نوشته شده توسط : nahal

تـأثـیـر رژیـم مـادر بـر جنـسیـت جـنـیـن
اینکه گفته شود رژیم غذایی خاصی برای پسر یا دختردار شدن وجود دارد، غلط است اما مصرف بعضی از موادغذایی از 2 تا 3 ماه قبل از اقدام به بارداری، می‌تواند شانس بارداری جنس دلخواه را کمی افزایش دهد ...

 


نکته مهم دیگر، این است كه مصرف برخی از موادغذایی در مواردی ممنوع است، بنابراین ابتدا باید مطمئن شوید که ممنوعیتی برای اجرای رژیم ندارید. مثلا رعایت رژیم غذایی برای پسردارشدن در موارد فشارخون بالا، ناراحتی‌های قلبی و نارسایی‌های کلیوی ممنوع است زیرا در این رژیم باید از موادغذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا استفاده کرد.

در مورد رعایت رژیم غذایی برای دختردارشدن هم اگر به اختلالات عصبی، بالابودن کلسیم خون و نارسایی‌های کلیوی مبتلا هستید، ممنوعیت وجود دارد.

• موادغذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا: مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه‌سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمشک، توت‌فرنگی، انجیر، خربزه، آبمیوه و سبزی، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه‌فرنگی، پیاز، چغندرقرمز، زیتون، قارچ، کلم، ذرت، نخودسبز، سیب‌زمینی، سبوس، گندم، شاه‌بلوط، تره‌شاهی، کنسرو ماهی، کره، ماءالشعیر، کلوچه، نوشابه گازدار، نقل، قهوه، چای و مایونز.

• موادغذایی حاوی کلسیم بالا: پنیر سفید، ماست، شیر، تخم‌مرغ، بادام و بادام زمینی بدون نمک، گردو، لوبیا سبز، مارچوبه، کاهو سبز، ماکارونی، گوشت  گرم در روز، ماهی بخارپز كه آبش کاملا گرفته شده باشد.

مصرف تمام قرص‌های ضدبارداری در دوران اجرای رژیم باید متوقف شود و برای پیشگیری از بارداری، می‌توان از سایر روش‌ها مانند کاندوم استفاده كرد.
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com
 



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

شوهر مریم چند ماه بود که در بیمارستان بسترى بود. بیشتر وقت‌ها در کما بود و گاهى چشمانش را باز مى‌کرد و کمى هوشیار مى‌شد. امّا در تمام این مدّت، مریم هر روز در کنار بسترش بود. یک روز که او دوباره هوشیاریش را به دست آورد از مریم خواست که نزدیک‌تر بیاید. مریم صندلیش را به تخت چسباند و گوشش را نزدیک دهان شوهرش برد تا صداى او را بشنودشوهر مریم که صدایش بسیار ضعیف بود در حالى که اشک  در چشمانش حلقه زده بود به آهستگى گفت: تو در تمام لحظات بد زندگى در کنارم بوده‌اى. وقتى که از کارم اخراج شدم تو کنار من نشسته بودىوقتى که کسب و کارم را از دست دادم تو در کنارم بودى. وقتى خانه‌مان را از دست دادیم، باز هم تو پیشم بودى. الان هم که سلامتیم به خطر افتاده باز توهمیشه در کنارم هستى. ومى‌دونى چى می‌خوام بگم؟
مریم در حالى که لبخندى بر لب داشت گفت: چى مى‌خواى بگى عزیزم؟

شوهر مریم گفت: فکر مى‌کنم وجود تو براى من بدشانسى میاره



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلام

امروز هرچقدر بخندی و هرچقدر عاشق باشی از محبت دنیا کم نمیشه

پس بخند و عاشق باش

457943.jpg

امروز هرچقدر دلها را شاد کنی کسی به تو خورده نمیگیرد
پس شادی بخش باش

457944.jpg

امروز هرچقدر نفس بکشی جهان با مشکل کمبود اکسیژن رو به رو نمی شه
پس از اعماق وجودت نفس بکش

457945.jpg

امروز هرچقدر آرزو کنی چشمه آرزوهات خشک نمی شه
پس آرزو کن

452390.jpg

امروز هرچقدر خدا را صدا کنی خدا خسته نمی شه
پس صدایش کن

.: IMGIRAN.COM :.  &   .: UP4IMAGE.COM :.

