نوشته شده توسط : nahal

ساده ترین درمان ها برای کاهش درد میگرن

انجمن اختلالات عصبی و سکته مغزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که سردردهای میگرنی حدود 12 درصد از بزرگسالان را در این کشور درگیر خود کرده است.

ساده ترین درمان ها برای کاهش درد میگرن

میگرن یک سردرد تپش‌دار است که می‌تواند در یک سو یا هر دو سوی سر ایجاد شود. سردرد میگرن بیشتر با تهوع، استفراغ یا کاهش اشتها همراه است. فعالیت فیزیکی و ورزش، نورهای درخشان یا صداهای بلند می‌توانند سردرد را بدتر کنند. بیشتر افراد دچار سردرد میگرن، پس از آغاز سردرد به محلی تاریک، آرام و خنک می‌روند تا سردردشان رفع شود.

راه های ساده تر برای رفع دردهای ناشی از حمله های میگرنی از این قرارند:

استفاده از منتول: برای درمان میگرن از محلول 10 درصد منتول که جزو اصلی عصاره نعناع است به صورت موضعی روی پوست ناحیه شقیقه استفاده می‌شود. یافته ها نشان داده است که حدود 2 ساعت بعد از استفاده از ژل موضعی منتول سردرد کاهش یافته است. حتی این عصاره می تواند تهوع، استفراغ، و حساسیت به نور و صدا ناشی از میگرن را نیز کاهش دهد. از آنجا که منتول یک درمان موضعی است پس عوارض جانبی خاصی هم ندارد و می توان آن را با سایر درمان های میگرن ترکیب کرد.

کمپرس سرد: استفاده از این کمپرس سرد، قدیمی ترین روش برای درمان انواع سردرد است. کمپرس سرد درجه حرارت خون در حال عبور از شریان ها را کاهش داده و به تسکین درد کمک میکند.

مقدار کمی کافئین: برخی افراد مبتلا به میگرن گزارش داده اند که مصرف مقدار کمی کافئین مثلا یک فنجان قهوه، به تسکین علائم درد ناشی از میگرن در آنها کمک می کند. کافئین یک ضد درد و ضد التهاب است و به باریک شدن عروق خونی اطراف مغز کمک می کند. پژوهشگران دریافته اند که کافئین عملکرد ماده ای به نام آدنوزین را که در اثر افزایش حجم مغز در طول حمله میگرنی ایجاد می شود، مهار می کند. همچنین نشان داده شده که کافئین در تسکین درد میگرنی سریع تر از مسکن عمل می کند.

قرص ملاتونین: ملاتونین هورمون تولید شده توسط مغز است که چرخه خواب را تنظیم می کند. اگرچه ارتباط بین ملاتونین و میگرن هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما برخی مبتلایان به میگرن موفقیت استفاده از قرص ملاتونین و پیشگیری از حملات میگرن را گزارش کرده اند. برخی محققان نیز گمان می کنند که عدم تعادل ملاتونین در مغز با سردردهای میگرنی در ارتباط است. برخی دیگر از پژوهشگران می گویند، اختلالات خواب در میان میگرنی ها شایع تر است و قرص های ملاتونین با تنظیم چرخه خواب از حملات میگرنی می کاهند.

مکمل های منیزیم: شواهدی وجود دارد که نیمی از تمام افراد مبتلا به میگرن، دچار کمبود منیزیم هستند. و مطالعات دیگر نشان داده اند که مصرف روزانه مکمل منیزیم تا 40 درصد از حملات میگرنی می کاهد.

منبع: پارسینه



:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص بی نظیر پای مرغ

طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.

خواص بی نظیر پای مرغ

از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند: خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.

بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.

خواص درمانی

  • بهترین درمان برای پوکی استخوان
  • بهترین درمان برای راشیتیسم
  • بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
  • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
  • بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
  • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
  • بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
  • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
  • بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

روش مصرف:

مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

نکته ی مهم: افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

غذاهایی داریم که در بهبود آرتروز یا کمردرد یا دیسک کمر مؤثر باشند. برخی از پودر سنجد به عنوان یک غذای مؤثر برای آتروز نام می برند نظر شما چیست؟

- پودر سنجد مؤثر است. زنجبیل هم خیلی مؤثر است. هم موضعی و هم خوراکی. همراه با غذا یا چای صرف شود مؤثر است. ما می‌گوییم پای مرغ را بجوشانید و آب گوشت و ژل آن را بخورید. پای مرغ پر از مواد غضروف ساز است. پای مرغ دارای سولفات کندروئتین است. سولفات کندروئتین در پای مرغ فراوان است. در ویزیت بچه هایی که سر استخوان ران شان نکروز می شود می پوسد خراب می شود ، پای مرغ را به آنها تجویز می کنم. نتیجه خیلی مثبتی هم گرفته ایم.

یک مورد حتی قرار بود عمل جراحی بشود که ما با همین پای مرغ او را سلامت کردم و اجازه ندادم کارش به عمل جراحی درتهران بکشد. متاسفانه یک پزشک تاجر می خواست این دختر بچه را عمل جراحی کند که خوشبختانه با همین پای مرغ مداوا شد و مشکل پوسیدگی استخوان ران او برطرف شد. اما توصیه من به بیماران خودم خوردن غضروف پای مرغ است. الان مرسوم شده است که قرص هایی آمریکایی و اروپایی به اسم غضروف کوسه ماهی به قیمت گران به مردم داده می شود. این قرص ها هیچ خاصیتی معجزه آسایی ندارد. چندین ماه این قرص های گرانقیمت و بی حاصل باید خورده شود که آیا تأثیر بکند یا نکند!

* متأسفانه برخی از خانواده ها از مصرف پای مرغ خودداری می کنند. توصیه شما به این افراد چیست مصرف پای مرغ را کسرشان می دانند!

- الان دیگر اینطور نیست. الان پای مرغ کم یاب است. به سادگی پیدا نمی شود. در گذشته مردم از منافع آن بی اطلاع بودند. برخی از شهرهای استان خراسان می آیند و از مشهد پای مرغ می خرند و می برند شهرستان. پای مرغ به ترمیم غضروف ها خیلی کمک می کند. متأسفانه مافیای دارویی در ایران قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی را وارد می کنند و به قیمت گران به مردم می فروشد. پای مرغ به مراتب مؤثرتر و مفیدتر از قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی است. کارگر بیچاره ای که گوشت نمی تواند بخورد ، پروتئین پای مرغ کلی برایش مفید است. در قلم پای مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد.

