نوشته شده توسط : nahal

می‌دانیم که غذایی که می‌خوریم بر روی بدنمان تأثیر می‌گذارد. امّا تأثیر آن بر روی چگونگی کارکرد مغز، از آن هم بیشتر است. خلق و خو، انگیزه و عملکرد ذهنی به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند.
مغز از نظر سازوکار (متابولیسم)، اندام بسیار فعالی است و بر اثر این فعالیت به مواد غذایی نیاز وافر دارد. در آزمایشگاه‌های پژوهشی مشخص شده است که غذای صحیح و مناسب، حاوی مواد شیمیایی طبیعی، می‌تواند توانائی‌های ذهنی را افزایش دهد، به تمرکز بهتر کمک کند، مهارت‌های حسی را تنظیم کند، انگیزه  فرد را افزایش دهد، حافظه را بهبود بخشد، زمان واکنش فرد را سرعت بخشد، استرس را کاهش دهد و احتمالاً از پیرشدن مغز جلوگیری نماید.

چربی‌های مناسب
شواهد نشان می‌دهد که رژیم غذایی شامل مقدار زیادی چربی و مقدار کمی سبزی و میوه، نه تنها برای قلب بد است بلکه با برخی سرطان‌ها نیز ارتباط دارد. همچنین می‌تواند باعث افسردگی و پرخاشگری شود. چنین رژیم غذایی بیشتر در بین مردان شایع است.
سلامت مغز شما نه تنها به مقدار چربی‌ای که می‌خورید بلکه به نوع آن نیز بستگی دارد. عملکرد ذهنی انسان به نوع خاصی از چربی نیاز دارد که بیشتر در ماهی یافت می‌شود و امگا -3 نام دارد. باید توجه داشت که حتی اگر رژیم غذایی از نظر سطح و مقدار چربی مناسب باشد امّا نوع اشتباهی از چربی را شامل گردد می‌تواند به تضعیف تدریجی هوش منجر شود. نکته  ناراحت کننده این است که بعضی چربی‌ها که برای قلب، سالم در نظر گرفته می‌شوند برای ذهن، مشکل‌زا می‌باشند.
اسیدهای چرب امگا-3 از اجزاء سازنده و فوق‌العاده مهم غشاء بیرونی سلول‌های مغز می‌باشند. کلیه  پیام‌ها در مغز باید از طریق این غشاء سلّولی عبور کنند. به علاوه، با تشکیل و به وجود آمدن ارتباطات جدید بین سلول‌های عصبی که بر اثر آموزش و حافظه صورت می‌گیرد، غشاءهای جدید باید برای در بر گرفتن آن‌ها شکل گیرد. تمام غشاءهای سلولی مغز به طور مداوم نیاز به اسیدهای چرب تازه برای بازسازی خود دارند. پژوهش‌های بسیاری نشان داده است که امگا -3 برای عملکرد بهینه  مغز از همه چیز مناسب‌تر است.
با این که بسیاری از مردم مقدار زیادی چربی اشباع شده مصرف می‌کنند امّا با وجود این به مقدار کافی امگا-3 به بدنشان نمی‌رسد. و روغن‌هایی که به طور گسترده‌ای به عنوان روغن‌های سالم برای قلب تبلیغ و در آشپزی استفاده می‌شوند، مثل روغن ذرت و روغن آفتاب‌گردان، تقریباً فاقد امگا -3 هستند. در عوض، در آن‌ها اسیدهای چرب امگا-6 به وفور وجود دارد. باید توجه داشت که بدن ما به توازن و تعادل مناسبی از اسیدهای چرب امگا -3 و امگا-6 نیاز دارد. بدین منظور، روغن گردو و روغن کانولا قویاً توصیه می‌شود.
با تأمین مواد غذایی مناسب برای ناقل‌های عصبی مغز می‌توان هوشیاری، حافظه و مقاومت در برابر استرس را افزایش داد. یکی از این مواد غذایی، نوعی ویتامین ب موجود در تخم‌مرغ است. مطالعات نشان داده است که این نوع ویتامین ب باعث افزایش حافظه و تسریع زمان واکنش در حیوانات، به ویژه حیوانات پیر می‌گردد. در انسان‌ها نیز باعث افزایش حافظه و کاهش خستگی می‌گردد.
ویتامین‌های ب تأثیری قوی بر عملکرد ذهنی و خلق و خوی انسان‌ها دارند ولی متأسفانه کمبود بسیاری از ویتامین‌های ب در مردم به چشم می‌خورد.
پژوهش‌ها روش‌های دیگری را نیز برای بهبود عملکرد ذهنی مشخص نموده‌اند:

شکر می‌تواند به تیزهوشی انسان کمک کند- هر چند هیچکس نمی‌تواند اندازه و زمان مصرف مناسب آن را برای خودش تعیین کند.
کربوهیدرات‌ها، به ویژه هنگامی که همراه با پروتئین یا چربی مصرف نشوند، عملکرد ذهنی انسان را تقویت می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اگر شما هم از داشتن شکمی بزرگ رنج می‌برید، چاره اول مشکلتان این است که سعی کنید با ورزش و پیاده‌روی روزانه و مستمر، شکمتان را کوچک کنید.
اما چاره دومش این است که موقع لباس پوشیدن، حواس‌تان به توصیه‌های زیر هم باشد...
قبل از هر توصیه‌ای، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مد همیشه تغییر می‌کند اما لباسی که اندام شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد تغییر زیادی نخواهد کرد؛ پس بی‌دلیل از مدها پیروی نکنید و توصیه‌های ما را جدی بگیرید :

 


۱- دور پارچه‌های سنگین (فاستونی، پشمی، فلانل) را خط بکشید و از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌ تیره و مات استفاده کنید.

 

 

 

 

۲- از پوشیدن هر لباسی که به تن می‌چسبد (جلیقه، لباس‌های اندامی، تی‌شرت‌های تنگ، لباس‌های کاموایی دستباف و سفت و پیراهن‌های آستین‌کوتاه تنگ) خودداری کنید.