او منتظر توست
او منتظر آرزوهایت
خنده هایت
گریه هایت
ستاره شمردن هایت و عاشق بودن هایت است

457949.jpg

امروز ت را دریاب
امروز جاودانه است
و
امروز زیباترین روز دنیاست!
چون امروز روزی است که آینده ات را آنطور خواهی ساخت که تا امروز فقط تصورش میکردی...

457946.jpg

آری، زندگی را آنگونه که دوست داری تصور کن تا آنگونه شود!



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
    


 


 


 



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

متاسفانه زمانی که می خواهید اولین قدم را در مسیر درست رسیدن به آرزوهای خود بردارید، اطرافیان شما – حتی کسانی که واقعا برای شما ارزش قایل هستند – توصیه های ناجوری به شما می کنند. 

علتش آن نیست که این افراد نیت بدی دارند، آنها فقط نمی توانند تصویر بزرگ آرزوها، علایق و اهداف زندگی شما را درک کنند. آنها متوجه نیستند که پاداش نهایی برای شما ارزش این ریسک کردن را دارد. در نتیجه آنها تلاش می کنند با ترساندن شما، از خودتان در برابر شکست های احتمالی محافظت کنند و این ترس شما را از تحقق آرزوهایی که دارید دور می سازد.


Click this bar to view the original image of 550x275px.


استیو جابز می گوید: «وقت شما محدود است، آن را با زندگی کردن طبق میل دیگران هدر ندهید. در دام این تعصب گرفتار نشوید و با نتایجی که از طرز فکر دیگران به دست آمده زندگی نکنید. اجازه ندهید صحبت های دیگران، ندای درونی و قلبی خودتان را خاموش کند.»

زمانی که تصمیم به برآورده کردن آرزوهای خود می گیرید به احتمال زیاد توصیه های نادرست زیر را از زبان دیگران می شنوید.

1 – آرزوها

می توانی یک روز دنبال آرزوهایت بروی اما اکنون باید کمر همت ببندی و مسوولیت پذیر باشی: یک روز؟ آن یک روز کی است؟ آن یک روز هیچ وقت نمی آید. این برداشتی مبهم از زمان است که احتمالا هرگز از راه نخواهد رسید.

امروز تنها روز تضمین شده برای شماست. امروز همان روزی است که می توانید یک تفاوت بزرگ را در زندگی خود رقم بزنید. زندگی یعنی دنبال آرزوهای خود بروید، پس از زیر بار مسوولیت شانه خالی نکنید. تا آن «یک روز» منتظر نمانید. امروز را به نخستین روز زندگی جدید خود تبدیل کنید.

2 – نتیجه نگیری

اگر نتیجه نگیری، نابود می شوی: اشتباه است! شما به نابودی حتی نزدیک هم نمی شوید درواقع در بدترین حالت ممکن است به نتیجه نرسید و حداکثر به همان جایی برگردید که اکنون در آن ایستاده اید.





3 – احساس خطر

ماندن در شغل فعلی خطر کمتری دارد: شاید این طور باشد اما اگر کاری ایمن تر از شغل شما نیز وجود داشته باشد چه؟ این که به منزل روید، در را از داخل قفل کنید، دیگر هرگز خارج نشوید و به این ترتیب تمام آرزوهای خود را دور بریزید. یادتان باشد کم خطر بودن هرگز به معنای بهتر بودن نیست.

4 – خواستن

غیرممکن است: تنها زمانی غیرممکن است که دست به هیچ کاری نزنید. علت آن که بعضی چیزها غیرممکن به نظر می رسند این است که هنوز کسی برای رسیدن به آنها دست به کار نشده است. اما این به این معنا نیست که اگر شما کمک کنید این امر محقق نخواهد شد. اگر واقعا خودتان را وقف نتیجه نهایی کنید، تقریبا هر چیزی ممکن می شود فقط باید به اندازه کافی خواهان آن باشید.