پای مرغ برای جلوگیری از پوکی استخوان هم مفید است. ما تا جایی که توانسته ایم به بیمارانمان توصیه کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. البته برای آتروز نرمش ها و ورزش هم مؤثر است. کسی که نرمش نمی کند ، ورزش نمی کند و تحرک ندارد ، دچار خشکی گردن می شود. ورزش و نرمش حکم روغن کاری برای گردن دارد.

بهترین راه برای درمان افسردگی

پای مرغ را چه ماشینی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تمیز بشویید. بدون اینکه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک کنید. پای مرغ را خوب بشویید و روی آتش کباب کنید و بخورید. مد نظر داشته باشید که فقط ناخن های آن را بکنید و انگشتان باید باشد. چندین بار در روز انجام دهید. به زودی و به فاصله یک هفته می‌بینید که چه جادویی می‌کند. مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. این روش نه شیمیایی هست و نه اثرات جانبی دارد.

منبع: قدس آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

4 روش ساده برای سوزاندن 100 کالری

 

پیش از برگزاری جشن عروسی این روش‌ها را برای لاغری امتحان کنید

4 روش ساده برای سوزاندن 100 کالری
 

اگر قرار است 6 ماه دیگر عروس شوید و به خانه بخت بروید؛ اما هنوز چند کیلو اضافه وزن دارید، اگر می‌خواهید لباس عروسی بخرید؛ اما باید قبل از انتخاب وزن کم کنید، اگر دنبال رسیدن به تناسب اندام هستید، این 4 روش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید تا 100 کیلو کالری بیشتر با هرکدامشان بسوزانید.

1600 متر راه بروید

1600 متر همان مسیری است که شما می‌توانید تنها با 2000 قدم آن را بپیمایید و 100 کلو کالری از چربی‌های اضافه را آب کنید. هرچه قدر سریع‌تر این گام‌ها را بردارید زودتر کالری ها را سوزانده و به هدفتان نزدیکتر می‌شوید. از 1600 متر شروع کنید و کم کم تعداد قدم‌ها را افزایش دهید.

 

 

به جای نشستن روی صندلی از توپ استفاده کنید

اگر بیش از دو ساعت از روزتان را به صورت نشسته روی صندلی می‌گذرانید بهتر است در اسرع وقت صندلی خود را با یک توپ تمرینی یا درمانی عوض کنید. نشستن روی این توپ‌ها باعث به کار افتادن عضلات اصلی شما شده و در هر ساعت 50 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند.

 

 

تشنه‌اید؟ آب یخ بنوشید

اگر قصد لاغر شدن دارید آب را همراه با چند تکه یخ بنوشید. خوردن هر لیوان آب در طول روز معادل سوزاندن 25 کیلوکالری انرژی متابولیسم پایه شما را بالا می‌برد. بنابراین با خوردن 8 لیوان آب می‌توانید 200 کالری انرژی بسوزانید.

 

از نوشیدنی‌های گرم غافل نشوید

نوشیدن مایعات گرم مانند چای سبز، چای معمولی یا انواع دم‌نوش‌ها باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و در نتیجه روند سوزانده شدن کالری را در بدن شما تسریع می‌کند. نوشیدن 3 لیوان چای سبز می‌تواند به شما کمک کند تا 75 -100 کیلو کالری انرژی بسوزانید.



:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

ترک هایی که دردناک می شود

 

به ترک هایی که باعث میشود قلب دوم شما به خطر بیفتید و راه رفتن شما را دچار اختلال کند فکر کرده اید ؟ چقدر به سلامتی و زیبایی پاهایتان اهمیت میدهید؟

ترک هایی که دردناک می شود
 

یکی از مشکلات رایج پوستی که بسیاری از افراد به آن مبتلا می شوند ترک برداشتن پاشنه پاست. گاهی این ترک ها چنان دردناک می شود که حتی قادر به راه رفتن نیستید و از کار روزانه خود باز می مانید.
کمبود رطوبت یکی از دلایل خشکی و ترک برداشتن پاشنه پا است. فقدان زینک و اسیدهای چرب امگا3 نیز می تواند باعث ترک خوردن پاشنه پا شود.
وقتی به پاشنه پا در اثر راه رفتن فشار وارد می شود این ترک ها باز می شود. پوسته پوسته شدن و قرمز شدن پاشنه پا اولین علائم ظاهری آنهاست. برای کنترل کردن این شرایط می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید.
قبل از شروع درمان ابتدا پاها را با یک برس مخصوص شستشو دهید و کاملا با شامپو و صابون بشویید.
می توانید برای شستشوی پاها از اسکراب های مخصوص پا استفاده کنید.
روش های مختلف خانگی برای درمان ترک های پا وجود دارد که ما در این مطلب از سایت نوعروس به شرح برخی از این روش می پردازیم.


1- از آبلیمو استفادده کنید
یک لگن کوچک بردارید و پاها را داخل آن قرار دهید و داخل لگن آبلیمو بریزید و به مدت 10 دقیقه حداقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید. آبلیمو باعث می شود تا ترک ها زودتر بهبود پیدا کنند.
2- از سرکه استفاده کنید
کمی سرکه روی یک باند بریزید و پاشنه پاها را با باند بپوشانید و سپس جوراب بپوشید و بگذارید تا صبح پانسمان روی پاشنه پا باشد.
3- از آب داغ و سرد همزمان استفاده کنید
ابتدا پاها را داخل لگن آب داغ قرار دهید سپس پاها را بیرون آورید و داخل لگن آب سرد بگذارید. این کار باعث می شود تا سرعت گردش خون بهتر و سریع تر شود و در نتیجه روند بهبودی سریع تر اتفاق بیفتد.
4- از ماسک جو استفاده کنید
سه قاشق غذاخوری جو را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و ماسک را به پاشنه و روی پاها بزنید. این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد سپس پاشنه پا را روی کمی از مخلوط قرار دهید و پس از 30 دقیقه پاها را با آب سرد بشویید.
5- پاها را ماساژ دهید
به کف پا و پاشنه و انگشتان فشار وارد کنید و پاها را خوب ماساژ دهید. این ماساژ درمان خوبی برای از بین بردن ترک های پاشنه پا است.
 