۳- لباس‌های گشاد و تیره بپوشید. رنگ تیره، اندام را کوچک‌تر نشان می‌‌دهد. ضمن آنکه لباس گشاد، بزرگی شکم را پنهان می‌کند.


۴- از پوشیدن لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند، بپرهیزید و برعکس، از لباس‌هایی که راه‌های عمودی و ریز دارند، استفاده کنید.


۵-  شلوار را روی شکمتان نیاورید.


۶- از شلوارهای تنگ و باریک استفاده نکنید و برعکس از شلوارهای دمپا استفاده کنید که انتهای آن از زانو به پایین به تدریج گشاد می‌شود.


۷- کمربند شلوار را پهن انتخاب نکنید و هیچ‌گاه آن را بالای شکم یا زیرشکم نبندید بلکه دقیقا روی شکم ببندید.


۸- شلوار جینی انتخاب کنید که سایز آن از اندازه واقعی‌تان یک سایز بزرگ‌تر باشد. در این صورت، به راحتی دور کمرتان قرار گرفته و شکم شما را می‌پوشاند.

 

۹- صاف بایستید. قدتان کوتاه باشد یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تاثیر دارد.



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در راستای اینکه ازدواج یکی از مواردی است که امروزه خواب و خیال جوانان پاک و متین شده است، موارد زیر جهت اولین گام برای ازدواج توصیه می شود:

1- مثل زمان ناصر الدین شاه ننه جون و بی‌بی صغرای معروف و آبجی‌جون و خاله اقدس و عمه کلثوم رو مثل گروه بازرسین سازمان ملل راهی خونه‌های مردم کنیم تا دختر بیچاره اونا رو با ذره بین کنکاش کنن و هزار و یک عیب روش بذارن و چای و میوه‌ای خورده عزم را برای یافتن دختر شاه پریان جزم نمایند. و همینطور هی برن و هی بیان تا یکی رو اونا بپسندن و شما رو ببرن ببینیدش و تموم.

2- مثل زمان محمدرضاشاه خودتون راه بیفتین توی خیابونای خلوت و تا از یکی خوشتون اومد بریدجلو و خیلی مودبانه باهاش آشنا بشید و بعد دستش رو بگیرید ببرید توی یک کاباره و بعد از شنیدن ترانه‌ای از مرضیه ازش درخواست ازدواج کنید و اونم یه لبخند شرم گینانه بزنه و بله رو بگه و بعدا اگه دلتون خواست به ماما و پاپا بگین.

3- مثل همین زمان رفتار کنین و برین دانشجو بشین و توی دانشگاه با یکی سر حرف رو باز کنید و بعد کم‌کم ازش خوشتون بیاد و بعد براش نامه بنویسید و یواشکی بهش بدید و دلتون تاپ تاپ کنه و بعد هم بی‌سر و صدا عقد بشین و سر کلاس همش به هم نگاه کنید.

4- مثل زمان آینده رفتار کنید و به دوست دخترتون بگین یک نفر براتون پیدا کنه و بعد همراه همون دوست دخترتون یه شاخه گل بخرید و برید خونه طرف و اگه ازش خوشتون اومد چه بهتر و گرنه واسه اینکه دلش نشکنه حداقل باهاش دوست بشید.

5- روش خشن‌تری هم هست که باید یک شیشه اسید بخرید و برید سر راه طرف و تهدیدش کنید که یا زنتون بشه یا شیشه اسیدو روی خودتون می‌ریزید!

و یا اصلا میشه هیچکدوم ازین دردسرا رو متحمل نشد و مثل آدم، مسیر عادی زندگی رو طی کرد.



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


چهل و پنج درصد از بزرگسالان گهگاه خروپف می‌كنند و بیست و پنج درصد نیز خروپف كننده‌ها دائمی هستند. مشكل خروپف كردن در آقایان و اشخاص چاق، شایع‌تر است و معمولا با بالا رفتن سن بدتر می‌شود.
اصوات پر سر و صدای خروپف هنگامی رخ می‌دهند كه انسدادی در جریان آزاد هوا در راه‌های هوایی پشت دهان و بینی وجود دارد این قسمت از راه هوایی قابلیت مسدود شدن دارد. خروپف هنگامی اتفاق می‌افتد كه این اعضا به یكدیگر برخورد می‌كنند و در هنگام نفس كشیدن می‌لرزند. آیا خروپف كردن مضر است؟

.

.

خروپف ممنوع
  چهل و پنج درصد از بزرگسالان گهگاه خروپف می‌كنند و بیست و پنج درصد نیز خروپف كننده‌ها دائمی هستند. مشكل خروپف كردن در آقایان و اشخاص چاق، شایع‌تر است و معمولا با بالا رفتن سن بدتر می‌شود.
اصوات پر سر و صدای خروپف هنگامی رخ می‌دهند كه انسدادی در جریان آزاد هوا در راه‌های هوایی پشت دهان و بینی وجود دارد این قسمت از راه هوایی قابلیت مسدود شدن دارد. خروپف هنگامی اتفاق می‌افتد كه این اعضا به یكدیگر برخورد می‌كنند و در هنگام نفس كشیدن می‌لرزند. آیا خروپف كردن مضر است؟

خروپف كردن از نظر اجتماعی تا جایی‌كه موجب تمسخر شخص شده و باعث بی‌خوابی شبانه و ناراحتی دیگران شود، مضر است. از نظر پزشكی نیز الگوهای خواب را مختل كرده و فرد را از استراحت مناسب بازمی‌دارد. هنگامی كه در طول خروپف كردن بلند، به‌طور مكرر تنفس قطع می‌شود، وقفه تنفس انسدادی پیش می‌آید. در موارد شدید، هر وقفه تنفسی بیش از 10 ثانیه طول می‌كشد. بیماران دچار وقفه تنفس، ممكن است هر شب سی تا سیصد بار چنین وضعیتی را تجربه كنند. این وضعیت سطح اكسیژن خون را كاهش داده و باعث ایجاد مشكل در عملكرد قلب می‌شود.