5 – شانس

برای موفقیت فقط باید شانس داشته باشی: تنها به این دلیل که آن چند نفر خوش شانس هم دست به کاری زده اند! آنها هم با همان میل، عزم راسخ و اراده ای را داشته اند که شما اکنون دارید. شما هم می توانید یکی از آنها باشید. این دیگر به خودتان بستگی دارد.

6 – شکست سنگ بنای موفقیت

شاید شکست بخوری و شکست اصلا چیز خوبی نیست: شکست سنگ بنای موفقیت است. مهم نیست نتیجه چه می شود، همیشه همان اتفاقی می افتد که باید بیفتد. یا موفق می شوید و یا چیزی می آموزید. بزرگ ترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که از ترس اشتباه کردن اصلا دست به کار نزنید. اگر نمی توانید با شکست کنار بیایید، با موفقیت هم دچار مشکل می شوید.


Click this bar to view the original image of 550x413px.


7 – امکانات

امکانات لازم را نداری: مساله امکانات نیست بلکه طرز استفاده شما از امکاناتی است که در دست دارید. «استیو واندر» قادر به دیدن نبود، ولی از حس شنوایی خود برای کسب مهارت در موسیقی استفاده کرد و موفق به دریافت جایزه نیز شد.

8 – پس انداز

قبل از برداشتن اولین قدم باید به اندازه کافی پس انداز داشته باشی: شما به پول بیشتر نیاز ندارید، بلکه برنامه می خواهید. باید بودجه بندی کنید. تمام هزینه های غیرضروری زندگیتان را حذف کنید. اگر برای دنبال کردن آرزوهای خود باید کار فعلی تان را رها کنید، حداقل درآمدی را که برای یک زندگی منطقی لازم دارید، محاسبه کنید. 

بررسی کسانی که قبلا از همین راه موفق شده اند نیز می تواند به شما کمک کند. از همه اینها گذشته باید قدم های کوچک بردارید. با فرض اینکه اکنون فلان مبلغ پس انداز را در حساب بانکی خود دارید برای رسیدن به آرزوهای خود بلافاصله شغلتان را ترک نکنید. در عوض از خودتان بپرسید: «اکنون با پول و امکاناتی که دارم چه کار می توانم بکنم تا به هدف دلخواه خود نزدیک شوم؟»

9 – کمک

به کمک نیاز نداری، بهتر است خودت تنهایی انجامش بدهی: شما بخشی از مجموعه افرادی هستید که در کنار آنها وقت می گذرانید. اگر با آدم های مناسب معاشرت کنید، آنها بر شما تاثیر منفی خواهند گذاشت. اما اگر به دنبال افراد مناسبی باشید، توانایی و قدرت بیشتری نسبت به زمان تنهایی خود خواهید داشت. گروه خود را بیابید و برای ایجاد یک تفاوت بزرگ در زندگی خود با هم کار کنید.





10 – تلاش

باید خیلی تلاش کنی: البته که باید تلاش کنید! اما معنایش این نیست که ارزشش را ندارد. موفقیت در زندگی به یک نکته کلیدی وابسته است: تلاش کردن برای انجام کاری که به آن علاقه دارید تا زمانی که با خودتان روراست باشید و دنبال علایق، ارزش ها و رویاهای خود بروید، می توانید از طریق همین علاقه مندید به موفقیت دست یابید. 

مهم تر از آن، چند سال بعد به حرفه ای اشتغال ندارید که برای آن ارزشی قایل نیستید و از خودتان نمی پرسید که «چطور قرار است سی سال در این حرفه کار کنم؟» پس اگر به سختی تلاش می کنید و از هر دقیقه آن لذت می برید، متوقف نشوید. دارید به موفقیت بزرگی می رسید. چراکه کارهای سخت اگر مبتنی بر علایق و آرزوهای خودتان باشند سخت به نظر نخواهند رسید. توصیه های فوق را نادیده بگیرید تا در راه رسیدن به آرزوهای خود موفق شوید.



:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

موخوره (trichoptilosis) وقتی ایجاد می شود که لایه محافظ در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین برود و سر مو چند شاخه شود.


 

 

هر تار یا رشته مو به نام ساقه یا شفت مو شناخته می‌شود. اگرچه هر تار مو از سلول‌های مرده تشکیل شده است، اما در سطح خود لایه بسیار ظریف محافظت‌کننده‌ای از رطوبت و چربی دارد.

 

این لایه محافظت کننده، از یک‌سو در مقابل عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط یا صدمات وارده از مو محافظت می‌کند و از طرفی دیگر موجب لطافت و انعطاف آن می‌شود.

 

این رطوبت و چربی معمولا از غدد چربی موجود در پوست سر به نام غدد سباسه تامین می‌شود. بنابراین میزان این ماده محافظت کننده در ریشه مو کمتر از سر آن خواهد بود.

 

موخوره (trichoptilosis) وقتی ایجاد می شود که لایه محافظ در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین برود و سر مو چند شاخه شود. موهای بلند، خشک، تحت فشار و کشش بیشتر در معرض موخوره هستند.

 

این بیماری در خانم ها شایع تر است. در آقایانی که موی بلند دارند نیز این مشکل دیده می شود.

 

عوامل ایجاد موخوره

- استفاده‌ بیش‌ از حد از سشوار، بیگودی‌، بابلیس و …

- نور آفتاب، سایش‌ و مالش‌ مداوم‌ موها و تماس‌ زیاد با گرد و غبار

- خشکی‌ و شکنندگی‌ مو

- گره‌های‌ برجسته‌ مو‌ در اثر ضربه‌ های‌ مکانیکی‌ که‌ در حین‌ برس ‌زدن‌های‌ شدید به‌ ساقه‌ مو وارد می‌ شود

- استفاده از رنگ موهای گوناگون در یک دوره کوتاه زمانی

- استفاده از حالت دهنده‌ها

- کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها

- استفاده از شامپوهای نامرغوب

سشوار و اتوی حالت دهنده مو، چون چربی طبیعی مو را از بین می برند و سبب موخوره می شوند

 

 

درمان موخوره

 

برای درمان اولیه آن باید موخوره ها تا جای ممکن کوتاه شوند.

در موارد شدید، بطور کل باید مو کوتاه شود، زیرا وقتی تارهای مو شکسته و تخریب شده باشند، به درستی اکسیژن از داخل آنها عبور نکرده و باعث لاغر شدن پیاز مو و ریزش شدید مو می شود.

 

درمان طبیعی

۱- یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه می گذارید تا بجوشد. پس از سرد شدن آن را صاف نمایید. این مایع را به سر موهای خود بمالید. این عمل را هر روز تکرار نمایید تا موخوره شما بهبودی حاصل نماید.

 

2- ریشه کنجد را در آب جوش خیس نموده و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را حدود ۳۰ دقیقه دیگر جوشانده و دم کنید. سپس این مخلوط را صاف کرده و به سر خود بمالید. این عمل را هر روز تکرار کنید.

 

3- برای رفع موخوره، باید حداقل ماهی یک بار آن را با جوشانده گل بابونه یا گل ختمی شست و شو دهید.

 

4- خیس کردن مو در آب جوشانده تخم پیاز نیز برای رفع موخوره بسیار مفید می باشد.

 

5- در یک طشت آب، ۲ تا ۳ قطره آمونیاک ریخته و موهای سر را با آن می شویید.

 

6- قهوه خام (یک قسمت)، نخود خام (یک قسمت)، دانه خشخاش (یک قسمت)، روناس ساییده (یک قسمت) و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیری در آورید و شب آنها را به سر خود ببندید. صبح با آب گرم سر را بشویید و بعد از آن که موها خشک شدند، موها را با روغن زیتون چرب کنید.

 

7- گل ریواس، شاتره، سدر را به یک نسبت در آب، خیس نموده و پس از گذشت ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و به سر خود بمالید.