ترک هایی که دردناک می شود

از دیگر روش های خانگی برای درمان ترک های پا می توان موارد زیر را نام برد:
استفاده از لایه بردارها
استفاده از ماسک پارافین
استفاده از کفش ورزشی مناسب



:: بازدید از این مطلب : 870
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

رژیم های غلط لاغری از نمای نزدیک

 

اگر حاضرید برای لاغر شدن هر رژیم و برنامه غذایی را امتحان کنید، بهتر است قبل از هر تصمیمی این مطلب را تا انتها بخوانید تا ببینید که رژیم های غلط چه بالاهایی سرتان می آورند.

رژیم های غلط لاغری از نمای نزدیک
 

رژیم بجو و تف کن

این رژیم اوایل قرن بیستم ابداع شد. اولین کسی که این رژیم را گرفت مردی به نام هوراس فلچر بود که بیمه هزینه‌های درمان ناشی از چاقی او را نمی‌داد. فلچر با رژیم جویدن توانست 40 پوند لاغر کند و رازش هم این بود که هر لقمه غذایش را 40 بار می‌جوید و سپس باقی‌مانده غذایی که توی دهانش مانده بود را دور می‌ریخت!



رژیم عینک آبی


می‌گویند رنگ آبی اشتها را از بین می‌برد. مدافعان این رژیم به جای اینکه آشپزخانه‌شان را رنگ آبی بزنند، از بشقاب یا وسایل آبی استفاده کنند و...، یک عینک آبی روی چشم‌شان می‌گذارند و سر میز می‌نشینند. شاید این روش خیلی سخت نباشد ولی زندگی را تبدیل به یک فیلم طولانی سه‌بعدی می‌کند.


رژیم گراهام

سیلوستر گراهام، کشیش پروتستانی بود که در قرن نوزدهم زندگی می‌کرد و کاملا گیاه‌خوار بود. او معتقد بود مردم چاق می‌شوند چون بیش از حد رابطه زناشویی با همسر خود دارند. البته رژیم گیاه‌خواری گراهام و همچنین پرهیز او از داشتن رابطه زناشویی خیلی دوام نیاورد ولی امروزه او را به عنوان پدر کراکرهای معروف گراهام می‌شناسند.


رژیم سرکه سیب


لرد بایرون به بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی متهم بود ولی باز هم دست از تبلیغ لاغری با استفاده از رژیم سرکه سیب برنداشت. ایده اصلی او این بود که برای لاغری باید روزانه مقدار کافی سرکه سیب، یک عدد تخم‌مرغ خام و یک فنجان چای بنوشید. هنوز هم خیلی‌ها از این رژیم استفاده می‌کنند و عوارض جانبی آن یعنی اسهال و تهوع را به جان می‌خرند تا لاغر شوند.


رژیم زیبای خفته


وقتی خوابید نمی‌توانید غذا بخورید. پس برای لاغر شدن باید بیشتر بخوابید و کمتر بیدار بمانید تا هوس غذا خوردن به کله‌تان نزند.


رژیم سیگار


این رژیم در سال‌های 1920 حسابی روی بورس بود و حتی توسط پزشکان نسخه می‌شد. بر اساس این برنامه هر وقت کسی گرسنه می‌شود، به جای غذا خوردن باید یک نخ سیگار دود می‌کرد و اساس رژیم این بود که چاقی شما را می‌کشد ولی سیگار فقط باعث می‌شود سرطان ریه بگیرید!


رژیم صابون لاغری


در سال‌های 1930 این حرف سر زبان‌ها افتاده بود که اگر نمی‌توانی چربی‌هایت را بسوزانی حداقل آنها را از روی بدنت بشور. صابون‌هایی برای این کار هم وارد بازار شده بود ولی خیلی زود این رژیم شکست خورد چون معلوم شد این صابون‌ها فرقی با صابون‌های شست‌و‌شوی دست معمولی ندارند.


رژیم پنبه

گرسنه هستی؟ یک تکه پنبه بخور! البته به شرط اینکه طعم «هیچی» را دوست داشته باشی. کسانی که این رژیم را می‌گیرند از اندازه گلوله‌های پنبه که درست اندازه لقمه‌های غذاست راضی‌اند ولی متاسفانه نمی‌دانند که با این رژیم هم ممکن است دچار انسداد روده شوند و هم سرطان بگیرند و در نهایت بمیرند البته با وزن ایده‌آل‌شان!

رژیم کرم کدو

وقتی می‌شود انگل‌های گرسنه را به جان معده و روده انداخت و از چاقی خلاص شد، چرا باید رژیم بگیریم و غذاهای سالم بخوریم؟ این رژیم در قرن بیستم ابداع شد ولی خیلی به محبوبیت نرسید. چون مردم می‌دانند که خوردن انگل چه‌قدر مضر است و چه آسیب‌هایی به بدن می‌زند؟ مسلما نه! علتش این است که 90 درصد مردم دنیا حاضر نیستند لب به کرم بزنند حتی اگر بدانند که با خوردن آن مانکن می‌شوند.

در این برنامه کاهش وزن شما درست به اندازه قبل غذا می‌خورید ولی این انگل‌ها در غذای شما سهیم می‌شوند و شما را لاغر می‌کنند اما دردسرهایی مانند سوءهاضمه و دردهای شدید شکمی، سوءتغذیه و کبمود پروتئین، نفخ، انسداد روده، تشنج و مننژیت و... را نیز برای‌تان به ارمغان می‌آورند و شاید حتی شما را بکشند.

              

رژیم خام‌خواری

هر متخصص تغذیه‌ای با این ایده موافق است که کاهش مصرف فست‌فودها و اسنک‌ها و در عوض جانشین کردن آنها با انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، راهی معقول و موثر برای کاهش وزن است اما چرا باید برای این کار از خوردن غذاهای پخته شده صرف‌نظر کنید و فقط به خام‌خواری بچسبید؟ کسانی که به این رژیم ایمان دارند، معتقد هستند که پخت و پز مواد مغذی موجود در غذا را از بین می‌برد درحالیکه حتی بعد از حرارت دیدن خیلی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر در مواد غذایی باقی می‌ماند.