چگونه از شر خروپف خلاص شویم:

1-به پهلو بخوابید و یك بالش اضافی پشت سر خود بگذارید تا نتوانید غلت بزنید.

2-اگر ناچارید به پشت بخوابید زیر سرتان را با گذاشتن بالش یا متكاهای سفت بالا ببرد. بالا رفتن سر به این طریق می‌تواند از افتادن زبان در ته حلق كه موجب خروپف كردن می‌شود، جلوگیری كند.

3-اگر سنگین هستید وزنتان را كم كنید. بافت اضافی چربی در گلو می‌تواند موجب خرخر كردن شود.

4-از خوردن غذاهای سنگین حدود سه ساعت مانده به خواب، خودداری كنید.



:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پسر کوچکی برای مادر بزرگش توضیح می‌داد که چگونه همه چیز ایراد دارد ... مدرسه، خانواده، دوستان و غیره.
مادر بزرگ که مشغول پختن کیک بود، از پسر کوچولو پرسید که کیک دوست داری؟ و پسر کوچولو پاسخ داد: البته که دوست دارم.
ـ روغن چه طور؟
ـ نه!
ـ و حالا دو تا تخم مرغ.
ـ نه مادر بزرگ!
ـ آرد چی؟ از آرد خوشت می‌آید؟ جوش شیرین چه طور؟
ـ نه مادر بزرگ! حالم از همه‌شان به هم می خورد.
ـ بله، همه این چیزها به تنهایی بد به نظر می‌رسند، اما وقتی به درستی با هم مخلوط شوند، یک کیک خوشمزه درست می‌شود.
خداوند هم به همین ترتیب عمل می‌کند. خیلی از اوقات تعجب می‌کنیم که چرا خداوند باید بگذارد ما چنین دوران سختی را بگذرانیم اما او می‌داند که وقتی همه این سختی‌‌ها را به درستی در کنار هم قرار دهد نتیجه همیشه خوب است. ما تنها باید به او اعتماد کنیم. در نهایت همه این پیش آمدها با هم به یک نتیجه فوق العاده می‌رسند.



:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 


حتما اینجا و آنجا خوانده‌اید كه پرخوری عصبی كه تحت استرس اتفاق می‌افتد چیز بدی است و منجر‌به اضافه‌وزن می‌شود. حالا زمانی است كه آن را فراموش كنید، چون اگر شما غذاهای درست را داخل بشقاب بگذارید و وقتی عصبی هستید آن‌ها را بجوید اعصاب‌تان آرام می‌شود. این خبر خوبی است زیرا استرس زیاد در درازمدت خطر فشار خون، بیماری قلبی و چاقی را افزایش می‌دهددر ضمن یادتان باشد كه، چون استرس زیاد تمایل به بچه‌دار شدن را كاهش می‌دهد. این غذاها معرفی خواهیم كرد، استرس را كاهش داده و می‌توانند آسیب‌های ناشی از استرس مزمن كه به بدن وارد شده را كاهش دهند. بنابراین وقتی عصبی هستید از این غذاها بخورید.





روز را با آرامش شروع كنید
  • صبح

صبحانه:2 عدد نان جو همراه بادام خام، گردو، توت خشك و مقداری شیر كم چرب؛ همه اینها را با یك لیوان آب پرتقال بخورید.

میان‌وعده صبحگاهی:پاپ‌كورن بخورید تا نیاز بدن‌تان از خوردن غذای شور تامین شده و در عین حال كاملا سیر شوید.

  • بادام

وقتی كاملا ترمز بریده‌اید بروید سراغ یك مشت بادام. بادام مملو از ویتامین E است؛ آنتی‌اكسیدانی كه باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. بادام حاوی ویتامین‌های گروه B نیز هست كه كمك می‌كند بدن در شرایط ناخوشایند بتواند خود را جمع‌و‌جور كند. یك چهارم فنجان بادام نیاز روزانه شما به این مواد را برطرف می‌كند. یك راه ساده دیگر خوردن كره بادام به‌جای كره بادام زمینی در روزهای سخت است.





جایگزین‌های بادام
  • پسته یا گردو

پسته خام یا گردو گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی بادام هستند. هر 2 اینها كمك می‌كنند تا قلب شما در شرایط پرفشار، فشار مضاعفی را متحمل نشود. متخصصان قلب معتقدند وارد شدن استرس بلافاصله باعث واكنش سریع قلبی عروقی می‌شود كه از آن با عنوان فرار یا پرواز یاد می‌شود. وقتی استرس به بدن وارد می‌شود هورمون آدرنالین فشار خون را افزایش می‌دهد تا انرژی مضاعفی را برای بدن فراهم كند. بنابراین شما برای دویدن به سرعت برق‌و‌باد، انرژی كافی در اختیار خواهید داشت. ولی چون ما به ندرت در چنین شرایطی قرار می‌گیریم(كه واقعا نیاز به دویدن و پریدن داشته باشیم) پس بهترین كار جلوگیری از وارد شدن این فشار به قلب است.نتایج مطالعه‌ای كه در سال 2007 در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می‌دهد خوردن 45 گرم (تقریبا یك مشت) پسته در روز فشار خون را كاهش می‌دهد؛ بنابراین قلب شما نیازی به اضافه‌كاری نخواهد داشت. محققان دریافته‌اند گردو نیز فشار خون را كاهش می‌دهد(چه در شرایط استراحت چه در شرایط استرس)؛ می‌توانید 30 گرم گردو را با سالاد یا نان جو و پنیر بخورید.





