نوشته شده توسط : nahal

 

جوراب ساق بلند چیست و چگونه آن را بپوشیم؟
جوراب ساق بلند یک پوشش تنگ معمولا کشباف است که زنانی که ساق ها و ران های خود را می پوشانند می پوشند. و می تواند تا زانو (سه ربع) یا ران پا باشد. برای یک غیر حرفه ای جوراب ساق بلند شبیه یک جوراب است فقط بلندتر و ساخته شده در جنس بهتر.

معمولا جوراب ساق بلند توسط نواری لاستیکی که در بالای آن قرار می گیرد در محل خود ثابت می ماند. نوار بالایی جوراب ساق بلند معمولا از سیلیکون کشسان خیلی نازک است که مانع به پایین لغزیدن جوراب سه ربع یا بلند می شود. نوار بالایی می تواند ساده یا دارای طرحی مشبک باشد که خیلی زنانه به نظر بیاید. در زمان انتخاب جوراب های دارای نگهدارنده، آن ها را امتحان کنید و ببینید زیاد برای شما تنگ نباشد. در حقیقت اگر تنگی آنها ناراحت کننده است، یک خط قرمز بر روی پاهای شما خواهد انداخت.

جوراب های ساق بلند همچنین می توانند توسط بند جوراب در محل خود نگهداشته شوند. بند جوراب یک بند کشسان از پارچه است (معمولا قیطان) که در دور کمر قرار می گیرد و گیرها یا بندهایی که قسمت بالایی جوراب را در محل خود نگه می دارد.

هر دو روش نگهداری جوراب معمول است.
جوراب ساق بلند بعنوان پوشش بیرون از خانه

در مهمانی ها جوراب ساق بلند همیشه با دامن یا پیراهن پوشیده می شود. جوراب ساق بلند برای پوشاندن نقص ها و علامات ناخوشایند روی پاهای شما مناسب هستند. آن ها پاهای شما را صاف، نرم و صیقلی می کنند و برای مدل هایی از لباس که پاهای شما را به نمایش می گذارد به شما احساس اطمینان بیشتر می دهد. ولی برای احتیاط مطمئن شوید که بلندی دامن یا پیراهن آنقدر هست که معلوم نباشد که جوراب ساق بلند چطور در محل خود نگه داشته شده است. نمایش غیر عمدی بند جوراب یا نوار نگهدارنده جوراب برابر یک اشتباه و اجتناب پذیر است
جوراب ساق بلند بعنوان زیر پوش زنانه

بعنوان لباس زیر هرچند جوراب ساق بلند معمولا به تنهایی پوشیده می شوند، هنگام پوشیدن با سایر لباس های زیر مثل سوتین یا ست های ۲ تکه، جوراب ساق بلند توانسته برای هر مردی هوس انگیز باشد.
کاربرد پزشکی جوراب نازک بلند

همچنین می توان از جوراب بلند برای کمک به وضیت طبی پا استفاده کرد که امروزه بسیار مورد علاقه زنان و دختران است. جوراب های ساق بلند ساپورت به کنترل مشکلاتی نظیر واریس کمک می کند و مانع ایجاد آن برای افرادی که زیاد می ایستند و پیشگیری برای سایر افراد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 26734
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

0.668606001328430092_taknaz_ir

گرفتگی پا زمانی ایجاد می شود که عضلات آن به شدت منقبض می شود بطوریکه از شدت انقباض درد شدیدی تجربه می شود. این اتفاق معمولا در عضلات ساق زیر زانو اتفاق می افتد، با این حال عضلات کف پا نیز ممکن است بطور ناگهانی دچار انقباض و درد شود. این انقباض و درد از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه می یابد و عضله ممکن است تا ۲۴ ساعت پس از گرفتگی حساس بماند.

گرفتگی عضلانی معمولا زمانیکه شما در حال استراحت هستید رخ می دهد مانند خصوصا شب هنگام خواب بطوریکه ممکن است شما را از خواب بیدار کند.

 

 

چه کسانی دچار گرفتگی عضلات پا می شوند؟

بسیاری از افراد تاکنون گرفتگی عضلانی را تجربه کرده اند. با این حال در برخی افراد این اتفاق مرتب تکرار می شود و معمولا در افراد مسن دیده می شود. تقریبا ۱ نفر از هر ۳ نفر فرد بالای ۶۰ سال دچار گرفتگی ناگهانی عضلات پا می شود و حدود ۴ نفر از هر ۱۰ نفر بیش از سه بار در هفته حمله گرفتگی عضلانی را تجربه می کند. حتی ممکن است این حالت هر روز نیز تجربه گردد.

 

 

علل گرفتگی ناگهانی عضلات پا:

در اغلب موارد علت گرفتگی نامشخص است. فرضیه ای وجود دارد که زمانیکه عضله در حالتی قرار می گیرد که کوتاه می شود مانند زمانیکه دراز کشیده ایم و زانو ها خم است و کف پا روی تخت است، کوچکترین حرکتی که باعث انقباض این عضله کوتاه شده گردد، می تواند تبدیل به انقباض ممتد عضلانی و یا همان گرفتگی شود. این فرضیه علت اینکه چرا این اتفاق بیشتر هنگام خواب می افتد و یا چرا ورزش های کششی عضله از بروز آن جلوگیری می کند، را توجیه می کند.