رژیم قلیایی

رژیم غذایی قلیایی یعنی حذف لبنیات، شیرینی، کافئین، الکل، غذاهای مصنوعی و فرآوری‌شده و مصرف میوه‌های تازه و سبزیجات بیشتر. این رژیم قطعا نکات مثبتی دارد؛ از یک طرف شما باید مواد غذایی را تازه مصرف کنید و از طرف دیگر مصرف موادغذایی چرب و فراوری شده محدود می‌شود و این به خودی خود به شما برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان کمک می‌کند. اما موضوع این است که پایه و اساس این رژیم دروغ است زیرا هیچ رژیمی واقعا نمی‌تواند روی PH بدن آنقدرها اثر بگذارد و آن را قلیایی‌تر یا اسیدی‌تر بکند و بدن برای این کار مکانیسم‌های خاص خود را دارد. همچنین حذف لبنیات از رژیم غذایی می‌تواند شما را دچار کمبود جدی کلسیم کند.



رژیم گروه خونی

یک درمانگر طبیعی به نام پیتر دادامو این رژیم را پایه‌گذاری کرد و اساسش این است که مواد غذایی خاص با گروه خونی شما وارد واکنش‌های شیمیایی می‌شوند. به‌عنوان مثال کسانی که گروه خونی O دارند باید گوشت‌های کم‌چرب، میوه و سبزی بخورند و از خوردن گندم و محصولات آن و شیر و لبنیات خودداری کنند. در حالیکه افرادی با گروه خونی A باید گیاه‌خوار شوند و آنهایی که گروه خونی B دارند باید مرغ، ذرت، گندم، گوجه‌فرنگی، بادام‌زمینی و کنجد را از برنامه غذایی روزانه‌شان حذف کنند. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد گروه خونی روی کاهش وزن موثر و تنظیم رژیم بسته به گروه خونی می‌تواند بسیار محدود و خسته‌کننده باشد.

رژیم ورولف

در این برنامه غذایی شما باید بر اساس تقویم قمری روزه بگیرید. در روزهایی که ماه کامل است یا روز اول ماه باید در حالت ناشتایی کامل باشید و جز آب و آب‌میوه اجازه خوردن هیچ خوراکی دیگری را ندارید. نوع پیشرفته این رژیم شامل یک شبانه‌روز، ناشتایی و پس از آن ادامه رژیم در روزهای خاص بر اساس وضعیت ماه است. در حالیکه متخصصان می‌گویند وزنی که به دنبال گرسنگی‌های طولانی از دست می‌رود به سرعت باز می‌گردد و این مساله هیچ ربطی به وضعیت ماه نسبت به کره زمین ندارد!

رژیم شیرینی


درست است که در این رژیم مجاز به خوردن شیرینی هستید اما نه هر شیرینی، بلکه باید انواع خاصی از شیرینی را مصرف کنید که پرپروتئین و پرفیبر هستند و در طول روز 500-600 کالری انرژی به بدن شما می‌رسانند. این شیرینی‌ها وعده صبحانه، ناهار و میان‌وعده‌های شما را تشکیل می‌دهند و به عنوان شام می‌توانید یک وعده معمولی 500-600 کالری بخورید تا انرژی دریافتی روزانه‌تان به 1000 تا 1200 کالری در روز برسد. شاید با این رژیم وزن کم کنید و خودداری از مصرف غذا در طول روز ممکن است به پرخوری در وعده شام منجر شود جوری که حسابی از خجالت‌ خودتان در بیایید.

رژیم 5 لقمه


هر غذایی که دوست دارید انتخاب کنید، اما فقط 5 لقمه از آن بخورید. در این رژیم باید از صبحانه چشم پوشیده و در وعده ناهار و شام 5 لقمه غذا بخورید. این ایده که حجم مصرف مواد غذایی را برای رسیدن به وزن ایده‌آل کم کنیم غلط نیست، اما مشکل رژیم 5 لقمه این است که حتی اگر غذایی انتخابی شما پرکالری هم باشد با خوردن این حجم از آن به زور روزی 900-1000 کالری به بدن‌تان می‌رسد و به مرور دچار کمبود موادمعدنی و انواع ویتامین‌ها می‌شوید.

رژیم لیموناد


این رژیم قدمت زیادی دارد و امروزه انواع مختلف آن میان خانم‌ها و آقایانی که دغدغه وزن دارند، محبوب است. پایه و اساس این رزیم این است که باید ظرف مدت زمان مشخصی فقط لیموناد، آب‌سبزیجات، شربت‌افرا یا آب طعم‌دار شده با فلفل قرمز بخورید! با این رژیم قطعا لاغر می‌شوید، اما به محض اینکه شروع به خوردن غذاهای جامد بکنید، همه وزنی که از دست دادید سرجایش برمی‌گردد. عوارض جانبی این رژیم شایع شامل خستگی، تهوع، سرگیجه و کم‌آبی است و باعث از دست رفتن عضلات بدن می‌شود.

رژیم غذای کودک


اگر نوزاد می‌تواند با خوردن غذای پوره‌شده بزرگ می‌شود، قطعا خوردن این مواد غذایی بهش ما صدمه نمی‌زند. موضوع اصلی اینجاست که شما نوزاد نیستید! کسانی که این رژیم را می‌گیرند روزی 14 قوطی غذای بچه می‌خورند که حدود 20 تا 100 کالری انرژی دارد و در پایان روز هم اجازه دارند که یک شام سبک داشته باشند. این افراد به مرور لاغر می‌شوند ولی به سرعت توان خود را از دست می‌دهند و دچار خستگی و کمبود انرژی می‌شوند.

رژیم سوپ کلم


رژیم سوپ کلم، مادربزرگ همه رژیم‌های غلط کم‌کالری است که این روزها در دنیا رواج دارد. در طول رژیم شما اجازه دارید سوپ کلم بدون چربی، و هر دو سه روز یکبار شیر یا موز بخورید که کالری چندانی ندارد. قطعا با این رژیم لاغر می‌شوید چون غذایی که می‌خورید پرفیبر بوده و آب زیادی دارد و معده را پر می‌کند. البته برای این نوع لاغر شدن باید پیه نفخ و افزایش گاز معده را به دلیل مصرف مقدار زیاد کلم به تن‌تان بمالید و منتظر بازگشست سریع وزن‌تان باشید چون با این برنامه غذایی بافت عضلانی‌تان را از دست می‌دهید نه چربی‌.

