواردی که منجر به بدتر شدن جوش های صورت می شود.

10 مورد که به بدتر شدن جوش صورت می انجامند، کدامند؟

1.ژنتیک مثبت: اگر این استعداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید. اگر خانمی میگوید حتی پس از بچهدارشدن هم جوش میزده و در میانسالی از دست آنها خلاص شده، دختر خانم هم باید این موضوع را بپذیرد و با صبر و حوصله درمانها ر ا ادامه دهد.

2.اهمال
کاری: بسیاری از جوانها تا وضعیت جوشهایشان بهتر میشود در مصرف داروها اهمالکاری میکنند. در حالی که ما میگوییم مصرف داروهای خوراکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل، باید به صورت دوز ادامهدار و نگهدارنده تداوم داشتهباشد. چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد، پوست آماده جوشزدن است.

3. کم
طاقتی: اثربخشی درمانهای دارویی زمانبر است و 6 ماه تا یک سال زمان میبرد تا نتیجهبخش بودنش را نشان دهد. نباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند و سردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند.

4. استرس: مدام جلوی آینه ایستادن و حرص خوردن روند درمان را مختل می
کند. استرستان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

5. پوست چرب: بروز جوش
ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتر است. به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند. استفاده از صابونها و محصولات مناسب به این افراد توصیه میشود.

6. مقایسه خود با دیگران: درمان خودتان را به دیگری توصیه نکنید چون این درمان
ها در افراد گوناگون یکسان نیستند. برخی داروها میتواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود و برای دیگری بیاثر باشد.

7. دستکاری: قابلیت
ها و ویژگیهای پوست افراد با هم متفاوت است به همین دلیل جای جوش روی پوست برخی افراد میماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهمترین علت ماندن جای جوش، دستکاری آن است.

8. تغذیه بد: کسی که جوش می
زند باید عادتهای خود را بشناسد مثلا اگر میبیند با خوردن شکلات یا فستفود جوش میزند این پرهیز غذایی را رعایت کند.

9. عادت
های غلط: اگر شما موقع اصلاح یا بند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید و مدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید، میتوانید به خودتان کمک کنید. مواد آرایشی و بهداشتی چرب به زیادشدن جوشها منجر میشوند.

10. شغل: محیط کار شما می
تواند در تشدید آکنه موثر باشد. اگر شما در یک آشپزخانه گرم کار میکنید، بخار غذاها و بخارهای چربی که از داغ کردن روغن و... ایجاد میشود با جوشهای شما تماس پیدا میکند و باعث تشدید آن میشود. با تهویه مناسب و بازگذاشتن پنجرهبه خودتان کمک کنید. اگر آکنه شما شدید است و تحتدرمان هستید و دوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیطهایی تا حد امکان بپرهیزید تا آکنهتان تشدید نشود.

 

 (منبع : salamatiran.com)



:: بازدید از این مطلب : 917
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تخلیه حرفه‌ای جوش صورت در خانه

کاسندرا لانینگ، کارشناس زیبایی، معتقد است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرفه‌ای نیاز دارند، اما اغلب جوش‌های سرسیاه و سرسفید را در خانه می‌توان از بین برد. روش‌های تخلیه درست جوش‌ها را از زبان او بخوانید.