البته در برخی از افراد، گرفتگی ناگهانی عضلات پا می تواند ثانویه به یک اختلال زمینه ای باشد. به عنوان مثال عارضه جانبی برخی دارو ها، مثل داروهای مدر (زیاد کننده ادرار)، نیفدپین، سایمتدین، سالبوتامول، استاتین، تربوتالین، لیتیوم، کلوفیبرایت، پنی سیلامین و نیکوتینیک اسید، گرفتگی ناگهانی عضلات پا می باشد. از طرف دیگر ورزش بیش از حد، کم آبی بدن، بهم خوردن تعادل سدیم و پتاسیم خون، افراد دیالیزی، حاملگی، کم کاری درمان نشده غده تیروئید، بیماری های عروق محیطی، مصرف زیاد الکل، سیروز کبدی، سارکوئیدوز و مسمومیت با سرب نیز ممکن است منجر به گرفتگی ناگهانی عضلات پا گردد. البته به خاطر داشته باشید که گرفتگی عضلانی ناشی از علل ذکر شده تنها یافته بیمار نمی باشند. لذا چنانچه دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید ولی حال عمومی شما مناسب و خوب است، جز دسته اول یعنی “گرفتگی عضلانی با علت نامشخص” می باشید.

 

 

درمان گرفتگی های ناگهانی عضلات پا؟

ماساژ دادن و کشش عضله مبتلا به رفع گرفتگی آن کمک خواهد کرد. اغلب گرفتگی ها به راحتی برطرف می شوند. مسکن ها در این خصوص بکار نمی آیند چراکه بوجود آمدن و رفع آن آنقدر سریع است که فرصتی برای صرف مسکن نخواهد بود. با این حال در مواردی که پس از گرفتگی عضله حساس می شود می توان از استامینوفن استفاده کرد.

 

 

چگونه می توان جلوی گرفتگی ناگهانی عضله پا را گرفت؟

اگر گرفتگی ها خیلی به ندرت و هر از چند گاهی پیش می آید، نیاز به هیچ اقدامی در این راستا نمی باشد. ولی چنانچه مرتبا دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید، به نکات زیر توجه کنید.

علل ثانویه ای که می تواند منجر به بروز این حالت شود، از جمله داروهای خود را بررسی کنید. می توانید به پزشک برای معاینه کامل و رد علل ثانویه و یا احتمال جایگزین کردن داروی مشابه با دارویی که عامل حملات گرفتگی عضلانی است، مراجعه کنید.

ورزش های کششی انجام دهید: انجام مداوم ورزش های کششی در اغلب افراد توانسته از تعداد حملات و یا شدت گرفتگی عضله بکاهد. ورزش های کششی عضله را به مدت ۵ دقیقه و سه بار در شبانه روز انجام دهید. آخرین تمرین کششی را پیش از رفتن به رختخواب انجام ندهید. به منظور انجام حرکات کششی، مطابق شکل ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر از دیوار فاصله بگیرید. در حالیکه کف پاها کاملا روی زمین قرار دارد، خود را به سمت جلو و روی دیوار تکیه دهید. در این حال بایستی احساس کشش در عضلات پشت ساق پا داشته باشید. این حالت را تا حدی که می توانید تحمل کنید نگه دارید. می توانید به تدریج و با تمرین آن را به ۵ دقیقه برسانید. توجه کنید که این حرکت را ۳ بار در شبانه روز انجام دهید. این تمرین را به مدت ۴ هفته ادامه دهید. برخی افراد با بهبود حملات گرفتگی عضلانی، انجام این تمرین را رها می کنند. این افراد حتی پس از ترک تمرینات اعتقاد دارند که تعداد دفعات و شدت حملات گرفتگی عضلانی، نسبت به گذشته بطور چشمگیری کاهش یافته است.

 

وضعیت پاها هنگاهی که در رختخواب استراحت می کنید:

چنانچه عادت دارید به پشت بخوابید، بالشتی زیر پاهای خود قرار دهید.

چنانچه عادت دارید به شکم بخوابید می توانید پاها را از لبه تخت آویزان کنید. البته ابتدا روی زمین پتو پهن کنید تا برخورد انگشتان پا به زمین در خواب شما اختلال ایجاد نکند.

مصرف داروی کینین، قبل از مصرف عوارض آن را بدانید

برخی از افراد به منظور کاهش شدت و دفعات حملات انقباض عضلانی، شب قبل از خواب یک قرص کینین استفاده می کنند. البته مصرف کینین در زنان باردار ، افرادی که آنمی همولیتیک، نوریت اپتیک و یا فاویسم دارند، ممنوع می باشد.

احتمال عوارض جانبی کینین در دوز یک بار در شبانه روز کم می باشد هرچند که در برخی افراد عوارض جدی از  ایجاد می کند و حتی می تواند کشنده باشد. بهتر است راهنمای عوارض کینین در جعبه دارو را به دقت مطالعه کنید. حداقل زمان مصرف دارو ۴ تا ۶ هفته و حداکثر ۳ ماه می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 837
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

mother-baby.jpg

زمانی که من بچه بودم،مادرم علاقه داشت گهگاهی غذای ساده صبحانه را برای شب هم آماده کند. یک شب را خوب یادم مانده که مادرم پس از گذراندن یک روز سخت و طولانی در سر کار، شام ساده ای مانند صبحانه تهیه کرده بود. آن شب پس از زمان زیادی، مادرم بشقاب شام را با تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بسیار سوخته، جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید منتظر شدم ببینم آیا او هم متوجه سوختگی بیسکویتها شده است!