رژیم گریپ فروت

رژیم گریپ فروت یک رژیم 12 روزه است که به شما نوید می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید از شر چاقی و چربی‌های اضافی‌تان خلاص شوید. تمرکز این رزیم روی خوردن منابع غذایی پرپروتئین و گریپ‌فروت است که 80 سال هم قدمت دارد.

در این رژیم شما مجاز هستید همه غذاهای دلخواه‌تان رو بخورید به شرط اینکه بیش از روزی 1000 کالری به بدن‌تان نرسد. البته نکته اصلی این است که باید غذای خود را در دمای اتاق مصرف کنید و هیچ غذای خیلی گرم یا خیلی سردی در برنامه روزانه‌تان نباشد و همه مواد غذایی هم در ظروف آلومینیومی سرو شود. یکی دیگر از مهم‌ترین نکته‌هایی که در این رژیم باید آن را رعایت کنید این است که اگر قرار است ماده غذایی مصرف کنید که حاوی نشاسته است(منظور سبزیجات نشاسته‌ای است، نه برنج و سیب‌زمینی و...) ، 4 ساعت قبل یا بعدش نباید پروتئین خورده باشید.

رژیم لاغری عروس کی. ای

رژیم کی. ای یکی از روش‌های سریع لاغری است که به اسم رژیم عروس در دنیا مشهور است، اما رعایتش کردن همان و بروز انواع و اقسام عوارض که چهره زیبای عروس را خراب می کند، همان!

رژیم کی. ای یک برنامه کاهش وزن 10 روزه بوده و در این مدت فرد قرار نیست از طریق دهان غذا بخورد یا سراغ غذاهای معمول بخور. راز این رژیم در استفاده از یک محلول مغذی که پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارد و از طریق لوله‌‌ای در بینی به عروس خانم می‌رسد، نهفته است.

یکی از مشکلات اصلی این رژیم این است که شما باید این لوله و کیسه‌ حاوی محلول مغذی را همه جا به خودتان ببرید و این می‌تواند تنفس کردن را برای‌تان دشوار کرده یا باعث بروز زخم در مخاط بینی یا حتی عفونت‌های خطرناک در این ناحیه شود. از طرف دیگر این رژیم فیبر کافی ندارد و شما باید یبوست شدیدی را در این 10 روز تحمل کنید و همچنین آنچنان انرژی خود را برای کارهای روزمره از دست می‌دهید که ترجیح می‌دهید کل ساعت‌های روز خواب باشید.

اشکال این رژیم کجاست؟ اولا که باید همه جا و همه وقت کیسه محلول را که به بینی‌تان متصل شده، همراه داشته باشید. تنفس مشکل، یبوست شدید و نداشتن انرژی نیز در طول روز از جمله ساده‌ترین مشکلاتی است که دنبال کردن این برنامه غذایی برایتان به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر چسبیده بودن یک لوله به بینی در تمام طول روز هم ممکن است شما را در معرض عفونت‌های خطرناک قرار دهد



:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دوستان گرامی ام هر انسانی حالات اولیه آنفولانزا و آبریزش را متوجه میشود. دقیقا در ساعات اولیه ورود ویروس آنفولانزا که هنوز رشد نکرده ، کافیه فقط یک حبه سیر خام نوش جان کنید. بلا فاصله ویروس تکثیر نشده آنفولانزا را بطور کل نابود میکند. سیر یک داروی خشک کننده عفونت است. ضد ویروس و ضد باکتریست. نیروزا و قوه باه را تقویت میکند. استخوان بندی را محکم. و از بروز بیماریهای مفصلی جلوگیری میکند. سیر را هر روز یک حبه نوش جان کنید تا از بروز بیماریها جلوگیری کنید. و یک سیب قرمز پس از خوردن سیر نوش جان کنید. تا بوی سیر را در معده شما بخود جذب کند

 
عکس ‏داریوش خواجه موگویی‏


:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کبد و طحال وظایف مشابهی در بدن در جهت تصفیه خون دارند و در حفظ سیستم ایمنی بدن به همدیگر کمک می‌کنند.

خوردن سبزیجات به‌ویژه کاسنی، خوردن انار و خواب کافی از توصیه‌های امام رضا(ع) در محافظت از کبد است.

امام رضا(ع) در رساله ذهبیه ضمن تشریح اعضای بدن و وظایف هر یک از آنها درباره حزن و شادی بدن می‌فرمایند: عذاب بدن حزن و غم و ثواب بدن شادی است. سپس اشاره می‌کنند که مرکز غم و حزن در بدن کبد و مرکز شادی و فرح بدن کلیه‌ها هستند.

خوردن سبزیجات به‌ویژه کاسنی و خرفه به کبد کمک شایانی در انجام وظیفه خود می‌کند. کاسنی بهترین رفیق کبد است وقتی کبد اصلاح شود بدن خود تمام بیماری‌های شناخته و ناشناخته را درمان می‌کند.

امام رضا(ع) فرمودند: إنَّ فِى الْهِنْدِباءِ شِفاءٌ مِنْ ألْفِ داء، ما مِنْ داء فى جَوْفِ الاْنْسانِ إلاّ قَمَعهُ الْهِنْدِباءُ؛

گیاه کاسنى شفاى هزار نوع درد و مرض است، کاسنى هر نوع مرضى را در درون انسان ریشه کن مى‌نماید»

خواب خوب: استراحت کافی می‌تواند به کبد در انجام کار آن یاری رساند.

در توصیه‌های طبی و بهداشتی امام رضا(ع) آمده است: در هنگام خوابیدن انرژی اصلی و حرارت حاصل از آن در عمق بدن تمرکز می‌یابد و حاصل آن گوارش خوب، هضم دقیق و بهتر است.

در هنگام خواب بیشتر اعضا در حالت استراحت است و به انرژی و تمرکز نیازی ندارد. به همین دلیل بیشترین تأثیر انرژی بدن در دستگاه گوارش و کبد است که نتیجه آن تغییر و تبدیل غذای تناول شده به خون سالم و مفید در کبد است.