از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید، چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آنها می شود

 

 

8- مخلوط نیم کیلو آرد نخود خام، ۲۰۰ گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا را پنج قسمت کرده، ۵ شب متوالی آن را با سه عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوی بشویید.

 

 

9- روغن بنفشه یا روغن بادام را به سر بمالید و مالش دهید.

 

10- از لعاب کتیرا نیز می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید.

 

پیشگیری

ـ برس و شانه های فلزی باعث صدمه دیدن مو می شوند و موخوره ایجاد می کنند. از برس ها و شانه های از جنس طبیعی (چوب و …) استفاده کنید.

- از برس زدن های خشن و ممتد خودداری کنید.

ـ استفاده از گیره و سنجاق سر و کش های محکم چون باعث کشیدن موها می شوند، در ایجاد موخوره موثر می باشند.

- سشوار و اتوی حالت دهنده مو، چون چربی طبیعی مو را از بین می برند و سبب موخوره می شوند.

ـ از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید، چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آنها می شود.

ـ موی خود را مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

ـ ترکیبات حاوی الکل نیز سبب موخوره می شوند.

ـ کم آبی بدن از دیگر علت های ایجاد موخوره است.

ـ هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید.

ـ هنگام شستشوی موها از آب خیلی داغ استفاده نکنید.

ـ گاهی موهایتان را ببافید.

ـ اگر موهای شما بسیار خشک است، روغن های گیاهی مثل روغن بادام و روغن زیتون را به نوک موها بمالید.

فرآوری: مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان

   منابع :

عطاری شفا

جام جم – دکتر سید ناصر عمادی ، متخصص پوست و مو

سایت پزشکان بدون مرز



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

می‌گویند که «سحرخیز باش تا کامروا باشی»، من هم مثل خیلی از شماها محسنات سحرخیزی را تجربه کرده‌ام. اما فارغ از حرف‌های معمول، اگر بخواهیم خودمانی باشیم، کدام یک از ما اگر کار و بارش به گونه‌ای باشد که نیاز به برخاستن زودهنگام از بستر نداشته باشد، مخصوصا در این روزهای سرد، اراده سحرخیزی دارد و باز اگر لازم نباشد اول وقت جایی باشیم، کدام یک از ما لذت بیدار ماندن برای گفتگو، مطالعه آزاد یا دیدن فیلم را از دست می‌دهد و سر شب می‌خوابد.

این جاست که گاهی ما از خودمان می‌پرسیم، آیا سحرخیزی آنچنان که قدما گفته‌اند، همیشه چیز خوبی است یا نه!





۱- سحرخیزها باهوش‌ترند یا دیربه‌خواب‌رونده‌ها؟

جالب است که بدانید پژوهش‌های روانشناسی جالبی در طی سال‌ها در مورد ریتم‌های شبانه‌روزی ما صورت گرفته است. خیلی از ماها، آدم‌ها صبح هستیم، یعنی تمرکز و بازده کاری و حتی خلقمان در صبح بهتر از عصر است، بعضی‌هامان هم البته عصرها به مراتب بهتری هستیم.

یکی از نکاتی که در این پژوهش‌های مورد بررسی قرار گرفته است، رابطه بین هوش و «آدم صبح یا عصر» بودن است.

در جریان یکی از این تحقیقات ۴۲۰ نفر که آدم صبح یا عصر بودند، مورد بررسی قرار گرفتند و با استفاده از تست‌های سنجش ضریب هوشی مورد بررسی قرار گرفتند، نتیجه تحقیق جالب بود:

بر خلاف باور سنتی جامعه، آنهایی که در ساعات عصر، بهتر هستند، ضریب هوشی بالاتری نسبت با آدم‌های صبح دارند!

همین نتیجه منشأ بحث‌ها و تئوری‌هایی در مورد ماهیت توانایی‌های شناختی آدمی شده است.





۲- تأثیر آدم صبح یا عصر بودن بر میزان کارایی:

خیلی وقت‌ها من شخصا در این مورد فکر کرده بودم که واقعا آدم صبح یا عصر بودن، چه میزان بر توانایی و کارایی ما در صبح یا عصر تأثیر می‌گذارد.