در آن وقت، همه ی کاری که پدرم انجام داد این بود که دستش را به طرف بیسکویت دراز کرد، لبخندی به مادرم زد و از من پرسید که روزم در مدرسه چطور بود. خاطرم نیست که آن شب چه جوابی به پدرم  دادم، اما کاملاً یادم هست که او را تماشا میکردم که داشت کره و ژله روی آن بیسکویتهای سوخته می مالید و لقمه لقمه آنها را می خورد.
یادم هست آن شب وقتی از سر میز غذا بلند شدم،شنیدم مادرم بابت سوختگی بیسکویت ها از پدرم عذرخواهی می کردو هرگز جواب پدرم را فراموش نخواهم کرد که گفت: اوه عزیزم، من عاشق بیسکویتهای خیلی برشته هستم.

همان شب، کمی بعد که رفتم بابام را برای شب بخیر ببوسم، از او پرسیدم که آیا واقعاً دوست داشت که بیسکویتهاش سوخته باشد؟
او مرا در آغوش کشید وگفت:مامان تو امروز روز سختی را درسرکار گذرانده و خیلی خسته است. به علاوه، بیسکویت کمی سوخته هرگز کسی را نمی کشد!
زندگی مملو از چیزهای ناقص... و انسان هایی است که پر از کم و کاستی هستند .

خود من در بعضی موارد، بهترین نیستم، مثلاً مانند خیلی از مردم، روزهای تولد و سالگردها را فراموش میکنم.
اما در طول این سالها فهمیده ام که یکی از مهمترین راه حل ها برای ایجاد روابط سالم، مداوم و پایدار:

درک و پذیرش عیب های همدیگر و شاد بودن از داشتن تفاوت با دیگران است و امروز دعای من برای تو این است که یاد بگیری که قسمت های خوب، بد، و ناخوشایند زندگی خود را بپذیری و با انسان ها رابطه ای داشته باشی که در آن، بیسکویت سوخته موجب قهر و دلخوری نخواهد شد.
این موضوع را می توان به هر رابطه ای تعمیمداد. در واقع، تفاهم، اساس هر روابطی است،هر رابطه ای با همسر یا والدین، فرزند یا برادر،خواهر یا دوستی!
کلید دستیابی به شادی خود را در جیب کسی دیگر نگذارید  آن را پیش خودتان نگهدارید.
بنابراین، لطفاً یک بیسکویت به من بدهید، و آری، حتا از نوع سوخته که حتماً خیلی خوب خواهد بود.!.!.!.! این داستان را می توانید برای کسانی بفرستید که برایتان ارزشمندند

کاش همه می دانستند زندگی شادی نیست 

 شاد کردن است

زندگی قهقهه نیست

لبخند است



:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند پیشنهاد باور نکردنی برای کاهش چربی دور شکم
افراد چاق برای کاهش وزن و چربی دور شکم ضمن رعایت رژیم غذایی متعادل و صحیح زیر نظر متخصص و نیز داشتن فعالیت های روز مره پیشنهاد هایی داده می شود که به تازگی تحقیق و بررسی شده است...

 

مصرف تخم کتان و فرآورده های روغنی حاصل از آن یکی از پیشنهادهایی است که برای کاهش وزن و چربی دور شکم به افراد چاق داده می شود.

دکتر امیر حسین فقیهی، فوق تخصص گوارش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چاقی یکی از عوامل مهم و زمینه ساز بسیاری از بیمار های مختلف از جمله کبد چرب، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و بسیاری دیگر از امراض دیگر در بدن است.

فقیهی تصریح کرد: طبق تحقیق های انجام شده برای کاهش چربی دور شکم، مصرف غلات سبوس دار به این کار کمک می کند و نیز مصرف تخم کتان و فرآورده های روغنی حاصل از آن در کاهش چاقی تاثیر گذار است.

این فوق تخصص بیان کرد: مصرف توت فرنگی و از خانواده های آن و همچنین استفاده از میوه ها و سبزی های قرمز رنگ مثل گوجه فرنگی در کاهش چربی دور شکم کمک می کند.

فقیهی خاطر نشان کرد: افراد برای کاهش چربی دور شکم، روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنند که برای رسیدن به وزن متعادل تاثیر زیادی دارد.

 

وی توصیه کرد: افراد چاق باید این مسئله را جدی گرفته و ورزش های مناسب و منظمی را هم انجام دهند و یک رژیم غذایی درستی را رعایت کنند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
منبع :



:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه برای بارداری آماده شویم؟
این توصیه ها نه تنها برای درد خانم هایی که بدنبال جایگزین مناسب برای VF, GIFT,ICSIو ... می گردند ، مناسب است بلکه می تواند برای هر خانمی به کار رود که می خواهد باردار شود ...