بستنی ضد اضطراب و ضد فشار خون
  • آووكادو

دفعه بعد كه دچار استرس شدید و هوس خوردن یك چیز چرب كردید به‌جای بستنی با آووكادو گرسنگی و ولع خود را به غذا تسكین دهید. آووكادو علاوه‌بر رفع گرسنگی، به‌دلیل محتوای بالای چربی تك رشته‌ای غیراشباع و پتاسیم می‌تواند باعث كاهش فشار خون شود. یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش فشار خون بالا خوردن مقدار كافی پتاسیم است. خوردن نصف یك آووكادو، 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند كه این مقدار بیشتر از مقدار پتاسیمی است كه از خوردن یك موز متوسط وارد بدن می‌شود. می‌توانید با آووكادو یك درسینگ خوشمزه درست كنید. یك آووكادو متوسط را با 2قاشق غذاخوری آب لیمو و فلفل قرمز به حالت پوره در آورید و نوش جان كنید.





برای خانم‌های جوان
  • شیر كم چرب

شیر با چربی كم منبع بسیار مناسبی از كلسیم است و هیچ ماده‌ای كه مانع جذب كلسیم در بدن شود در آن وجود ندارد. یعنی  عمده كلسیم شیر به همان جایی می‌رود كه باید برود. وجود كلسیم برای عملكرد عضلات، انتقال عصبی و گردش خون ضروری است. جریان خون سالم و عملكرد عضلات و اعصاب برای كاهش فشار عضلانی ضروری است. از سوی دیگر یك لیوان شیر می‌تواند علائم پراسترس دوران قاعدگی مثل اختلالات خلقی، اضطراب و حساسیت را كاهش دهد. نتایج تحقیقی كه در ژورنال بیماری‌های داخلی به چاپ رسیده نشان می‌دهد، زنانی كه 4 لیوان یا بیشتر شیر كم چرب در روز می‌خورند تا 46 درصد كمتر دچار مشكلات اعصاب‌خرد كن دوران قاعدگی می‌شوند(در مقایسه با زنانی كه در هفته فقط یك بار شیر می‌خورند).



برای آنكه ساعت‌ها سرحال باشید
  • جو

كربوهیدرات باعث می‌شود، مغز سروتونین بیشتری تولید كند. این میانجی شیمیایی خوشحالی زمانی كه ما شكلات تلخ هم می‌خوریم تولید می‌شود. هر چقدر بدن شما آرام‌تر كربوهیدرات جذب كند جریان سروتونین در بدن باثبات‌تر خواهد بود. نتیجه این‌كه شما به‌مدت طولانی‌تری حس و حال بهتری خواهید داشت. نان جو(چه بهتر كه آرد آن فرآوری نشده باشد) غنی از فیبر است و انواع غیرفرآوری شده آن آرام جذب شده و علاوه بر كربوهیدرات سالم، منگنز، سلنیوم و منیزیم مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌كند. اگر نان جو را با كمی مربا بخورید سروتونین سریع‌تر آزاد می‌شود. اگر می‌دانید كه روز سختی را در پیش خواهید داشت از خوردن غذاهای فرآوری شده مثل شكر یا كیك‌های شیرینی خودداری كنید چون این مواد‌غذایی بسیار سریع جذب شده و بعد بلافاصله شما با احساس نیاز مجدد به غذاهای شیرین روبه‌رو خواهید شد. درصورتی كه نان جوی ضخیم بسیار كندتر و دیرتر جذب می‌شود و در عین بالا نگه داشتن سطح سروتونین به‌مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه خواهد داشت اما اگر 2دقیقه بیشتر برای صبحانه وقت ندارید خوردن نان و مربا یا عسل بهترین گزینه خواهد بود.



  • ظهر

ناهار: برای مقابله با استرس یك نان حاوی آرد فرآوری نشده را تست كرده و در كنار یك فنجان اسفناج، یك برش مرغ پخته یا كبابی و سیب‌زمینی میل كنید. برای نوشیدنی خوردن آب‌پرتقال رقیق شده(نصف لیوان آب پرتقال و نصف لیوان‌ آب معدنی) مفید است.

میان وعده: 2‌تكه نان جو و یك قاشق غذاخوری كره بادام.



  • شب

شام: یك تكه ماهی سالمون گریل شده با سالسا آووكادو- سیب‌زمینی را امتحان كنید(یك چهارم آووكادو، سس سالسا و مقداری اسفناج).

میان‌وعده: سه تكه شكلات تلخ(دست‌كم 70‌درصد) و یك لیوان شیر كم‌چرب.



هم قوی شوید هم خونسرد
  • پرتقال

مصاحبه شغلی دارید یا باید جلوی چند نفرصحبت كنید؟ یك لیوان آب پرتقال یا یك پرتقال پوست‌كنده بخورید. ماده جادویی ویتامین C است. اخیرا مطالعه‌ای در ژورنال روان‌شناسی دارویی آلمان به چاپ رسیده كه در آن محققان از 120 نفر خواستند در حضور جمع سخنرانی  كنند. آن‌هایی كه 3هزار میلی‌گرم ویتامین C خورده بودند استرس كمتری داشته و سطح كورتیزول(هورمون استرس) خون آن‌ها سریع‌تر به حالت طبیعی برگشته بود. علاوه‌بر این ویتامین C یك تقویت‌كننده شناخته شده سیستم ایمنی است.



  • ماهی سالمون

هورمون‌های استرس یك دشمن بزرگ دارند و آن اسیدهای چرب امگا3 است. نتایج مطالعه‌ای كه در ژورنال دیابت و متابولیسم به چاپ رسیده نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از امگا3 از افزایش شدید سطح آدرنالین و كورتیزول در بدن جلوگیری می‌كنند. نتایج مطالعه دیگری كه در ژورنال انجمن پزشكی به چاپ رسیده نشان می‌دهد امگا3 خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد بنابراین دست‌كم 2بار در هفته 100 گرم ماهی به‌خصوص ماهی سالمون و تن بخورید. ماهی دوست ندارید؟ یك منبع دیگر امگا3 تخم مرغ، ماست، شیر و محصولات سویا هستند.





