نوشته شده توسط : nahal

می‌دانید چشم سوم چیست؟! (+راه فعال کردن چشم سوم‌تان)

می‌دانید چشم سوم چیست؟! (+راه فعال کردن چشم سوم‌تان)
دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند یک لوبیا است که در بین دو ابرو قرار گرفته و کار آن...
 دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند یک لوبیا است که در بین دو ابرو قرار گرفته و کار آن دریافت سیگنالهای انرژیکی است.چشم سوم در بین ۲ ابرو قرار گرفته و کار آن دریافت سیگنالهای انرژی و حتی ارسال آنها نیز هست. شما با استفاده از این چشم میتوانید امواج انرژی که در محیط هست را احساس کنید این امواج را از طریق مغز یا روح تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت پیام مربوطه را به تصویر بکشید این پیام میتواند یک تصویر، یک حس و یا هر چیز ماورایی باشد. معمول استفاده من از این چشم ارسال حس آرامش به افراد و دریافت تصاویر انرژیکی اجسام و اشخاص است. یعنی با استفاده از این چشم من میتوانم هاله افراد موجودات فرا مادی و یا دردها و هر چیز غیر مادی و انرژیکی را با استفاده از این چشم مشاهده کنم.تست تعیین میزان فعالیت چشم سومابتدا شما بزرگترین انگشت خود را که همان انگشت وسط است را از فاصله ای حدود ۲۰ سانتیمتر به بین ۲ ابرو نزدیک کنید. شما باید احساسی خاص مانند غلغلک یا حتی درد در آن ناحیه احساس کنید. اگر هیچ احساسی نداشتید با انگشت سبابه این عمل را انجام دهید و اگر هم باز هیچ احساسی نداشتید با انگشت کوچک عمل را تکرار کنید و اگر باز هم احساس نداشتید با وسیله نوک تیز مثل نوک خودکار این عمل را انجام دهید. هر چقدر که جسمی که به این چشم نزدیکتر شود نوک پهنتر داشته باشد و هر چه فاصله آن از پیشانی بیشتر باشد نشان دهنده باز بودن این چشم دارد برای مثال اگر شما نوک خودکار را از فاصله ۱ سانتیمتری احساس میکنید چشم شما بسیار ضعیف است و اگر انگشت وسط خود را از فاصله ۱۰ سانتیمتری احساس کنید وضعیت چشم سوم شما مناسب است. توصیعه میشود این عمل را به مدت زیاد تکرار نکنید. چون ممکن است دچار سر درد شوید.راه‌های فعال کردن چشم سومشما هر شب یا هر وقتی که بیکار بودید میتوانید این ناحیه را ماساژ دهید و یا حتی آنرا به آرامی بخارانید. شما میتوانید از اجسام بهم ریخته که شکل خاصی روی آنها نقش نبسته است بدنبال تصویر خاصی بگردید مانند اشکالی که روی سنگهای مرمر تشکیل میشوند. 


:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تنگ شدن شلوار به دلیل چاقی نیست بلکه ...!؟

تنگ شدن شلوار به دلیل چاقی نیست بلکه ...!؟
گاهی اوقات تنگ شدن شلوار به دلیل تجمع چربی در زیر پوست نیست بلکه ...

گاهی اوقات تنگ شدن شلوار به دلیل تجمع چربی در زیر پوست نیست بلکه دلایل دیگری در این مساله دخیل هستند.در برهه ای از زمان زیپ شلواری که تا چند وقت پیش استفاده می کردید ، دیگر بسته نمی شود و طبعا تمام افراد با این فکر مواجه می شوند : " وای ، چاق شدم !! "دکتر لورانس ای . داهنرس متخصص و مدرس دانشگاه در کارولینای شمالی در این باره می گوید :" بر خلاف تفکر عموم که معتقدند ، بعد از سنی خاص انسان ها دیگر با افزایش رشد استخوان ها که منجربه بلندتر شدن قد می شود روبرو نمی شوند ، مخالف هستیم . "ما در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده ایم که بعد از 20 سالگی ، استخوان ها شروع به تغییرات و تحولاتی می کنند اما این تغییرات بسیار ناچیز و کند هستند ، در نتیجه قابل تشخیص نیستند.با ورود به 40 سالگی تا حدودا سن 60 سالگی ، استخوان ها رشد عرضی پیدا می کنند.رشد عرضی استخوان ها به حدی است که شما احساس می کنید ، استخوان هایتان حجیم تر شده اند ، به همین دلیل گاهی شلوارهای شما به دلایلی که چاقی و یا تجمع چربی نیست ، تنگ می شوند..