 

 

 شیوه زندگی و رژیم غذایی
  برای بسیاری از زوج ها یی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند، اغلب بیشترین  امید وقتی پیش می آید که از روشهای پیش رفته و گران قیمت که گاهی مجبور به مصرف داروهای ناخوشایند می شوند، استفاده کنند . اینک یک روش سالم تر طبیعی و تقریبا روشی آزاد برای بهبود باروری وجود دارد، استفاده از 10 تغییر ساده در رژیم غذایی و روش زندگی برای بهبود تخمک گذاری و باروری ، پیشنهاد می شود که با آغاز بارداری  سالم ،برای قلب استخوان ها و سایر اندام های بدن در دوران آبستنی و پس از آن سودمند است .  این «رژیم خوراکی های وابسته با باروری»  بر پایه اطلاعات استوار علمی تهیه شده است که از یک بررسی 8 ساله روی بیش از 18000 خانم انجام شده است .

این 
مطالعه بخشی از نقطه عطف مطالعات سلامت بوده است. این برنامه را می توان تنها و نیز همراه بار روش های کمکی بارداری به کار برد . دکتر« جرج چاوارو» یک بومی بوگوتای کلمبیا نقش اساسی در مطالعات و بررسی های در حال انجام مربوط به فرآورده ها و مواد در پژوهش های سلامتی ایفا کردند .

دکتر« والتر ویله» رییس بخش (دپارتمان) تغذیه دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، یکی از برجسته ترین و متنفذ ترین پژوهش گران تغذیه در سراسر دنیا هستند . کتابش به نام « بخور، بنوش و سلامت بمان »به عنوان راهنمای دانشگاه هاروارد برای خوردن سالم استفاده می شود .کتابی ساده و خلاصه ای از 
آن چه افراد در باره رژیم غذایی سالم باید بدانند .

دکتر چاوارو و دکتر«ویله» به همراه نویسنده برجسته علوم پزشکی دکتر« اسکریت» کوهی از اطلاعات پزشکی را بررسی و برای دستیابی به اطلاعات تغذیه ای و ورزشی در دوران آبستنی پرداختند.این نتایج به خانم های باردار این امکان را می دهد هم زمان با نگهداری و حمل یک 
زندگی دیگر در درون خود در سال های بعدی میان سالی و پیری خود را سلامت نگه دارد .

مادران آینده ! 
بادقت این پیشنهاد ها را مطالعه فرمایید.  خودداری از مصرف چربی: خودداری از مصرف چربی های سفت کننده عروق (شریان ها) که فرد را در معرض ناباروری قرار می دهند و در ضمن به قلب و رگ های خونی   آسیب  می رسانند .به جای آن از چربی های غیراشباع استفاده کنید .روغن های گیاهی اشباع نشده   این چربی ها را بیشتر به کار ببرید چربی های تک ظرفیتی غیر اشباع به بدن برای 
 بهبود حساسیت به انسولین و فروکش کردن التهابات، کمک می کنند که فرآیندهایی سودمند برای باروری هستند .

روغن های گیاهی بیشتر ، مغزها ، دانه ها و ماهی های آب های سرد مانند ماهی سالمون (آزاد) و ساردین بیشتر میل کنید . مصرف روغن اشباع شده (جامد) را قطع کنید .   جایگزینی پروتئین های گیاهی   جایگزینی روزانه یک وعده از گوشت ها (پروتئین های حیوانی ) ی مصرفی با پروتئین های گیاهی مانند نخود سبز ، لوبیا دانه سویا  یا  توفو (خمیر سویا) و یا مغزها توان 
 باروری را افزایش می دهد .

هیدرات کربن هایی آهسته جذب را  که غنی از فیبرها باشند ، انتخاب نمایید مانند غلات کامل ، سبزی ها ، میوه های کامل و لوبیا ها .  انتخاب این ها به جای هیدرات های کربنی که سریع جذب می شوند، می تواند از طریق کنترل و نگهداری سطح قند خون و انسولین خون به باروری کمک کند .    به کاربردن  شیر کامل    از شیر کامل استفاده کنید. ظاهرا گرفتن سرشیر و چربی شیر سبب کاهش  باروری می شود. اگر شیر می نوشید ، در هنگام اقدام به بارداری ( هنگامی که قصد باردار شدن دارید) شیر کامل بنوشید و یا هر روز یک ظرف کوچک بستنی و یا ماست چرب میل نمایید .(البته اگر مشکل سلامتی دیگری ندارید!)      

    مصرف مولتی ویتامین یا مکمل
 از تقریبا سه ماه پیش از بارداری توصیه می کنیم اسید فولیک(روزانه 400 میکروگرم) مصرف کنید. به ویژه با توجه به عدم مصرف آهن و اسید فولیک به صورت منظم توسط خانم های ایرانی روی این مساله تاکید می نمایم . هر خانمی از زمان نخستین عادت ماهانه اش (منارک) باید در روزهای خون ریزی اش ، اسید فولیک و آهن مصرف کند. 

ضمن این که از سه ماه پیش از بارداری نیز مصرف آن اهمیت بسزایی دارد .دریافت آهن فراوان از گیاهان دریافت کردن آهن اضافی از گیاهان شامل دانه های کامل غلات ، لوبیا ها ، اسفناج ، کدوتنبل ،گوجه فرنگی و چغندر به نظر می رسد توان باروری را افزایش دهند.    