برای آنكه از میگرن فرار كنید
  • اسفناج

منیزیم ماده‌ای است كه عصبانیت دیوانه‌وار را آرام می‌كند. نخست این‌كه این ماده معدنی می‌تواند سطح استرس را كاهش داده و بدن شما را در شرایط آرامش طولانی‌ مدت قرار دهد. نرسیدن مقدار كافی منیزیم به بدن می‌تواند باعث بروز خستگی و سردردهای میگرنی ‌شود. متاسفانه آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد از هر 10 نفر، 7 نفر مینزیم كافی دریافت نمی‌كنند. شاید به همین دلیل است كه همه‌مان آدم‌های غرغرویی هستیم. خوردن تنها یك فنجان اسفناج 40 درصد منیزیم روزانه مورد نیاز شما را تامین خواهد كرد بنابراین بهتر است به‌جای كاهو در ساندویج یا سالاد اسفناج بریزید.



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

 

شکستن انگشتان و گردن برای رفع خستگی می‌تواند عوارض بدی به همراه داشته باشد و موجب لرزش انگشتان در دوران پیری ‌شود.

 

برخی افراد عادت دارند برای رفع خستگی، به انگشتان دست فشار وارد کنند و یا حرکاتی سریع در ناحیه گردن انجام دهند.

وارد کردن فشار به مفاصل موجب بروز صداهایی در ناحیه مفاصل می‌شود و به اصطلاح قولنج آن می‌شکند.

انجام چنین حرکتی در کوتاه‌ مدت موجب احساس راحتی و رفع خستگی در فرد می‌شود، ولی در طولانی مدت عوارضی در پی خواهد داشت.

انجام حرکات نامناسب و ناگهانی در زمان بروز احساسات و یا با هدف رفع خستگی، در صورتی که بدن آمادگی انجام آن را نداشته باشد و یا حرکات نامناسب تکرار شوند، می‌تواند به مفاصل آسیب جدی وارد کند.
چرخش ناگهانی گردن که در برخی افراد مشاهده می‌شود، بسیار خطرناک است و می‌تواند موجب وارد آمدن آسیب به ستون فقرات و عضلات گردن شود

در پارک‌ها نیز نوعی وسیله ورزشی وجود دارد که فرد هنگام استفاده از آن در ناحیه کمر چرخش ایجاد می‌کند. این چرخش اگر بیش از حد مجاز باشد می‌تواند موجب آسیب به‌ ستون فقرات شود.

در صورتی که شکستن مفاصل انگشتان با درد و التهاب همراه نباشد و به صورت مکرر انجام نشود، مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌شود، ولی اگر انجام این کار با درد و التهاب همراه باشد، نگران‌ کننده است و باید به پزشک مراجعه کرد.

 

شایع‌ترین علت درد انگشتان دست زنان

یکی از شایع‌ترین علل درد انگشتان دست و خواب رفتن آنها در زنان ابتلا به بیماری سندرم تونل کارپال است.

در این بیماری تونل مچ دست بیمار به دلایل نامشخصی تنگ می‌شود و این تنگی روی عصب و تاندون‌های مچ فشار وارد می‌کند که نتیجه آن احساس درد در انگشتان و بی‌حسی و گاهی ناتوانی آنها است.

این بیماری با انجام یک جراحی ساده قابل درمان است. سه چهارم مبتلایان به این بیماری در سطح جهان، زنان هستند.

منشا دردهایی که در کتف، شانه، بازو، آرنج، ساعد، مچ و انگشتان دست به وجود می‌آید یا در ستون فقرات است یا در خود این اندام ها.

مهم ترین علت بروز درد در ناحیه مچ دست، وارد شدن ضربه به آن است. این ضربه‌ها باعث تورم و دردناک شدن تاندون‌های این اندام یا پاره شدن تاندون‌ها می‌شود.

بلند کردن اجسام سنگین بدون آمادگی جسمانی لازم نیز از دیگر علل دردناک شدن این عضو است.

افرادی که به مدت طولانی پشت رایانه می‌نشینند و زیاد از مچ دست برای نوشتن استفاده می‌کنند، انجام این کارها می‌تواند به ابتلای به این بیماری کمک کند، چرا که انجام کارهای یکنواخت ممکن است باعث وارد شدن فشار به مچ دست و در نتیجه تورم آن شود.



:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

 

عوامل مختلفی می توانند منجر به پادرد شوند. اما اگر شما دچار دردهای شدید در ناحیه پنجه، پاشنه، انگشتان پا و … هستید، ممکن است بتوانید این دردها را با کمی تغییر در بند کفش خود حل کنید.
بند کفش

نوع بستن بندها در سوراخ های کفش، می تواند فشارهای متفاوتی به نقاط مختلف پا وارد کند که درد و یا آرامش را به پاها منتقل می کنند.

انتخاب با شماست. می توانید با بند کفش فانتزی و درد پای خود سر کنید. اما اگر می خواهید، کمتر درد بکشید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

تاول پشت یا کناره های پا

چنانچه کفش شما، پشت یا نزدیک قوزک پایتان را می زند و باعث آزردگی و زدن تاول در بخش هایی از پایتان می گردد، می توانید برای جلوگیری از پیشرفت این مساله زجرآور، یک یا دو بخش از میانه کفش خود را به هنگام بند کردن (مطابق شکل کناری) از تو بیاندازید.

بدین ترتیب فشار وارده توسط بند به پا کم شده و اصطکاک آن با بخش پشتی کفش کمتر می شود.

 

انگشتان تحت فشار

اگر احساس می کنید انگشتان پا در کفش‌تان بسیار تحت فشار هستند، برای رفع این مشکل می توانید بند کفش خود را دو تکه کنید. بند کفش دو تکه به شما اجازه می دهد فشار بندها را به چند نقطه تقسیم کنید. بند پایینی که برای انگشتان است را آزاد ببندید تا از فشار وارده بر انگشتان بکاهید. اما برای اینکه پا را در کفش محکم کنید، می توانید بند بالایی را با خیال راحت و به اندازه کافی محکم ببندید.

 

درد قوسی

چنانچه پهنای کفشتان کمی برایتان تنگ شده، می توانید برای رفع مشکل، به طور موقت آن را به صورت نردبانی و موازی بند کنید. این مساله کمک می کند که فشارهای دیواره های کفش را که ناشی از کشیدگی بندهای آن است، تا حدود زیادی برطرف کنید.