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اصل زیبایی در خانمها!

اصل زیبایی  در خانمها!
گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوت هوااز جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند. اما در ابتدا به چگونگی ...

 

مهمترین و حساس ترین عضو بدن که در عین حال نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند, پوست است. بهتر است بگوییم پایه زیبایی صورت داشتم پوستی زیبا , سالم و نرم است. به چند نکته مهم برای داشتن پوستی سالم توجه کنید:

1-تغذیه مناسب اثر بسیار مطلوبی روی پوست صورت دارد. میوه و سبزیجات تازه( بخصوص سبزیجاتی که رنگ هستند مانند هویچ, گوجه فرنگی و کرفس) را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.

2-خوردن سرخ کردنی ها و سسهای چرب خودداری کنید.

این را بدانید که اولین اصل برای داشتن پوست زیبا و شاداب , درونی سالم است.

3- یکی از مهمترین مراقبت های پوست تمیز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوت هوااز جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند. اما در ابتدا به چگونگی تمیز کردن پوست صورت می پردازیم :

بهترین روش برای از بین بردن آلودگی پوست, پاک کننده های مناسب است هرگز از صابون عادی برای شستشو صورت استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و شکستگی آن می شود.

هرگز با ارایش نخوابید, زیرا بهترین زمان برای تغذیه و تنفس پوست شب هاست. بنابر این قبل از خواب صورت خودرا تمیز کنید و سپس کرم شب و دور چشم را استفاده کنید. برای تمیز کردن صورت به این نکات توجه کنید.
 
_ ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز نموده سپس با آب فراوان 10 تا 15 بار شستشو دهید.

بدون اینکه پوست را خشک کنید بعد از 5 دقیقه کرم شب را به صورت مالیده و کرم دور چشم را زیر چشم از استخوان بالای گونه به طرف داخل با نوک انگشتان با حرکاتی آرام بمالید.

_هرگز دور چشم را ماساژ ندهید زیرا وست این ناحیه بسیار حساس است , سعی کنید همیشه دور چشم را مرطوب نگه دارید.


:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با این سپر جلوی وسوسه خوردن شکلات را بگیرید !!

با این سپر جلوی وسوسه خوردن شکلات را بگیرید !!
ما اغلب احساس می‌کنیم که این تنقلات به ما انرژی می‌دهند، کمک می‌کنند تا با استرس خود در محل کار و با کسالت و بی حوصلگی خود مقابله کنیم اما ...

 


گروهی از متخصصان سلامت و تغذیه در انگلیس اعلام کردند اگر سر کار دچار ولع و اشتیاق شدید به خوردن شکلات می‌شوید، می‌توانید با یک پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای این میل زیاد را تا 50 درصد کاهش دهید.

 دکتر آدریان تیلور در دانشگاه انگلیسی اگزستر پس از مطالعه روی 78 داوطلب که مصرف کننده مداوم شکلات هستند به این نتایج دست یافت.

این آزمایشات معلوم کرد کارمندانی که قبل از رفتن به محل کار و آغاز فعالیت‌های شغلی روزانه ورزش می‌کنند تمایلشان به خوردن شکلات به عنوان تنقلات تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند و به مصرف قطعه کوچکی از این خوردنی در طول روز قناعت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر تیلور در این مقاله که در مجله «اشتها» منتشر شده تصریح کرد: ما اغلب احساس می‌کنیم که این تنقلات به ما انرژی می‌دهند، کمک می‌کنند تا با استرس خود در محل کار و با کسالت و بی حوصلگی خود مقابله کنیم اما این روش اغلب تاثیر مفیدی ندارد در حالی که مطالعه جدید تایید می‌کند که یک پیاده‌روی کوتاه می‌تواند نیاز شما را به خوردن این تنقلات که عامل چاقی و بیماری در بلندمدت هستند، تعدیل کند و درعین حال از استرس شما هم می‌کاهد.


:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چطور سیاهی دور چشمم را برطرف کنم؟

چطور سیاهی دور چشمم را برطرف کنم؟
امروزه محصولات زیادی برای زیبایی بیشتر چشم‌ها در بازار موجود هستند اما اگر با مشكل سیاهی دور چشم مواجه باشید هیچ یك از این محصولات نمی‌توانند به شما كمك كنند.



حلقه‌های سیاهی كه زیر چشم‌ها شكل می‌گیرند باعث می‌شوند كه چهره شما خسته و رنگ پریده به نظر برسد. هرچند بسیاری از كارشناسان معتقدند كه این حلقه‌ها ارثی هستند اما در حال حاضر هیچ مدرك فراگیری وجود ندارد كه چنین احتمالی را ثابت كند. از سوی دیگر، بیشتر متخصصان تاكید دارند كه كمبود خواب، استرس روانی، عادت‌ها و الگوی زندگی و رژیم غذایی نامناسب می‌توانند در بروز سیاهی دور چشم نقش داشته باشند. 

در این مقاله كه در سایت اینترنتی و ب ام دی ارائه شده بهترین راهكارها برای برطرف كردن سیاهی دور چشم توصیه شده‌اند. این راهكارها عبارتند از:

- با روغن بادام یا ویتامین E دور چشم را ماساژ دهید این كار جریان خون را در اطراف چشم بهبود می‌بخشد. مراقب باشید روغن یا كرم وارد چشمتان نشود.

- خوب و كافی بخوابید. چون بی‌خوابی و خواب ناكافی مشكل شما را تشدید می‌كند. مطمئن شوید كه حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

- آب زیاد بنوشید. برای هر چیزی كه به سلامتی مربوط می‌شود آب بهترین نوشیدنی است.

- سیب زمینی خام را رنده كنید، آب آن را بگیرید و مدت 10 دقیقه زیر چشم‌های خود را به این مایع آغشته كنید. حتی می‌توانید قبل از خواب و در حالی كه چشم‌هایتان بسته است برش‌های نازك سیب زمینی خام را زیر چشم‌هایتان بگذارید. این روش یكی از معمول‌ترین و سریع‌ترین روش‌های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم است.

- سبزی‌های سبز رنگ را در رژیم غذایی خود افزایش دهید و از منابع غذایی غنی از ویتامین‌های E و A استفاده كنید.

- حتما در ورزش‌هایی چون پیاده روی و یوگا شركت كنید.

- دو برش نازك از خیار را روی چشم‌های بسته خود قرار دهید این كار چشم‌ها را خنك كرده و پف آنها را كاهش می‌دهد.

- یك پارچه نخی تمیز را به گلاب آغشته كرده و روی چشم‌های خود بگذارید. این روش هم به شادابی بافت اطراف چشم كمك می‌كند.

- حتما مصرف نمك را كاهش دهید چون نمك زیاد مایعات بدن را در بافت‌ها نگه می‌دارد و باعث پف كردن چشم‌ها می‌شود.

- پوست اطراف چشم بسیار حساس است بنابراین هرگز از سفید كننده‌های شیمیایی استفاده نكنید.


- گذاشتن چای كیسه‌ای كه با آب سرد خیس شده روی چشم‌ها به كاهش سیاهی دور چشم كمك می‌كند.

و در خاتمه اینكه مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این شکم بزرگ را چطور کوچک کنم ؟

این شکم بزرگ را چطور کوچک کنم ؟
گاهی اوقات بدون آن‌که چاق باشید شکمی برجسته دارید. اگر دچار این مشکل هستید این توصیه‌ها را جدی بگیرید.


یکی از مشکلات چاقی تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم است اما گاهی اوقات بدون آن‌که چاق باشید شکمی برجسته دارید. اگر دچار این مشکل هستید این توصیه‌ها را جدی بگیرید.


حتی اگر دوست ندارید/آب بنوشید

نوشیدن آب احتمالا آخرین کاری است که دوست دارید وقتی شکم‌تان در حال انفجار است انجام دهید اما مصرف آب به میزان کافی در طول روز باعث کنترل میزان سدیم موجود در سطح بدن شده و دیگر در شکم خود احساس بزرگی و نفخ نخواهید داشت.