  نوشیدن نوشیدنی های سالم   بهترین نوشیدنی که بدن را سیراب نگه می دارد ، همان آب است .قهوه و چای تنها   در حد متوسط قابل قبول هستند. به نظر می رسد سودای سیب افزایش ناباروری 
 می شود . 

به سوی وزن محدوده باروری   وزن بسیار زیاد و یا کم می تواند در سیکل های عادت تداخل ایجاد نماید و بهم ریختگی یا توقف آن را سبب گردد. بهترین میزان وزن برای باروری بهتر ، داشتن BMI نرمال و بویژه بین 20 تا 24 است. به سوی منطقه فعالیت بدنی برای باروری اگر فعالیت بدنی شما زیاد نباشد و شما دارای وزنی بیشتر از وزن مجاز در باروری باشید(گزینه بالا)، فعالیت بدنی روزانه می تواند به افزایش توان بارور شدن شما کمک نماید .

 اما از ورزش زیاد و خسته کردن خود دوری نمایید بویژه اگر زیاد لاغر باشید چون می تواند روی تخمک گذاری اثر بگذارد. 

نکته های کلیدی در رژیم باروری :
خودداری از خوردن چربی های اشباع شده  است که در بسیاری از خوراک های آماده و فست فود ها یافت می شوند. خوردن بیشتر پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و مغز ها و کاستن پروتئین حیوانی است . نوشیدن روزانه یک لیوان شیر کامل(با سرشیر) و یا کاسه ای کوچک از بستنی و یا 
 ماست پرچرب .

زن و فعالیت بدنی مناسب ، خود را به منطقه باروری برسانید .    نکته هایی برای پدران آینده    شما باید یک توازن تغذیه ای را رعایت نمایید . گوناگونی مواد دریافتی و توجه به نکات زیر سودمند است.  خوردنی هایی دارای مقادیر فراوان ویتامین c و دیگر آنتی اکسیدان ها   این ها را در برنامه تان بگنجانید . این مغذی ها به پیش گیری از ناهنجاری های    اسپرم و حرکت اسپرم کمک می کنند . برای غیر سیگاری ها تقریبا  124 میلی     گرم در روز ویتامین سی مورد نیاز است. 

مقادیر کافی زینک (روی)   
چندین بررسی نشان داده است حتی نقائص کوتاه مدت روی می تواند حجم    اسپرم و سطوح تستوسترون را کاهش دهد . منابع غنی دریافت 11 میلی گرم   روی مورد نیاز در روز شامل صدف های خوراکی ( شش عدد صدف با اندازه متوسط    دارای 16 میلی گرم روی هستند)، لوبیای سیاه ( یک فنجان دارای 3.5 میلی گرم     روی است) و ....      دریافت اسید فولیک    دریافت فراوان اسید فولیک را فراموش نکنید . بررسی ها نشان داده است در    مردانی که سطح این ویتامین کلیدی از خانواده B پایین است ، همانند خانم ها
نیازمند کاهش میزان خطر ناهنجاری های لوله عصبی هستند .

در آن ها شمارش 
  اسپرم پایین می آید . شاید بتوان نیاز روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک را با   خوردن آب پرتقال و ... دریافت نمود ؛ اما خوردن مکمل اسید فولیک برای محکم     کاری ، بی ضرر است .   دریافتی کلسیم و ویتامین  D   دریافت آن ها را بالا ببرید . دریافت روزانه 1000 میلی گرم کلسیم و 10 میکروگرم ( 400IU ) احتمالا باروری را افزایش می دهد (به گفته پژوهش گران دانشگاه ویسکانسن در مادیسون) . منابع خوب کلسیم شامل شیر بدون سرشیر و ماست هستند و ویتامینD  در شیر و ماهی آزاد یا همان سالمون  یافت می شود .

   قطع مصرف الکل
اگر چه نوشیدن گه گاه آن بی خطر شمرده می شد،بررسی ها نشان داده است که نوشیدن روزانه شراب و آبجو  می تواند سطوح تستوسترون و شمارش تعداد اسپرم را کاهش دهد و هم چنین  تعداد اسپرم های غیر طبیعی را افزایش دهد . هم وطنان غیر مسلمان به این نکته توجه داشته باشند . 
 
تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ -  نرجس شیرآقایی کوتنایی  - کارشناس مامایی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت



:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چطور باجدیدترین سبک بی دردسر موهایتان را فر یا بابلیس کنید؟!+عکس
اگرمی خواهید موهایتان را تنها برای یک مهمانی به طور موقت و البته بدون آسیب رساندن مثل استفاده از مواد شیمیایی یا اتوی داغ فر یا بابلیس کنید بهتر است...
 
اگرمی خواهید موهایتان را تنها برای یک مهمانی به طور موقت و البته بدون آسیب رساندن مثل استفاده از مواد شیمیایی یا اتوی داغ فر یا بابلیس کنید بهتر است از وسایل پیرایشی بی ضررو سردی که در انواع مختلف در بازار یافت می شود استفاده کنید تابرای تغییر مدل وزیباتر کردن موها به آنها آسیبی هم نرسانید.
یکی از این وسایل بیگودیهای از جنس پلاستیک می باشد که شما می توانید به راحتی با آنها موهایتان را هم فرریز یا درشت وهم به شکل بابلیس بازدر بیاورید.
حال برای استفاده از این نوع بیگودیها به نکاتی که شما را در بهترو تمیز تر شدن کار کمک خواهد کرد توجه کنید:
 
1-موها خیلی خیس نباشد تنها کمی نم دار باشند و آب آنها گرفته شده باشد.
 