 

پاشنه سست

اگر کفشی دارید که پاشنه پایتان در آن لق می زند، می توانید با بستن مورب بندهای آن تا آخرین حلقه، از لق خوردگی بخش بالایی پا و سستی پاشنه در آن جلوگیری کنید. بستن مورب بندهای کفش، به شما اجازه می دهد با سرعت بیشتری کفش خود را بپوشید. علاوه بر این، پا در این حالت به خوبی در کفش محکم می شود.

اغلب کفش ها پس از آخرین سوراخ، یک سوراخ دیگر نیز دارند، که می توانید از آن نیز برای تنگ تر کردن بخش بالایی کفش و یا ثابت کردن بند اضافی، استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

 

ازدواج برای هر مرد مجردی یک تصویر قشنگ است؛ یک آرزو که سال‌ها منتظرش می‌نشیند و در موردش رویابافی می‌کند. اما درست از همان لحظه‌ای که می‌خواهید با صدای بلند تصمیم‌تان به ازدواج را اعلام کنید، نگرانی‌ها شروع می‌شود؛ نگرانی‌هایی که پیش از این حتی فکر نمی‌کردید سد راه ازدواج شما شوند.

وقتی روز‌به‌روز به تعداد این دردسرها اضافه شده یا شدت‌شان بیشتر ‌شود، ممکن است ناامید شوید و شما هم مثل خیلی‌های دیگر از ازدواج کردن فراری شوید اما فراموش نکنید، خیلی راحت می‌توانید راه دیگری را در پیش بگیرید و از ازدواج همان رویایی را که می‌خواستید بسازید؛ یک رویای پر دردسر که توانایی حل کردن مشکلاتش را دارید.

دردسر اول: هماهنگی‌های خانوادگی

وارد شدن به یک خانواده جدید، کنار آمدن با آرزوها، آداب و رسوم و انتظارات ساده نیست. شما از همان روزهای اول ممکن است نگرانی‌هایی را تجربه کنید که در دوره مجردی هیچ‌کدام‌شان را نداشته‌اید. نحوه خواستگاری‌ کردن، نوع جشنی که می‌خواهید بگیرید و خیلی تصمیم‌گیری‌های سخت‌تر و مهم‌تر همگی می‌توانند برای شما به یک چالش تبدیل شوند.

راه‌حل: سعی کنید قبل از مذاکره با خانواده همسرتان باهم سنگ‌های‌تان را وا‌بکنید. خود شما دوست دارید چطور ازدواج کنید و به چه چیزهایی بیشتر اهمیت می‌دهید؟ تصمیمی مشترک با همسر آینده‌تان بگیرید و بعد مفصل در مورد حساسیت‌های خانواده یکدیگر و آداب‌و‌رسوم‌شان گفت‌وگو کنید. حالا سعی کنید تصمیمات‌تان را در قالب خانوادگی‌تان پیاده کنید. اگر در مورد بعضی موارد باید مقاومت کنید یا بجنگید، هرگز همسرتان را به جنگ خانواده‌تان نفرستید بلکه خودتان با آن‌ها مذاکره کنید و تصمیمات مشترک‌تان را به‌عنوان عقاید شخصی خودتان با خانواده در میان بگذارید. وقتی هر دوی شما در جبهه خودتان جنگیدید و کمی از حساسیت‌ها را کم کردید، می‌توانید خانواده‌ها را دور هم جمع کنید و یک تصمیم تعدیل شده و خانوادگی در مورد آینده‌تان بگیرید.

دردسر دوم: حساب و کتاب‌های مالی

نگرانی در مورد مسائل مالی و خرج و مخارج یک خانواده، یکی از نخستین نگرانی‌هایی است که قرار است تجربه‌اش کنید. اگر شما یک آدم معمولی باشید و بخواهید روی پای خودتان بایستید این نگرانی می‌تواند به یک استرس تبدیل شود. پرداختن قبض‌ها، خرج خورد و خوراک، پوشاک، اجاره خانه، ‌مهمانی‌ها و مسافرت‌ها حتی در ساده‌ترین شرایط هم می‌تواند کمی بحران‌ساز باشد. به‌خصوص در ماه‌های اول که هنوز برآورد دقیقی از این هزینه‌ها ندارید.

راه‌حل: قبل از این‌که پایه‌های زندگی‌تان را بسازید، با همسرتان در مورد موضوعات مالی به توافق برسید. این توافق خیلی هم دقیق و غیرقابل تغییر نخواهد بود اما باز هم به شما در کم کردن تنش‌ها کمک خواهد کرد. هرگز روی آخرین قطره مانده در جیب‌تان برنامه‌ریزی نکنید. در مورد سطح اولیه‌ای که برای زندگی‌تان می‌خواهید بسازید با هم به توافق برسید. محله و ماشینی که قرار است داشته باشید، مکانی که برای ماه عسل قرار است بروید و سهمی که هر کدام از شما در مورد هزینه‌ها قرار است داشته باشید را معین کنید تا بعد از ازدواج با تنش کمتری روبه‌رو شوید.

دردسر سوم: عادت‌های عجیب‌و‌غریب همسرتان

هر آدمی را هم که برای ازدواج انتخاب کنید و هرچه‌قدر هم که در موردش تحقیق کرده باشید، باز هم نمی‌توانید کاملا بشناسیدش. هر کدام از شما با عادت‌های متفاوتی وارد این خانه مشترک خواهید شد و ماه‌ها زمان لازم دارید که بتوانید با این عادت‌ها سازگار شوید و قلق یکدیگر دست‌تان بیاید.

راه حل: مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای کم‌کردن تنش‌های ماه‌های اول انجام دهید، این است که قبل از زندگی زیر یک سقف به تمام ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری طرف مقابل‌تان حسابی فکر کنید. شاید در اول راه فکر کنید که چطور می‌توانید با این همه تفاوت‌ها کنار هم زندگی کنید اما به زندگی‌تان زمان بدهید و چند ماه بعد می‌بینید که این تفاوت‌ها چقدر کوچک و ناچیز است و در زندگی روزانه وجودشان اصلا عجیب‌و‌غریب نیست.