تخلیه حرفه‌ای جوش صورت در خانه

به یک مهمانی دعوت شده‌اید و درست روز قبل از مهمانی یک جوش مزاحم روی صورتتان پیدا می‌شود. سعی می‌کنید هرطور که شده آن را تخلیه کنید. اما بعد از کمی تلاش متوجه می‌شوید که فقط اوضاع را خراب‌تر کرده‌اید و نه تنها جوش را از بین نبرده‌اید، بلکه آن ناحیه از صورتتان کاملا ملتهب و قرمز شده.  همه ما بارها این شرایط را تجربه کرده‌ایم. برای این که دیگر گرفتار چنین مشکلی نشوید توصیه‌های کاسندرا لانینگ، کارشناس زیبایی را بخوانید. 
کاسندرا لانینگ معتقد است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرفه‌ای نیاز دارند، اما اغلب جوش‌های سرسیاه و سرسفید را در خانه می‌توان از بین برد. او می‌گوید: به اعتقاد من همه کسانی که این جوش‌های کوچک را دارند، باید بدانند که نیازی به تخلیه جوش‌ها در مراکز تخصصی نیست. وقتی که یک جوش سرسفید کوچک در کنار بینیتان در شبی که مهمانی دعوتید پیدا شود، هرطور شده باید آن را تخلیه کنید.

با دستکش این کار را انجام دهید
محیط استریل، پخش باکتری‌ها را متوقف می‌کند، در غیر این صورت خطر زیادی برای تخلیه جوش‌ها وجود دارد. مطمئن شوید که صورت و دست‌هایتان قبل از این که شروع به تخلیه می‌کنید تمیز باشند. به‌جای اینکه با دستان خالی شروع کنید، لانینگ پیشنهاد می‌کند از دستمال یا دستکش یکبار مصرف خانگی استفاده کنید تا مانع ورود باکتری‌هایی شوید که ممکن است در زیر ناخن‌ها پنهان شده باشند و در تماس با پوست آسیب دیده، قرار بگیرند.

پاکسازی و مرطوب‌سازی کنید
چه چیزی مهمتر از پاکیزه کردن پوست قبل از تخلیه است؟ تمیز کردن بعد از آن! لانینگ توصیه می‌کند که آن ناحیه را با شیر پاک‌کنی با عصاره‌ی فندق پاکسازی نمایید و سپس مرطوب‌ کننده‌ی ملایمی روی آن بمالید. آن را به شیوه‌ی بهداشتی تمیز کنید و محیط را پاکیزه نگه دارید.

از ابزار مرغوب استفاده کنید
اگر نحوه‌ی استفاده از چیزی را نمی‌دانید از آن استفاده نکنید. بسیاری از تخلیه‌کن‌ها و ابزارهای معیوب در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند. اگر ابزاری را انتخاب می‌کنید، از مرغوب بودن آن مطمئن شوید و در مورد شیوه‌ی استفاده از آن کمی تحقیق کنید تا از خطر خراشیدگی محتمل بر نواحی ملتهب پوست جلوگیری کنید. 

چرک‌های سمج و سرسخت را با بخار خارج کنید
با حفره‌های مزاحم سر و کار دارید؟ لانینگ می‌گوید که اگر تمیز کردن صورتتان کمی سخت است، بخار پارچه خیس را امتحان کنید. لیف را در آب داغ بزنید، سپس آن را روی صورتتان در نزدیکی ناحیه‌ای که قصد دارید ۵ دقیقه دیگر یا بیشتر روی آن عمل تخلیه جوش‌ها را انجام دهید. بمالید و سپس شروع کنید، خواهید دید که بیرون می‌آیند.

مشکل را از ریشه متوقف کنید
روش آسان برای اطمینان از تمیز ماندن منافذ، شستشوی روزانه با یک لیف خیس است. لامینگ توضیح می‌دهد که شستن صورت با دست به تمیز کردن منافذ پوست کمک نمی‌کند زیرا دست‌ها قادر به کشتن سلول‌های مرده‌ی پوست نیستند. هر کاری که شما انجام می‌دهید برای خارج کردن چرک از صورتتان است. اگر  از لیف حمام یا اسفنج استفاده ‌کنید، به صورت دستی، دستگاه گردش خونتان را تحریک می‌کنید و هر چیز اضافی که نیاز است از بین برود را از بین می‌برید. عمل ماساژ، چرک‌هایی را که در منافذ به‌ دام افتاده، خارج می‌کند، بنابراین استفاده روزانه از لیف و آب گرم به خارج کردن همه آن‌ها کمک می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()