فرض کنید که شما آدم عصر باشید و بعد طبق روال معمول همه امتحانات خود را مجبور باشید، صبح‌ها بدهید. در این صورت آیا پیش نیامده که آرزو کرده باشید، ای کاش امتحان‌ها عصرها برگزار می‌شد.

اما فقط عملکرد ذهنی نیست که تحت تأثیر آدم صبح یا عصر بودن قرار می‌گیرد، عملکرد بدنی و ورزشی هم از این امر مستثنی نیست. در این مورد یک تحقیق جالب انجام شده است:

در این تحقیق بازیکنان لیگ بیسبال آمریکا به دو دسته که آدم صبح یا عصر بودند، تقسیم شدند. معلوم شد که عملکرد آنها از لحاظ میزان موفقیت در پرتاب‌ها تحت تأثیر زمان مسابقه قرار می‌گیرد. البته به سبب کم بودن تعداد کسانی که در تحقیق شرکت داده شده بودند، این تحقیق از لحاظ آماری معتبر نیست. اما می‌تواند به ما نشان بدهند که می‌تواند چنین تقاوت عملکردی را در آینده اثبات کرد.





۳- تفاوت شخصیتی سحرخیزها و جغدهای شب:

در جریان یک تحقیق جالب دیگر ۳۴۶ دانش‌آموز آلمانی شرکت داده شدند، نخست با استفاده از تست‌های استانداردی نوع ریتم شبانه‌روزی آنها مشخص شد و بعد با تست دیگری به نام TCI، خلق و خوی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

معلوم شد که: آنهایی که آدم صبح هستند، کوشاترند و میزان همکاری و مشارکت بیشتری در کارها دارند، در حالی که آنهایی که آدم عصر هستند، آدم‌های کنجکاوتری هستند که بیشتر در پی یافتن چیزهای تازه هستند.





۴- کدام دسته رفنار فراکنشی دارند، خلاق‌ترند و برونگراتر هستند؟

باز هم بر اساس تحقیقی که روی ۳۶۷ دانش‌آموزی انجام شد معلوم شد که آنهایی که آدم عصر هستند، برونگراتر و خلاق‌ترند، در حالی که آنهایی که آدم صبح هستند، رفتار فراکنشی یا proactivity بیشتری دارند و در مقایسه با آدم‌های عصر خوش‌بین‌ترند.

proactivity یعنی اینکه کسی در کار و زندگی، در مقابل وضعیت‌ها و مشکلات، بیشتر کنشگر باشد تا واکنش‌دهنده و بتواند با پیشبینی و طرح‌ریزی کارها، سررشته امور را در دست بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


تهران - دانشمندان روش جدیدی را برای اندازه‌گیری قند خون بیماران دیابتی ابداع كردند كه در آن به جای سوزن، از پرتوهای لیزر استفاده می شود.

1390/12/04 -
            11:39

به‌گزارش ایرنا و به نقل از ساینتفیك، در این شیوه جدید كه توسط محققان دانشگاه تورنتو ابداع شده است، برای اندازه‌گیری میزان قند خون از یك جفت پرتولیزر استفاده می‌شود.

برای مدتی بیش از بیست سال دانشمندان سعی داشتند با استفاده از پرتوهای نزدیك‌به‌هم مادون‌ قرمز میزان قند خون را اندازه‌گیری كنند. این پرتوهای بی‌خطر از پوست انسان عبور كرده و با مولكول‌های قند برخورد می‌كنند.

در نتیجه این مولكول‌ها به‌منظور جذب انرژی پرتوها شروع به نوسان می‌كنند. سپس میزان جذب انرژی پرتوها با استفاده از روش خاصی اندازه‌گیری می شود و بر اساس اطلاعات به دست آمده امكان تعیین تمركز مولكول‌های قندی در خون بیمار به‌دست می‌آید.