 
 
2-آنها را با برس خوب شانه کرده و کمی با باد ملایم سشوارصاف کنید.
 
 
 
3- برای براق شدن و گرفته شدن خورده موها قبل از استفاده از بیگودی کمی کرم مویا کریستال مو لابه لا و روی موها بزنید.
 
 
 
4- اگر موهایتان خیلی صاف است قبل از استفاده از بیگودی به آن لایه ی موی جداشده کمی فیکساتور یا تافت بزنید.( خیلی کم)
 
 
 
 
 
5-اگر فر ریز می خواهید لایه ها را نازک و از بیگودیهای ریزتر و اگر درشت تر و بابلیس شده از بیگودیهای درشت تر و لایه ها را ضخیم تر بردارید.
 



:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا با ماساژ می توان پوستی شاداب داشت؟
ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش و لحظه‌ای، مفید است ....

یک متخصص پوست: ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش و لحظه‌ای، مفید است و تاثیری در جوان ماندن و شادابی پوست ندارد.


دكتر حسین طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: انقباض و انبساط عضلات صورت توسط خود شخص تا حدی عضلات صورت را تقویت می‌كند ولی تکرار بیش از حد آن موجب شكستگی عضلات صورت و چین و چروک عمیق عضلانی می‌شود.

وی در ادامه افزود: ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش لحظه‌ای مفید است و تاثیری در جوان ماندن و شادابی پوست ندارد و انجام آن در حد تفریحی منعی ندارد اما از نظر علمی ماساژ و انقباض و انبساط عضلات صورت صحیح نیست.

كرم‌های حاوی رتینوئید موجب جمع شدن منافذ باز پوست می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه پوست‌های چرب دارای منافذ بازتری هستند گفت: شست وشوی مداوم پوست با آب سرد و صابون و استفاده از كرم‌های حاوی رتینوئید كه شب‌ها برای پوست استفاده می‌شود موجب جمع شدن منافذ باز پوست می‌شود.

وی افزود: گرمای مداوم، آفتاب و برخی از غذاها كه موجب افزایش تعریق می‌شوند منافذ پوست را بازتر می‌كنند.

این متخصص پوست یادآور شد: استفاده از ماسك‌های میوه تاثیر موقتی در جمع شدن منافذ پوستی دارند ولی استفاده از كرم‌های آرایشی استاندارد به علت داشتن مواد نگهدارنده مدت زمان بیشتری روی پوست می‌مانند و دارای تاثیر بیشتری هستند.

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ منبع : salamatnews.com



:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

sms panapa2 پـَـــ نــه پـَـــ های بهمن ماه 90

بچه ۲۴ ساعت نیست به دنیا اومده ، برگشته بهم میگه نمیتونه راه بره ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ فقط میتونه پشتک بزنه !
.
.
.
خاور اومده داریم اثاث خونه رو بار میزنیم ، میگه دارید از این محل میرید ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ داریم اثاث میبریم پارک خاله بازی کنیم !
.
.
.
گفتم : از صدای سخنش ندیدم خوشتر ! گفت عشق رو میگی ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ صدای خروپف بابام رو میگم !

.

.

.

سگ خریدیم اندازه خر ، بستیمش توی باغ ! اومده میگه اینو خریدید واسه امنیت ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ خریدیم باغو بیل بزنه !

.

.

 

.
.
بهش گفتم سی دی مادربردت رو بده کار ضروری دارم ؟ رفت خونه و بعد دو ساعت اومده میگه همونی که روش نوشته Gigabyte ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ همونی که نوشته گلچین شاد بندری ۹۰ !
.
.
.
بهش گفتم هفته بعد تولدمه ! گفت یعنی باید کادو بخرم واست ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ خواستم اطلاعات عمومیت بالا بره !
.
.
.
از این زنبور خرکیا دستمو نیش زده ، اومده میگه نیشت زد ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ نازم کرد !
.

free پـَـــ نــه پـَـــ های بهمن ماه 90

 اس ام اس طنز پَ نَ پَ، اس ام اس های جدید پ ن پ، اس ام اس پ ن پ، اصطلاح پ ن پ، تئشته های طنز، جدی ترین جوک های پ ن پ، جدید ترین پ ن پ، جدید ترین پـَـــ نــه پـَــ،