آب باعث تصفیه خون و بهتر کار کردن دستگاه گوارش می‌شود و جلوی نفخ شکم را می‌گیرد. حتی می‌توانید به جای مصرف نوشیدنی‌های مختلف که قندهای مصنوعی نیز دارند از آب استفاده کنید؛ یک نوشیدنی کامل، طبیعی و بی‌ضرر. برای مزه‌دار کردن آب، مقداری آبلیموی تازه می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد. کافی است یک‌بار امتحان کنید و اثرات بسیار خوب آن ‌را در سلامت بدن‌تان ببینید. میوه‌ها و سبزی‌های آبدار هم، منابع خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن و کاهش نفخ‌های شکمی هستند.


بدون نمک مزه‌دار کنید/نمک، دشمن سلامت

مواد‌غذایی آماده و فست‌فودها سرشار از نمک و میزان پایین فیبر هستند که هر 2 ایجاد نفخ می‌کنند. هنگام خرید مواد‌غذایی آماده و کنسروها حتما به محتویات آن توجه کنید. اگرچه همیشه متخصصان تغذیه خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها را به ما توصیه می‌کنند اما به یاد داشته باشید مصرف سبزی‌ها با سس فراوان و نمک زیاد نیز باعث بزرگ‌شدن شکم و افزایش نفخ می‌شود.

هیچ‌وقت میزان نمک موجود در مواد‌غذایی را از طریق مزه کردن آن‌ها اندازه‌گیری نکنید. برای اطلاع از میزان نمک در مواد‌غذایی که خریداری می‌کنید حتما برچسب‌های روی بسته‌بندی‌های آن‌ها را مطالعه کنید. برای مزه‌دار کردن غذاها هم نیازی به نمک فراوان نیست، می‌توانید غذاهای خود را به‌راحتی با مقداری آبلیمو، پودر سیر، پودر نعنا و ریحان، عصاره گشنیز، جعفری یا سایر سبزی‌هایی که با ذائقه شما و سایر اعضای خانواده جور است، طعم‌دار کنید.


بفرمایید موز- انبه/پتاسیم فراموش نشود!

بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها منابع خوب پتاسیم هستند اما بعضی از آن‌ها از نظر میزان این ماده معدنی غنی‌تر و کامل‌تر هستند؛ موز، انبه، هندوانه، سیب‌زمینی، اسفناج، گوجه‌فرنگی، مغز بادام، پسته و....آب میوه‌های طبیعی هم منابع خوب پتاسیم و قند طبیعی هستند، خوردن آن‌ها را فراموش نکنید. پتاسیم می‌تواند ورم شکم و نفخ را کمتر کند.


این نوشیدنی‌ها ممنوع هستند/نوشابه‌های گازدار نخورید

شیرین‌کننده‌های مصنوعی که جایگزین مواد قندی شده‌اند در موادی که با عنوان مواد بدون قند وارد بازار می‌شوند هم وجود دارند. محصولات بدون قند، کالری کمتری را جذب بدن می‌کنند اما در روده انباشته شده و باکتری‌های بسیاری از آن‌ها تغذیه می‌کنند. نتیجه چه می‌شود؟ افزایش نفخ و احساس بزرگ‌شدن شکم.


آن‌ها را سر سفره بیاورید/ با لبنیات دوست شوید!

لبنیات منبع بسیار خوب کلسیم و سایر مواد معدنی است. قند موجود در مواد لبنی هم یک قند طبیعی است اما بدن بعضی افراد آنزیم مورد نیاز برای هضم لاکتوز را به میزان کافی ندارد و این کمبود آنزیم و هضم نشدن لاکتوز بعد از مدت زمان طولانی باعث ایجاد نفخ می‌شود.

بنابراین اگر خوردن شیر به مقدار زیاد شما را اذیت می‌کند، از مقادیر کم شروع کنید و کم‌کم میزان آن ‌را افزایش دهید. نیازی نیست که از همان ابتدا روزی 3 لیوان شیر بخورید و بدن خود را با مشکل روبه‌رو کنید. اجازه دهید تا بدن‌تان ابتدا به هضم شیر و مواد لبنی به میزان اندک عادت کند سپس میزان آن ‌را افزایش دهید.

اگر با هضم لاکتوز مشکل دارید می‌توانید از محصولاتی که لاکتوز آن‌ها کم شده استفاده کنید. درصورتی که کلسیم مورد نیاز بدن از مواد لبنی تامین نشود باید آن ‌را از طریق سایر مواد حاوی کلسیم مانند شیر سویا یا آب پرتقال و میوه‌های طبیعی تامین کنید.