آب سرد؛ دشمن کبد است

امام رضا (ع) در این زمینه برای جذب مواد غذایی به بدن و بهره حداکثری بدن از غذاها، نوشیدن آب در بین غذا را نهی کرده می‌فرمایند: هر کس بخواهد که معده‌اش ناراحت نشود، در بین غذا آب نیاشامد تا وقتى که خوردن غذا پایان پذیرد. هر کس در هنگام خوردن طعام آب بخورد، بدنش مرطوب و معده‌اش ضعیف گردد و رگ‌ها جوهر و قوت غذا را نمى‌گیرند.

کبد و طحال وظایف مشابهی در بدن در جهت تصفیه خون دارند و در حفظ سیستم ایمنی بدن به همدیگر کمک می‌کنند. طحال یکی از عضوهای بدن است که در قسمت چپ بالای شکم قرار دارد و به‌عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن به تولید و ذخیره‌سازی سلول‌های خونی می‌پردازد و در واقع جزئی از سیستم گردش خون محسوب می‌شود.

امام رضا(ع) می‌فرمایند: الاِمتِلاءُ مِنَ البَیضِ المَسلوقِ یورِثُ الرَّبوَ وَالاِبتِهارَ؛

پُرخورى از تخم مرغ آب پَز ، نفسْ تنگى و نفس بُریدگى مى‌آورد.

خوردنانار فراموش نشود:

و در حدیث دیگری امام رضا(ع) به نقل از پدران بزرگوارشان به نقل از پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند:

کُلُوا الرُّمَّانَ فَلَیسَتْ مِنْهُ حَبَّةٌ تَقَعُ فِی الْمَعِدَةِ إِلَّا أَنَارَتِ الْقَلْبَ وَ أَخْرَسَتِ الشَّیطَان‏ أربعین یوما؛

انار بخورید، هر دانه‌ای از انار که در معده قرار می‌گیرد، موجب نورانیت دل و لالی یا دوری برای چهل روز شیطان می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راهکارهای یک ماهه برای محو کردن لکه‌های صورت

به شما توصیه می‌کنیم کرم لایه‌بردار ‌یا میکرودرم ابریشن را با دستور و تحت‌نظر پزشک استعمال کنید و به دقت دستور استفاده از آنها را مطالعه کرده زیرا استفاده بیش از اندازه و غلط این کرم‌ها، می‌تواند لایه‌های محافظ پوست شمارا ازبین ببرد.

راهکارهای یک ماهه برای محو کردن لکه‌های صورت

الو دکتر می گوید:

یک هفته درمیان: بهطور متناوب، از کرم لایهبردار یا میکرودرم ابریشن استفاده کنید تا در نهایت، لکهها و خطوط ریز صورتتان برطرف شوند و همچنین درخشندگی پوستتان افزایش یابد. مصرف این 2 کرم کنار هم، اثر دوچندانی را بر پوست شما خواهد گذاشت.

الو دکتر به شما توصیه میکند:  این کرمها را با دستور و تحتنظر پزشک استعمال کنید و به دقت دستور استفاده از آنها را مطالعه کرده زیرا استفاده بیش از اندازه و غلط این کرمها، میتواند لایههای محافظ پوست شمارا ازبین ببرد. شاید در اثر استعمال محصولات پوستتان دچار قرمزی شود که جای نگرانی نیست؛ این التهاب ظرف یک روز برطرف خواهد شد.


هر روز صبح: یک طیف وسیع و کامل از ضدآفتاب با SPF 30 بر پوستتان بزنید تا از سلولهای تازهتان محافظت شود.

هرشب: از کرم سفیدکننده هیدروکینون به رتینوئید استفاده کنید. این 2کرم در کنار هم، پوست را سریعتر روشن میکنند.

از 2 هفته قبل: از پزشکتان لایهبرداری را که مناسب برای مصرف در محل کار باشد، بخواهید. مثلا تریکلرواستیک خفیف میتواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد که تاثیر بسیار خوبی برلایههای عمیق پوستتان خواهد گذاشت. بعد از حدود 2 هفته مرخصی پوستی (‌‌در این مدت پوستتان مثل پوست آفتاب سوختهها میشود)، حالا قسمت درمانکننده طبیعی پوستتان شروع به بازسازی سلولهای جدید و جایگزینکردن آنها با سلولهای آسیبدیده خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تنظیم مجدد هورمونها برای از بین بردن چربی شکم

هورمون های شما کاملا وزن شما را کنترل می کنند که این شامل سوخت و ساز بدن نیز هست و همینطور جاهایی که چربی ذخیره می شود، در این مورد بیشتر بدانید.

نویسنده: دکتر ناتاشا ترنر، پزشک درمانگر طبیعی و نویسنده رژیم غذایی هورمونی

در حالی که هیچ کسی هرگز تمایل به داشتن چربی دور شکم ندارد، در بسیاری ازمردم اولین جایی که چاق می شود و آخرین جایی که لاغر می شود همین دور کمر است. چه باور کنید ویا نکنید، چربی پهلوها تنها ناخوشایند نیستند، بلکه برای سلامت شما هم مضر است. داشتن چربی در اطراف باسن و ران نشان دهنده عدم تعادل هورمونی شما می باشد.

اگر شما در تلاش برای از دست دادن وزن و یا حفظ وزن خود هستید، تضمین می کنم که هورمون های شما در این بازی هستند. هورمون های شما همه جانبه کاهش وزن شما که شامل سوخت و ساز نیز هست را کنترل می کنند و یا جاهایی که چربی ذخیره می شود واین البته هوس و اشتهای شما را نیز شامل می شود. این به این معنی است که هر نوع عدم تعادل هورمونی تلاش های شما را بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی و یا عادات ورزشی شما از بین می برد.