دردسر چهارم: انتظارهای متفاوت

شما ۲ آدم متفاوت هستید، در ۲ خانه متفاوت رشد کرده اید‌ و قطعا نگاه شما در مورد وظایفی که قرار است به‌عهده داشته باشید تفاوت دارد. شاید در آغاز راه زیاد شدن حجم وظایف‌تان و دغدغه‌هایی که زندگی مشترک به شما تحمیل کند بیشتر از ظرفیت‌تان باشد اما اگر قدرت مدیریت زندگی‌تان را داشته باشید خیلی زود توانایی شما هم به اندازه مسئولیت‌تان رشد خواهد کرد.

راه‌حل: انتظارات‌تان را با شرایط‌تان تطبیق دهید. کار خانه و کار بیرون‌تان را هماهنگ کنید و هر کدام‌تان سهمی از آن را بر عهده بگیرید. مهارت شما در انجام برخی کارها، علاقه‌تان به بعضی‌های دیگر و فرصت‌تان برای انجام بعضی کارها می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد که بدون بحث و جنجال زحمت‌شان را بر عهده بگیرید و مرز‌بندی‌هایی مثل کارهای زنانه و کارهای مردانه را بدون جانب‌داری کنار بگذارید.

دردسر پنجم:تعقیب و گریز

خب… شما قرار نیست مدام روبه‌روی هم باشید و از همه کارها و احساسات دیگری خبر داشته باشید. مدتی که بگذرد و شناخت‌تان از هم بیشتر شود، راحت‌تر می‌توانید از احساست طرف مقابل با خبر شوید و به او اعتماد کنید اما در ماه‌های اول اگر بخواهید زیاده‌از‌حد سر از کار همسرتان در بیاورید و او را تحت فشار بگذارید همه چیز خیلی زود به هم خواهد ریخت.

راه‌حل: به‌خاطر با خبر شدن از کارها و احساسات همسرتان تعقیب و گریز راه نیندازید. بگذارید مثل قبل زندگی‌اش را به شکلی طبیعی ادامه دهد و احساس نکند که همیشه زیر ذره‌بین قرار دارد. وقتی سر کار است یا مشغولیت دیگری دارد ثانیه‌به‌ثانیه به او زنگ نزنید. شما با این کارها نمی‌توانید جلوی خیانت را بگیرید پس بیهوده آرامش زندگی‌تان را مختل نکنید.

دردسر ششم: تفاوت‌ها

آدم‌های مختلف عقاید مختلف دارند و موضوعات مهم و حساس ممکن است از نگاه شما با نگاه همسرتان متفاوت باشد. بخشی از این تفاوت‌ها را قبل از ازدواج درک خواهید کرد اما بعد از ازدواج هم روز‌به‌روز به تعداد آن‌ها اضافه خواهد شد.

راه‌حل: نخستین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید بکنید انتخاب آدمی است که حساسیت‌هایش برای شما قابل پذیرش باشد و به‌خاطر عقایدی که دارد آزرده نشوید، اما باز هم‌چنین انتخابی نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند. شما باید سعی کنید که بعد از زندگی مشترک به ارزش‌ها، ‌عقاید و حساسیت‌های طرف مقابل‌تان احترام بگذارید و نخواهید که شخصیت او را زیر و رو کنید و از طرف دیگر، نباید بگذارید که در جریان زندگی به عقاید شما حمله شود یا این‌که کسی باورهایی که یک عمر در شما بوده را به چالش بکشد.



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

 

تاکنون با یک غرغرو کار کرده‌اید؟

آیا شخص غرغرویی را که همیشه با جریانی بی‌پایان از گفت‌وگوهای انتقادی همراه است، می‌شناسید؟

آیا متوجه شده‌اید این افراد زندگی را از وجود شما می‌مکند و لذت کار کردن و خوشی همراهی را از شما می‌گیرند؟

همه ما حالت‌های منفی داریم، نکته این است که چطور آنها را تغییر دهیم. همه ما در جاده موفقیت با حالت‌های منفی، انگل‌های انرژی و موانع متعدد روبه‌رو می‌شویم؛ به همین دلیل یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم در زندگیمان انجام دهیم این است که با استفاده از روش‌هایی که انرژی منفی را به راه‌حل‌های مثبت تبدیل می‌کنند، مثبت بمانیم.

هدف، حذف همه غر زدن‌ها نیست بلکه حذف شکایت‌های بی‌مورد است و هدف بزرگ‌تر این است که شکایت‌های قانع‌کننده را به راه‌حل‌های مثبت تبدیل کنیم؛با این همه هر شکایت، فرصتی است برای تغییر نکته‌ای منفی به مثبت.

آدم‌های نادان را می‌توان با نوعی سرطان پوست موضعی مقایسه کرد؛ آنها پنهان نیستند، درست جلوی تو می‌ایستند و می‌گویند: «من اینجا هستم» در نتیجه شما می‌توانید به آسانی و به سرعت آنها را محو کنید. نوع خطرناک‌تری از سرطان وجود دارد که پیچیده و درونی است و پنهانی رشد می‌کند، گاهی آرام، گاهی سریع؛ ولی در هر صورت قابل درمان نیست؛ سرانجام تا جایی که بتواند پخش می‌شود و بدن را نابود می‌کند. برای یک شرکت غر زدن و منفی‌بافی کردن همانند این نوع سرطان عمل می‌کند.