free پـَـــ نــه پـَـــ های بهمن ماه 90


.
.
داریم میریم پیست اسکی ! میبینه روی باربند وسایل اسکی بستیم باز میگه دارید میرید اسکی ! گفتم پـَـــ نــه پـَـــ داریم میریم منچ بازی کنیم اون وسایل هم نکات انحرافی هستن !
.
.
.
مادربزرگم آلزایمر گرفته ! فامیلمون میگه اثرات پیریه ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ بسوزه پدر عاشقی !
.
.
.
رفتیم امتحان رانندگی ! یارو نشست پشت فرمون و تا اومده استارت بزنه ماشین ۲ متر پرید جلو ! سرهنگ به یارو گفت برو پایین ! گفت یعنی رد شدم ؟ گفت پـَـــ نــه پـَـــ شما ندید قبولی !
.
.
.
داره بارون میاد به مامانم میگم سقف سوراخه ! میگه داره آب میچکه ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ داره ازش هوا میره بیرون !
.
.
.
یارو با صورت رفته توی تیر چراغ برق ، نصف صورتش خراشیده شده ؟ برگشته میگه خیلی معلومه ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ فقط از ۱ کیلومتری معلوم نیست !
.
.
.
از دماغم داره خون میچکه و بدو بدو دارم میرم طرف دستمال کاغذی ! وسط راه جلومو سد کرده میگه چی شده ؟ خون میاد ؟ دستمال میخوای ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ شیر دماغم خراب شده دارم میرم لوله کش بیارم !
.
.
.
رفته تو اتاق پروو لباس رو پوشیده ، اومده بیرون میگه میاد بهم ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ داره میره ، بدو تا فرار نکرده یه جور از دلش دربیار !
.
.
.
از گوگل سایت رو باز کردم ، نوشته آیا میخواهید وارد سایت شوید ! گفتم پـَـــ نــه پـَـــ مثل اینکه زنگو اشتباه زدم با طبقه بالایی کار دارم ، ببخشید دیگه تکرار نمیشه !
.
.
.
مامور آمار : شما فرزند خانواده هستید ؟ پـَـــ نــه پـَـــ من پدر خانواده ام ولی خیلی خوب موندم اصلا شکسته نشدم !
.
.
.
فامیلمون اومده خونمون میگه از وقتی بخاری گذاشتین خونتون اینقدر گرم شده ؟ گفتیم پـَـــ نــه پـَـــ از وقتی توی کانون فرهنگی آموزش ثبت نام کردیم !
.
.
.
کیف گرفتم دستم همسایه میگه داری میری دانشگاه ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ داریم میرم مهد کودک امروز کلاس خمیربازی داریم !
.
.
.
لوله کش اومده خونمون میگه لوله های آب چکه میکنن ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ سیمای برقمون سوراخ شدن



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تشـخیـص رنـگ پوست در انتخاب نوع و رنگ آرایش، نقش مهمی را ایفا می کند؛ اما شاید ندانید که چگونه میتوانید رنـگ و حـالت پـوست خـود را تشخیص دهید. باید به دنبال چـه چـیـزی باشید؟ بـه عنـوان مـثـال اگر پوستتان در حالت کـلی بـی رنـگ باشد، اما مناطقی از قرمزی و یا بی رنگی داشـته بـاشـد، چـطور؟ نـکته جالب اینجاست که تشخیص تـون پـوست آنـقدرهـا هـم که شما تصور می کنید، دشوار نیـست. یـک روش سـاده شـنــاسایی این است که ببینید زمـانیکه پوستتان در معرض آفتاب قرار می گیرد می سوزد و یا برنز می شود:

۱) اگر پوست شما به راحتی برنزه می شود میزان ملانین طبیعی پوست شما (رنگ دانه ای که به طور طبیعی موجب رنگ دادن به پوست می شود) در سطح بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست شما زرد مایل به زیتونی است.

۲) کسانی که پوستشان به سرعت نمی سوزد و یا در مقایسه با سایرین کمتر میسوزد، ملانین کمتری دارند، که موجب می شود ته رنگ پوستشان به بنفش، آبی – قرمز، و گلی متمایل شود. به علاوه علائم بارز دیگری نیز وجود دارد: پوست های گلی، نشانه های مشهود قرمز دارند و یا اینکه قرمزی بر روی آنها به سرعت نمایان شده و خود را نشان می دهد.

۳) اگر پوست شما زرد باشد (معمولا به عنوان زرد – خاکستری شناخته می شود) آنوقت متوجه می شوید که کرم پودر ها و پن کک هایی که در آنها رنگ زرد به کار رفته، چهره شما را زیبا نمی کنند و معمولا چهره بیمارگونه به شما می دهند.

۴) پوست های زیتونی نیز معمولا تا حدودی، انشعابی از خاکستری و رنگ فیلی را نمایان می کنند. ترکیب این رنگ از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که تنها مختص این گروه می باشد، تشکیل شده است.

۵) پوست بیرنگ نیز به پوستی اطلاق می شود که هیچ تونی از زیتونی، زرد، و یا قرمز در آنها دیده نشود.
این دسته بندی برای تمام خانم ها، حتی سیاه پوستان نیر کاربرد دارد؛ رنگ پوست زیرین (یا همان رنگ پایه) شما همیشه با یکی از موارد ذکر شده ارتباط دارد. شاید همیشه به شما گفته شده باشد که باید در آرایش از اصل فصلی بودن، پیروی کنید و با تغییر فصل، رنگ لباس ها و آرایش خود را تغییر دهید، مثلاً آرایش خنک (رنگ آبی و تون های صورتی) و یا گرم ( زرد، خاکستری/ زیتونی). متاسفانه این شایعه همه گیر در مورد رنگ پوست، ممکن است شما را زمان انتخاب سایه ها و میک آپ با مشکل مواجه کرده و گمراهتان کند.