چربی اضافی شکم می تواند نشان دهنده عدم تعادل یک یا چند نوع هورمون باشد: مثل استروژن بالا، تستسترون پایین، DHEA پایین (DHEA هورمون فوق کلیوی است)، انسولین بالا و کورتیزول بالا. داشتن چربی شکمی برای دوران کهولت با افزایش خطر بیماری قلبی و یا دیابت بسیار خطرناک است. یک برنامه برای خلاص شدن از شر این چربی سمج باید شامل رژیم غذایی مناسب، ورزش، خواب و البته انگیزه باشد. همه این مولفه ها کمک می کند تا یک تعادل سالم که موجب از بین رفتن چربی می شود برقرار شود. در مورد نقش هر یک از این هورمون ها در این فرایند به طور جداگانه بیشتر صحبت خواهیم کرد و یک سری پیشنهادات مکمل برای کمک به شما جهت قرار گرفتن در مسیر درست خودتان خواهم داشت.

images (1)

1. انسولین بالا

انسولین یک ماده ضروری است که عملکرد اصلی آن پردازش قند در جریان خون و حمل آن به داخل سلول به عنوان سوخت است و یا به شکل چربی ذخیره می شود. علت اصلی انسولین بالا، مصرف بیش از حد شکر یا کربوهیدرات است که امروزه در بسیاری از رژیم های غذایی رایج است. این شامل کربو هیدرات های فاقد ارزش تغذیه مانند غذاهای فرآوری شده، نوشابه های شیرین، جوش شیرین، بسته های غذاهای کم چرب همراه با مصرف اندک پروتئین، چربی نامناسب و مصرف ناکافی فیبرهاست. مقاومت به انسولین نیز ممکن است به علت ورزش نکردن، مصرف بی حدو و مرز الکل، استرس، سابقه دیابت در خانواده، فشار خون بالا و چربی بیش از حد بدن مخصوصا در اطراف شکم باشد. انسولین بالای مزمن نیز می تواند منجر به شرایط پیش از دیابت موسوم به سندرو م متابولیک (و یا مقاومت به انسولین) و دیابت نوع 2 گردد. که منجر به اضافه وزن می شود. اخیرا در شمال آمریکا تخمین زده اند که یک نفر از هر 4، به سندروم مقاوت به انسولین دچار است.

راه حل رژیم غذایی هورونی

مصرف پروتئین خود را بالا ببرید. در هر وعده غذایی حدود 20 تا 25 گرم، در هر میان وعده حدود 15 تا 20 گرم برای شروع خوب است، البته به سایز بدن و برنامه تمرینات ورزشی شما نیز مرتبط است. مردان بهتر است به میزان 10 گرم پروتئین بیشتر در هر وعده و 5 گرم پروتئین بیشتر در هر میان وعده مصرف نمایند. مصرف میزان بیشتر پروتئین قند خون را متعادل ساخته و سطح انسولین را پایین نگه میدارد – یک سوخت و ساز مناسب باید برای کنترل اشتها و نابودی چربی باشد. پروتئین همچنین موجب تحریک هورمون ها می شود، چون فعالیت بسیاری از هورمون های سوزاننده چربی و کنترل کننده اشتها را وقتی که در زمان مناسب از آنها استفاده می کنیم، تحریک می کند.با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه مراقبت دیابت، یک رژیم غذایی با میزان پروتئین بالا به از بین رفتن چربی های شکمی سمج کمک میکند. محققان یک رژیم غذایی پروتئینی بالا را با یک رژیم غذایی کم پروتین در 54 مرد و زن مبتلا به دیابت نوع 2 مقایسه کرده اند.کسانی که رژیم غذایی با پروتئین بالا داشتند، کاهش چشمگیری در جرم چربی کل و چربی شکمی و کاهش کلسترول LDL داشتند. بهترین گزینه پروتئین آنهایی هستند که کمترین میزان چربی را دارند مثل مرغ، بوقلمون، پنیر کم چرب مانند ریکوتا یا پنیر محلی، تخم مرگ حاوی امگا 3 و صدف گوشتی مثل گوش ماهی که 100٪ پروتئین دارد.

2. کورتیزول بالا

افزایش مداوم سطوح هورمون استرس یعنی کورتیزول برای سلامت جسم و بدن شما بسیار مضر است. اگر شما از یک اختلال خلقی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه و یا خستگی رنج می برید و یا اگر مشکل گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر دارید، حتما بدن شما دستخوش افزایش کورتیزول است. کورتیزول، نه تنها هوس های شما را افزایش می دهد، بلکه منجر به یک کاهش در توده عضلانی، میل جنسی و تراکم استخوان و همچنین منجر به افسردگی و از دست دادن حافظه می گردد. به عبارت دیگر، استرس مزمن ما را ضعیف، شل و ول و مسن تر از آن چیزی که هستیم نشان می دهد. مطالعات یکی پس از دیگری حاکی از آن است که استرس باعث چربی شکم می شود. حتی در افرادی که از هر لحاظ ظریف هستند. محققان دانشگاه ییل،برای مثال در یافتند که زنان قد بلند و لاغر اندامی که میزان کورتیزول بالایی دارند، دارای چربی شکم هستند. نتایج تحقیقات در مجله پزشکی روان تنی در سال 2000 درباره ارتباط بین کورتیزول و افزایش ذخایر چربی شکم منتشر شده است.

images (2)

راه حل رژیم غذایی هورمونی

به میزان کافی و در زمان معین بخوابید و بخورید. شما باید شب ها حداقل 7.5 تا 9 ساعت بخوابید. بی خوابی موجب می شود که ما با میزان هورمون استرسی کورتیزول بالایی بیدار بمانیم. که باعث بروز اشتها و افزایش هوس، مخصوصا نسبت به چیزهای شیرین و کربوهیدارت، حتی در زمانی که ما به قدر کافی غذا خورده ایم می گردد. نه تنها معضل خواب کم روی اضافه وزن تاثیر می گذارد، خواب خوب به شما کمک می کند که تحت تاثیر هورمون هایی که اشتهای شما را کنترل میکند و سوخت و ساز بدن شما را افزایش میدهد، وزن خود را کم کنید.

مطالعه ای که در سال 2004 در دانشگاه شیکاگو انجام گرفت، اولین بار خواب را به عنوان عمده ترین تنظیم کننده هورمون کنترل اشتها (لپتین) نشان داده است. هورمونی که به شما می گوید دیگر بیشتر غذا نخورید! در همان سال پژوهشگران در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در یافتند که افرادی که در شب فقط 5 ساعت می خوابند، صرف نظر از رژیم غذایی و ورزش یک افزایش در میزان BMI آنها دیده می شود. همچنین اگر سطوح قند خون خود را در تمام مدت روز متعادل نگه دارید،حتما میزان کورتیزول شما کاملا طبیعی خواهد بود. شما همچنین می توانید میزان استرس مربوط به تعادل قند خون را به وسیله مصرف صبحانه با پروتئین فراوان در عرض یک ساعت پس از برخاستن کاهش دهید و از وقفه بیش از 3 یا 4 ساعت بین وعده های غذایی اجتناب نمایید.