وعده‌های بیشتر، سرعت کمتر/کم بخورید، همیشه بخورید!

به جای ۳ وعده غذایی کامل از وعده‌های متعدد و کوچک‌تر استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود علاوه بر جلوگیری از نفخ، میزان قندخون و گرسنگی نیز کنترل شود بنابراین به ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک‌تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

در ضمن سریع خوردن غذا بدون این‌که خوب آن را بجوید باعث قورت دادن هوا و نفخ معده می‌شود. غذا خوردن باید حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید هضم غذا از دهان شروع می‌شود و با جویدن بیشتر می‌توانید نفخ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری زودتر است. بررسی‌ها و تحقیقات پزشکی نشان داده هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد چراکه زودتر احساس سیری می‌کنید.


آرام آرام عادت کنید/سبزی‌ها و انتخاب صحیح آن‌ها!

در انتخاب سبزی‌ها دقت کنید. ممکن است با خوردن سبزی‌هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با نفخ مواجه شوید البته این به این معنی نیست که آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید بلکه آن‌ها را کم‌کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به این ترکیبات که برای تمام دستگاه‌های بدن مفید هستند عادت کند.


بدنسازی کنید/دست به کار شوید، چرا نشسته‌اید؟!

هر چند افراد به طرق مختلف وزن خود را کاهش می‌دهند اما محققان می‌گویند انجام ورزش شکم در طول روز عضلات شکم را تقویت می‌کند. تقویت عضلات شکم به‌شخص، ظاهر لاغرتر با عضلات قوی و حالت بدنی بهتر می‌دهد.

نفخ معده و بزرگ شدن شکم در بیشتر موارد موضوع خطرناکی را با خود به همراه ندارد اما به‌دنبال حاد شدن این موضوع و روز به روز وخیم‌تر شدن آن، به پزشک خود مراجعه کنید تا راه‌های درمانی موثرتری را به شما پیشنهاد کند.


:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، مهمترین منبع تهیه مواد معدنی و پروتئین های ضروری بدن مواد خوراکی است هر چند که بدن می تواند از راه های دیگر مانند استفاده از نور خورشید هم برخی از مواد مورد نیاز بدن را تهیه کند اما همچنان دقت در تهیه و استفاده از مواد خوراکی مهمترین منبع کسب انرژی مورد نیاز برای ادامه زندگی است.

بر اساس پژوهش های مرکز سلامت عمومی بدن فرانسه، پنج خوراکی وجود دارد که عمدتا در فصل پاییز و زمستان می توان آن ها را تهیه کرد و برای کسب سلامت عمومی بدن و تندرستی باید در هفته دست کم دو وعده از ان را مصرف کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۱- پرتقال 

این میوه بویژه پرتقال های توسرخ حاوی ویتامین بسیار مفید C هستند که بدن را در برابر میکروب و عوامل بیماری زای خارجی مقاوم تر می کنند. مطالعه جدی همچنان نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از ویتامین C، به حفاظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند. این ویتامین از LDL  در برابر تخریب اکسیداتیو توسط رادیکال های آزاد حفاظت می کند. LDL  تخریب شده سبب انسداد شریان ها و ابتلا به بیماری های قلبی می گردد. میزان مورد نیاز ویتامین C برای خانم ها ۷۵ و برای آقایان ۹۰ میلی گرم در روز است.


۲- نارنگی

khoraki-fasl-sard1.jpg (448×336)
نارنگی جهت لطیف کردن پوست دست و صورت، بهتر از سایر مرکبات عمل مى کند و نوع شیرین آن در تسکین اعصاب اثر بیشترى دارد. عده اى از پژوهشگران حوزه ی سلامت آن را به جاى پرتقال سلطان مرکبات و شاه میوه ى زمستانى مى نامند. همچنین اشتها  را باز مى کند و به همین جهت است که پزشکان توصیه مى کنند همیشه یکساعت قبل از غذا نارنگی میل نمایید تا معده ى شما را براى قبول و هضم غذا  آمادگی بیشتری داشته باشد .
۳- ماهی  khoraki-fasl-sard2.jpg (448×299) ماهی با دارا بودن ۱۹ درصد پروتئین و جذب ۹۹ درصد از این میزان پروتئین و همچنین چربی‌ها و اسیدهای آمینه ضروری بدن و ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم از نظر غذایی دارای ارزش بالایی است. همچنین در چند بیماری مانند ناراحتی‌های گوارشی و عروقی به‌عنوان یک دارو مطرح است. در گوشت ماهی بافت پیوندی کمتری در مقایسه با سایر گوشت‌ها وجود دارد و می‌توان گفت که تقریبا همه گوشت ماهی مصرف شده به وسیله بدن جذب می‌شود و به همین دلیل است که در بسیاری از بیماری ها، خوردن گوشت ماهی توصیه می‌شود.