یكی از مشكلات این شیوه جذب انرژی پرتوها توسط سایر مواد موجود در خون بود. دانشمندان برای رفع این مشكل، از پرتوهایی با طول موج بیشتر استفاده كردند كه انرژی آن‌ها تنها توسط مولكول‌های قند جذب می‌شود.

مشكل دیگر این بود كه مولكول‌های آب انرژی پرتوهای با طول موج بلند را نیز جذب می‌كردند. لازم به ذكر است كه حجم عمده خون انسان را آب تشكیل می‌دهد.

دانشمندان برای حل این مشكل از دو دسته پرتو لیزر استفاده كردند كه یكی فقط توسط مولكول‌های آب و دیگری هم توسط مولكول‌های آب و هم توسط مولكول‌های قند جذب می‌شود.

پس از ارزیابی اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش ساده‌ای میزان انرژی جذب شده توسط مولكول‌های آب از رابطه حذف شده و تنها انرژی جذب شده توسط مولكول‌های قند باقی می‌ماند. بر اساس این اطلاعات به سادگی امكان تعیین میزان قند خون بیماران فراهم می‌شود.

ارایه یك روش مناسب بدون خونریزی برای اندازه‌گیری قند خون بیماران دیابتی، همواره یكی از دغدغه‌های جامعه پزشكی بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


تهران- یافته های جدید حاكی از آن است كه سرعت راه رفتن افراد می تواند پیش بینی كننده بروز زوال عقل در آنها باشد.

1390/12/04 -
            11:39

به گزارش دیلی میل، از سوی دیگر محكم گرفتن اشیا در میان سالی نیز با احتمال كاهش سكته مغزی مرتبط است.

متخصصان می گویند: این یافته ها سئوالات مهمی را برانگیخته است و باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

پیش از این، ارتباط بین سرعت آهسته راه رفتن و نبود سلامت جسمانی مطرح شده بود.

در تحقیقاتی كه در نشریه British Medical Journal در سال 2009 منتشر شد از ارتباط قوی بین راه رفتن آهسته و مرگ ناشی از سكته قلبی و دیگر مشكلات قلبی خبر داده بود.

مقاله دیگری در Journal of the American Medical Association حاكی از ارتباط بین سریع راه رفتن در سنین بالای 65 سال و عمر طولانی است.

دكتر 'اریكا كامارگو' از مركز پزشكی بوستون در جدیدترین مطالعات دریافته است در حالی عملكرد ضعیف بدن در افراد مسن با خطر بروز زوال عقل مرتبط است اما تا كنون مطمئن نبودند كه این امر چگونه افراد میانسال را تحت تاثیر قرار می دهد.

دانش پژوهان اسكن های مغزی، سرعت راه رفتن و محكم گرفتن اشیاء را برای دو هزار و 410 نفر با متوسط سنی 62 سال ثبت كردند.

نتایج این تحقیقات در نشست سالانه نورولوژی ارائه شد.

در این بررسی آمده است كه 11 سال بعد، 34 نفر مبتلا به زوال عقل و 79نفر نیز مبتلا به سكته مغزی شدند.محققان می گویند سرعت كند راه رفتن با خطر بیشتر زوال عقل و محكم گرفتن اشیاء با كاهش خطر سكته مغزی مرتبط است.

پزشكان مصرف غذای سالم، سیگار نكشیدن، حفظ وزن مناسب، ورزش منظم وبررسی منظم فشار خون و كلسترول را برای داشتن سلامت ذهنی و فیزیكی پیشنهاد می كنند.

دكتر شارلین احمد از انجمن سكته مغزی گفت: حدود یك سوم افراد مبتلا به سكته مغزی دچار ناتوانی های فیزیكی مانند ضعف در دستها و مشكلاتی در راه رفتن می شوند. با این حال این نخستین بار است كه تحقیقاتی در مورد وجود نشانه های مرتبط پبش از سكته مغزی منتشر می شود.

محققان می گویند با این حال پیش از آنكه بخواهیم پیش بینی كنیم محكم گرفتن اشیاء یا سرعت در راه رفتن می تواند خطر سكته را مشخص كند باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()