3. استروژن بالا

چربی شکمی در مردان تبدیل تستسترون به استروژن را افزایش می دهد. سطح استروژن افزایش می یابد، بنابر این تمایل به تجمع چربی شکمی بیشتر می شود. خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز با افزایش سطح استروژن زیاد می شود. در زنان یائسه که دارای سطوح بالای استروژن هستند، چاقی در ناحیه باسن دارند و به سختی وزنشان پایین می آید. مردان نیز، ممکن است میل جنسی کم، از دست دادن حافظه، بی انگیزگی، افسردگی، از دست دادن توده عضلانی و افزایش چربی شکمی را تجربه نمایند.

راه حل رژیم غذایی هورمونی

بوسیله یک تست بزاق یا خون می توانید سطح استروژن خود را ارزیابی نمایید. اگر در سطح بالایی قرار دارید، indole-3-carbinol، چای سبزو زردچوبه کمک می کنند تا استروژن بیش از حد را پاکسازی کرده و تعادل استروژن به تستسترون را اصلاح نماید. خوردن بذرکتان، دانه های چیا و یا قرص های مکمل فیبر غیر پسیلیوم، به بدن کمک میکند تا بدن استروژن مضر را از بین ببرد.

4. تستسترون پایین

سطح تستسترون مثل چربی شکم برای تبدیل آن به استروژن کاهش می یابد و همچنین میزان استرس را افزایش می دهد. زمانی که استرس دارید، بدن شما تمایل بیشتری به ترشح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) دارد تا هورمون تستسترون. تستسترون عامل مبارزه با پیری، چاقی و استرس است .اما امروزه در مردان کاهش میزان تستسترون خیلی بیشتر از قبل دیده می شود. این یک کشف کاملا نگران کننده است، با درنظر گرفتن اینکه کاهش میزان تستسترون ارتباط مستقیم با افسردگی، چاقی، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و حتی مرگ دارد.

محققین دانشگاه واشنگتن دریافته اند که مردانی که میزان تستسترون پایین تری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به چاقی شکم قرار دارند. آنها همچنین دریافته اند که تستسترون باعث تسریع نابودی چاقی بدن در زمانی که کمبود سطوح جبران گردد می شود . علائم دیگری که نشان دهنده سطح تستسترون پایین است،عبارتند از: از دست دادن بافت های عضلانی، افسردگی، کاهش بنیه و … اگر میزان تستسترون خود را با یک آزمایش خون اندازه گرفته اید،مطمئن شوید که هر دو تستسترون آزاد و کل اندازه گرفته شده باشد.

راه حل رژیم غذایی هورمونی

گیاه خارخاسک (Tribulus terrestris ) ممکن است به بالا بردن سطح تستسترون با کاهش اتصال آن به SHBG بدون داشتن عوارض جانبی کمک نماید. مکمل روی نیز ممکن است در افزایش سطح تستسترون مثل تمرینات بدنسازی کمک نماید . از مصرف مقادیر کافی پروتئینی برای داشتن سطوح سالم تستسترون هم مطمئن شوید.

5. DHEA پایین

DHEA هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود. این هورمون پیشرو استروژن و تستسترون می باشد و به مقابله با اثرات منفی کورتیزول نیز کمک میکند. اغلب به عنوان هورمون ضد پیری در مورد آن تبلیغ می شود. این هورمون توانایی ما برای از دست دادن چربی و افزایش عضله را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین باعث افزایش میل جنسی شده و به ما در داشتن انگیزه، جوانی و پرانرژی بودن کمک می کند.

راه حل رژیم غذایی هورمونی

سطوح DHEA بوسیله تست خون یا بزاق به خوبی اندازه گیری می شود. و جایگزینی فقط در زمانی که کمبودی تشخیص داده شد باید انجام بگیرد. من ترجیح می دهم که از دوزهای پایین بین 5 تا 25 میلی گرم دوبار در روز همراه با غذا استفاده شود. شما باید سطوح DHEA خود را بعد از حدود 4 تا 6 هفته پس از مصرف مکمل تست کنید. از مصرف مقادیر بیش از حد، خود داری کنید چون ممکن است مضر باشد. Relora نام یک مکمل گیاهی است، که به میزان قابل توجهی در کاهش کورتیزول و افزایش DHEA در طول دو هفته اول مصرف موثر است. من پیشنهاد می کنم یک فنجان در هنگام صبح و دو فنجان قبل از خواب مصرف شود.

6. هورمون رشد کم

این هورمون قادر است تاثیر عمیقی روی سلول های بدن ما بگذارد و تاثیر زیادی هم روی احساسات، اعمال و ظاهر ما می گذارد. از آنجایی که این هورمون احیا کننده با افزایش سن کاهش می یابد، مکمل های هورمون رشد، اغلب به عنوان راهی برای کم نمودن اثرات پیری به کار می روند. هورمون رشد در طی خواب عمیق و زمانی که ما ورزش می کنیم، تولید می شود. این هورمون برای ترمیم بافت، عضله سازی، تراکم استخوان و حفظ ترکیب سالم بدن ضروری است. مطالعه ای که در سال 2007 از مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی انجام گرفته نشان می دهد در زنان یائسه مبتلا به هورمون رشد پایین، چاقی شکمی، نشانگرهای التهابی بالا و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی افزایش می یابد .

راه حل رژیم غذایی هورمونی

وقتی که در جای کاملا تاریکی می خوابیم، هورمون ملاتونین تولید می شود.که به آرامی دمای بدن ما را کاهش می دهد. همانطور که دمای بدن کاهش می یابد، هورمون رشد رها شده و بازسازی آن آغاز می شود. اما اگر در جایی که چراغ روشن است بخوابیم و یا نزدیک به زمان خواب چیزی بخوریم، روند سرد شدن دمای بدن اتفاق نمی افتد، که ما را در معرض خطر افت سطح هورمونهای ملاتونین و هورمون رشد قرار می دهد. با خوابیدن در یک اتاق تاریک و سرد، همراه با سه بار در هفته،تمرینات قدرتی شدید 30 دقیقه ای، می توانید به طور طبیعی سطوح هورمونهای رشد را افزایش دهید.

منبع: http://genie.ir/blog/



:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()