۴- قارچ 

khoraki-fasl-sard3.jpg (373×336)
قارچ های خوراکی ( و البته نه سمی!) فواید بسیاری برای بدن شما دارند مثل رقیق کردن خون و جلوگیری از ایجاد و رشد تومورهای سرطانی. قارچ ها ۸۰ تا ۹۰ درصد آب دارند و خیلی کم کالری هستند. آنها مقدار کمی هم چربی و سدیم و ۸ تا ۱۰ درصد فیبر دارند و یک خوراکی ایده آل برای افرادی هستند که می خواهند وزن و فشار خون شان را کنترل کنند. همچنین در هر ۱۰۰ گرم قارچ، حدود یک میلی گرم آهن وجود دارد. برعکس خیلی از مواد غذایی گیاهی قارچ دارای فیتات نیست. فیتات جذب آهن و بعضی مواد معدنی را در بدن کاهش می دهد. بنابراین آهن موجود در قارچ به سرعت جذب می شود.
۵- لیمو  khoraki-fasl-sard4.jpg (448×336) چکاندن چند قطره آب ‌لیمو روی غذا، کمک خوبی برای کاهش جذب سدیم خواهد بود . بسیاری از ما، مقدار ناسالمی از نمک سدیم را مصرف می‌کنیم که می‌تواند منجر به فشارخون بالا و افزایش خطر حملات قلبی گردد. مشخص شده در بسیاری از فرهنگ های غذایی ملت ها به طور متوسط، ۷۰۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز است،  در حالیکه بدن، حداکثر به ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز، نیاز دارد. خوردن لیموترش فواید بسیار دیگری نیز دارند: تسکین گلو درد، تب بر و نیروبخش، تسکین دهنده درد، پاک کننده پوست، ضد شوره و بر طرف کننده خارش پوست سر، تقویت کننده حافظه و …



:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دانه‌ای منحصر به فرد برای
لاغری و صاف کردن شکم
 

تکناز :شاید با مصرف دانه‌های کتان دستیابی به شکمی صاف دیگر تنها یک رویا نباشد. دانه کتان یک بسته مغذی و سرشار از "چربی غیر اشباع با باند یگانه" است که بیشتر از آنچه تصور می شود برای بدن مفید است.
 
چربی غیراشباع با باند یگانه برخلاف چربیهای اشباع که چربی بد نیز نامیده شده و در هله هوله به وفور یافت می شود، نه تنها سطح کلسترول را پایین می آورد بلکه میزان چربیهای بدن را نیز کاهش می‌دهد و مخصوصا با مصرف آن می‌توان شکمی صاف و خوش فرم داشت.

از سوی دیگر، مصرف این دانه به مشکل نفخ و یبوست کمک می‌کند و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد سیستم هاضمه و فعالیت آن را تنظیم می‌كند. بر این اساس توصیه می‌شود یک قاشق تخم کتان را به صبحانه و یا سالاد ناهار خود بیفزایید و در نهایت پیامد آن را در کاهش چربی‌های شکمی ببینید



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

9 موضوع جالب درمورد مردان!

مغز مرد در طول زندگی‌اش تغییر وتحول پیدا می‌کند. این‌ها یافته‌های تازه در این زمینه است.

مردان احساساتی‌ترند
گرچه تصور عمومی این است که زنان احساسی‌ترند، اما پژوهش‌ها نشان داده است که نوزادان پسر نسبت نوزادان دختر واکنش‌های عاطفی بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک بررسی در سال 2008 نشان داد که مردان در بزرگسالی نیز اندکی واکنش‌های عاطفی را با شدت بیشتری بروز می‌دهند- البته تنها پیش از آنکه از عواطف‌شان در موردی آگاه شوند.