سه ابزار برای اینکه غر نزنید :

۱- “ولی”، فن مثبت

این راهکار ساده کمک می‌کند “شکایت‌ها “را به “افکار”، “راه‌حل‌ها “و “عملکردهای مثبت” تغییر دهی و این طور عمل می‌کند: هنگامی که تشخیص می‌دهی در حال غر زدن هستی به سادگی کلمه “ولی “را بگو و سپس فکر یا عملکردی مثبت به آن اضافه کن. مثال:

“میل ندارم برای رسیدن به محل کارم یک ساعت رانندگی کنم ولی سپاسگزارم که می‌توانم رانندگی کنم و شغلی دارم. ”

“از این‌که چاق شده‌ام بیزارم ولی احساس خوبی دارم چون قصد دارم ورزش کنم و درست غذا بخورم.”

۲- باید به جای مجبور بودن بر توانایی داشتن تمرکز کنید

اغلب اوقات شکایت می‌کنیم و بر آن‌چه مجبور به انجامش هستیم؛ تمرکز می‌کنیم. ما چیزهایی شبیه این می‌گوییم: «مجبورم رانندگی کنم»، «من مجبورم این یا آن کار را انجام دهم». به جای این کار، دیدتان را تغییر داده، تشخیص دهید که مجبور به انجام کار نیستید. شما توانایی انجام کار‌ها را دارید، شما توانایی زیستن را دارید.

در حالی که بسیاری از مردم بیکارند شما توانایی رفتن به سر کار را دارید. شما توانایی رانندگی در ترافیک را دارید در حالی که بسیاری حتی ماشین ندارند یا آن‌قدر بیمارند که نمی‌توانند رانندگی کنند. بر آن‌چه که توانایی انجامش را دارید تمرکز کنید. به جای استرس بر نعمت‌هایی که دارید تمرکز کنید. بر شکرگزاری تمرکز کنید.

۳- شکایت‌ها را به راه‌حل‌ها تغییر دهید

هدف حذف شکایت‌ها نیست بلکه حذف شکایت‌های بدون ‌فکری است که در خدمت هدف بزرگ‌تری نباشند و اجازه دادن به خودنمایی شکایت‌هایی که منطقی و ارزشمندند. اولی منفی و دومی مثبت است، تفاوت در نیت است. با شکایت‌های بی‌مورد شما ندانسته، بر مشکلات تمرکز می‌کنید. با شکایت‌های منطقی، مشکل را شناسایی و آن شکایت، شما را به یک راه‌حل می‌رساند و آن وقت است که هر شکایتی به فرصتی برای تغییر مثبت تبدیل خواهد شد.

ما به دو دلیل مهم غر می‌زنیم:

۱- ما غر می‌زنیم چون احساس بی‌قدرتی می‌کنیم.
۲- ما غر می‌زنیم چون عادتمان شده است.

شرایط اقتصادی، بنیاد بسیاری از خانواده‌ها را لرزانده و ما احساس بی‌قدرتی می‌کنیم و این امر ما را به عادت غر زدن هدایت می‌کند. بنابراین می‌خواهم شما را تشویق کنم روزه غر زدن بگیرید. نه به خاطر این‌که اطرافیانتان شاد‌تر می‌شوند، که قطعا همین طور خواهد شد، بلکه چون به شما کمک می‌کند شادی، آرامش، موفقیت و روابط مثبت را تجربه کنید.

۵ کاری که به جای شکایت و غر زدن می توانید انجام دهید :

این هم پنج موردی که شما به جای غر زدن می‌توانید انجام دهید. این نکات کمک خواهد کرد که بدانید ناتوان نیستید. شما قدرت انتخاب باور‌ها و عملکرد‌هایتان را دارید و در تمرکزتان بر مثبت به جای منفی، ایمان، قدرت و اعتماد را برای غلبه بر چالش‌های زندگی و شناسایی راه‌حل‌هایی برای شکایت‌هایتان پیدا خواهید کرد.

• تمرین سپاسگزاری
تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که در روز، سه موهبتی را که خدا به ما عطا کرده برشمریم میزان شادیمان بیشتر ‌شده و سبب بالا رفتن شور و اشتیاق و روحیه‌مان می‌شود. همچنین از نظر فیزیولوژی، همزمانی سپاسگزار بودن و استرس داشتن، غیرممکن است. ذهنمان نمی‌تواند همزمان دو فکر متضاد داشته باشد. اگر بر سپاسگزاری تمرکز کنید نمی‌توانید منفی باشید؛ همچنین می‌توانید با قدردانی از همکارانتان به آنها نیرو دهید و متعهدترشان کنید.

• دیگران را تحسین کنید
به جای غر زدن درباره اشتباه‌های دیگران، بر آنچه درست انجام داده‌اند تمرکز کنید. آنها را تحسین کنید تا بیشتر موفقیتشان را مشاهده کنید. البته به خطا‌هایشان اشاره کنید تا بتوانند یاد بگیرند و رشد کنند ولی مطمئن شوید به ازای هر یک بار انتقاد، سه بار تحسینشان کرده‌اید.

• بر موفقیت تمرکز کنید
با خواندن یک مطلب مثبت شروع کنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب یک نکته عالی درباره روزتان بنویسید. یک مکالمه عالی، پیشرفت یا موفقیتی که به آن می‌بالید. بر موفقیت تمرکز کنید و با اشتیاق، منتظر فردا و خلق موفقیت‌های بیشتری باشید.

• ر‌ها کنید
بر اموری که قدرت تغییرشان را دارید تمرکز کنید و چیزهایی را که ماورای کنترلتان است،‌‌ رها کنید. از این‌که با‌‌ رها کردن کنترل، همه چیز به طریقی حل می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد.

• دعا و مدیتیشن کنید
تحقیقات علمی نشان می‌دهد که این تمرین روزانه، میزان استرس را کاهش می‌دهد، انرژی مثبت را تقویت می‌کند و سلامتی، سرزندگی و طول عمر را بالا می‌برد. هنگامی که با میل به غر زدن روبه‌رو شدید یا احساس می‌کنید استرستان زیاد شده، مکث کنید، در قدرت بی‌پایان غوطه‌ور شوید و نیرویی دوباره بگیرید.

مثبت یا منفی انتخاب با شماست: شکایت‌ها را به راه‌حل، نوآوری و موفقیت تبدیل کنید



:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()