تعیین رنگ پوست، معمولاً زمان انتخاب کرم پودر و پن کک مورد توجه قرار می گیرد. زمانی که رنگ های مختلف کرم پودر را تست می کنید، به طور قطع باید رنگ کلی و دقیق پوست خود را پیدا کرده تا با توجه به آن بتوانید رنگ مناسبی پیدا کنید. نباید رنگ سطح پوست خود را مبنا قرار دهید. هدف شما از استفاده کرم پودر این است که تمام دورنگی های سطحی پوست خود را از بین برده و تمام رنگ را یکنواخت کرده و آنها را به نوعی بی رنگ کنید و به یک رنگ تقریبا زرد کمرنگ برسید. ولی حالا چرا زرد کمرنگ؟ به این دلیل که تمام پوست ها کم و بیش دارای زیر لایه تقریبا زرد رنگ هستند: دلیلش هم این است که رنگ طبیعی ملانین زرد است. دقت کنید که کرم پودر شما باید بدون توجه به نژاد، گونه، ملیت، و سن، سایه هایی از رنگ های خنثی نظیر رنگ عاج فیل، خاکستری کمرنگ، برنز، قهوه ای کمرنگ، قهوه ای پر رنگ یا گردویی داشته باشد به علاوه یک تون نامحسوس زرد رنگ نیز در آن مشهود باشد، اما دقت کنید که به هیچ وجه از رنگ های نارنجی، صورتی، سرخ، سبز، خاکستری و آبی در آن به کار نرفته باشد حتی به میزان خیلی کم. اضافه کردن چنین سایه هایی به کرم پودر نه تنها شما را زیبا جلوه نمی دهد، بلکه تا حد بسیار زیادی چهره شما را مصنوعی کرده و زیبایی های طبیعی تان را نیز از بین می برد.
البته استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد: خانم های آمریکای شمالی و جنوبی، درصد پایینی از خانم های دورگه آفریقایی – آمریکایی، و برخی از خانم های سواحل پلینزی، قالباً تا حدودی لکه های قرمزی در پوست خود دارند. این خانم ها باید به طور کلی نظریه استفاده از کرم های بی رنگ و خنثی را به طور کلی فراموش کنند. به این دلیل که پوست آنها به طور طبیعی دارای قرمزی است به همین دلیل باید به دنبال کرم پودرهایی باشند که رنگ قرمز آنها را ملایم تر کرده و به نوعی آنرا در تمام قسمت های صورتشان پخش کند تا زیاد توی ذوق نزند. البته باید دقت کنند که این قرمزی را به قهوه ای قرمز متمایل کنند نه مسی، نارنجی و یا هلویی.
به هر حال برای انتخاب کرم پودر پایه، می بایست حتما آنرا بر روی پوست خود امتحان کنید و بهتر است که این کار را در روشنایی روز انجام دهید و ببیند که آیا با پوست شما همخوانی پیدا می کند یا خیر. این بهترین راه اتنخاب میک آپ است. با این روش می توانید رنگی را انتخاب کنید که به صورتتان می آید، دیگران نباید متوجه شوند که شما آرایش کرده اید و یا بدتر انگار ماسک بر روی صورت خود زده اید.

● انتخاب رنگ های سایر لوازم آرایش بطوریکه به پوستتان بیایند

هنگامیکه به مجله های مد و لباسی نگاه کنید، چهره ها به این دلیل زیبا به نظر میرسند که از رنگ مناسب استفاده کرده اند. در آرایش مدل ها از رنگ هایی استفاده می کنند که به طور کلی با رنگ پوست اصلی شان همخوانی داشته باشد. خانم هایی که موهای قرمز دارند و رنگ پوستشان نیز روشن تا متوسط است باید از از رنگ های مرجانی، قهوه ای، کهربایی، برنز و دیگر رنگ های خاکی استفاده کنند. موی بلوند با رنگ پوست روشن تا متوسط ، مثل گویینت پالترو، پاریس هیلتون، کریستین دانست، باید بیشتر از گروه رنگ های صورتی استفاده کنند. موی قهوه ای روشن، و خرمایی با رنگ پوست روشن تا متوسط مثل جولیا رابرتز، و جنیفر گارنر، معمولا از قرمز روشن و قرمز مایل به عسلی استفاده می کنند. خانم هایی که موها قهوه ای تیره و پوست روشن تا متوسط دارند، مثل دمی مور، سندرا بولاک، و پنلوپه کروز، بیشتر از سایه های روشن، قرمز، و آلبالویی استفاده می کنند. موهای مشکی و رنگ های پوست تیره تر، مانند هال بری، و آنجلا باست، از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده می کنند، مثل: صورتی کمرنگ، قهوه ای روشن، و مرجانی بی حال. البته همانطور که می دانید استثناهایی وجود دارند و مدل های آرایشی با سرعت نور در حال تغییر هستند؛ ( بدون ذکر تغییر در رنگ مو) به عبارت دیگر، انتخاب رنگ مناسب برای آرایش، تاثیر گرفته از سلایق فردی است که در افراد مختلف، متفاوت می باشد؛ درست مثل انتخاب طرح و مدل لباس. برای اینکه در این خودآرایی ها در امان بمانید باید نکات کلی اشاره شده در بالا را رعایت کنید. در حقیقت تا زمانی که تعادل را رعایت کنید، در مصرف وسایل آرایشی زیاده روی نکنید، و رنگ ها را به درستی با هم ست کنید، چهره ای زیبا خواهید داشت .



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()