مردان در برابر تنهایی حساس‌ترند
گرچه تنهایی می‌تواند برای سلامت و مغز هر کسی زیانبار باشد، اما مردان سالمند به خصوص نسبت به آن آسیب‌پذیرترند. مردان نسبت به زنان کمتر برای برقرار ارتباط تلاش می‌کنند،‌ در نتیجه تنهایی‌شان تشدید می‌شود و این تنهایی اثر آسیب‌رسانش را بر مدارهای اجتماعی مغزشان باقی می‌گذارد.

مردان بر حل مسائل متمرکزند
با اینکه بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهند که زنان نسبت به مردان احساس همدلی بیشتری از خود بروز می‌دهند. اما ممکن است قضیه به این سادگی نباشد؛ ممکن است سیستم همدلی مغز مردان هنگامی که شخصی تحت استرس قرار دارد یا مشکلی را ابراز می‌کند، به سرعت بروز نکند، اما بخشی از مغز که مسئول "حل مسائل" است،‌به سرعت غلبه می‌کند و باعث کمک رساندن مردان به دیگران می‌شود.

مردان از قلمروشان دفاع می‌کنند
بخش از غریزه مردانه دفاع از قلمرو‌اش است. گرچه در مورد انسان‌ها باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود، اما در پستانداران مذکر، بخشی از مغز که مسئول "دفاع از قلمرو" است، بزرگتر از بخش مشابه در پستانداران مونث است. با اینکه زنان نیز دارای حس مالکیت هستند، اما مردان با احتمال بیشتری ممکن است هنگامی که زندگی عشقی یا قلمرو‌شان در معرض تهدید قرار می‌گیرد، دست به پرخاشگری می‌زنند.

مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال می‌کنند
مردان هنگامی سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب می‌کنند. اما وجود سلسله مراتب فرماندهی مستقر مانند نیروهای نظامی یا محیط‌های کاری، تستوسترون آنها را کاهش می‌دهد و پرخاشگری‌شان را مهار می‌کند.

مغز مردان واقعا در طول زمان بالغ می‌شود
اشتغال خاطر با سلسله مراتب قدرت که از سنین بسیار پایین حدود 6 سالگی آغاز می‌شود، برانگیزاننده رقابت میان مردان است و اینکه همیشه به هم در این باره متلک بگویند؛ البته اینکه پرخاشگری به شکل کلامی بروز پیدا کند بسیار بهتر از این است واقعا نمود عملی بیرونی پیدا کند. بررسی‌های روانشناختی نشان داده‌اند که با افزایش سن مردان، علاقه آنها به برتری طلبی کاهش می‌یابد، و در عوض توجه بیشتری به رابطه‌های‌شان و بهبود بخشیدن به اجتماع‌ پیدا می‌کنند.

مغز مردان برای پدر شدن آمادگی پیدا می‌کند
مغز مردان چندین ماه پیش از این که پدر بشوند، برای همکاری با همسرشان آمادگی پیدا می‌کند. یک بررسی در سال 2000 نشان داد که پدران آینده تغییراتی هورمونی را از سر می‌گذرانند، هورمون پرولاکتین‌شان بالا می‌رود و هورمون تستوسترون‌شان کاهش پیدا می‌کند، و به این ترتیب احتمالا رفتار پدرانه در آنها تقویت می‌شود.

شکل بازی مردها با بچه‌ها‌یشان فرق می‌کند
شیوه بازی پدرها با بچه‌ها خاص خودشان است، شیوه آنها در انجام بازی‌های مبارزه‌جویانه، دارای خودانگیختگی بیشتر و برانگیزاننده بچه - ممکن است به یادگیری بهتر کودکان کمک کند، به آنها اعتماد به نفس بیشتری دهد و آنها را برای دنیای واقعی هم آماده کنند.

مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند
زنان می‌خواهند استقرار پیدا کنند، و مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند. یک بررسی در سال 2007 نشان می‌دهد که خطاهای مردان با احتمال بیشتری پیش از 30 سالگی رخ می‌دهد. پس از این سن، مردان به طور عمده بر تامین خانواده‌شان متمرکز می‌شوند.؟



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چرا دخترها با مینی ژوپ می آیند؟ + پاسخ جالب
دکتر شریعتی

سیمرغ: هفتادوچهارمین عنوان از مجموعه «كتاب‌دانشجویی» با عنوان «علی شریعتی» نگاهی به زندگی و مبارزات دكتر علی شریعتی از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شد.این كتاب كه در شمارگان 2500نسخه منتشر شده است، در قالب داستانك‌هایی جذاب از زندگی و مبارزات دكتر شریعتی در كنار ذكر برگزیده‌ای سخنان و پندهای این چهره محبوب نسل‌های مختلف كشور، در 96صفحه به زیور طبع آراسته شده است.كتاب كه ضمیمه‌ای از برخی سخنان بزرگان از جمله امام راحل(ره)، شهید بهشتی، رهبر انقلاب و شهید چمران در مورد دكتر شریعتی را نیز در خود جای داده، با سروده‌ای از مرحوم شریعتی برای امام خمینی(ره) به پایان می رسد. بخش‌هایی از این كتابفحش بده تا آزادت كنمصدای ضجّه‌هایش را به وضوح می‌شنیدم، لابه‌لای بازجویی، اسم شریعتی هم از زبان دختر دانشجو شنیده می‌شد.نزدیك‌های غروب صدای در سلول خبر از ورود زندانی جدید می‌داد، از گفتگوی ماموران ساواك فهمیدم علی شریعتی است. هنوز صدای بازجویی دخترك از سلول روبه‌رویی به گوش می‌رسید:ـ دكتر شریعتی تو رو به این روز انداخته، اگه به شریعتی فحش بدی آزادت می‌كنم.این صدای زمخت شكنجه‌گر ساواك بود كه هر لحظه بلندتر می‌شد، دختر از حضور علی در چند سلول آن طرف‌تر بی‌خبر بود فقط فریاد می‌زد: من فحش بلد نیستم، بلد نیستم.دكتر میله‌های سلول را با یك دستش می‌فشرد و با دست دیگر به میله‌ها می‌كوفت، رنگ از رخسارش پریده بود، ناگهان خطاب به دختر فریاد كشید:ـ شریعتی منم دخترم، به من فحش بده، به من فحش بده.صدای خفه و ناله‌های پی در پی دخترك همه را بی‌تاب كرده بود، آتش سیگار شكنجه‌گر كه به صورت دختر می‌نشست فریادش را جانسوز و ناله‌های دكتر را شدیدتر می‌كرد و این وضع تا سپیده‌دم ادامه داشت.
با مینی‌ژوپ پای منبر
وقتی سخنرانی بود همه می‌آمدند، نمی‌شد جلودارشان شد، با حجاب و بی‌حجاب، ‌آنوقت مخالفین خرده می‌گرفتند كه: چرا عده‌ای دختر با مینی‌ژوپ می‌آیند پای سخنرانی‌تان؟!
دكتر هم جواب زیركانه‌ای می‌داد:
ـ آخه اونا بد میان، شما چرا نگاه می‌كنین؟
آن روز هم یكی رو به دكتر ایستاد و گفت: «آقا، شما نمی‌خوای هیچ‌كاری بكنی؟! یه عده نسوان جلوی در جمع شدن، با یك وضع بدی!»
دكتر پرسید: یعنی باز هم یكی بی‌حجاب آمده؟
ـ نه آقا! ولی زیر چادرش دامن پوشیده!
دكتر خندید و در حالی كه زیر چشمی نگاهش می‌كرد، گفت:
ـ مومن! زیر چادر دامن پوشیدن منكر است یا از توی جمعیت زیر چادر مردم رو دید زدن!؟


زنِ روز
با هم رفتیم اطراف سبزوار، گشت‌زنی توی یك دهِ كوچك. آن‌جا بود كه چشم‌مان افتاد به پیرزن كشاورز. با مختصری آب و ملك و گوسفند، صبح تا شب آبیاری و وجین و چرای گوسفندها كارش بود. شوهرش مرده بود. زن، دست تنها، چندتا پسر و دختر را فرستاده بود سر زندگی‌شان.
اول علی سرصحبت را با پیرزن باز كرد و همه‌ این حرف‌ها را از زبانش كشید؛ بعد رو كرد به ما و با اشتیاق و سرخوشی گفت: «زنِ روز اینه، نه اون قرطی‌ها و عروسك‌ها و دختر و زنهای بی‌كاره كه به اسم زنِ روز،‌قالبمون می‌كنن»



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1390 | نظرات ()